Artykuł sponsorowany
Kiedyś ciężko było zaistnieć nowym, małym firmom, szczególnie jak na dzień dobry musiały mierzyć się z dużymi, silnymi podmiotami, o ugruntowanej pozycji. Dzisiaj szanse się wyrównały, a wszystko to dzięki rozwojowi internetu. Jakie działania powinny podjąć firmy, które dopiero co wkraczają na rynek? Co mogą zyskać dzięki promocji w internecie?
Dobra strategia i przemyślane działania w sieci to większa ilość klientów i szansa na poprawienie swojej rynkowej pozycji. To rozwiązanie wręcz wskazane dla nowych firm, jak i tych, które mimo podjęcia różnych prób, nie są zadowolone z uzyskanych rezultatów.
Dajmy się znaleźć klientowi!
Pierwszym i najważniejszym zadaniem jest pozycjonowanie, czyli działania zmierzające do poprawy pozycji w wyszukiwarce internetowej. Chociaż są różne wyszukiwarki, to każdy wie, że liczy się tylko Google i wszystkie siły skierowane są właśnie w tym kierunku. Google można porównać do współczesnego centrum świata, wielkiego rynku, na którym jest mnóstwo stoisk, sklepów i szyldów reklamowych, a każdy z nich pragnie być zauważony.
Bądźmy w samym centrum…internetu
Dobre, skuteczne pozycjonowanie zapewnia, że nasza firma zostanie zauważona i wybrana przez klientów. Najlepsze działania w tym zakresie gwarantują nam miejsce w centrum internetu. Porównajmy to do wielkiego miasta, w którym jest wiele firm, ale najwięcej klientów pojawia się w samym centrum miasta. To naturalny proces, bo te punkty miasta przyciągają największą ilość potencjalnych nabywców. Jeśli zainwestujemy w pozycjonowanie, to nasza firma będzie w najlepszym punkcie, do którego każdy zagląda, a przy okazji coś kupuje.
Pozycjonowanie, czyli spokojne, bezpieczne, skuteczne działanie
Pozycjonowanie jest lepsze od innych form reklamy, bo powoli, acz sukcesywnie polepsza pozycję naszej firmy. Nie ma tu żadnych nieczystych zagrań, dzięki profesjonalnym działaniom nasza witryna internetowa pnie się coraz wyżej, aż pojawia się na pierwszej stronie Google. Pierwsza strona Google to właśnie to – wspomniane wcześniej – centrum wielkiego miasta. Kto tam jest, wygrywa. 100% internautów ogląda tę stronę, kolejną już tylko 20%, trzecią 10%. O następnych już nawet nie ma co wspominać. Klient nie ma czasu, żeby przeglądać cały internet, podobnie jak nikt z nas nie ma czasu, aby jeździć po całej metropolii i sprawdzać wszystkie sklepy.
Dodatkiem do tych działań jest prowadzenie bloga, co wymiernie przyczynia się do lepszego pozycjonowania. Tak samo marketing treści (ang. content marketing), dzięki któremu promuje się wartościowe artykuły, wpisy czy infografiki, a nie dręczy klienta nachalnymi reklamami. Wyskakujące banery to przeszłość, klient nie chce kolejnej dawki tych internetowych “śmieci”. Dajmy mu coś wartościowego, budujmy pozycję poważnej marki, której największą wartością jest klient i jego potrzeby.
Podstawą jednak wszystkiego jest pozycjonowanie, które najlepiej zlecić profesjonalnej firmie, jak www.blumo.pl. Dzięki pozycjonowaniu zostaniemy dostrzeżeni, a każdy klient będzie mógł się przekonać, co mamy do zaoferowania.