Kategorie:
22

Linux-Reinstalacja “Kernel Picnic”

Kolejna odsłona akcji mająca na celu promocję Linuksa.

W sobotę, dnia 17 maja 2008 roku w Zintegrowanym Centrum Studenckim Politechniki Wrocławskiej odbędzie się czwarta edycja akcji “Linux-Reinstalacja”.
W tym dniu każdy będzie mógł wyjść z dowolną dystrybucją Linuksa na swoim komputerze.
Także zapraszamy na stronę akcji, gdzie można znaleźć więcej informacji.

Więcej informacji: http://linux-reinstalacja.pl/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

30 komentarzy

zwiń wątek michuk_ Michał K.  16 May 2008 o godz. 23:15 #
Gravatar

tak, każdemu polecam wykonanie reinstalacji linuksa, a jeszcze bardziej migracje (takie trudne słowo do którego mi huk musi dorosnąć) na platformę Solarisa

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek soda2  17 May 2008 o godz. 15:25 #
Gravatar

dlaczego akurat na solarisa? no i czy ZU da sobie radę z solarisem skoro nie zawsze daje radę z linuksem?

zwiń wątek michuk_ Michał K.  17 May 2008 o godz. 17:16 #
Gravatar

bo jest banalnie prosty w konfiguracji. niema takiego zamotania jak w linuksowym kernelu ze powinno działac bo coś tam jest w jajku ale nie działa.. KISS podobnie jak w FreeBSD

zwiń wątek matiit  18 May 2008 o godz. 9:17 #
Gravatar

:)

 
 
 
zwiń wątek przepior  18 May 2008 o godz. 10:10 #
Gravatar

Mam pytanie. Wiem, ze moze nie lubicie michala k, ale dlaczego za wypowiedzenie swojego zdania (ze lepszy jst solaris) dostaje on minusy?

zwiń wątek barteks  18 May 2008 o godz. 10:20 #
Gravatar

Dobre pytanie. Poruszyłem ten temat już na blogu – http://blog.jakilinux.org/wortal/ck-karma-rip-nie… przewiń trochę w dół, tam jest dyskusja na ten temat.

Ślepy GNU/Fanatyzm.

zwiń wątek blah  18 May 2008 o godz. 10:56 #
Gravatar

A to nie jest terz tak, że:

+ zgadzam się z Twoim zdaniem
- nie zgadzam się z Twoim zdaniem, po prostu pokazuje ile osób się zgadza, a ile nie z jego opiniami i tyle
jakbyśmy wszyscy kosz naciskali na takie opinie to byłby fanatyzm :D

Przynajmniej tak jestem w stanie wywnioskować z tego co piszę jak się klika na kosz. A +/- to tylko zgadzam się z autorem/nie zgadzam się z autorem.

 
 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

nie pamiętasz tekstu jaki dostawało się jak chciało się dać minusa? Jednym z warunków jest że komentarz jest obraźliwy. Jesli Michał K. Napisałby

"Lepiej byłoby gdyby instalowali Solarisa, wg. mnie jest lepszy na ZU, bo nie ma akcji typu że coś powinno działać bo jest w jajku, ale nie działa" to mogę się załóżyć ż eminusów by nie było tylko dyskusja.

Ale jeśli pisze "mi huk musi dorosnąć" to niezależnie od tego czy michuk jest Ojcem Dyrektorem, czy nie, komentarz jest obraźliwy.

Ode mnie również minus.

zwiń wątek przepior  18 May 2008 o godz. 11:07 #
Gravatar

Tak samo minusa dostaje sie za komentarze nie wnoszace nic do dyskusji tak. To dlaczego matiit ma 3 plusy? I dlaczego drugi komentarz michala k. tez dostal minusy?

 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 11:21 #
Gravatar

Wiele jest plusów przy komentarzach nic nie wnoszących na pierwszy rzut oka, jednak zauważ że wnoszą one trochę humoru, to też jakiś wkład:)

Co do drugiego komentarza Michała K. – nie wiem, może to już po prostu przyzwyczajenie:D Bo nie powiesz mi że nie jest kontrowersyjny, zresztą zobacz http://osnews.pl/akcjonariusze-yahoo-walcza-o-spr… – tam ma komentarz który jest napisany jak przez ucznia gimnazjum(dresika oczywiście, lub rószofej panienki). Tam też powinien dostać minusy.

