Kategorie:
24

Nie zagrasz już po północy w Korei

Po ostatnich wypadkach, kiedy to kilkanaście osób zmarło z wycieńczenia grając nawet przez tydzień bez przerwy w gry internetowe typu RPG a trzymiesięczne dziecko pozostawione przez grających młodocianych rodziców bez opieki umarło z głodu, władze Korei Płd. postanowiły wreszcie interweniować.

Jak podaje Wyborcza za dziennikiem Financial Times, “zdaniem niektórych psychologów już u nawet 10 proc. koreańskich dzieci w wieku szkolnym można zdiagnozować kliniczne oznaki uzależnienia. Na przykład wpadają w depresję lub złoszczą się, gdy przez dłuższy czas nie mogą zagrać”.

W związku z powyższym powstał projekt ustawy, która ma pomóc w walce z uzależnieniem od gier internetowych tak popularnych w tym kraju. Oto w nocy operatorzy będą musieli je blokować osobom, które nie ukończyły 18 lat. Za dnia natomiast planuje się spowalniać łącza.

A wszystko to m. in. dlatego, że ostatnio w Korei Południowej mnożą się makabryczne incydenty związane z całkowitym zatracaniem się przez młodych ludzi w internetowych grach on-line. Niedawno z głodu zmarło niemowlę, bo jego młodociani rodzice bez przerwy grali w grę “Prius Online”, w której – paradoksalnie - wychowuje się wirtualną dziewczynkę (sic!).

Według projektu gracze będą musieli wybrać sześciogodzinne okienko, w których internetowe gry nie będą dla nich w ogóle dostępne – np. od północy, od 1 lub 2 w nocy.

W dzień natomiast ma być stosowana nieco inna metoda zmuszania użytkownika gier on-line do powrotu do realnego świata. Otóż jeśli młodociany gracz będzie zalogowany w serwisie z grami dłużej niż 6 godzin pod rząd, operator zostanie zobligowany do spowolnienia mu łącza internetowego.

Nowe zasady obejmą jednak tylko te koreańskie gry, których serwery zlokalizowane są w kraju.

A my narzekaliśmy na Rejestr Stron i Usług Niedozwolonych ;) Z drugiej strony nie dziwię się takim radykalnym krokom, bo rzeczywiście incydenty w Korei świadczą o niebezpiecznie szerzącej się patologii, często tragicznej w skutkach – i to nie tylko dla uzależnionych. Pytanie tylko, czy metoda jest dobra…

Więcej informacji: http://www.nowemedia.org.pl/nuke/modules...le&sid=709

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

108 komentarzy

zwiń wątek hiciu  19 April 2010 o godz. 8:15 #
Gravatar

W końcu reszta świata będzie miała jakieś szanse w StarCrafta :) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jarek  19 April 2010 o godz. 8:20 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek DerDevil  19 April 2010 o godz. 9:45 #
Gravatar

Pamiętam ten sam incydent z młodymi rodzicami i dzieckiem dotyczącym gry world of warcraft.
I dobrze że rząd dostrzega problem i jakoś chce temu działać ale utrudnienie dostępu może nie być wystarczający.

zwiń wątek R  19 April 2010 o godz. 11:44 #
Gravatar

A ja twierdzę, że rozpościeranie parasola ochronnego nad rodzinami idiotów doprowadzi tylko do tego, że zwiększy się populacja tychże. Tak to już jest, że kiedy rząd postanawia zrobić społeczeństwu dobrze, skutki są z reguły dla tego społeczeństwa opłakane.

zwiń wątek Reddie  19 April 2010 o godz. 11:57 #
Gravatar

No, powinien nic nie robić, niech ludzie umierają.

 
zwiń wątek hez  19 April 2010 o godz. 12:05 #
Gravatar

@Reddie
Selekcja naturalna.
Jedyne co rząd może to edukować bo wszelkie formy faszyzmu, w tym zabranianie czegokolwiek są z natury nieskuteczne.

 
zwiń wątek Reddie  19 April 2010 o godz. 13:24 #
Gravatar

Jedź do Somalii, tam nikt nikomu niczego nie zabrania a selekcja naturalna wprost kwitnie.

 
zwiń wątek hez  19 April 2010 o godz. 20:53 #
Gravatar

Do europy migruje coraz więcej ludzi z różnych rejonów świata, dostarczając tym samym "świeżego" materiału genetycznego i z czasem imigranci wyprą rodowitych europejczyków. To normalne.

Szczerze mówiąc, kiedy widzę coraz to ciekawsze pomysły władzy, poważnie myślę o przeprowadzce do jakichś mniej "cywilizowanych" krajów.

 
zwiń wątek Reddie  19 April 2010 o godz. 21:12 #
Gravatar

Nie zatrzymuję ;)

 
zwiń wątek wojtekm  20 April 2010 o godz. 14:48 #
Gravatar

@hez: wytłumacz mi na czym polega "naturalność" selekcji w której ginie niewinna ofiara zamiast jej sprawców?

 
zwiń wątek bixbite  20 April 2010 o godz. 17:36 #
Gravatar

W przyrodzie nie istnieje nic takiego jak "wina". Istnieje tylko skutek, a ten jest taki, że propagacja genów tych osób została wstrzymana.

 
zwiń wątek Reddie  20 April 2010 o godz. 19:10 #
Gravatar

@bixbite: ale bezmyślności się nie dziedziczy.

 
zwiń wątek hez  21 April 2010 o godz. 0:18 #
Gravatar

@bixbite

Sto piw dla Ciebie.

@wojtekm

Jeżeli już ktoś jest winny to kto? Jeżeli mówimy o grach mmo, to czy ich twórcy są winni tego, że ludzie grają całymi dniami i przez to zaniedbują swoje życie? Podejrzewam, że tworzą grę z myślą o tym, żeby ludzie grali w nią non-stop, ale to nie czyni z nich sprawców. Ludzie sami powinni wiedzieć na co mogą sobie pozwolić, a jak nie wiedzą to przegrywają- w grze trzeba mieć skilla, w życiu trzeba mieć umiar i, złote słowo, rozsądek.

Może chodziło Ci o co innego. Napiszę więc, że wielu ludzi zapomina o tym, że społeczeństwo, cywilizacja czy moralność jako taka rozwija się _obok_ natury i logiki, zazwyczaj nie mając z nimi nic wspólnego, a wręcz przeciwnie.

 
 
zwiń wątek lehr  19 April 2010 o godz. 13:31 #
Gravatar

uwielbiam jak ludzie wartościują względnie. zastanawiam się co by powiedział derdevil gdyby w polce doszło do podobnej regulacji. pewnie zdania by nie zmienił? Należy edukować, zmieniać kulturę używania internetu i nowych technologii a nie blokować, zakazany owoc smakuje najbardziej, od tej pory uzależnieni będą się frustrować, wpadać jeszcze bardziej w depresje, walić samobóje i robić napady – grejt! gud dżob!

zwiń wątek DerDevil  19 April 2010 o godz. 16:05 #
Gravatar

Tylko ja nie twierdze że to co wymyślili jest dobre tylko to że zauważyli problem i dobrze że coś robią ale jeżeli takimi metodami chcą walczyć z problemem to może być nie wystarczający bez wsparcia psychologów dla uzależnionych. Oby nie było jak w Chińskich ośrodkach dla uzależnionych graczy gdzie stosuje się przemoc.

 
 
 
 
zwiń wątek RmY  19 April 2010 o godz. 9:15 #
Gravatar

jego młodociani rodzice bez przerwy grali w grę “Prius Online”, w której – paradoksalnie – wychowuje się wirtualną dziewczynkę (sic!)

Wychowywanie dziewczynki?
http://www.youtube.com/watch?v=Un5Bh_g8JCU

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Tor  19 April 2010 o godz. 13:32 #
Gravatar

Hehehe! Idąc tym tokiem myślenia, to każdy cRPG zamienia się w “nieco” rozrośnięte tamagotchi.

 
 
zwiń wątek Budyń  19 April 2010 o godz. 10:25 #
Gravatar

Ostre i potrzebne, ale to wciaż leczenie skutków, a nie przyczyn.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Majki-Fajki  19 April 2010 o godz. 16:27 #
Gravatar

Zakażmy gier komputerowych. Za granie w WoWa – 5 lat pozbawienia wolności. Albo od razu kula w łeb i eugenika pełną gębą.

zwiń wątek Itachi  20 April 2010 o godz. 16:45 #
Gravatar

"…ale to wciaż leczenie skutków, a nie przyczyn."

"Zakażmy gier komputerowych…"

Gram, bo lubię, a od kostki rubika też można się uzależnić.

Czemu pozbawiać ludzi czegoś, skoro jakaś grupa nie zna umiaru?

Skoro mamy pijanych kierowców, to też powinniśmy pozbyć się samochdów?

Niekażdy jest jakimś szalonym graczem-maniakiem, tak samo jak niekażdy jest piratem drogowym.

zwiń wątek Majki-Fajki  20 April 2010 o godz. 22:44 #
Gravatar

Ja o tym nawijam od początku i mnie wyzywają od "mikkoluba" :) Więc uważaj jakie poglądy głosisz:)

Pomijam fakt, że takie zakazy rządowe godzą w wolność także gospodarczą. Ktoś coś sobie kupił za własne pieniądze i zabrania mu się z tego korzystać.

 
 
 
 
zwiń wątek janc  19 April 2010 o godz. 10:34 #
Gravatar

Młodociani rodzice w wieku 41 i 25 lat?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Theq  19 April 2010 o godz. 11:16 #
Gravatar

Czekamy aż rząd “zajmie się” produkcją noży.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Majki-Fajki  19 April 2010 o godz. 16:26 #
Gravatar

Albo nart. Na nartach można się uszkodzić! Powinno się ich zakazać, albo w najlepszym przypadku wprowadzić prawo jazdy na narty. Oczywiście płatne :)

Paranoja.

zwiń wątek filut  20 April 2010 o godz. 22:42 #
Gravatar

Jestes szalonym faszysta! przez takich jak ty ludzie robia sobie codziennie krzywde jezdzac samochodami ( rower zdrowszy ), jedzac niezdorwe fastfoody, sluchajac za glosno muzyki. A chory niewolnik to kiepski niewolnik…

 
 
 
zwiń wątek xarafaxz  19 April 2010 o godz. 13:44 #
Gravatar

> W dzień natomiast ma być stosowana nieco inna metoda zmuszania użytkownika gier on-line do powrotu do realnego świata. Otóż jeśli młodociany gracz będzie zalogowany w serwisie z grami dłużej niż 6 godzin pod rząd, operator zostanie zobligowany do spowolnienia mu łącza internetowego.

A to doskonały przykład na to że nawet tam rząd ma g… pojęcie na temat działania ISP.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abcd  19 April 2010 o godz. 23:11 #
Gravatar

Ale to jest stosunkowo prosta operacja, którą może z powodzeniem wykonywać skrypt. Wystarczy zapisywać na indywidualnym koncie abonenta czas trwania połączeń z serwerami gier (po IP, nie trzeba robić inspekcji pakietów więc jest tanio, łatwo i bez "wielkiego brata") i w razie przekroczenia limitu przyciąć mu prędkość na loginie.

Z drugiej strony, co to za problem, przycięcie pasma ze 100Mbit/s na 50Mbit/s? I tak można na takim łączu z powodzeniem grać (no, pół Polski by się pewnie pozabijała o te "skromne" 50 ;) )

zwiń wątek unioK  20 April 2010 o godz. 10:08 #
Gravatar

Najlepiej to puścić im połączenie przez jakieś proxy z pingiem > 0,5s. Mając słabe łącze można grać komfortowo, mając lagi – nie.

 
zwiń wątek xarafaxz  21 April 2010 o godz. 2:02 #
Gravatar

"Ale to jest stosunkowo prosta operacja, którą może z powodzeniem wykonywać skrypt. Wystarczy zapisywać na indywidualnym koncie abonenta czas trwania połączeń z serwerami gier"

Na jakim koncie ? Po administrowanym przez dostawce gry czy łącza ? Teraz sobie wyobraź że trzeba nawiązać współprace pomiędzy każdym serwerem gier a wszystkimi dostawcami. Bzdura.

"limitu przyciąć mu prędkość na loginie"

Wiesz że dzwonią ale nie w którym kościele. Nie wszędzie stosuje się PPP.

"Z drugiej strony, co to za problem, przycięcie pasma ze 100Mbit/s na 50Mbit/s? I tak można na takim łączu z powodzeniem grać (no, pół Polski by się pewnie pozabijała o te “skromne” 50 )"

No i tu kolejny problem ile przyciąć albo do ilu ? do 128 kbit ? Grać będzie ciężko ale co powie ojciec co będzie chciał obejrzeć film z VOD ? albo brat który pracuje zdalnie ?

Proszę rodaków o powstrzymanie się w wypowiadaniu na tematy co do których nie są obeznani.

 
 
 
zwiń wątek szametu  19 April 2010 o godz. 13:54 #
Gravatar

phyf … czyli w tibie beda mlucic dalej ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Majki-Fajki  19 April 2010 o godz. 13:58 #
Gravatar

Jezu. Jestem ciekaw kiedy ludzie będą się domagać tego, żeby państwo im zakładało i zmieniało pieluchy. Poza tym uwielbiam retorykę polegającą na tym, że kilka osób na KILKA MILIONÓW zrobi sobie krzywdę np. otwieraczem do konserw i państwo (ku uciesze zwolenników państwa-niańki) wkracza z zakazami posiadania otwieraczy do konserw. Bo jeśli się tego nie zdelegalizuje, to “ludzie będą umierać na ulicach”.

A tak na poważnie – chcącemu nie dzieje się krzywa. Jak chce grać w WoWa 48h/dobę – jego sprawa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek DerDevil  19 April 2010 o godz. 16:09 #
Gravatar

Ale sprawa rządu kiedy giną jego najmłodsi obywatele którzy nie mogą się bronić z racji swego wieku. Przez rodziców idiotów którzy są nie odpowiedzialni.

zwiń wątek Majki-Fajki  19 April 2010 o godz. 16:24 #
Gravatar

Dzieci należą do rodziców, a nie polityków, a tym bardziej to wyborców (czyli łebków, którzy wrzeszczą, że to czy tamto jest złe, więc politycy powinni porywać dzieci do rządowych "domów dziecka" i wychowywać je po swojemu).

Zresztą – np. spaliny samochodowe też są szkodliwe. Zabierzmy więc wszystkie dzieci ich rodzicom i umieśćmy je na księżycu.

Poza tym zgoda na gwałt na wolności wszystkich w imię śladowej nano-mniejszości powinna powodować zapalanie "lampki".

zwiń wątek eee  19 April 2010 o godz. 20:16 #
Gravatar

"Dzieci należą do rodziców"

Skąd tak absurdalna teza?

Dzieci należą do… samych siebie, a rodzice jedynie je wychowują pod społeczną kontrolą.

 
zwiń wątek Majki-Fajki  19 April 2010 o godz. 20:25 #
Gravatar

rodzice jedynie je wychowują pod społeczną kontrolą.

Absurdalna? A kto rodzi berbecia, podmywa go, karmi, dba o niego, przytula? "społeczeństwo"? Widzę, że kolektywizm koledze się widzi:) Polecam Wenezuelę albo Kubę :)

Jeden z moich ulubionych cytatów M.Thacher

"Nie ma , są kobiety, mężczyźni i rodziny."

Zresztą brak słów – komuna ma swój wielki come back aktualnie, zwłaszcza wśród młodych, niewykształconych ludzi, którzy nie znają historii.

Słońce zachodzi nad wolnością, a userzy się szarpią o WoWa :)

 
zwiń wątek Silmethule  19 April 2010 o godz. 21:21 #
Gravatar

Widzę, że niewolnictwo koledzie się widzi:) Polecam starożytny Rzym albo Egipt :D .

Sorry, ale nie należę i nigdy nie należałem do nikogo. Cokolwiek byś sobie na temat posiadania innych ludzi nie ubzdurał.

 
zwiń wątek DerDevil  19 April 2010 o godz. 21:26 #
Gravatar

@Majki-Fajki twoje rozumowanie daje przyzwolenie na patologie w rodzinach. No bo niech dzieje się krzywda dzieciom i nikt nie powinien się do tego wtrącać bo w końcu dzieci należą do rodziców i rodzice mogą robić z nimi co im się podoba.

I jeszcze jedno a mianowicie to że niezależnie od ustroju ludziom ogranicza się dostęp do pewnych rzeczy. Bo gdyby nie zasady i ograniczenia mogło by dojść do anarchii. Oczywiście jeżeli ludziom ogranicza się znacząco swobodę w tedy mają prawo się buntować.

I Majki-Fajki komunizm nie wrócił tylko że zawsze ludzie u władzy będą chcieli kontrolować wszystko i wszystkich nie zależnie od ustroju.

 
zwiń wątek Majki-Fajki  20 April 2010 o godz. 1:32 #
Gravatar

DerDevil

Czy ja gdzieś napisałem, że powinno się zalegalizować morderstwa, gwałty, etc? :) No więc właśnie.

Po drugie prawo z założenia ma chronić ludzką wolność. To co wykracza poza prawo, jest wolności ograniczeniem. Kiedy ograniczasz ludziom wolność, czyli prawo do decydowania o swoim życiu, zaczyna się dramat. Spójrz na polskie pokolenie 45+. "Idola" raczej nie wygra. To jest efekt ograniczania ludziom wolności. Innymi słowy – jak ludzie pozwolą, aby ludzie, którym zaufali i wybrali, aby stali na straży ich wolności, zniewalali ich coraz bardziej, to zacznie się syf. Tego przynajmniej uczą fakty dokonane, czyli historia.

Gdy jakiś czas temu Tuski chciały w Polsce "ograniczyć dostęp do hazardu internetowego", to userzy tego m.in. portalu buntowali się. Logiczne.

Ale kiedy w argumentację wrzuci się małe dzieci i TRYLIONY patologicznych rodzin/1000 mieszkańców, to nagle staje się okej, że Ci wyłączą Xboksa (BTW – skąrz państwo wie, co ktoś robi w sieci? Zgadują?:) To jest dopiero ciekawe!

Tomasz Jefferson powiedział kiedyś, że ludzie zgodzą się na każde ograniczenie ich wolności, jeśli im się wmówi, że to dla dobra "dzieci". Komenty pod tym artykułem udowadniają metodologię takiego działania aż nadto.

 
zwiń wątek DerDevil  20 April 2010 o godz. 14:04 #
Gravatar

@Majki-Fajki no tak to jest jak ktoś wykorzystuję czyjąś słabość pod pretekstem ochrony dzieci. Ale na szczęście internauci nie śpią i większość prób ograniczenia związane z internetem wychwytują.

 
zwiń wątek niedzwiedz  20 April 2010 o godz. 22:58 #
Gravatar

@Majki:

Czyli Twoim zdaniem jak zrobię sobie dzieciaka to jest moją prywatną własnością (czy powinien być) i powinienem móc z nim robić co chcę… Zaje*sty pomysł… W sumie… Żona mi się znudzi to sobie wezmę 5-letnią córeczkę i przelecę, w końcu to moja własność i mam prawo z nią robić co chcę…

 
 
zwiń wątek eee  20 April 2010 o godz. 10:55 #
Gravatar

"Absurdalna? A kto rodzi berbecia, podmywa go, karmi, dba o niego, przytula? “społeczeństwo”? Widzę, że kolektywizm koledze się widzi:) "

A kto buduje szpital, zatrudnia i ksztalci pielgniarki i położne, wydaje ksiazki o wychowaniu, robi zabawki spioszki wozeczki i butelki? Kto buduje i pracuje w zlobkach, nadaje glupawe programy w tv, sprowadza imigrantki do zajmowania sie dziecmi? Kto placi pensje w czasie urlopu macie/tacierzynskiego ? Wreszcie, w przypadku dzieci o ktorych tu mowimy szkola i znajomi maja na nie znacznie wiekszy wplyw niz rodzina. przynajamniej w rozwinietym spoleczenstwie jakim jest pld korea. Widze, ze jaskinia się koledze widzi.

"Jeden z moich ulubionych cytatów M.Thacher

“Nie ma , są kobiety, mężczyźni i rodziny.”"

M. Thatcher dodajmy, której rzad w rezultacie tego wspanialego motta upadł z hukiem, a kraj pogrążył się w ciemnosciach do czasow Blaira i całej tej mody na UK.

"Zresztą brak słów – komuna ma swój wielki come back aktualnie, zwłaszcza wśród młodych, niewykształconych ludzi, którzy nie znają historii."

zapewniam Cie, ze jestem wyksztalcony lepiej od Ciebie, gdybys mial jakiekolwiek pojecie o prehistorii wiedzialbys, ze opieka nad dziecmi od samego 'powstania' homo sapiens wymagała wspolpracy całego stada. uczucia takie jak wiezi rodzinne, wzruszenie na widok dziecka, czy [bez]interesowna pomoc powstaly w tamtym okresie. szkoda, ze historia nie pasuje do korwinizmu, tym gorzej dla historii.

zwiń wątek mor  20 April 2010 o godz. 11:36 #
Gravatar

Nic dodać, nic ująć. Celny, miażdżący mikkistów, komentarz.

 
zwiń wątek Theq  20 April 2010 o godz. 12:35 #
Gravatar

-1 za ściemnianie o lepszym wykształceniu

 
zwiń wątek eee  20 April 2010 o godz. 18:40 #
Gravatar

mor, korwinizm był w ramach przedrzeźniania. dla nich tez kazdy nie-korwin to komunista. ale masz racje, tez jest zmeczony ich stylem prezentowania pogladow.

 
 
zwiń wątek wesik  27 April 2010 o godz. 13:52 #
Gravatar

Państwo powinno tak ustalić prawo aby tacy nieodpowiedzialni idioci (czytać rodzice) dostali karę za swoje postępowanie, które doprowadziło do tragedii "bezbronnych najmłodszych obywateli". I już. A nie wprowadzać zakazy dla wszystkich aby przypadkiem jakiś margines swoją głupotą nie zawinił.

 
 
zwiń wątek wesik  27 April 2010 o godz. 14:12 #
Gravatar

Majki-Fajki, tak to już jest na tym świecie. To takie błędne koło. Jak jest wojna i jakaś forma zniewolenia to ludzie walczą oddając życie, poświęcając się dla wolności bytu, słowa, czynów. Po wojnie jest najlepszy okres według mnie – ludzie przez krótką chwilę cieszą się z uzyskanych (wywalczonych) przywilejów. Natomiast po jakimś czasie Ci sami ludzie zaczynają sobie po mału tą wolność coraz bardziej ograniczać – mówić wolno coraz mniej – a bo się jeszcze ktoś (o zgrozo) obrazi; robić wolno coraz mniej – a bo to np szkodliwe dla zdrowia; I tak to leci potem z górki aż się ludzie budzą i stwierdzają, że znów są zniewoleni i trzeba chwycić za broń..

 
 
zwiń wątek Otaq  19 April 2010 o godz. 15:49 #
Gravatar

Pytanie tylko, czy metoda jest dobra…

Moim zdaniem poszli na zbyt duże ustępstwa. Tak to jest z kompromisami, że żadna ze stron nie jest zadowolona. Gracze nie mogą sobie pograć a rząd nie może im grać zabronić.

Niechby wymogli na producentach komputerów obowiązek montowania ładunków wybuchowych z licznikiem monitorującym czas spędzany w internecie (odpowiednie podpięcie do karty sieciowej). Później takiemu zapalonemu graczowi wyświetlałaby się informacja "Twój komputer ulegnie autodestrukcji za [odliczanie]… wyloguj się". Ciekawe jak by wtedy zadziałał ich instynkt samozachowawczy? ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abcd  19 April 2010 o godz. 23:12 #
Gravatar

Może tam i nie jest Polska, ale oni chyba też umieją rozbroić taką "bombę" ;)

 
 
zwiń wątek MDW  20 April 2010 o godz. 7:39 #
Gravatar

Dlaczego takich wypadków nie ma w Europie? :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek eee  20 April 2010 o godz. 11:15 #
Gravatar

Zblazowani jesteśmy :)

zwiń wątek MDW  20 April 2010 o godz. 12:32 #
Gravatar

Ja myślę, że Azjaci (niezależnie od tego czy Japończycy, Chińczycy czy Koreańczycy) to taka rasa, która jak już coś robi to robi na maxa. Poświęcają się temu co robią bez reszty. Jak pracują to do upadłego, jak grają to do śmierci. Jak sobie znajdą jakiś cel to osiągną go bez względu na koszt. Taka mobilizacja jest nam (Polakom, Europejczykom) zupełnie obca. No może Polacy potrafią się zmobilizować tylko przy grobach, walce o niepodległość i akcjach typu WOŚP. W pozostałych dziedzinach życia to raczej nie mamy się czym pochwalić. Generalnie opierniczanie się, chlanie, wymądrzanie i marudzenie są naszymi domenami. :) Tak więc nas raczej nie byłoby stać na śmierć przy padzie/myszy/klawiaturze. Do tego trzeba coś porządnie robić… :)

zwiń wątek eee  20 April 2010 o godz. 18:53 #
Gravatar

Zgadzam się zupełnie.

Poza tym dochodzi jeszcze jedna sprawa – społeczeństwo koreańskie jest dużo młodsze. Powstało gdzieś w latach '70 wskutek ogromnej migracji ze wsi do miast i zaryzykuję stwierdzenie, że nie wykształciło zbyt wielu form miejskiego stylu życia. Dlatego Koreańczycy są o wiele bardziej "chłonni" i otwarci na wpływ technologii. Przyjeżdżasz do miasta i obcą przestrzeń, jesteś pozbawiony tożsamości, więc musisz szukać dla siebie miejsca od nowa. Nie ma żadnego etosu klasowego, miejskiego, który kazałby Ci siedzieć w knajpie, uczestniczyć w kulturze itd. więc bierzesz to, co mówi reklama. Dość podobnie było w Polsce po 1990.

 
 
 
 
zwiń wątek Rsh  20 April 2010 o godz. 10:36 #
Gravatar

Najgorszy koszmar: "We're from from the government, and we're here to help you!".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Paweł  20 April 2010 o godz. 10:55 #
Gravatar

Nie gram w gry bo one ogłupiają, to potwierdzone naukowo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mor  20 April 2010 o godz. 11:33 #
Gravatar

Ale tylko graficzne :)

zwiń wątek Itachi  20 April 2010 o godz. 21:29 #
Gravatar

TV też ogłupia – a przynajmniej tak się mówi. A Discovery itd.?

Gry podobnie – wszystko zależy od podejścia gracza.

 
 
zwiń wątek MDW  20 April 2010 o godz. 12:33 #
Gravatar

Ja też nie gram (ostatnio na Atari XL/XE grywałem) ale wcale tak nie uważam. Wręcz przeciwnie. Uważam, że przeciętny (ale prawdziwy) gracz jest dużo bardziej bystry od przeciętnego nie-gracza.

zwiń wątek Theq  20 April 2010 o godz. 12:38 #
Gravatar

Nie wspominając o lepszej koordynacji oko-ręka.

 
 
 
zwiń wątek Majki-Fajki  20 April 2010 o godz. 13:26 #
Gravatar

A kto buduje szpital, zatrudnia i ksztalci pielgniarki i położne, wydaje ksiazki o wychowaniu, robi zabawki spioszki wozeczki i butelki? Kto buduje i pracuje w zlobkach, nadaje glupawe programy w tv, sprowadza imigrantki do zajmowania sie dziecmi? Kto placi pensje w czasie urlopu macie/tacierzynskiego ? Wreszcie, w przypadku dzieci o ktorych tu mowimy szkola i znajomi maja na nie znacznie wiekszy wplyw niz rodzina. przynajamniej w rozwinietym spoleczenstwie jakim jest pld korea. Widze, ze jaskinia się koledze widzi.

Szpital budują murarze.

Pielęgniarki zatrudniają pracodawcy. Położne też.

Książki o wychowaniu wydają wydawnictwa.

Zabawki (etc) produkują fabryki.

I tak dalej.

Rozumiem, że tym tokiem rozumowania starasz się uzasadnić kontrolę ludzi przez polityków? Śmiało – uzasadnij opady deszczu obecnością parasolek w Kirgistanie. Fajna dyskusja – merytorycznie na poziomie naszej klasy. Masz jakieś słitaśne fotki pielęgniarek?

M. Thatcher dodajmy, której rzad w rezultacie tego wspanialego motta upadł z hukiem, a kraj pogrążył się w ciemnosciach do czasow Blaira i całej tej mody na UK.

Myślę, że bilans rządów Thatcher i Partii Pracy jest diametralnie różny. A OS News to nie portal poświęcony rozrachunkom politycznym w UK. Chociaż chciałbym wiedzieć, gdzie sobie wymyśliłeś brytyjską politologię w swoim wydaniu – w drodze do pracy czy do szkoły. Zresztą zabawne – piszesz w internecie bzdury, które największy cep może zweryfikować w 30 sekund:) Lol jak stąd Paryża.

zapewniam Cie, ze jestem wyksztalcony lepiej od Ciebie, gdybys mial jakiekolwiek pojecie o prehistorii wiedzialbys, ze opieka nad dziecmi od samego ‘powstania’ homo sapiens wymagała wspolpracy całego stada. uczucia takie jak wiezi rodzinne, wzruszenie na widok dziecka, czy [bez]interesowna pomoc powstaly w tamtym okresie.

W prehistorii latały pterodaktyle. So what? Rozumiem, że na podstawie tego faktu chętnie byś przeanalizował teorię lotów kosmicznych? Śmiało. Właśnie to robisz.

historia nie pasuje do korwinizmu, tym gorzej dla historii.

Po pierwsze – nie mówisz o historii (fakty, daty, osoby, źródła,etc.) tylko bełkoczesz nt. "skoro księżyc jest na niebie, to zboże rośnie do góry". Poza tym nie wiem co liberalizm ma wspólnego z "korwinizmem", ale spoko. Jeśli te dwa pojęcia mają dla Ciebie taki sam desygnat, to dyplom chyba kupiłeś na Bemowie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek eee  20 April 2010 o godz. 18:59 #
Gravatar

słuchajcie no na co ja mam tu odpowiedzieć?

Lol jak stąd Paryża! :D

zwiń wątek everth  20 April 2010 o godz. 21:41 #
Gravatar

Ale po wycięciu tego "lol" i podobnych facet gada składnie, co więcej – jeśli prawda istnieje to on jest jej bliższy ;)

zwiń wątek eee  21 April 2010 o godz. 9:59 #
Gravatar

No dobra, skoro tak mówisz, to spróbuję odpowiedzieć na jedyny konkretny zarzut jaki się tu pojawia, choć odpowiedziałem na niego we wcześniejszym poście.

"Poza tym nie wiem co liberalizm ma wspólnego z “korwinizmem”"

Dokładnie to samo, co socjologia z komunizmem [patrz: swój post]

"W prehistorii latały pterodaktyle."

Rada od serca – nie pogrążaj się dzieciaku. Jak dojdziecie z historii to prehistorycznego człowieka to daj znać.

 
 
 
 
zwiń wątek Sean Rocca  17 March 2011 o godz. 13:59 #
Gravatar

This domain seems to get a great deal of visitors. How do you get traffic to it? It offers a nice individual twist on things. I guess having something real or substantial to talk about is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Monica Duerson  8 April 2011 o godz. 22:37 #
Gravatar

I’d come to acquiesce with you one this subject. Which is not something I usually do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek hostgator coupons  10 April 2011 o godz. 6:52 #
Gravatar

I’ve been browsing on-line greater than three hours today, but I never discovered any interesting article like yours. It is pretty price enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made excellent content as you did, the net might be a lot more helpful than ever before.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek tweet adder coupon code  10 April 2011 o godz. 10:03 #
Gravatar

I truly treasure your piece of work, Great post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wp robot discount code  10 April 2011 o godz. 10:48 #
Gravatar

Thank you for sharing superb informations. Your web site is very cool. I’m impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched everywhere and simply couldn’t come across. What a perfect web site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance  12 April 2011 o godz. 2:03 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 April 2011 o godz. 2:32 #
Gravatar

Thanks for your write-up. My partner and i have often observed that a lot of people are wanting to lose weight since they wish to appear slim as well as attractive. Having said that, they do not constantly realize that there are more benefits for you to losing weight as well. Doctors declare that obese people experience a variety of diseases that can be perfectely attributed to their own excess weight. Fortunately that people who sadly are overweight plus suffering from diverse diseases can help to eliminate the severity of their particular illnesses simply by losing weight. You are able to see a steady but identifiable improvement in health if even a slight amount of fat loss is obtained.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jannette Mcgriff  12 April 2011 o godz. 2:37 #
Gravatar

Hey! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance  12 April 2011 o godz. 2:44 #
Gravatar

While I tend to agree with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the insurance companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Stella Fire Departments  12 April 2011 o godz. 3:48 #
Gravatar

I normally don’t leave blog comments but your article forced me to, wonderful work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 April 2011 o godz. 4:06 #
Gravatar

Simply thought I would comment and also say nice theme, did you set it up for yourself? Actually looks amazing!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Math Tutoring  12 April 2011 o godz. 4:13 #
Gravatar

Would you be enthusiastic about exchanging hyperlinks?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek new movies  12 April 2011 o godz. 4:36 #
Gravatar

Really interesting….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Prints from Slides  12 April 2011 o godz. 6:22 #
Gravatar

I generally don’t leave blog comments but your article forced me to, great work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Township of Washington Post Office  12 April 2011 o godz. 6:49 #
Gravatar

I normally don’t leave blog comments but your writing forced me to, wonderful work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 11:24 #
Gravatar

Your house happens to be valueble in my closet. Gives thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 April 2011 o godz. 12:57 #
Gravatar

I just stumbled on your blog when i was lookng on Google. I have to say that the knowledge here was the most complet that I found anyplace. I am definitly bookmarkin this to be bck and read later

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  12 April 2011 o godz. 14:57 #
Gravatar

hey all, I used to be just checkin’ out this blog and I actually admire the premise of the article, and have nothing to do, so if anyone want to to have an engrossing convo about it, please contact me on AIM, my name is heather smith

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek paving altrincham  12 April 2011 o godz. 15:19 #
Gravatar

I precisely needed to appreciate you once more. I’m not certain the things that I could possibly have made to happen without the suggestions provided by you relating to such a field. It was actually a terrifying difficulty for me personally, nevertheless being able to view your professional form you handled the issue forced me to jump with gladness. I am just thankful for this information and even trust you are aware of a powerful job you were undertaking teaching many others by way of your webblog. Most likely you haven’t got to know all of us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nieruchomości poznań praca  12 April 2011 o godz. 15:25 #
Gravatar

The most comprehensive and very well thought out write up I have found on this subject on the net. Keep on writing, I will keep on coming by to read your new content. This is my fourth time coming by your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek animal games  12 April 2011 o godz. 15:48 #
Gravatar

And I’ll do every thing that I can lengthy as I am President of the United States to remind the American those that we are one nation beneath God, and we might call that God different names however we stay one nation.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek contractors liability insurance  12 April 2011 o godz. 15:50 #
Gravatar

If you’ve been recently following the blogging and social media world over the last few years, you realize that there’s one heated discussion that keeps appearing: and that is the particular question related to remarks on blogging sites. Should blogs include comments? Need these comments be moderated?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jaleesa Coale  12 April 2011 o godz. 16:01 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 16:23 #
Gravatar

Whats up intelligent points.. now why did not i think of these? Off topic slightly, is that this web page pattern merely from an unusual installation or else do you use a customized template. I take advantage of a webpage i’m looking for to enhance and nicely the visuals is likely one of the key things to finish on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Home Builder  12 April 2011 o godz. 17:34 #
Gravatar

Definitely one of the challenges which people starting a new on-line company face is that of obtaining visitors to their web site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 April 2011 o godz. 17:54 #
Gravatar

I recommend to you to visit on a website, with a variety of content articles on a concept interesting an individual.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 April 2011 o godz. 18:33 #
Gravatar

This website is really a walk-through it really is the details you desired regarding this combined with could not are aware of who seem to to inquire about. Glance on this site, and that you will undoubtedly find them.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Carmen Vuyovich  12 April 2011 o godz. 19:05 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jaguar for sale in aberdeen  12 April 2011 o godz. 20:34 #
Gravatar

There’s noticeably a bundle to know about this. I assume you made sure good points in features also.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Marie E. Peters  12 April 2011 o godz. 20:49 #
Gravatar

Intriguing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 April 2011 o godz. 21:18 #
Gravatar

Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Kudoscoach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kim Neal  12 April 2011 o godz. 21:50 #
Gravatar

There is clearly a ton to know about this. I think you made some interesting points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Goji Beeren Pflanzen  13 April 2011 o godz. 0:15 #
Gravatar

Visiting your blog reduced the problem to get a few things i was looking for.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 April 2011 o godz. 1:14 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Insurance Resources  13 April 2011 o godz. 2:02 #
Gravatar

WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. ,Regards http://1000about.com

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 April 2011 o godz. 4:00 #
Gravatar

What i discover troublesome is to find a weblog that can capture me for a minute but your blog is different. Bravo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lance Whitely  13 April 2011 o godz. 5:33 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please send me few more websites about this, I am really a fan of your website. Thanks, Lance Whitely

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ted Delre  13 April 2011 o godz. 5:38 #
Gravatar

I precisely desired to appreciate you again. I do not know the things that I might have made to happen in the absence of those ways documented by you about such field. Completely was a real challenging condition in my view, nevertheless taking a look at a new skilled way you dealt with it made me to leap with happiness. Now i’m happy for your service and wish you really know what a great job you are always carrying out instructing others by way of your webpage. More than likely you’ve never come across all of us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Chi Slavinski  13 April 2011 o godz. 6:06 #
Gravatar

Hi my name is bob khakshooy. You made some good points there. I did a search on the topic and found a good number of folks will consent with your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Brass Tube Telescopic Scopes  13 April 2011 o godz. 6:14 #
Gravatar

An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek net domains  13 April 2011 o godz. 9:31 #
Gravatar

A domain name is an identification tag that defines a realm of administrative autonomy, power, or management in the Internet. Domain names are also important for hosting

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wynajem Autobusu Gdynia  13 April 2011 o godz. 10:31 #
Gravatar

Wow, great post! How do you come up with such good stuff all the time? I’m impressed

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewozy Autokarowe Gdańsk  13 April 2011 o godz. 12:40 #
Gravatar

The subsequent time I learn a weblog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my option to read, but I actually thought youd have one thing fascinating to say. All I hear is a bunch of whining about one thing that you can fix when you werent too busy searching for attention.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alfred Stalter  19 August 2011 o godz. 16:45 #
Gravatar

Some genuinely nice stuff on this internet site , I like it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bernarda Merck  16 September 2011 o godz. 7:55 #
Gravatar

Exactly what I was looking for, thankyou for posting .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cleo Podsiad  1 February 2012 o godz. 14:54 #
Gravatar

I believe other website proprietors should take this site as an model, very clean and great user genial pattern .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia