Artykuł sponsorowany
Każdego roku otwierają się nowe restauracje, co sprawia, że konkurencja intensywnie rośnie. Jeśli nie zadbamy o skuteczną promocję swojego biznesu, trudno będzie się przez nią przebić i wyróżnić z tłumu. Potrzeby i oczekiwania również rosną, dlatego trzeba cały czas stawiać na rozwój, obserwować rynek i konkurencję. Należy działać zarówno lokalnie, jak i w sieci, aby uzyskać pożądane efekty.
Twoja restauracja potrzebuje strony internetowej
Jako że promocja restauracji jest nie lada wyzwaniem, szczególnie w przypadku osób niedoświadczonych, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Świadczy ją agencja marketingowa, dzięki której można stworzyć optymalny plan działania, dopasowany do indywidualnych potrzeb, oczekiwań, preferencji i możliwości finansowych klienta. Tylko skuteczna kampania marketingowa, prowadzona w prawidłowy i efektowny sposób, przełoży się na uzyskanie pożądanych efektów. Ważna jest tu nie tylko znajomość narzędzi takich jak Facebook i Instagram, czy Google ADS. Kluczowym będzie zaplanowanie kompleksowej, wielokanałowej promocji, budującej rozpoznawalność, a następnie przywiązanie do danego lokalu.
Warto wobec tego zaufać specjalistom, którzy mają odpowiednią wiedzę i zaplecze techniczne. Obecnie jeśli firmy nie ma w Internecie, to tak jakby niemalże nie istniała. Wyszukiwarka internetowa to pierwsze miejsce, które Internauci odwiedzają w celu uzyskania informacji – w przypadku lokali gastronomicznych dotyczy to przede wszystkim turystów.
Do tego dochodzą jeszcze media społecznościowe (które szczególnie zaangażują społeczność lokalną). Facebook i Instagram cieszą się ogromną popularnością, dlatego warto wykorzystać te narzędzia do promowania swojej restauracji. To samo dotyczy pozycjonowania strony i płatnych reklam Google ADS.
Strona internetowa
Posiadanie strony internetowej stało się obecnie koniecznością. Zanim ktoś odwiedzi daną restaurację, najczęściej chce się o niej dowiedzieć nieco więcej i zobaczyć, na co może liczyć. Klientów interesować będą m.in. dania dnia i zestawy lunchowe. Znaczenie ma nie tylko menu i cennik, ale też szereg innych czynników. Podstawowe informacje o restauracji to jedno, ale należy też na bieżąco informować społeczność o tym, co się w niej dzieje. Za pomocą firmowej witryny internetowej można zaprezentować z jak najlepszej strony to, co pozostaje niewidoczne na pierwszy rzut oka. Chodzi tutaj o pokazanie lokalu „od kuchni”, aby przekonać do siebie odbiorców i zbudować przyjazną atmosferę. Zaleca się podtrzymywać relacje z Internautami w social mediach. Warto wykorzystać do tego przede wszystkim konta na Facebooku i Instagramie. Chodzi tutaj o działania mające na celu zwiększanie zaangażowania i zachęcanie do interakcji. Wszystko po to, aby uzyskać sympatię potencjalnych klientów. Za pomocą obrazów można oddziaływać na zmysły, dlatego dobre będzie zainwestować w dobrej jakości zdjęcia, pamiętając o stosowaniu hasztagów. Uzupełnieniem promocji będzie Facebook ADS.
Content marketing
Potęgą obecnego marketingu jest content marketing. Ciekawe treści zamieszczane na stronie i w social mediach dają realną wartość i zachęcają do obserwowania restauracji.
Marketing restauracji – po co jeszcze warto wdrożyć?
Pozycjonowanie strony internetowej restauracji na konkretne frazy kluczowe to jedno, ale warto też zainwestować w reklamę w Google ADS. Można wtedy zapewnić sobie szerokie dotarcie do klientów szukających lokalu gastronomicznego w danej okolicy.
Nie może zabraknąć atrakcyjnych wizualnie bannerów reklamowych, przyciągających wzrok. Warto pomyśleć też o organizowaniu konkursów, wprowadzeniu karty stałego klienta, oferowaniu zniżek okolicznościowych. Sprawdzą się również rożne kulinarne wyzwania, happy hours, pokazy i degustacje.
Poza tym godna uwagi jest także obecność na popularnych platformach do zamawiania jedzenia na wynos. To doskonały pomysł na pierwszą interakcję z naszą restauracją!
Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/reklama-restauracji-bistra/