Artykuł partnera
Założenie sklepu internetowego i zapełnienie go oferowanym asortymentem jest tylko pierwszym krokiem do sukcesu. Ogromna konkurencja sprawia, że bardzo trudno pozyskać nowych klientów i zwiększać zyski ze sprzedaży. Jedną z lepszych metod na zdobycie nowych klientów jest pozycjonowanie witryny sklepu. Badania rynku jasno pokazują, że im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania tym większe zyski ze sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepu – dobór fraz
Sklep internetowy powinien posiadać dużą liczbę fraz kluczowych. Zalecane jest również wykorzystanie fraz typu long tail. „Długim ogonem” określa się frazy rzadko wpisywane w wyszukiwarkę. Pozornie może wydawać się, że wykorzystywanie mało używanych fraz jest bezcelowe. Statystyki pokazują jednak, że long tail, mimo że są stosowane rzadziej, przyciągają bardziej wartościowych użytkowników nastawionych na zakup oferowanych produktów.
Ponadto poza ogólnymi frazami dotyczącymi branży sklepu wśród pozycjonowanych fraz powinny występować także słowa kluczowe z nazwami konkretnych produktów. Takie działanie również pomoże dotrzeć do określonych klientów poszukujących produktów, które są w ofercie sklepu. Sklep jako strona musi być przejrzysty i zrozumiały nie tylko dla potencjalnych klientów, lecz również dla robotów indeksujących Google. Wszystkie nazwy produktów czy kategorii sklepu powinny być jasno określone. Jeżeli sklep prowadzi sprzedaż odzieży, elektroniki czy książek wszystkie kategorie i produkty muszą być nazwane zgodnie z rzeczywistością.
Sklep internetowy może z powodzeniem wykorzystywać rozwiązania stosowane przy innego rodzaju stronach internetowych. Tworzenie artykułów poradnikowych, blogów dotyczących aktualnych i przyszłych trendów czy polecających konkretne produkty nie tylko zwiększają zainteresowanie klientów i generują większy ruch na stronie. Pozwalają również na wykorzystanie fraz kluczowych oraz zastosowanie likowania wewnętrznego.
Frazy kluczowe muszą być cały czas monitorowane i analizowane. Najlepszym narzędziem do monitorowania efektów pozycjonowania jest Google Analytics. Pozwala weryfikować pozycje fraz, prowadzić analizy konwersji czy sprawdzać, które frazy kluczowe odpowiadają za najwyższą sprzedaż i ruch na witrynie. Warto postawić również na specjalne programy do monitorowania pozycji fraz.
Optymalizacja sklepu
Jest to istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie, którego nie można zaniechać. Optymalizacja ma dwa główne cele: ułatwienie klientom korzystania ze sklepu oraz ułatwienie pracy robotom indeksującym. Jednym z działań optymalizujących jest modyfikacja adresów URL. Adresy URL powinny mieć następujący wygląd: nazwadomeny/kategoria/nazwaproduktu/wyróżnik. Adresy w takiej formie pozwalają robotom Google na szybką indeksację poszczególnych podstron oraz zapewniają łatwe poruszanie się po sklepie klientom.
Działania optymalizacyjne polegają również na dostosowaniu grafik do parametrów sklepu. Dla robotów Google dodawane zdjęcia lub grafiki są nieczytelne. Osoba zajmująca się optymalizacją wpisuje w parametrze ALT frazy kluczowe, które pomagają w indeksacji oraz znalezieniu produktu w wyszukiwarce grafik.
Przygotowywane są również unikalne meta opisy i meta tytuły. Meta opis wyświetlany jest w wyszukiwarce Google – ma informować potencjalnych klientów i roboty Google o tym, co znajduje się na stronie. Stworzenie intrygującego opisu może zachęcić wielu użytkowników do wejścia na stronę i zapoznania się z ofertą. Wraz z meta opisami i meta tytułami stosuje się Rich Snippety. Są to dodatkowe informacje wyświetlane w wyszukiwarce. Klienci od razu będą wiedzieli, czy poszukiwany produkt jest dostępny, w jakiej jest cenie lub że w magazynie są ostatnie egzemplarze. Wiele osób popełnia często błędy podczas optymalizacji. Nie mają unikalnych treści na stronie, tworzą złą strukturę sklepu czy niewłaściwe adresy URL. Warto zaoszczędzić czas i wysiłek zlecając pozycjonowanie sklepów internetowych profesjonalnej firmie.
Efekty pozycjonowania
Wysoka pozycja sklepu internetowego to większy ruch i więcej transakcji. Pozycjonowanie zwiększa również konwersję. Profesjonalnie wykonane pozycjonowanie jest pozytywnie oceniane przez serwis Google. Pozytywna ocena botów i algorytmu pozwala między innymi na lepszą indeksację produktów sklepu. Pozycjonowanie sprawi, że sklep stanie się rozpoznawalną i zaufaną marką wśród klientów.
Profesjonalnie wykonana optymalizacja oraz pozycjonowanie w oparciu o nowoczesne standardy oferuje agencja SEO z Wrocławia – zapraszamy na seo.ltb.pl.