Live streaming to technologia, która otworzyła nowe możliwości nie tylko dotychczasowym graczom branży wideo, ale również reprezentantom wielu innych środowisk i branż. Platformy wideo pay per view to technologia, która nie jest zarezerwowana dla dużych graczy. Każdy z nas, kto planuje wyjście ze swoim wideo marketingiem do szerokiego grona odbiorców, może wykorzystać ją do promocji swoich treści wideo.
Organizujesz koncert, kurs / szkolenie, a może lokalny turniej gamingowy? Tworzysz materiały wideo, masz już za sobą pierwsze transmisje live, a może dopiero planujesz swój pierwszy live stream. Zastanawiasz się jak wykorzystać tę technologię do promocji swoich wydarzeń. Podpowiadamy jak to zrobić.
„Kup i oglądaj” to dziś za mało
Dzięki transmisjom online dziś każdy z nas, kto powsiada telefon z dostępem do Internetu, niezależnie od tego gdzie się aktualnie znajduje, może uczestniczyć na żywo w interesującym go wydarzeniu – konferencji, szkoleniu czy koncercie. Branża streamingu wciąż się rozwija starając się dostarczać użytkownikom, jak i twórcom treści audiowizualnych coraz to bardziej zaawansowane rozwiązania, dzięki którym każda kolejna transmisja live będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Twórcy cyklicznych wydarzeń transmitowanych w sieci zdają sobie sprawę, że prosty live streaming w formule „kup i oglądaj” nie wystarcza już ich widzom. W wielu przypadkach najlepszym wyjściem jest budowa dedykowanej platformy wideo, serwującej nieszablonowe rozwiązania, nad rozwojem której można cały czas wspólnie pracować. MultiVideo pozwalające użytkownikowi samodzielnie zarządzać obrazem z wielu kamer, który aktualnie chce oglądać, markery umożliwiające zapis i przewijanie zdarzeń, czy czat na żywo, to tylko kilka z szerokiej palety rozwiązań, które lada dzień będą podstawą każdego live streamu. Kiedy warto zainwestować w platformę do live streamingu?
Gaming
Największe turnieje e-sportowe w naszym kraju rozgrywane dziś są w wielkich halach sportowy. Pierwsze stacje telewizje, które dostrzegły w e-sporcie szansę na pozyskanie nowych widzów tworzą dziś kanały dedykowane tylko i wyłącznie gamingowi. Popularność gamingu z całą pewnością będzie długo jeszcze rosła w bardzo dynamicznym tempie. Organizujesz własny turniej e-sportowy, lokalną galę, a może zwyczajnie masz pomysł na to jak wykorzystać live streaming w branży e-sportowej? Jeśli organizowane przez Ciebie wydarzenie rokrocznie zyskuje na popularności i zastanawiasz się nad tym by transmitować je na żywo w sieci, to warto byś zastanowił się nad budową dedykowanej platformy do live streamingu.
Blog i vlog
Tworzysz własnego bloga lub vloga. Masz wiedzę i doświadczenie w danym temacie, organizujesz już stacjonarne kursy i szkolenia. Wyjdź z nimi do szerokiej publiczności i transmituj swoje szkolenie odpłatnie online. Planujesz serię kursów, które krok po kroku odczarowują przed uczestnikami zawiłe meandry realizowanej przez Ciebie tematyki? Zbuduje dedykowaną platformę do transmisji live, która umożliwi Ci także sprzedaż archiwalnych materiałów wideo.
Sport
Przyzwyczailiśmy się do tego, że co bardziej popularne turnieje sportowe transmitowane są przez telewizję. W przypadku dużych imprez sportowych tak już pewnie zostanie. Niemniej istnieje cały szereg lokalnych gal i turniejów, które z roku na rok zyskują popularność. Miłośnicy sportu chcą dziś śledzić poczynania swoich ulubionych drużyn i zawodników także na niższych szczeblach eliminacji i rozgrywek przez cały rok, także odpłatnie. To wciąż duże pole do zagospodarowania, w którym pomóc może właśnie technologia live streamingu. Organizujesz lokalną galę lub turniej? Budując platformę PPV możesz nie tylko transmitować na żywo sygnał wideo z aktualnie trwającego turnieju, ale także sprzedawać dostęp do archiwalnych materiałów.
Kultura i sztuka
Projekt TheMuBa, stworzony przez Borysza Szyca, Jarosława Kuźniara i Marka Maślanki, najlepiej pokazuje jak świat polskiej kultury i sztuki może wykorzystać live streaming by docierać do rodaków rozrzuconych po całym świecie. Stworzony przez nich internetowy teatr, w którym obejrzeć można na żywo transmisję ze sztuk teatralnych, zbudowany jest w oparciu o zaawansowaną platformę wideo, umożliwiająca przedsprzedaż biletów oraz streaming.
Koncerty i festiwale
Branża muzyczna to jedna z pierwszych branż, które zaczęły wykorzystywać live streaming sprzedaży organizowanych eventów muzycznych. Dziś wiele dużych festiwali muzycznych w naszym kraju jest transmitowane odpłatnie lub za darmo w Internecie. Niemniej w ciąż pozostaje całą rzesza mniejszych imprez muzycznych, często skupiających czołowych artystów z danego gatunku, na które bilety wyprzedają się co roku do cna. Jeśli organizujesz taki festiwal i zastanawiasz się jak możesz zwiększyć zyski z tego przedsięwzięcia, to rozwiązaniem może być właśnie platforma do live streamingu.
Wymienione powyżej przykłady, to tylko wierzchołek góry lodowej w odniesieniu do możliwości zagospodarowania funkcjonalności dzisiejszych platform do live streamingu. Każdy z nas, działając w swojej branży, może bowiem mieć całkowicie nowy pomysł na wykorzystanie transmisji online w procesie komercjalizacji swojej działalności w sieci.
Autor: StreamOnline