 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 11:24 #
Gravatar

@przepior : z drugiej strony masz rację, jest tu kilku GNU/Fanatyków. Jednak nie rzutujmy tego na całe środowisko, taki rzut również jest obraźliwy!

Przeważają jednak ludzie z którymi da się sensownie dyskutować i to jest najważniejsze.

(przepraszam za komentarz pod komentarzem, cóż, tak wyszło.)

 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  18 May 2008 o godz. 12:14 #
Gravatar

Minusy mam za to, ze nie jestem fanatykiem Linuksa gdyż jego mechanizmy są popierd.. Przykład aby skonfigurować system freebsd, wystarczy z edytować 2 pliki loader.conf i rc.conf, ewentualnie fstab i wpa_supplicant.conf. Natomiast by to zrobić w linuksie trzeba się nagrzać naczytać po forach co i jak bo w każdym distro są inne mechanizmy etc.

To samo jak chce dodać kolejną usługę ładowaną podczas startu systemu w FreeBSD jest to jedna linijka do rc.conf nazwausługi_enable="YES" i koniec. A fedora to jakieś typowe dla danego distra polecenia, które nie wiem skąd mam znać.

Kolejny przykład odnośnie jajka Linuks np chce mieć obsługę ATA dla nForece2 to muszę w kompilować Generic ATA + ATA Support + HardDisk ATA + HardDisk DMA + DMA Support i pewnie jeszcze coś.. do tego na innych chipsetach (np i945) jak się wybierze Generic ATA to one psują funkcjonalność poprzednich i w efekcie nie działa DMA.

A w FreeBSD?

device ATA

i wszystko pięknie działa.

Keep It Simple, Stupid,

 
zwiń wątek Thar  18 May 2008 o godz. 12:45 #
Gravatar

A w NetBSD konfiguracja wygląda tak samo? Weź Debiana i Debiana i wskaż różnice w konfiguracji. Dlatego argument:

Przykład aby skonfigurować system freebsd, wystarczy z edytować 2 pliki loader.conf i rc.conf, ewentualnie fstab i wpa_supplicant.conf. Natomiast by to zrobić w linuksie trzeba się nagrzać naczytać po forach co i jak bo w każdym distro są inne mechanizmy etc.

jest głupi.

 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  18 May 2008 o godz. 12:56 #
Gravatar

Nie jest głupi, bo;

Debian to distro linuksa (nie tylko ale głownie), tak samo fedora, slack etc. każdy konfiguruje się inaczej

FreeBSD i jego distra PC-BSD, DesktopBSD etc., konfiguruje się dokładnie tak samo.

 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 13:14 #
Gravatar

@Michał K.: widzisz. ciągle masz teksty typu "gdyż jego mechanizmy są popierd..". czy nie lepiej po prostu powiedzieć swoje o FreeBSD? Jasne, to jest dobry system. A wyrażając się w ten sposób tylko pokazujesz że jesteś BSD-Fanatykiem, co jest równie złe jak GNU/Fanatyzm. Nie jesteś w niczym lepszy od obecnych tutaj fanatyków linuksa czy dowolnego innego systemu.

 
zwiń wątek Tomasz Chiliński  18 May 2008 o godz. 14:18 #
Gravatar

Nie bardzo rozumiem pojęcie GNU/Fanatyzmu (bardziej poprawnie jeśli już byłoby GNU fanatyzm). Fanatyk GNU uznaje jądro linuksowe jako zło konieczne, bo jądro też powinno być GNU, czyt. Hurd ;-)

 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  18 May 2008 o godz. 15:06 #
Gravatar

nie jestem BSD fanatykiem, bo korzystam zarówno z Windowsa freebsd i solarisa i bardzo dziwni mnie ten huk medialny w kolo Linuksa

 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 16:00 #
Gravatar

Niech będzie i tak. Ale że nie jesteś nie zmienia faktu że zachowujesz się jak fanatyk. Jesteś chamski już nawet nie w stosunku do samego systemu, ale także do ludzie.

