Kategorie:
32

Koszmar webmasterów ciągle na fali

PrzeglÄ…darka Internet Explorer 6.0, mimo 8 lat na karku i licznych problemów z bezpieczeÅ„stwem, dalej jest jednym z najpopularniejszych programów do surfowania w Internecie, jednoczeÅ›nie spÄ™dzajÄ…c sen z powiek caÅ‚ej rzeszy projektantów www…

Dodaję ten artykuł mając całkowitą świadomość, że siedzą tu osoby raczej obeznane z tematem i nie mające problemów z odpowiednim wyborem przeglądarki. Ale to właśnie my, świadomi użytkownicy możemy zmienić mentalność innych i raz na zawsze odstawić IE6 do lamusa :-)

Dopisek michuka:

Dla wszystkich zainteresowanych, polecam bezpoÅ›rednie wejÅ›cie na stronÄ™ IE6.pl i polecenie jej znajomym korzystajÄ…cym ciÄ…gle z tego starocia. IMHO wszystko wytÅ‚umaczone w bardzo strawnej formie, minimum treÅ›ci, maksimum przekazu (super pomysÅ‚ z telewizorem). Pewnie, że niewiele to da, ale nawet jak kilka osób przejdzie dziÄ™ki temu na IE8 czy alternatywnÄ… przeglÄ…darkÄ™ to już bÄ™dzie to sukces akcji. Zamiast marudzić — weźcie siÄ™ do roboty i wytÅ‚umaczcie swoim ciociom i babciom dlaczego trzeba aktualizować oprogramowanie i dlaczego to jest również dla nich ważne.

Więcej informacji: http://www.wiadomosci24.pl/artykul/koszm...-narzedzia

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

86 komentarzy

zwiÅ„ wÄ…tek wujek_bogdan  20 marca 2009 o godz. 11:56 #
Gravatar

jak dla mnie niczym sie to nie rozni od browsehappy.pl

doceniam takie inicjatywy ale przecietny kowalski

1. nie wie o istnieniu takiej strony

2. jesli przypadkiem na nia trafi prawdopodobnie i tak nie przeczyta

3. jesli nawet przeczyta bardzo mozliwe ze nie zrozumie, bo bardzo czesto nie wie nawet czym jest przegladarka. wiekszos osob nie jesli zniknie im E z pulpitu nie zadaje pytania – "gdzie siÄ™ podziaÅ‚a przeglÄ…darka", tylko "gdzie siÄ™ podziaÅ‚ internet"

ie musi umrzec smiercia naturalna, niestety wiele osob jedzie na piratach, z wylaczonym autoupdate i to oni sa w wiekszosci odpowiedzialni za nieaktualizowane oprogramowaine. przewaznie gdy mam do czynienia z oryginalnym systemem to ie jest zaktualizowane.

sam tez walcze z IE usuwajac ja z pulpitu, paska szybkiego uruchamiania, i menu start, a ikonke przegladarki ktora instaluje w pracy (firefoksa albo opere) podpisuje zazwyczaj (duzymi literami) INTERNET…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek prz  20 marca 2009 o godz. 12:14 #
Gravatar

Powiem więcej, w kafejce internetowej mieli ikonkę z "niebieskim E" i podpisaną "Internet", mimo że był to Fx. ;)

 
zwiÅ„ wÄ…tek Gość  20 marca 2009 o godz. 15:21 #
Gravatar

"podpisuje zazwyczaj (duzymi literami) INTERNET" – no wÅ‚aÅ›nie.. tylko po co?

Nie negujÄ™ usuwania IE skÄ…d siÄ™ tylko da, ale czy nie lepiej zostawić oryginalne nazwy przeglÄ…darek i nauczyć, że Firefox czy Opera to jest przeglÄ…darka, a nie "Internet". Jak ktoÅ› przypadkiem skasuje ten skrót to okaże siÄ™, że nagle nie ma… Internetu! Po co robić ludziom wodÄ™ z mózgu.

zwiÅ„ wÄ…tek sadi  20 marca 2009 o godz. 19:33 #
Gravatar

Popieram ciÄ™, że powinno siÄ™ ich edukować, ale przypuszczam, że jak siÄ™ to tÅ‚umaczyÅ‚o już 500x to może siÄ™ odechcieć…

 
zwiÅ„ wÄ…tek jrs  20 marca 2009 o godz. 22:55 #
Gravatar

"Jak ktoÅ› przypadkiem skasuje ten skrót to okaże siÄ™, że nagle nie ma… Internetu!"

W razie czego znajomy skopiuje mu Internet na dyskieke :)

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek Mumin  20 marca 2009 o godz. 19:25 #
Gravatar

cytat:

Gdyby dziÅ› wszyscy nadal mieli 35-letnie, czarnobiaÅ‚e telewizory, nadawanie kolorowej telewizji HD nie miaÅ‚o by sensu. Podobnie jest ze stronami WWW – wielu użytkowników wciąż używa przestarzaÅ‚ego IE6, przez co webmasterzy nie mogÄ… wykorzystać nowych technologii, dostÄ™pnych od wielu lat w innych przeglÄ…darkach, by tworzyć coraz to lepsze strony.

