Artykuł sponsorowany
Punkty sprzedaży, supermarkety i apteki, a ostatnio również biura to tylko część miejsc, w których spotkamy meble reklamowe. Firmy chętnie korzystają z tej formy promocji, ponieważ jest pomysłowa i dość bezinwazyjna dla odbiorców, a jednocześnie skuteczna. Jakie są rodzaje, przeznaczenie i najważniejsze zalety tych mebli?
Meble reklamowe – rodzaje
Tak naprawdę meble reklamowe to bardzo szerokie pojęcie. Do tej kategorii możemy bowiem jednocześnie zaliczyć gablotę ekspozycyjną spotkaną w aptece lub sklepie, jak również wygodną sofę z nadrukowanym logo firmy umieszczoną w biurowej poczekalni. Czynnikiem, który łączy wszystkie meble reklamowe jest ich funkcja – z jednej strony mają charakter użytkowy, z drugiej promują produkty, markę lub firmę.
Przeznaczenie mebli reklamowych
Ze wspomnianych względów z goła odmienne bywa również przeznaczenie mebli reklamowych, które można podzielić na kilka podkategorii. Pierwsza z nich polega na odpowiedniej ekspozycji towaru w punkcie sprzedaży. W każdym supermarkecie, poza standardowymi półkami sklepowymi możemy zauważyć również spersonalizowane gabloty nawiązujące do konkretnych produktów. W ich przypadku liczy się kreatywność. Ostatnio często spotykamy między innymi rustykalne kosze wiklinowe jak również powiększone zbiorniki stylizowane na opakowanie napoju, zawierające wewnątrz konkretne produkty. Meble reklamowe spotkamy również na wyposażeniu punktów sprzedaży, czego dobrym przykładem są lokale zajmowane przez firmy telekomunikacyjne lub banki. Na krzesłach, biurkach, ladach, sofach i pufach umieszczonych wewnątrz znajduje się logo firmy.
Meble reklamowe w biurze
Stosunkowo świeży, zwłaszcza w Polsce trend polega na tym, że meble reklamowe zastępują w siedzibach i oddziałach firmy typowe umeblowanie biurowe. Logotypy przedsiębiorstw spotkamy między na recepcjach czy poczekalniach. To dodatkowy element promocji. Tego rodzaju meble reklamowe oprócz wygody, zazwyczaj cechują się również starannie dopracowanym i kreatywnym designem. Obecnie króluje moda na proste i regularne kształty, zgodnie z nowoczesnym trendem w wykańczaniu wnętrz.
Zalety mebli reklamowych, czyli funkcjonalność i promocja
Podstawowa zaleta cechująca meble reklamowe to wspomniana już funkcjonalność, przy jednoczesnym dyskretnym i stosunkowo mało inwazyjnym komunikacie. Na sklepowych półkach zdecydowanie bardziej wyróżniają się ciekawie wyeksponowane produkty. W punktach sprzedaży nikomu nie przeszkadza natomiast fakt, że wygodna sofa, na której właśnie siedzi jest ozdobiona odpowiednim logotypem.
Więcej na: http://inventini.com/blog/meble-reklamowe/