Microsoft i teksaska firma MediaCart Holdings Inc chcą wprowadzić do sklepów koszyki z elektroniczną konsolą, mającą pomóc klientom sklepów w codziennych zakupach. System pomoże wyszukać klientowi produkty na półkach, ma również wyświetlać kontekstowe reklamy zależne od historii zakupów i aktualnej fizycznej lokalizacji w sklepie.
W drugiej połowie 2008 roku program pilotażowy ma się rozpocząć w sieci sklepów ShopRite na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Klienci z kartami lojalnościowymi ShopRite będą mogli w domu wprowadzić przez Internet listę zakupów. Lista pojawi się na ekranie zamontowanym na wózku do zakupów po przyłożeniu karty do konsoli.
System ma pomóc nie tylko klientom, ale też sklepom, które dzięki zebranym danym będą mogły lepiej zrozumieć nawyki swoich klientów.
Microsoft planuje również wyświetlanie reklam wideo na wózkowych ekranach. Technologię to umożliwiającą pozyskał wraz z zakupem firmy aQuantive, zajmującej się reklamą online. Reklamy mają być dobierane na podstawie poprzednich zakupów klientów oraz ich aktualnej lokalizacji w sklepie. Przykładowo, gdy klient podejdzie do regału z ciastkami, dowie się o promocji na toruńskie Katarzynki 🙂
Scott Ferris z Microsoftu zastrzega jednocześnie, że ani jego firma, ani żaden reklamodawca, nie będą mieć dostępu do danych osobowych klientów, którzy zdecydują się na wzięcie udziału w programie lojalnościowym.