WÅ‚aÅ›ciwie na Å›wiecie to jest tak, że ktoÅ› wpada na pomysÅ‚ takiego np. Full HD, firmy to podchwycajÄ…, zaczynajÄ… nadawać w takim systemie i mówiÄ… – mamy fajne full HD, kto chce to oglÄ…dać to proszÄ™ nowy odbiornik a reszta niech siÄ™ martwi tym co zobaczy na starych…. I tak powinnno być z przeglÄ…darkami. Jest standard W3C ? Jest. Pisać strony zgodnie z nim a jak ktoÅ› nie bÄ™dzie widziaÅ‚ albo zobaczy kaszankÄ™ raz czy drugi to i on siÄ™ nauczy, że standardy sÄ… po to żeby siÄ™ ich trzymać i firmy wypuszczajÄ…ce dziwne przeglÄ…darki też sie nauczÄ…, o co w standardach biega…. i już :)

zwiÅ„ wÄ…tek sadi  20 marca 2009 o godz. 19:34 #
Gravatar

Brzmi to tak prosto, kiedy o tym piszesz… ;)

 
zwiÅ„ wÄ…tek BudyÅ„  21 marca 2009 o godz. 10:29 #
Gravatar

dawno, dawno temu na pl.comp.www

A:"Piszmy strony pod standardy, nie pod przeglÄ…darki"

B:"I niby kto je będzie ogladał ?"

Jeżeli ktoÅ› żyje z odwiedzin, to w jego interesie jest aby serwis dziaÅ‚aÅ‚ pod prawie wszystkim – a skoro dziaÅ‚a, użytkownicy nie majÄ… motywacji do zmiany i koÅ‚o siÄ™ zamyka…

 
zwiÅ„ wÄ…tek trasz  21 marca 2009 o godz. 15:00 #
Gravatar

@Mumin: Sa dwie kluczowe roznice. Po pierwsze, Full HD jest zgodne w obie strony – mozesz ogladac Full HD na starym telewizorze (podlaczysz przez SCART czy jakos), mozesz ogladac normalny system na telewizorze Full HD. Po drugie, HD jest zauwazalne. W przypadku standardow nie ma zadnej z tych cech – strony napisane w aktualnym standardzie nie pojda na badziewnych, ale nadal popularnych, przegladarkach, a klient i tak nie zauwazy zadnej roznicy, bo przeciez nie patrzy w kod.

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek szel  20 marca 2009 o godz. 11:56 #
Gravatar

Wiem, że ile ludzi, tyle opinii. Wiem. Moja jest taka – cholernie nie lubiÄ™, jak pojawiajÄ… siÄ™ artykuÅ‚y, które opisujÄ… w trzech zdaniach co jest na innej stronie. To nie jest jak news a raczej jak link z opisem pojawiajÄ…cym siÄ™, gdy siÄ™ na niego najedzie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek prz  20 marca 2009 o godz. 11:58 #
Gravatar

Ten artykulik w ogóle nie nadaje siÄ™ na newsa. Nie ma w nim żadnych statystyk, nie mam mowy o żadnych rozwiÄ…zaniach jak poradzić sobie z tym problemem. Ot tylko "ludzie wciąż używajÄ… IE6"… I co z tego?

PracowaÅ‚em dla instytucji rzÄ…dowej w Irlandii i tam nawet jakbym poprosiÅ‚ o upgrade przeglÄ…darki, to by tego nie zrobili, bo wewnÄ™trzny serwis dla pracowników dziaÅ‚aÅ‚ tylko pod IE6.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek mby7930  20 marca 2009 o godz. 14:35 #
Gravatar

"Pracowałem dla instytucji rządowej w Irlandii"

Irlandia MS i USA stoi i dlatego właśnie tak teraz upada.

Miejmy nadzieję, że będą mądrzejsi po szkodzie.

zwiÅ„ wÄ…tek X  20 marca 2009 o godz. 15:11 #
Gravatar

Na kredycie stoi chÅ‚opaku, a MS to rzecz w porównaniu z tym zaniedbywalna. Tak jak stalmanowa wolność GNU jest fistaszkiem w porównaiu z wolnoÅ›cia ekonomicznÄ…, np. pieniÄ…dzem fiducjarnym (nawet symbole masoÅ„skie sobie na jednodolarowce umieÅ›cili i Å›miejÄ… siÄ™ na caÅ‚ego ludizom w twarz). ProponujÄ™ o odorobine wyczucia proporcji i nie ogranioczanie perspektyw do komputerów.

zwiÅ„ wÄ…tek mby7930  20 marca 2009 o godz. 16:52 #
Gravatar

"Na kredycie stoi chłopaku,"

No przecież o tym piszÄ™, Irlandia zaufaÅ‚a USA tak w sprawie finansów jak i oprogramowania i na tym siÄ™ przewiozÅ‚a.

" a MS to rzecz w porównaniu z tym zaniedbywalna."

Na pewno nie dla tych (jak ostatnio opisywane Niemcy), którzy postanowili podziÄ™kować MS.

