Kategorie:
4

Microsoft przekształci nasz domowy dysk twardy w prywatną chmurę jako część usługi SkyDrive

Dysk sieciowy SkyDrive zna chyba każdy. To w zasadzie aktualnie główny powód dla którego osoby korzystające z konta Google zakładają dodatkowe konto na Windows Live. Dysk jest szybki i ma 25 GB wolnej powierzchni. Microsoft przedstawił właśnie co czeka nasz pod koniec miesiąca

Aktualnie usługa SkyDrive ma następujące paramtery:

- sporo wolnego miejsca czyli 25GB
- aplikację do zarządzania zdjęciami Windows Live Gallery 2011
- aplikację Live Mesh 2011 która umożliwia automatyczną synchronizację ale jedynie 5 GB
- limit na wielkość pliku wynosi 100 MB
- dysk jest bardzo mocno zintegrowany z Windows Phone ale pod klasyczny system Windows nie było do tej pory aplikacji lub łatwego dostępu w Total Commandera

Co się zmienia?

- Pojawia się natywna integracja z Windows Vista, Win7, Win8 na poziomie menadżera plików (czyli każda aplikacja typu Total Commander będzie widziała nasz dysk). Cała powierzchnia 25GB jest dostępna dla mechanizmów synchronizujących
- pojawia się możliwość rozbudowy pojemności SkyDrive (30zł rocznie za dodatkowe 20GB)
- limit na pojedynczy plik zostaje podniesiony do 2 GB (dla porównania w Dropbox to 300MB)
- pojawia się możliwość zdalnego odtwarzania plików multimedialnych bez konieczności ich ściągania
- będzie można nasz domowy dysk twardy udostępnić witrynie SkyDrive przekształcając go w naszą prywatną chmurę (!)

O ile cztery pierwsze punkty są bardzo fajne ale to tylko ewolucja o tyle ostatni punkt to spora rewolucja. W zasadzie umożliwia on przekształcenie domowego komputera w prywatny serwer nawet zwykłemu Kowalskiemu.

Jeżeli ktoś zostawi swój domowy komputer włączony to przykładowo jadąc do rodziny/pracy może z niego strumieniowo uruchamiać filmy lub muzykę. Wystarczy że wejdzie na stronę SkyDrive i zaloguje się na swój zdalny komputer i może mieć dostęp zdalny do swoich plików. Zasadniczo komputer takiej osoby staje się prywatną częścią dysku SkyDrive. Jedyna różnica polega na konieczności autoryzowania komputera z którego chcemy mieć dostęp do naszego domowego komputera (jako SMS – podwójne logowanie). Mamy więc kontrolę z których komputerów jest dostęp do naszego domowego dysku

Jeżeli ktoś ma w domu lokalny serwer który jest włączony 24/7 i ma tam filmy lub muzykę to może to być dla takiej osoby ciekawa opcja. Będzie miał dostęp do tych plików z każdego komputera na który się zaloguje i który autoryzuje jako ‘zaufaną maszynę’ (SMS)

Więcej informacji na blogu Microsoftu:
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/02/20/connecting-your-apps_2c00_-files_2c00_-pcs-and-devices-to-the-cloud-with-skydrive-and-windows-8.aspx

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Komentarze (RSS) | Trackback (URI)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

22 komentarzy

zwiń wątek AdamK  21 lutego 2012 o godz. 16:42 #
Gravatar

Błąd: Drobox nie ma limitu wielkości pliku. Jedynie podczas uploadowania interwejsem webowym jest limit do 300MB: http://www.dropbox.com/help/5

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Vreck  21 lutego 2012 o godz. 17:58 #
Gravatar

Straszna mi nowość z upublicznianiem dysku jako prywatnej chmury, mgły etc.
Ta "nowość" od dawna jest dostępna jako Opera Unite. Tyle, że jak rozumiem teraz będzie to zintegrowane wprost z Windows.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek John  21 lutego 2012 o godz. 19:43 #
Gravatar

"Jeżeli ktoś ma w domu lokalny serwer [...] będzie miał dostęp do tych plików z każdego komputera na który się zaloguje i który autoryzuje jako ‘zaufaną maszynę’"

Nie rozumiem gdzie tu jest nowość, dostęp zdalny do komputera pod systemem Unix to chyba jest znany od 40 lat?

zwiń wątek Budyń  21 lutego 2012 o godz. 21:28 #
Gravatar

Wiesz, kiedyś jeden człowiek tutaj nie rozumiał dlaczego NFS+LDAP w wykonaniu Suna (zresztą dobrym) to nie to samo, co Active Directory (Kerberos+LDAP+modyfikacje).

Tutaj funkcje, których ręczna realizacja czy to pod Win czy Unix-like zostaną zintegrowane w jedną całość, dostępną dla szarego człowieka bez dłubaniny.

Obstawiam, że nie trzeba będzie również martwić się domowym NATem itp.

zwiń wątek iron_irony  14 marca 2012 o godz. 15:45 #
Gravatar

Ciągnąc dalej Twój komentarz można dojść do wniosku, że to w takim razie nic nowego dla zawodowca, a dla laika straszne podniecenie jaką niesamowitą dogodność nam udostępniono.

 
 
 
zwiń wątek marcin3w  22 lutego 2012 o godz. 16:52 #
Gravatar

Zgadza się, w Opera Unite jest możliwość udostępniania plików i strumieniowania multimediów z własnego komputera oraz dużo innych możliwości jak prosty web serwer. A wszystko to proste w konfiguracji i obsłudze, działa też zza NAT dzięki serwerom pośredniczącym Opery. Dodatkowo jest wspierane na różne platformy i oparte na otwartych standardach, może szkoda tylko że nie otwarto źródłowe…

 
 
zwiń wątek vampire  21 lutego 2012 o godz. 20:09 #
Gravatar

no nie jest to jakas prawdziwa nowosc. Zdalny dostep do dysku mozna osiagnac uzywajac nawet zwyklego ssh (i sshfs po stronie zdalnej maszyny). O uzywanym od lat '80 FTP juz nie wspomne… Fajna natomiast moze byc mozliwosc przeprowadzenia uwierzytelnienia uzytkownika poprzez SMS.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek disorder  22 lutego 2012 o godz. 11:50 #
Gravatar

Oczywiście, ale trzeba to zapakować w ładne, kolorowe pudełeczko i sprzedać Kowalskim i Smithom za odpowiednią kaskę, bo dla nich to może być nowość.

zwiń wątek DeBill  22 lutego 2012 o godz. 14:00 #
Gravatar

Taaa…. już to widzę, jak Kowalski i Smith konfigurują sobie ssh czy ftp a na koniec domowy router. Tu chodzi o to, żeby pani Krysia wpisała login, hasło i gotowe. Umiesz zrobić coś równie łatwego? Zrób i zarabiaj miliony :) .

zwiń wątek vampire  24 lutego 2012 o godz. 0:17 #
Gravatar

takie rozwiazania juz sa na rynku od dawna….

Co do SSH to wiele dystrybucji ma uruchomione SSH domyslnie, wiec nie ma za bardzi potrzeby konfigurowania niczego…. Po stronie klienta tez pewnie jakis GUI do sshfs by sie znlazlo….

zwiń wątek zigu  25 lutego 2012 o godz. 13:24 #
Gravatar

I się znalazło – SFTP – w GNOME na Ubuntu Miejsca→Połącz z serwerem i wybieramy SSH. Dodajemy zakładkę i mamy dostęp do plików na serwerze ssh ładnie zintegrowany z nautilusem. Jeśli jeszcze dodamy w seahorse Klucz SSH do serwera to nie musimy nawet logować się zbyt często ;)

zwiń wątek o_O  28 lutego 2012 o godz. 13:24 #
Gravatar

Ale na _windowsie_ takich udogodnień nie ma. Więc dla jego użytkowników to faktycznie sensacja i cud. Windows i jego użytkownicy jak zwykle 10 lat do tyłu.

 
 
 
 
 
 
zwiń wątek Spock  22 lutego 2012 o godz. 0:04 #
Gravatar

"Jeżeli ktoś ma w domu lokalny serwer który jest włączony 24/7 i ma tam filmy lub muzykę to może to być dla takiej osoby ciekawa opcja"

Czyli rozumiem, że będzie wersja na nie Windowsy ?
Mam dwa takie lokalne serwery – jeden to NAS na sparc'u a drugi to lokalny serwer na ARM'ie pobierający 5W.
Pytanie "Ile znacie osób co mają serwer 24/7 z Windowsem w domu" ? :) ))))
Nadal jest to usługa ograniczona _TYLKO_ do produktów MS. A taki dropbox ma klienta cli pod linux'a i integracja z "serwerem" dowolnym to nie problem.
Więc gdzie ta innowacja ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Ole  22 lutego 2012 o godz. 22:42 #
Gravatar

Taki dropbox staje się właścicielem Twoich plików. To naprawdę taka fajna usługa?

zwiń wątek misza  27 lutego 2012 o godz. 11:42 #
Gravatar

A skydrive nie ?? ;) wszystko co wpuszczasz w chmure oddajesz danej firmie – która udostępnia taką usługę

 
 
 
zwiń wątek Wizard  22 lutego 2012 o godz. 9:01 #
Gravatar

"- będzie można nasz domowy dysk twardy udostępnić witrynie SkyDrive przekształcając go w naszą prywatną chmurę (!)"
Drogi autorze, nie rozumiem tego zdania, co to znaczy "nasza prywatna chmura"? Wykrzyknik w nawiasie oznacza entuzjazm?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Piotr  23 lutego 2012 o godz. 12:35 #
Gravatar

Prywatna chmura to jest wtedy, jak masz wirtualne kontenery wędrujące sobie po twojej sieci prywatnej (prywatna) i łączysz się z zainstalowanymi w nich środowiskami operacyjnymi nie martwiąc się o to, w której aktualnie maszynie znajduje się dany kontener (chmura). Wszystko inne to buzz i bełkot marketingowy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lam_Pos  23 lutego 2012 o godz. 13:51 #
Gravatar

"Microsoft przekształci nasz domowy dysk twardy w prywatną chmurę jako część usługi SkyDrive"

Niedoczekanie szanownego Microsoftu, żeby uzyskał dostęp do moich dysków domowych.
Przynajmniej w sposób legalny i jawny.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek o_O  26 lutego 2012 o godz. 23:46 #
Gravatar

W nielegalny i niejawny już uzyskuje.
http://en.wikipedia.org/wiki/NSAKEY#Microsoft.27s

 
 
zwiń wątek o_O  26 lutego 2012 o godz. 23:44 #
Gravatar

Na szczęście mojego dysku nie przekształci.
A wy jak lubicie jak wam przekształcają, to używajcie dalej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek o_O  27 lutego 2012 o godz. 0:01 #
Gravatar

> Jeżeli ktoś ma w domu lokalny serwer który jest
> włączony 24/7 i ma tam filmy lub muzykę to może
> to być dla takiej osoby ciekawa opcja. Będzie
> miał dostęp do tych plików z każdego komputera
> na który się zaloguje [...]

Czyli coś, co Linux zapewnia od 10 lat za pomocą jednego prostego polecenia, choć pewnie są też i GUI do montowania zdalnych katalogów.

Gratulujemy microsoftowi i życzymy dalszych sukcesów w jego mozolnej pogoni za czołówką.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jacolo  6 marca 2012 o godz. 20:13 #
Gravatar

Łojezu, iTunes ( ten od Apple ) robi to od kilku lat….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia