• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

      Mobilny trojan bankowy Faketoken szyfruje dane i atakuje ponad 2 000 aplikacji

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

      Jak i czy warto uruchomić własny portal internetowy?

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Marketing Automation – czyli wszystkie narzędzia marketingowca w jednym miejscu
Home
Marketing

Marketing Automation – czyli wszystkie narzędzia marketingowca w jednym miejscu

osnews Marketing 0 comments

Artykuł partnera

W ostatnich latach możemy zaobserwować rosnącą popularność systemów do automatyzacji marketingu. Jedną z kluczowych korzyści płynących z ich stosowania jest usprawnienie działań marketingowych i ich lepsza synchronizacja, wynikająca z kompleksowości rozwiązań MA, które pozwalają na zarządzanie z jednego miejsca bazą kontaktów, kampaniami e-mailowymi czy sms’owymi, prowadzenie działań w social mediach czy monitorowanie mediów.

Pozyskiwanie i pielęgnacja kontaktów

Systemy Marketing Automation, takie jak iPresso, często dysponują funkcjonalnościami, które stanowią najważniejsze narzędzia pracy marketingowca. Podstawową z nich jest Contact Manager, który pozwala na gromadzenie informacji o kontaktach znajdujących się w bazie i zarządzanie nimi. Dzięki zebraniu wysokiej jakości danych o cechach demograficznych kontaktów czy historii ich zachowań, marketingowcy mogą skutecznie prowadzić kampanie nastawione na określone grupy docelowe. Kontakty w bazie segmentowane są na podstawie takich elementów jak tagi, kategorie i atrybuty. System może też automatycznie przyznawać im punkty (lead scoring) za posiadanie odpowiednich cech lub wykonane aktywności.

Pozyskiwanie danych o leadach, które trafiają do bazy odbywa się w oparciu o takie narzędzia systemu Marketing Automation jak formularze kontaktowe czy ankiety. Formularze pozwalają na zdobycie podstawowych informacji o kontakcie, takich jak imię, nazwisko, adres e-mail. W zamian za ich podanie firma może zaoferować potencjalnemu klientowi odpowiednie korzyści np. w postaci możliwości pobrania e-booka czy zdobycia kuponu na zakup produktu. Ankiety umożliwiają zbadanie opinii klienta o produkcie czy usłudze – jego odpowiedzi na pytania zostaną zarejestrowane w jego profilu w bazie kontaktów, a w przyszłości będzie można uwzględnić je w prowadzonych działaniach

Zautomatyzowane kampanie

W oparciu o dane kontaktów, systemy MA umożliwiają zaprojektowanie zautomatyzowanych scenariuszy marketingowych, w ramach których prowadzone będą np. wysyłki e-mail, sms’ów czy wiadomości voice do osób, które spełniają określone kryteria i w odpowiedni sposób reagują na wcześniejsze działania systemu. Firma sprzedająca sprzęt sportowy może zatem rozpocząć kampanię nakierowaną na grupę mężczyzn, należących do grupy wiekowej 18-35 lat i zainteresowanych sportami zimowymi. Na podstawie zaobserwowanych przez system reakcji na prowadzone działania (czy potencjalny klient zapoznał się z wysłanym mu e-mailem? czy wszedł na stronę sklepu? Czy pobrał ofertę?) system MA przeprowadzi odpowiedni zdefiniowane akcje pozwalające na doprowadzenie do sprzedaży produktu najbardziej zainteresowanych klientom, a w stosunku do niezdecydowanych – przeprowadzenie dalszych działań lead nurturingowych.

Wszelkie kreacje wykorzystywane w komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami można stworzyć w systemie Marketing Automation. iPresso zapewnia możliwość szybkiego i intuicyjnego tworzenia m.in. kampanii e-mail, dzięki zastosowaniu kreatora Drag&Drop – iPresso Studio. Funkcjonalność ta umożliwia zaprojektowanie atrakcyjnej kreacji e-mail, wprowadzenie elementów personalizacji (np. zwrócenie się do odbiorcy po imieniu), czy wybór najskuteczniejszej wersji wiadomości na podstawie testów A/B/X). Co ważne, po przeprowadzeniu wysyłki system generuje precyzyjne raporty dotyczące osiągniętej konwersji i zestawiające skuteczność danej kampanii z innymi działaniami. Rozwiązanie to pozwala na ciągłą optymalizację prowadzonych działań, tak by osiągnąć jak najwyższy poziom skuteczności.

Marketing automation
Raporty i statystyki

Systemy Marketing Automation dysponują zaawansowanymi narzędziami raportowo-statystycznymi, które pozwalają na sprawdzanie informacji dotyczących kontaktów (np. przekrój demograficzny bazy), pokazują stopień realizacji wyznaczonych celów (raporty KPI, które pozwalają na ustalanie i monitorowanie celów marketingowych) czy statystyki danej kampanii (np. raporty z wysyłek e-maili).

Rozwiązania automatyzujące marketing pozwalają zatem na zarządzanie całym procesem  pozyskiwania i pielęgnacji leadów (lead generation i lead nurturing) – począwszy od zdobycia podstawowych danych za pomocą formularzy, poprzez prowadzenie zautomatyzowanych kampanii z wykorzystaniem stworzonych w systemie komunikatów, aż po szczegółowe raporty pokazujące skuteczność przeprowadzonych akcji. Zamów wersję demo aplikacji iPresso marketing automation: https://registration.ipresso.com/?s=90&lang=pl

Na tym jednak nie kończą się możliwości systemów MA. Pozwalają one np. również na zarządzanie z jednego miejsca profilami firmy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy YouTube. Co więcej, systemy automatyzujące marketing umożliwiają integrację z zewnętrznymi aplikacjami, rozwiązaniami typu CRM czy sklepami internetowymi. Dzięki temu ich możliwości stają się niemal nieograniczone.

  • Tags
  • automatyzacja
  • firmy w internecie
  • marketing internetowy
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Jak wymienić kartę SIM u operatora?
Poprzedni wpis Słodkie prezenty od Mikołaja

Warto przeczytać

Jira Service Desk – jak zbudować sprawny przepływ pracy zespołów wsparcia? Technologie
4 czerwca 2020

Jira Service Desk – jak zbudować sprawny przepływ pracy zespołów wsparcia?

Automatyka przemysłowa i jej zalety Technologie
1 grudnia 2018

Automatyka przemysłowa i jej zalety

Automatyka przemysłowa – co warto wiedzieć? Technologie
22 listopada 2018

Automatyka przemysłowa – co warto wiedzieć?

Oś czasu

20 Sty 09:54
Technologie

Najlepsze telefony do 1000 zł

13 Sty 09:19
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w styczniu?

18 Gru 13:41
Technologie

Coraz więcej cyberataków dotyczy firm produkcyjnych

08 Gru 16:04
Technologie

Co nowego w Linux Magazine w grudniu?

08 Gru 16:00
Technologie

Wybieramy słuchawki – TOP 4

Technologiczny cytat tygodnia

Wydaliśmy wiele, ale ciągle wiele mamy... I prawdę mówiąc jest to więcej niż potrzebujemy, by prowadzić firmę.

Tim Cook na spotkaniu udziałowców Apple odnosząc się do kwestii zasobów gotówki Apple na poziomie 100 mld USD

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy media microsoft mobile mozilla nokia open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon software standardy sun Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia
  • Home
  • Technologie
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.