"Tak jak stalmanowa wolność GNU jest fistaszkiem w porównaiu z wolnoÅ›cia ekonomicznÄ…,"

Jeżeli poczytać o tym, co dzieje się w USA, to dobrze widać, JAK niszczona jest wolność ekonomiczna w USA przez koncerny, skoro musiał powstać ruch GNU.

" np. pieniądzem fiducjarnym (nawet symbole masońskie sobie na jednodolarowce umieścili i śmieją się na całego ludizom w twarz).

Euro jest pieniÄ…dzem fiducjarnym i ma siÄ™ bardzo dobrze, ale EBC w odróżnieniu od FED nie "uzdrawiaÅ‚ gospodarki" pozwalajÄ…c na rozkrÄ™cenie szalonej spiralÄ™ kredytowania.

"ProponujÄ™ o odorobine wyczucia proporcji i nie ogranioczanie perspektyw do komputerów."

A ja proponuję więcej przenikliwości.

 
zwiÅ„ wÄ…tek jarek  20 marca 2009 o godz. 18:15 #
Gravatar

Odnosnie zenujacych wypocin niejakiego mby7930 powyzej,

moze by cos jak na stronach porno, zrobic na osnews

na powitanie "wejdz i komentuj jak dorosniesz"?

 
 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek abcman  20 marca 2009 o godz. 12:10 #
Gravatar

Polecam przeczytać ten artykuł w blogu: http://ra-ajax.org/microsoft-supports-the-war-aga

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 12:34 #
Gravatar

@prz

Masz racje. Ten artykul pojawil sie jako reklama, dzieki poparciu w24 dla akcji "wyrzucmy IE6 do lamusa!", o ktorej mowa w artykule.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 12:37 #
Gravatar

@wujek_bogdan

Rozni sie od bh.pl chociazby tym, ze nie staramy sie przekonac kogos do zmiany przegladarki. Uzywasz IE? Ok, twoja sprawa ale chociaz ja aktualizuj regularnie – po to ta akcja.

1. Od chwili startu, tj. 9 dni temu, odwiedzilo nas juz prawie 2000 uzytkownikow. Odpowidnie banery pojawily sie na kilkunastu blogach, stronach firmowych i forach. Jest niezle, naprawde.

2. niech przeczyta co 10-y i bedzie dobrze.

3. jesli masz pomysl jak usprawnic strone akcji i co mozna jeszcze jasniej przedstawic zapraszam do kontaktu ze mna :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek marcinsud  20 marca 2009 o godz. 12:56 #
Gravatar

w Polsce raczej nie trzeba przekonywać ludzi, bo z naszych statystyk możemy być dumni na tle innych krajów. KiedyÅ› na swojej stronie miaÅ‚em banner pojawiajÄ…cy siÄ™ tylko wtedy, gdy użytkownik miaÅ‚ IE byÅ‚o to o tyle dobre, że jak ktoÅ› miaÅ‚ już przeglÄ…darkÄ™ internetowÄ…, to nie musiaÅ‚ oglÄ…dać obrazka namawiajÄ…cego do porzucenia IE

zwiÅ„ wÄ…tek gatto  20 marca 2009 o godz. 13:43 #
Gravatar

@marcinsud, IE ma nadal ponad poÅ‚owÄ™ udziaÅ‚ów wiÄ™c raczej trzeba ;) . Co do banneru to bardzo znana i prosta metoda (komentarze warunkowe) dlatego trzeba zachÄ™cać wszystkich do wstawiania takich komunikatów na swoje strony czy blogi.

zwiÅ„ wÄ…tek sadi  20 marca 2009 o godz. 19:47 #
Gravatar

MiaÅ‚em tak ze 2 lata temu na swojej stronie i zostaÅ‚em zabluzgany w komentarzach. Mimo to może powrócÄ™ do tego pomysÅ‚u…

 
zwiÅ„ wÄ…tek gatto  20 marca 2009 o godz. 22:16 #
Gravatar

@sadi, najlepiej zrób to co na http://browsehappy.pl/infobarwebmaster pisze ;) I nikt nie ma prawa Ci nic powiedzieć, skoro nie blokujesz dla IE witryny a zarazem to odpowiednio wyglÄ…da.

 
zwiÅ„ wÄ…tek sadi  22 marca 2009 o godz. 14:52 #
Gravatar

Nie jestem przekonany co do skutecznoÅ›ci takiego czegoÅ› – Å‚atwo tego nie zauważyć. WczeÅ›niej wcale nie blokowaÅ‚em IE, a jedynie po jego wykryciu pojawiaÅ‚ siÄ™ na górze strony krótki czerwony tekst o charakterze edukacyjnym ;) No dobra, przyznajÄ™ – wyglÄ…daÅ‚ dość denerwujÄ…co, ale sama jego treść byÅ‚a stonowana :)

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek gatto  20 marca 2009 o godz. 13:00 #
Gravatar

Lepiej zachęcać do zmiany przeglądarki ;]. Zresztą widzę tutaj dwa linki do ściągnięcia IE7 lub 8. Jak już ma tak być to niech tylko ta najnowsza bo w IE7 nie wiele się zmienia.

zwiÅ„ wÄ…tek Magnes  20 marca 2009 o godz. 15:29 #
Gravatar

No wÅ‚aÅ›nie. Nie robi tej akcji czasem Ms? Bo polecać IE7 zamiast IE6… Nawet IE8 przecież to jedna z gorszych opcji do wyboru.

zwiÅ„ wÄ…tek Mariusz  21 marca 2009 o godz. 10:32 #
Gravatar

Jak dla mnie pomimo że IE8 jest nowa to jedna z najgorszych przeglądarek. Czas czekania na otwarcie tej kobyły jest jakieś 7 razy dłuższy niż FF

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek wujek_bogdan  20 marca 2009 o godz. 15:20 #
Gravatar

@arti040

nie wazne jest ile osob odwiedzilo strone, tylko jakie to osoby odwiedzily. jesli strona jest reklamowana na serwisach o tematyce IT i podchodnej, to raczej mizerne szanse na powodzenie… poniewaz czytelnicy takich stron doskonale znaja zagadnienie.

zdaje sobie sprawe, ze reklama na lamach takich serwisow jak onet, wp czy interia jest malo realna ze wzgledu na koszty… chyba ze sie myle (obym sie mylil ;) )

zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 15:44 #
Gravatar

@wujek_bogdan

Ta akcja ma dwa fronty:

1. przekonac do aktualizacji tych, ktorzy jeszcze tego nie zrobili;

2. pomoc webmasterom odpowiednio kierowac swoich uzytkownikow;

W tym drugim przypadku, rozsadnym wydaje mi sie promowanie tej strony w specjalistycznych serwisach powiazanych z branza IT/WWW.

PS: onet dal sie przekonac za darmo ;-)

zwiÅ„ wÄ…tek wujek_bogdan  20 marca 2009 o godz. 16:07 #
Gravatar

onet dal sie przekonac za darmo

w takim razie gratulacje!

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek abcman  20 marca 2009 o godz. 23:14 #
Gravatar

@arti040 – może by tak namówić wszystkie wiÄ™ksze portale informacyjne w Polsce (wp.pl, interia.pl, gazeta.pl, etc.) na takÄ… akcjÄ™, jakÄ… zrobiÅ‚y norweskie portale? Może koszt wywalenia IE6 jest niezerowy, ale to siÄ™ zwraca później w postaci znacznie taÅ„szej i efektowniejszej webdeveloperki. To sÄ… konkretne pieniÄ…dze.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek SÅ‚awek  20 marca 2009 o godz. 16:36 #
Gravatar

NaprawdÄ™, to na miejscu tych ludzi wolaÅ‚bym zmienić przeglÄ…darkÄ™ niż jechać na nowszym IE. Jest to jednak ich sprawa lub sprawa twórców akcji.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 13:09 #
Gravatar

@marcinsud

Dlaczego nie moze byc lepiej?

@gatto

Zostawimy jeszcze IE7 do czasu aktualizacji IE8 z poziomu samego Windows Update.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek marcinsud  20 marca 2009 o godz. 16:50 #
Gravatar

oczywiście może być lepiej i powinno być, ale jeśli reszta świata będzie trzymać się IE to nic się nie zmieni i dalej będą kombinacje przy tworzeniu stron.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek cysiek10  20 marca 2009 o godz. 14:13 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek cysiek10  20 marca 2009 o godz. 14:15 #
Gravatar

link jest zły a nie da się edytować :/, fajna stronka wysłałem siostrze może w końcu zacznie używać Fxa lub IE8

zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 14:43 #
Gravatar

Link jest dobry ;)

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek Teodorka  20 marca 2009 o godz. 15:03 #
Gravatar

Przecie za miesiąc IE8 bedzie jako aktualizacja wysokiego poziomu i bedzie sie instalować automatycznie nawet na piratach..

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek wujek_bogdan  20 marca 2009 o godz. 16:08 #
Gravatar

wszystkie aktualizacjie mozesz isntalowac napiratach, tylko pojawia sie potem informacja ze masz pirata ;)

zwiÅ„ wÄ…tek Teodorka  20 marca 2009 o godz. 16:42 #
Gravatar

Masz racje, ale aktualizacje niskiego poziomu już się nie instalują. Poza tym nawet przy wyłączonych aktualizacjach instalują się poprawki najwyższego poziomu.

 
zwiÅ„ wÄ…tek marcinsud  20 marca 2009 o godz. 17:14 #
Gravatar

tylko jednaj aktualizacji nie można instalować, by nie pojawiaÅ‚ siÄ™ komunikat. Ta aktualizacje ma wszystkomówiÄ…cÄ… nazwÄ™ "dodatek do sprawdzania autentycznoÅ›ci systemu windows". Na szczęście ms byÅ‚ na rÄ™kÄ™ swoim 'klientom' i przewidziaÅ‚ wieczystÄ… opcjÄ™ wyłączenia tej aktualizacji

zwiÅ„ wÄ…tek Sparrow1  20 marca 2009 o godz. 17:32 #
Gravatar

W dodatku MS wypuÅ›ciÅ‚ także narzÄ™dzie do jej odinstalowania, bo dziaÅ‚aÅ‚a niewÅ‚aÅ›ciwie u niektórych posiadaczy legalnych wersji systemu.

 
 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek ktos  20 marca 2009 o godz. 15:54 #
Gravatar

I pomyslec, ze teraz Microsoft wprowadza IE6 do swojej najnowszej wersji Windows Mobile 6.5 :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek Marcin "Ktos&qu  21 marca 2009 o godz. 9:24 #
Gravatar

Obecnie IE Mobile to ma silnik rodem z IE 4.0, to nawet 6.0 już będzie postępem :-)

Ogólnie na rynku Windows Mobile to z przeglÄ…darkami nie jest zbyt różowo: IE Mobile jest do kitu, Opera Mobile jest Å›wietna, ale pÅ‚atna, Skyfire jest Å›wietne, ale to beta, potem pewnie bÄ™dzie pÅ‚atne (i na razie ma błędy), Iris jest miejscami problematyczne (chyba, że to też beta), a Minimo i Fennec… to już szkoda gadać.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek sirsimon  20 marca 2009 o godz. 16:37 #
Gravatar

Ale banery to powinny być przygotowane przed rozpocząciem akcji!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek wujek_bogdan  20 marca 2009 o godz. 17:18 #
Gravatar

ciekawe wyniki sondy na stronie wiadomosci24

czemu nadal uzywasz IE6:

- Ta przeglÄ…darka mi po prostu odpowiada (4%)

- Nie mam innego wyboru (w pracy/szkole mam tylko IE6) (0%)

- Nie mam innego wyboru (nie potrafię wykonać aktualizacji) (0%)

- Korzystam z systemu, na którym nie dziaÅ‚a nowsza wersja IE (0%)

- Nie używam IE (96%)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek bitels  20 marca 2009 o godz. 17:52 #
Gravatar

Pewnie siÄ™ wstydzÄ… :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek Budyn  20 marca 2009 o godz. 18:26 #
Gravatar

Ludzie :| zrozumcie – IE v.6 jest gÅ‚ównie używane w "korporacjach" gdzie ze wzglÄ™du na bzdury pt. "compilance" "security" tudzież prymitywne zaplecze IT (skrypt, 2 rady na krzyż) aktualizacje systemów sÄ… bardzo wybiórcze, a korporacyjny intrantet (albo zgrozo – narzÄ™dzia wykorzystywane / oferowane ) sÄ… IE v6. ONLY. Koniec. I bez kompletnego "overhaulingu" (jak ja lubiÄ™ te makaronizmy…) calej infrastruktury tego siÄ™ nie zmieni. Koniec kropka. Ja osobiÅ›cie, pomagajÄ…c znajomym, np. przy instalcji Windowsa pierwsze co robiÄ™ to instalacja SP3 (dla Win XP), IE 7 (no..od teraz 8), Firefoxa i Thunderbirda…. ale to kropla w morzu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek arti040  20 marca 2009 o godz. 19:56 #
Gravatar

Tak, tylko to troche slaby argument. Zostawiac prawie 10-letnia przegladarke na kolejne 10-20 lat tylko po to by stary, zle napisany soft mogl dalej dzialac i zeby nic nie wybuchlo? Troche glupie, nie? ;-)

zwiÅ„ wÄ…tek BudyÅ„  21 marca 2009 o godz. 10:31 #
Gravatar

To jest Å»ADEN argument, ale wyjaÅ›nienie obecnego stanu rzeczy. I przyczyny, dla której siÄ™ on dÅ‚ugo nie zmieni. Firmy zostaÅ‚y przy XP, a razem z nim – przy IE 6.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek soft  20 marca 2009 o godz. 20:54 #
Gravatar

Ludzie zrozumcie – IE v.6 jest gÅ‚ównie używane w “korporacjach”

"google analytics prawde ci powie". w przypadku stron mojej firmy mowi, ze 43.34% uzytkownikow explorera uzywa wersji 6. firma jest kablowka, a odwiedzajacy klientami indywidualnymi, w niemal 99% laczacymi sie z neostrady lub konkurencyjnych isp. stad wniosek, ze nie masz racji.

zwiÅ„ wÄ…tek BudyÅ„  21 marca 2009 o godz. 10:35 #
Gravatar

Stąd wniosek, że masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.

Powiedz: jaki cel majÄ… użytkownicy firmowy w oglÄ…daniu strony Twojej kablówki ? Otóż to – żaden. Użytkownicy indywidualni – zwykli, nie power users – korzystajÄ… z tego, co majÄ… w pracy, bo to znajÄ…. O pirackich XP i braku aktualizacji (i wynikajacych z tego braku Å›wiadomoÅ›ci i potrzeby alternatywy lub aktualizacji chocaiż) już napisali inni.

