Administracja publiczna nie osiągnęła swoich celów związanych z informatyzacją, m. in. z powodu braku koordynacji działań, dublujących się procedur administracyjnych i trudności z zamówieniami publicznymi. Mimo to da się zauważyć pewne pozytywne efekty starań o informatyzację.
Tak możemy przynajmniej wyczytać w projekcie raportu końcowego z realizacji pierwszych dwóch lat strategii informatyzacji kraju ePolska przygotowanego przez MSWiA.
Inne ciekawe wnioski i obserwacje:
- administracja publiczna nie osiągnęła wszystkich swoich celów,
- w wielu gminach i powiatach społeczeństwo informacyjne pozostaje pojęciem abstrakcyjnym,
- ogółem w latach 2004-2006 MEN wyposażył pracownie komputerowe dla 9810 szkół różnych typów,
- w październiku 2005 roku jedynie (aż?) 1,5% urzędów gminnych nie posiadało w swojej placówce komputerów, a jedynie 0,6% placówek posiadających komputery nie miało dostępu do internetu,
- głównymi przeszkodami w realizacji całej strategii ePolska były: szybkie zmiany technologiczne, niedostateczna współpraca instytucji administracji publicznej, rozproszone systemy i rejestry publiczne, skomplikowane i dublujące się procedury administracyjne, niedobory kadrowe, niedostateczna świadomość decydentów o konieczności podejmowania działań w zakresie społeczeństwa informacyjnego w niektórych instytucjach, brak środków na realizację projektów informatycznych, bądź ich nierównomierny podział oraz częste zmiany w administracji publicznej