Artykuł partnera
Czy wiesz, jak mało jest potrzebne, aby ze swoim biznesem z sukcesem wejść do Internetu? Jeśli chcesz liczyć na dalszy rozwój firmy – musisz być online, czyli tam gdzie od dawna są już Twoi klienci. Obecność w Internecie to możliwość dotarcia do nowych klientów oraz komunikacja z dotychczasowymi.
Wejście firmy do Internetu jest opłacalne nawet gdy jesteś biznesem typowo lokalnym, czyli działasz na wąskim, lokalnym rynku. Wiedz, że potencjalni klienci mimo, że są oddaleni od Ciebie o zaledwie trzy ulice to i tak będą szukać informacji ofertowych w Internecie – nie przegap tego. Oto lista sposobów na dotarcie do klientów w Internecie:
- Strona Internetowa
Jest to oczywiście podstawa strategii reklamowej. Strona internetowa – nawet najmniejsza w postaci wizytówki pozwala na umieszczenie oferty, galerii realizacji oraz danych kontaktowych. To informacje, których szukają Twoi klienci. A to wszystko niemal bezpłatnie – koszt hostingu i domeny można zamknąć w kwocie mniejszej niż 100zł rocznie!
- Portale z ogłoszeniami lokalnymi i portale aukcyjne
To kolejne miejsce, w którym możesz umieszczać swoje oferty i sprzedawane towary. Tutaj możesz umieszczać i wyróżniać dane swojej firmy oraz samą ofertę. Nieocenione jest tutaj również posiadanie własnej strony internetowej – dzięki niej możemy odsyłać zainteresowanych użytkowników po więcej szczegółów na naszą stronę!
- Portale społecznościowe
Portal społecznościowy, taki jak Facebook umożliwia stworzenie wizytówki dla firmy oraz co ważniejsze jej promocję. Tworząc ciekawe treści są one automatycznie pokazywane potencjalnym zainteresowanym, którzy dalej mogą polecać Twoją firmę – to bezpłatna forma reklamy z której na pewno warto korzystać!
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
To kolejny już punkt, który dotyczy strony firmowej. Pozycjonowanie strony polega na jej promocji, aby ta znajdowała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. To skuteczny sposób na promocję, ponieważ klient wpisujący zapytanie powiązane z Twoją usługą jest nią zainteresowany, a wyświetlony link do Twojej strony firmowej jest odpowiedzią na tę właśnie potrzebę. Jeśli prowadzisz biznes tylko lokalnie – to też dobrze. Odpowiednio prowadzone działania promocyjne nastawione na lokalne sygnały dla wyszukiwarki pozwolą na wysokie pozycje wybranych słów kluczowych dla zapytań o daną miejscowość i zapytań kierowanych z danej miejscowości. Więcej: „Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto, czyli zalety i korzyści” – dowiesz się tam na czym polega optymalizacja strony firmowej pod lokalne działania SEO oraz poznasz sam mechanizm pozycjonowania lokalnego.
- Reklama AdWords – linki sponsorowane
Reklama linków sponsorowanych pojawia się w wynikach wyszukiwania tuż nad pozostałymi, bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Jeśli zależy Tobie na szybkiej widoczności oraz posiadasz odpowiedni budżet to możesz się wyświetlać na hasła powiązane z Twoją działalnością – a wszystko to w rozliczeniu w modelu za kliknięcie. Podobnie jak przy pozycjonowaniu – tutaj również możesz wyświetlać się na zapytania powiązane wyłącznie z Twoją miejscowością, w której działasz.
Możliwości reklamy w Internecie jest wiele – prócz tych wymienionych można jeszcze wspomnieć o mailingu i reklamie bannerowej. Łącząc każde z tych działań mamy pewność, że nasza firma jest dobrze widoczna na rynku.