A ja pracuję w firmie, gdzie jest łącznie z 20k stacji roboczych -wszystkie na WinXP i IE 6 z _zakazem_ update'u do innej wersji oraz instalacji innego softu. Tak długo jak XP zostanie, tak długo bedzie IE 6. Niestety.

zwiÅ„ wÄ…tek soft  21 marca 2009 o godz. 11:41 #
Gravatar

Stąd wniosek, że masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.

jestes dziecko neostrady czy idiota? napisales:

Ludzie zrozumcie – IE v.6 jest gÅ‚ównie używane w “korporacjach”

ze statystyk googla wynika, ze niemal polowa _domowych_ uzytkownikow ie uzywa ie6, skad wniosek, ze bredzisz. ie6 nie jest uzywane "glownie" w korporacjach, tylko wszedzie.

 
zwiÅ„ wÄ…tek BudyÅ„  21 marca 2009 o godz. 16:37 #
Gravatar

A teraz przeczytaj JESZCZE raz mój poprzedni komenatrz.

Za potwierdznie mojej tezy o twoich kÅ‚opotach z wnioskowaniem, z góry dziÄ™kujÄ™.

 
zwiÅ„ wÄ…tek soft  21 marca 2009 o godz. 18:05 #
Gravatar

jednak idiota…

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek abcman  20 marca 2009 o godz. 23:16 #
Gravatar

Świetnie, tylko że powiedz tym decydentom, że sam Microsoft wydaje wojnę IE6. Jeśli więc oni czują się pewnie w związku z jednym IE6 przez lata, to właśnie stracili argument.

zwiÅ„ wÄ…tek BudyÅ„  21 marca 2009 o godz. 10:36 #
Gravatar

@abcman

Masz racjÄ™ ! Ale kogo to obchodzi ? :) Helpdeski maja swoje skrypty, serwis IT swoje obrazy z których "instalujÄ…" OS w naÅ›cie minut, firma ma swoje "procesy"- i zÄ™by w Å›cianÄ™.

Ludzie, zrozumcie, że jak siÄ™ coÅ› tÅ‚umaczy, to wcale nie oznacza siÄ™ siÄ™ to popiera… Spock, Star Trek "zrozumieć nie znaczy zaakceptować"…

zwiÅ„ wÄ…tek abcman  21 marca 2009 o godz. 11:10 #
Gravatar

Rozumiem tÄ™ siłę inercji. Ale niekoniecznie jest tak, że "zÄ™by w Å›cianÄ™". Bo chodzi o to, że dobrzy menedżerowie MUSZÄ„ umieć zarzÄ…dzać zmianami. Teraz potrafiÄ… optymalizować koszty poprzez zwalnianie ludzi (bo ten sposób znajÄ…), ale już optymalizacja poprzez usprawnienie struktur firmy (w tym infrastruktury IT) jest już dla nich czarnÄ… magiÄ…. Niech wracajÄ… do szkoÅ‚y!

 
 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek morsik  20 marca 2009 o godz. 18:33 #
Gravatar

Emm… to ja moze powiem, że posiadam (jakie sÅ‚owo :D ) mÅ‚odszÄ… siostre która chodzi wÅ‚aÅ›nie do pierwszej klasy podstawówki.

Ostatnio powiedziaÅ‚a mi, ze pani w szkole mówi, że to niebieskie E (chodzi oczywiÅ›cie o IE) to jest "internet"… no cóż… nic dodać nic ująć jeÅ›li chodzi o polskie nauczanie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek abc  20 marca 2009 o godz. 20:05 #
Gravatar

Ale chyba nie od informatyki?!

 
zwiÅ„ wÄ…tek trasz  21 marca 2009 o godz. 15:22 #
Gravatar

@morsik: Twoim zdaniem kompetentna nauczycielka w podstawowce powinna zaczac od wyjasnienia modelu OSI, tak? ;-)

zwiÅ„ wÄ…tek http://enlik.openid.  21 marca 2009 o godz. 16:54 #
Gravatar

CzÅ‚owieku, nie popadaj w skrajność…

Dzieci z podstawówki nie sÄ… takie gÅ‚upie (szczególnie przy dzisiejszym stopniu komputeryzacji), żeby nie wiedziaÅ‚y, co to program komputerowy (intuicyjnie).

Nie lepiej będzie:

"kliknijcie na to "E", żeby przeglądać Internet [lub nawet: strony internetowe]"?

Z Twoim nastawieniem jest tak, że 30-kilkuletnia osoba (wyksztaÅ‚cona) mówi: "wchodzÄ™ w Internet"… No ale caÅ‚e życie można robić z siebie i z kogoÅ› debila, a potem siÄ™ dziwić, że ludzie otwierajÄ… pamela.jpg.exe.

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek sadi  20 marca 2009 o godz. 20:10 #
Gravatar

Ludzie przyzwyczaili siÄ™ do tego, że sami nie muszÄ… instalować sobie przeglÄ…darki. Problem dużej popularnoÅ›ci IE6 wynika, wiÄ™c w prostej linii z tego, że Vista okazaÅ‚a siÄ™ niewypaÅ‚em. JeÅ›li Windows 7 bÄ™dzie hitem (a dużo wskazuje na to, że tak bÄ™dzie) to szybko IE8 stanie siÄ™ standardem – razem z nowym systemem. Dlatego o ile caÅ‚ym sercem jestem za tÄ… akcjÄ…, to nie jestem pewien, czy ma ona wiÄ™kszy sens, ze wzglÄ™du na zbliżajÄ…ce siÄ™ wydanie "siódemki".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek LM  21 marca 2009 o godz. 0:09 #
Gravatar

Program jest implementacjÄ… algorytmów i nie może stać siÄ™ standardem, co najwyżej "standardem".

IE to taki sam standard jak standard szaletów publicznych na polskich dworcach kolejowych. Ludzie korzystajÄ… z nich wtedy, gdy nie majÄ… innego wyjÅ›cia albo nie wiedzÄ… o istnieniu lepszej alternatywy.

zwiÅ„ wÄ…tek abc  21 marca 2009 o godz. 11:05 #
Gravatar

Krzaki? ;)

 
zwiÅ„ wÄ…tek sadi  22 marca 2009 o godz. 14:56 #
Gravatar

Niepotrzebnie Å‚apiesz mnie za sÅ‚ówka gubiÄ…c przy okazji sens tego co napisaÅ‚em.

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek kocio  21 marca 2009 o godz. 0:11 #
Gravatar

Sukces Firefoksa pokazaÅ‚, że jednak caÅ‚kiem sporo ludzi nie poprzestaje na przyzwyczajeniu. W Polsce to praktycznie poÅ‚owa (przez MSIE8 Firefox znów bÄ™dzie musiaÅ‚ pewnie jeszcze kilka tygodni poczekać, aż zostanie tÄ… wiÄ™kszÄ… poÅ‚owÄ… =} ), a to naprawdÄ™ dużo.

 
zwiÅ„ wÄ…tek krzy2  21 marca 2009 o godz. 12:14 #
Gravatar

Pirackie XP == IE6. Cała tajemnica.

zwiÅ„ wÄ…tek Sparrow1  21 marca 2009 o godz. 17:21 #
Gravatar

Chyba

Pirackie XP = IE6. Cała tajemnica.

Choć, może ty sprawdzasz, a nie stwierdzasz?

 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek LM  21 marca 2009 o godz. 0:30 #
Gravatar

Ktoś chciał promować alternatywne przeglądarki? No to patrzcie i się uczcie, jak alternatywą dla IE jest IE:

http://megapliki.interia.pl/plik-2660-internet-ex

"Nowa wersja jest dużym krokiem naprzód w prostocie użytkowania i bezpieczeÅ„stwie."

"Zmieniony wyglÄ…d udoskonalonego interfejsu"

"Otwieraj wiele witryn sieci Web w jednym oknie programu Internet Explorer dzięki funkcji przeglądania na kartach"

"Dokonaj subskrypcji źródeÅ‚ danych RSS"

"Stabilna architektura"

"ulepszone funkcje zabezpieczeń"

No po prostu prosi się, żeby zacytować całość. :-/ Nie chcę reklamować tego dziadowskiego serwisu, ale chciałem się gdzieś wyżalić ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek Sparrow1  21 marca 2009 o godz. 14:30 #
Gravatar

No a co mogli napisać? "Nowatorska na miarÄ™ caÅ‚ego Å›wiata metoda Å‚atania dziur-stare zastÄ…p nowymi"? To nie trafi tak bardzo do serca czytelników. ;)

 
zwiÅ„ wÄ…tek trasz  21 marca 2009 o godz. 14:57 #
Gravatar

@LM: I ktore z tych stwierdzen jest wedlug ciebie niezgodne z prawda?

zwiÅ„ wÄ…tek maciek  21 marca 2009 o godz. 15:47 #
Gravatar

Pierwsze.

 
zwiÅ„ wÄ…tek gatto  21 marca 2009 o godz. 16:34 #
Gravatar

@trasz, naprawdę myślisz że ta śmieszna "przeglądarka" ma coś innowacyjnego lub lepszego od nowoczesnych przeglądarek?

Może czytnik RSS? wow! w sumie od ilu lat użytkownicy Fx czy Opery mają tą możliwość?

A może przeglądanie w kartach? Od ilu lat jest to dostępne w Fx czy Operze?

A bezpieczeÅ„stwo, stabilność i szybkość to testy pokażą, ale nie, nie testy robione przez M$ tylko przez niezależnych testerów.

zwiÅ„ wÄ…tek trasz  22 marca 2009 o godz. 12:38 #
Gravatar

@gatto: A gdzie, w wypowiedzi zacytowanej powyzej, masz twierdzenie, jakoby nowa wersja MSIE miala cos innowacyjnego lub lepszego od innych przegladarek?

 
 
zwiÅ„ wÄ…tek http://enlik.openid.  21 marca 2009 o godz. 16:56 #
Gravatar

CaÅ‚ość, która sugeruje niejako, że jest to innowacyjna przeglÄ…darka.

zwiÅ„ wÄ…tek PACH  21 marca 2009 o godz. 18:57 #
Gravatar

Co rozumiesz przez innowacyjność? Pamiętaj ze to marketing, poczytaj sobie np stronę Safari 4, tam to dopiero wiele niezgodności jest (a wręcz kłamstw).

