Artykuł partnera
Zgromadzone adresy oraz numery telefonów klientów są atutem każdej firmy, o ile w bazach panuje porządek. Niestety często okazuje się, że dane nie są wystarczająco pielęgnowane, a co za tym idzie, w firmie pojawiają się straty. By im zapobiec, warto na bieżąco wdrażać nowoczesne systemy, dzięki którym będą czyszczone i uaktualniane na bieżąco.
Za duża i nieaktualna baza danych
Koszty utrzymania obszernej bazy danych mogą być duże, zwłaszcza jeśli wdrożone zostały systemy marketingowe, których koszty rosną wraz z dodawaniem nowych informacji. By nie narażać się na straty, warto dbać o systematyczną higienę bazy danych i trzymać w niej tylko aktualne adresy. Niestety wiele osób jest zdania, że im więcej danych tym lepiej, bo łatwiej będzie można dotrzeć do klientów, jednak dopiero po przeanalizowaniu działań marketingowych wychodzi, że cześć pieniędzy została wyrzucona w błoto. Strategia marketingowa nie zawsze okaże się strzałem w dziesiątkę, bo co z tego, że wyda się na nią fortunę, skoro wiadomości trafią tylko do garstki posiadanych kontaktów, bo część będzie nieaktualna, a część uzna to za spam. By zyskać realne wyniki, warto skorzystać z oferty https://schober.pl/, dzięki której uda się szybko i skutecznie zapanować nad chaosem w dokumentacjach.
Problemy z bazą danych
Obszerna baza danych mało kiedy oznacza duże zyski. Do najczęściej popełnianych błędów trzeba zaliczyć:
- brak posiadanych danych, brak poprawnego adresu, nieaktualne numery telefonów, niepoprawne maile
- zduplikowane adresy
- informacje niezgodne z prawdą
- błędny zapis danych w nieodpowiednim formularzu
- dane wpisane z błędami ortograficznymi i stylistycznymi
Takie problemy mogą wydawać się błahostką, jednak w dużym stopniu wpłyną nie tylko na wizerunek firmy, lecz także przyczynią się do generowania strat. Chcąc wprowadzić dobrą strategię, warto zacząć najpierw od uporządkowania tej kwestii, tylko wtedy będzie miała sens.
Jak zbudować bazę danych?
Przede wszystkim należy zadbać, by klienci podawali dane zgodne z prawdą. Czasem literówka może spowodował zamęt, więc warto przed dodaniem dwukrotnie sprawdzić. Dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z możliwości sprawdzenia formatu, bo od razu będzie można zweryfikować czy dane są poprawne. Wiele osób korzysta także z systemu podwójnych opt-ingów, czyli najpierw zostaje wysłana wiadomość z prośbą o sprawdzenie oraz potwierdzenie zapisu. Dobre efekty można uzyskać także, korzystając z profilowania progresywnego, które opiera się na formularzach dopasowanych do posiadanych informacji na temat każdego klienta. Stosując takie metody, na pewno uda się uniknąć przykrych wpadek, a wysyłane wiadomości nie będą odgórnie traktowane jako śmieci. Największy problem będą miały osoby, które zdecydowały się na odkupienie gotowych baz danych, gdyż tak naprawdę nie mają wiedzy ani o tym, w jaki sposób informacje o odbiorcy zostały zgromadzone oraz nie wiadomo czy konkretny klient faktycznie wyraził zgodę na otrzymywanie ofert. Lepiej oszczędzić sobie nerwów i zbudować własną aktualną i co ważne legalną bazę odbiorców.