Artykuł sponsorowany
Rozwój telefonów komórkowych, a właściwie smartfonów sprawił, że dostęp do treści oparty o interakcję między użytkownikiem a urządzeniem stał się dostępny dla wszystkich, w tym także dla osób nieobytych z technologią. Intuicyjna forma bazująca na systemie ikon i odnośników jest nie tylko łatwa do przyswojenia, ale też niezwykle atrakcyjna. Takie połączenie sprawia, że staje się ona doskonałym narzędziem, chętnie wykorzystywanym zarówno dla potrzeb informacyjnych, jak i w branży reklamowej.
Nowe formy przekazu
Niemal każdy spotkał się z obecnymi w galeriach handlowych ekranami dotykowymi. Duże wyświetlacze rozmieszczone w newralgicznych punktach ciągów komunikacyjnych odgrywają rolę pomocników pozwalających w szybki sposób odnaleźć poszukiwany punkt handlowy lub usługowy i wskazać najkrótszą drogę do celu. Szybkość i łatwość obsługi sprawiają, że są one lubiane przez klientów, w znaczący sposób odciążają też tradycyjne punkty informacyjne i pozwalają zaoszczędzić czas oraz zredukować koszty personalne. Z punktu widzenia galerii istotna jest też możliwość łatwego przeprogramowania urządzeń, dzięki czemu zachowują one stałą aktualność, a zmiana zakresu i rodzaju wyświetlanych informacji nie oznacza konieczności poświęcenia czasu i poniesienia kosztów charakterystycznych dla przygotowania na przykład tradycyjnych publikacji poligraficznych.
Funkcja informacyjna to oczywiście tylko jedno z możliwych zastosowań. Stoły multimedialne dzięki swojej interaktywności przykuwają uwagę widza, angażują go i zachęcają do podjęcia działań, a te cechy są niezwykle cenione w marketingu. Wysoka jakość wyświetlanego obrazu i obsługa wielodotyku pozwala na atrakcyjną prezentację produktów, a możliwość ukrycia ekranu w dowolnie zaprojektowanej obudowie sprawia, że znajdują one zastosowanie niezależnie od branży i miejsca. Stosownie do potrzeb mogą one stanowić dyskretne, nierzucające się w oczy uzupełnienie ekspozycji lub przeciwnie, mogą przyciągać uwagę i zachęcać do podjęcia działań. Spektrum zastosowań jest niezwykle szerokie, za przykład może posłużyć ich wykorzystanie w salonach motoryzacyjnych.
Szeroki wybór wariantów każdego modelu samochodu sprawia, że niemożliwym jest fizyczne zaprezentowanie auta w każdej możliwej konfiguracji. Dzięki stołom multimedialnym klient może samodzielnie dostosować nie tylko kolor karoserii, czy wzór felg, ale też dostosować najdrobniejsze elementy wyposażenia, sprawdzając rozmaite zestawienia barw i faktur. Z marketingowego punktu widzenia jest to możliwość trudna do przecenienia, stanowi bowiem doskonałą zachętę do dodania kolejnych opcji do listy zamówień.
W większym formacie
Równie atrakcyjne medium stanowią ściany i podłogi interaktywne. Tradycyjne metody reklamy oparte na statycznych obrazach nie przynoszą już oczekiwanego efektu – mówi Krzysztof Kabaciński, specjalista ds. multimediów Grupy MEON. Konkurując o uwagę potencjalnych klientów, trzeba pójść o krok dalej i zaproponować rozwiązania przykuwające uwagę i angażujące odbiorcę. W tej roli doskonale sprawdzają się właśnie ściany i podłogi interaktywne. Projektowane głównie z myślą o galeriach handlowych, hotelach i obiektach wielkopowierzchniowych sprawdzają się jako forma komunikacji sprawnie łącząca cechy informacyjne z rozrywkowymi.
Poza wysokiej jakości obrazem o przykuwających uwagę nasyconych barwach, ściany mogą reagować na zachodzący w ich pobliżu ruch, dostosowując treści i interaktywnie reagując na zachowania widzów. Ten sposób wykorzystania technologii multimedialnych nie tylko intryguje i budzi wzmożone zainteresowanie oglądających, ale też sprzyja zapamiętywaniu wyświetlanych treści i utrwaleniu w świadomości widza zaprezentowanego przekazu.
Przedstawione rozwiązania oprócz funkcji informacyjnych i reklamowych doskonale sprawdzą się także w roli edukacyjnej. Możliwość prostego i atrakcyjnego przedstawienia zagadnień naukowych stanowi wartość trudna do przecenienia dla placówek edukacyjnych. Stare powiedzenie “bawiąc, uczyć” zyskało dzięki rozwojowi techniki nowy, niezwykle skuteczny wymiar. Warto przyjrzeć się możliwościom oferowanym przez nowoczesne technologie.
Firma MEON stanowi przykład kooperanta umiejącego otworzyć drzwi do nowego, kuszącego świata łączącego funkcjonalność z rozrywką. Nowatorskie metody zdobycia nowych klientów, przekazania informacji i utrwalenia wizerunku to przecież wartości cenne dla każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży czy charakteru usług.