Psioczysz na tzw. fanatyków linuksowych a tymczasem nie zachowujesz się wcale lepiej.

Wyluzuj, spuść z tonu, a jak będziesz dawał rzeczowe argumenty w odpowiedniej formie pewnie i minusów nie będzie (patrz Twój komentarz z 11:14). A może i się mylę, może i tutaj jest więcej fanatyków niż ludzi na poziomie – nie wiem. Jeśli tak jest to niedobrze. Jednak nie zmienia to faktu że nie powinieneś zniżać się do ich poziomu. Prowadź dyskusje na poziomie!

@Tomasz Chiliński: GNU/Fanatyk to (przynajmniej w moim użyciu) termin który powstał przed chwilą i oznacza tutejszych maniaków Linuksa minusujących wszystko co jest przeciwko temu systemowi. Wiem że to nie ma wiele wspólnego z GNU, ale terminu ktoś użył, a że dobrze wygląda:)

 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  18 May 2008 o godz. 16:08 #
Gravatar

Ja się po prostu wyrażam w sposób dobitny. Po co? Ano po to by Ci bardziej wyważający swoje wypowiedzi, jednak wciąż będące krytyczne wobec Linuksa, niebyły traktowane jako iście skrajne.

 
zwiń wątek viśtek  18 May 2008 o godz. 18:15 #
Gravatar

lol ja instaluję swoją Windows Vistę Ultimate i mam support czego chcę :)

 
zwiń wątek much  18 May 2008 o godz. 21:54 #
Gravatar

Hę? Bez sensu. Robisz źle żeby inni mieli dobrze?

 
zwiń wątek poldek  28 May 2008 o godz. 13:50 #
Gravatar

Sorry michałku, ale twoje przykłady są idiotyczne i komentarze również.

 
 
zwiń wątek poldek  28 May 2008 o godz. 13:48 #
Gravatar

Bo zarówno ty i michałek piszecie głupoty. Każdy ma prawo do własnego zdania, ale nie każdy musi się z każdym zgadzać. Chyba nie tak trudno to pojąć? Poza tym michałek to troll, a ty chyba też chcesz nim zostać?

 
 
 
zwiń wątek Dan  18 May 2008 o godz. 13:18 #
Gravatar

BTW. A czy w solarisie lub we freeBSD jest cos w stylu apt-get?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Tomasz Chiliński  18 May 2008 o godz. 14:18 #
Gravatar

A czy w debianowatych jest emerge? ;-)

zwiń wątek morsik  18 May 2008 o godz. 20:30 #
Gravatar

Nie ma, ale zawsze możesz "ukraść" z gentoo i pogrzebać trochę.

Już jest emerge w gentoo :P

 
 
zwiń wątek michuk_ Michał K.  18 May 2008 o godz. 15:06 #
Gravatar

jest zarówno apt-get, porty, rpm, no i oczywiście pkg_(add)

 
zwiń wątek jakub007  18 May 2008 o godz. 16:38 #
Gravatar

Zawsze w Solarisie po instalacji robię:

pkgadd -d http://www.blastwave.org/pkg_get.pkg
a potem już tylko:

/opt/csw/bin/pkg-get install nano,

/opt/csw/bin/pkg-get install mc

zwiń wątek Dan  19 May 2008 o godz. 18:00 #
Gravatar

dzieki jakub007

A wogole to zamiast pisac cale "/opt/csw/bin/pkg-get" to lepiej zrobic dowiazanie ;P

 
 
 
zwiń wątek uff  18 May 2008 o godz. 20:51 #
Gravatar

Trochę się dziwię, że są chętni, aż mi się nie chce wierzyć… jak będzie następna edycja to chyba się przejdę zobaczyć czy oni to robią faktycznie dla ludzi, którzy są zainteresowani poznaniem linuksa, czy taki piknik dla samych siebie :) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia