W sieci znajdziesz mnóstwo najróżniejszych skryptów, które pozwolą ci zacząć swoją przygodę z e-commerce. Jeśli jednak masz w planach założenie dużej, prężnej witryny, zastanów się nad Magento.
Jednym z najważniejszych wyborów, których będziesz musiał dokonać podczas zakładania sklepu w sieci, będzie dobranie odpowiedniego oprogramowania, które pomoże ci zaistnieć w sieci. To od niego zależy, jak dużo osób trafi na twój sklep, jak łatwo będzie ci zarządzać produktami, którymi obracasz oraz w jaki sprzęt musisz zainwestować, by w ogóle zacząć swoją działalność.
Ilość ma znaczenie
Jeśli skupiasz się na sprzedaży niewielu produktów, prowadzisz sklep w którym asortyment zmienia się raz na kilka miesięcy, możesz oprzeć się na WordPressie i WooCommerce, który jest dość uniwersalnym i prostym w obsłudze systemem e-commerce. Problemy zaczynają się, jeśli masz w bazie produktów znacznie więcej przedmiotów, a ich rotacja jest nieustanna. Stawianie sklepu na tej platformie nie skończy się niczym dobrym.
Tu z pomocą przychodzą skrypty dedykowane pod sklep internetowy, takie jak m.in. Magento. Podobnie jak WordPress, możemy korzystać z darmowej wersji oprogramowania, choć w pełni rozwija skrzydła w płatnej wersji, która oddaje do dyspozycji użytkownika pełen zakres funkcji.
Wachlarz możliwości
Inwestując w Magento nie płacisz wyłącznie za gotowy – skończony – produkt. Ze względu na budowę skryptu, możesz dostosować go do własnych potrzeb, wdrażając zaawansowane systemu analizy ruchu na stronie, systemy raportowania i zarządzania produktami, moduły płatności mobilnych, powiadomień mailowych oraz całą masę innych funkcji, które pozwolą ci kontrolować każdy aspekt funkcjonowania sklepu.
Taka wszechstronność skryptu sprawia, że z początku możesz poczuć się przytłoczony możliwościami, jakie roztacza przed tobą platforma. Początkujący użytkownicy, którzy nie znają się na prowadzeniu stron internetowych i dopiero rozkręcają swój biznes w sieci, będą zagubieni, dlatego Magento sprawdza się przede wszystkim w rękach tych, którzy mają już swoje doświadczenia z platformami e-commerce lub zatrudniają specjalistę, który pomoże im wdrożyć skrypt. Z pomocą wychodzą tu firmy zewnętrzne takie jak www.auroracreation.pl, które pomagają skonfigurować działanie Magento a także zapewniają opiekę nad konserwacją i pozycjonowaniem przyszłego sklepu.
Magento sprawdzi się także w rękach tych przedsiębiorców, którzy prowadzą kilka sklepów jednocześnie – wszystko dzięki panelowi multistore, który umożliwia zarządzanie wieloma witrynami w jednym miejscu. Dodajmy do tego obsługę kompleksową kampanii SEO, a otrzymamy idealne narzędzie e-commerce dla tych, którzy chcą działać na szeroką skalę
Wyzwania
W tym miejscu warto po raz kolejny wspomnieć, ze Magento nie jest skierowany do tych najmniejszych sklepów. Z powodu ogromu zaimplementowanych funkcji do stabilnego działania wymaga serwera dedykowanego, na słabszym serwerze sklep może chodzić zbyt wolno, by zapewnić komfortowe użytkowanie przez klienta.
Trzeba też zauważyć, że Magento, choć może pochwalić się aktywną społecznością użytkowników piszących nowe wtyczki, nie jest tak intuicyjny w instalacji i modyfikacji jak prostsze narzędzia e-commerce. Dlatego warto już na wstępie zastanowić się, czy posiadamy na tyle fachowej wiedzy, by samemu wdrożyć wszystkie rozwiązania, czy może zlecić to zadanie komuś z zewnątrz.
Magento – czy warto?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy Magento jest lepsze od innych produktów e-commerce. Z pewnością jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się produktów, który zapewni zarówno sprawną obsługę klienta jak i dobre pozycjonowanie sklepu, z drugiej strony nie powinno się go wdrażać, jeśli prowadzimy niewielki sklep o małych obrotach, gdyż nie wykorzystamy w pełni jego możliwości.
W przypadku dużych projektów sytuacja ma się zgoła inaczej. Tu Magento wychodzi na prowadzenie dzięki swojej niezwykłej elastyczności i zapewni ci dokładnie takie rozwiązania, jakich oczekujesz. Zadbaj tylko o dobry serwer i kogoś, kto będzie potrafił wdrożyć wszystkie pożądane funkcje.