BTW IE8 ma kilka ciekawych rozwiązań niespotykanych w innych przeglądarkach np. Web Slice, Akceleratory, tryb porno (chyba wprowadzili jako pierwsi), czy karta jako oddzielny proces (też chyba jako pierwsi wprowadzili).

 
zwiÅ„ wÄ…tek i  21 marca 2009 o godz. 20:38 #
Gravatar

historia coraz szybciej siÄ™ zmienia…

 
zwiÅ„ wÄ…tek http://enlik.openid.  21 marca 2009 o godz. 20:47 #
Gravatar

Oraz: “Otwieraj wiele witryn sieci Web w jednym oknie programu Internet Explorer dziÄ™ki funkcji przeglÄ…dania na kartach”,

“Dokonaj subskrypcji źródeÅ‚ danych RSS”
;-)

SÅ‚owem, odwoÅ‚aÅ‚em siÄ™ do tekstu zacytowanego przez LM. Tak, to jest beÅ‚kot marketingowy, który stawia w jak najlepszym Å›wietle tÄ™ przeglÄ…darkÄ™ (nic dziwnego), zacytowany przez InteriÄ™; ale ten tryb porno ("ciekawe rozwiÄ…zanie niespotykane w innych przeglÄ…darkach" :P ) i trzy inne rozwiÄ…zania nie zmieniÄ… faktu, że IE jest raczej sÅ‚abo innowacyjny na tle innych przeglÄ…darek. Nawet te "web slices"… no cóż – każda ma coÅ› unikatowego do zaoferowania, choćby multum wtyczek (FX), 512 wbudowanych ficzerów, w tym blokowanie reklam, selektywne włączanie/wyłączanie JS, wtyczek itp. dla osobnych stron (Opera)…

Jak na razie to IE8 nie ma żadnej innowacji, która mogÅ‚aby zwrócić wiÄ™kszÄ… uwagÄ™. Co nie zmienia faktu, że jest lepsza niż IE7: "innowacyjnie" dogania porzÄ…dne programy. :P

 
 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek l30n  21 marca 2009 o godz. 13:41 #
Gravatar

My tu gadu gadu o standardach a ta strona ie6.pl nie przechodzi walidacji W3C :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiÅ„ wÄ…tek abcman  21 marca 2009 o godz. 14:02 #
Gravatar

To prawda :) Problemy polegajÄ… tu na zapomnieniu o wyjÅ›ciu specjalnych znaków (szczególnie znaku "&") i o domkniÄ™ciu tagów lub atrybutów :) Poprawienie tego wzystkiego to zadanie na 0.5h max.

zwiÅ„ wÄ…tek l30n  21 marca 2009 o godz. 18:15 #
Gravatar

Moze jak wszystko bylo poprawne to strona wygladala gorzej na IE6 :D A w koncu tym osobom jest dedykowana ta strona :-)

zwiÅ„ wÄ…tek arti040  22 marca 2009 o godz. 12:13 #
Gravatar

I nikt nie skrobnie nawe mejla… ;-) Poprawione.

 
 
 
 
zwiÅ„ wÄ…tek nicho  21 marca 2009 o godz. 21:34 #
Gravatar

Ludzie zamiast zmieniać przeglądarki niech lepiej zaczną zmieniać OSy.

Przesiadłem się z Windowsa na Ubuntu i do tego pierwszego nie zamierzam już nigdy wracać.

Firefox jest Å›wietnie zintegrowany z GNOMEm, żadnych syfów typu wirusy, toolbary czy jakieÅ› inne debilne spywarey które ludzie z uporem maniaka instalujÄ… w swoich Windowsach… jestem zdumiony jak Ubuntu jest user-friendly :)

Dla noobów takich jak ja to poezja :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek wolvverine  22 marca 2009 o godz. 19:59 #
Gravatar

dopóki sami zainteresowani (czytaj webmasterzy) nie przyłączÄ… siÄ™ do akcji uÅ›wiadamiania , ani firmy które powinny by bezpoÅ›rednio zainteresowane, dopóty mogÄ… sobie narzekać w nieskoÅ„czoność. JeÅ›li duże portale nie przyłączÄ… siÄ™ we wÅ‚asnym interesie do akcji http://browsehappy.pl/infobarwebmaster
niech nie oczekujÄ… zmian.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek QkiZ  24 marca 2009 o godz. 14:36 #
Gravatar

Moim zdaniem powinno sie dać wielki jak muł komunikat na stronach z tekstem: zaktualizuj sobie przeglądarkę, bo inaczej nie obejrzysz tej strony. To na pewno by podziałało.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiÅ„ wÄ…tek Cheap ugg snow boots  15 wrzeÅ›nia 2011 o godz. 7:46 #
Gravatar

Okay posting. I located your website plus want to express we currently have seriously experienced looking through your website discussions. Any way I’ll often be following to the feast plus Hopefully you actually posting just as before in the near future.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • WytÅ‚uszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • PrzekreÅ›lenie: <strike>tekst przekreÅ›lony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane sÄ… na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia