Artykuł partnera
Niekiedy znaki mogą mówić więcej niż słowa, z a pewnością lepiej zapadać w pamięci. Takim przypadkiem jest logo, czyli wyjątkowa, jedyna w swoim rodzaju i charakterystyczna forma graficzna, stylizowany napis, symbol bądź inna forma ekspresji graficznej, która ma na celu sygnowanie marki, przedsiębiorstwa bądź organizacji. Znajduje się zazwyczaj na reklamach, na budynkach czy pojazdach. Często tworzy się też projekt ulotki. Logo dla firmy wyraża się w trzech wersjach – znaku będącego symbolem albo sygnetem, logotypu lub pełnego logo.
Krótka historia znaków graficznych
Wiele znaków graficznych, które obecnie zauważamy na ulicach czy w mediach lub też do niedawna widzieliśmy na polskich ulicach, miało swój początek w drugiej połowie XX wieku. To właśnie wtedy rozpoczęło się tworzenie projektów logo czy projektów ulotek. Najbardziej znani artyści z lat 1946–1996 to m.in. Stefan Bernaciński, Ryszard Bojar, Jerzy Cherka, Roman Duszek czy Jan Hollender. Często przypominając sobie twórczy okres PRL-u, na myśl przychodzi głównie plakat. Zapomina się o wspaniałych twórcach projektów logo czy projektów ulotek dość kontrowersyjnych wtedy, którzy rozpoczęli kreatywną twórczość w tym kierunku. Przykładem jest artysta Karol Śliwka – twórca cieszących się wówczas popularnością znaków graficznych, plakatów i etykiet, takich jak logo ze skarbonką banku PKO, opakowania papierosów Giewont czy słynnej wody kolońskiej Wars.
Projekt logo dla firmy – kto go potrzebuje?
Projekt logo to element, który przyda się każdej firmie, która chce zaistnieć na rynku. Rozpoznawalność i świadomość marki można znacznie łatwiej i skuteczniej zbudować właśnie dzięki logo dla firmy. Logo pełni rolę głównie identyfikacji danego przedsiębiorstwa, organizacji bądź marki, więc jego nadrzędnym celem jest pomoc w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Przydatne jest to również dla różnych produktów, np. spożywczych. Od zawsze ludzkość odczuwała potrzebę zaznaczenia swojej indywidualności i wyróżnienia się w nietypowy sposób. Można to uzyskać również dzięki projektowi ulotki, które są również świetną formą promocji. Inne cele zamówienia logo dla firmy, marki lub organizacji:
- wyróżnienie się na tle konkurencji
- kreowanie identyfikacji wizualnej
- stworzenie w myślach odbiorcy naturalnego, pozytywnego skojarzenia z marką i jej priorytetami
Wybierz profesjonalną firmę dla swojego projektu logo dla firmy
Projektowanie logo to niezwykle istotna dziedzina projektowania graficznego. Projekt logo dla firmy to jedna z trudniejszych do nauki i doskonalenia form tworzenia grafiki. Logo jest formą ekspresji graficznej, która ma ułatwić rozpoznanie i reprezentowanie danej firmy czy marki. Są różne typy logo, takie jak logotyp, glif czy emblemat. Dobrym pomysłem jest również projekt ulotki.
Zadaniem logo jest oddanie specyfiki i charakteru działalności firmy poprzez znak, który jest uniwersalny i łatwy do zapamiętania. Wybierz profesjonalną firmę, taką jak robimylogo.pl, która szczegółowo zapozna się z Twoją wizją podczas rozmów, dobierze pakiet do Twoich oczekiwań – projekt logo tylko z czcionek albo też obrazkowy, dokona ewentualnych poprawek na Twoje życzenie i finalnie wyśle Ci komplet plików wraz z papierową umową. Wszystko legalnie, sprawnie i w atrakcyjnych cenach!