Kategorie:
41

Niemiecki Urząd Pracy przeszedł na Linuksa

Niemiecki Urząd Pracy postanowił wymienić oprogramowanie komputerowe w swoich internetowych punktach informacyjnych z Windows NT na systemem operacyjnym Linux. Migracja obejmie 13 tysięcy stanowisk komputerowych. Powodem wybrania Linuksa do obsługi internetowych centrów pracy są jego zalety, takie jak stabilne działanie, niezawodność oraz szerokie możliwości jego konfiguracji. Zamiana ta spowoduje także obniżkę kosztów użytkowania systemu informatycznego dzięki odjęciu kosztów licencji Windows.

Poszukujący pracy będą mogli skorzystać z internetowych punktów informacyjnych w 178 biurach pracy na terenie całych Niemiec. Szeroki, nieograniczony dostęp do systemu wymaga bezpieczeństwa. Linux, zdaniem informatyków Niemieckiego Urzędu Pracy, jest bardziej odporną platformą na wirusy, robaki czy też trojany dzięki własnym, indywidualnym zabezpieczeniom. Ponadto w przyszłości oprogramowanie Open Source i system operacyjny Linux mają, dzięki swojej elastyczności, lepiej odpowiadać na szybki rozwój technologii informatycznej, jak i również zmieniające się potrzeby klientów. Dystrybucją wybraną przez Niemiecki Urząd Pracy jest openSUSE.

Więcej informacji: http://www.arbeitsagentur.de/nn_27044/ze...8-002.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

38 komentarzy

zwiń wątek http://niedzwiedz.2.  28 January 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

OpenSUSE to chyba najwolniejsza dystrybucja Linuksa… Działa prawie tak źle jak windows… Więc trochę dziwi mnie ten wybór ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek matrix  28 January 2008 o godz. 15:23 #
Gravatar

A na podstawie czego tak piszesz? Ja jakoś używam i nie mam problemów, może to wina danej osoby jak sobie radzi z nim?

zwiń wątek Livio  28 January 2008 o godz. 15:43 #
Gravatar

Testowałem openSUSE 10.3 i uważam ten system za naprawdę SZYBKI i WYDAJNY.

O wiele szybszy od Ubuntu i Fedory.

 
 
zwiń wątek nat  28 January 2008 o godz. 16:25 #
Gravatar

suse jest opasla jak susel : )

zwiń wątek Livio  28 January 2008 o godz. 19:20 #
Gravatar

Sam jesteś opasły…

zwiń wątek Mily  28 January 2008 o godz. 21:42 #
Gravatar

Szybkosc SuSE zalezna jest od wersji, 10.2, 10.1, 10 to raczej wersje wolniejsze, chyba glownie przez indeksowanie plikow. Wersja 10.3 uwazam za bardzo dobra, wystarczajaco szybka i z czystym sumieniem polece ja kazdemu. Faktem jest, ze debian 4.0 jest szybszy na mojej maszynie, ale brakuje mu tych fikusnych konfiguratorow, a tego niektorzy potrzebuja;-) Generalnie bardzo duzo zalezy od admina, jak ktos potrafi i sie uprze to z kazdej dystrybucji zrobi badziew albo super hiper OS.

Pzdr!

 
 
 
zwiń wątek xx  28 January 2008 o godz. 16:39 #
Gravatar

Ale to nie ma być szybkie ani wydajne, ale całkowicie bezpieczne (żeby można było postawić taki komputer i nie obawiać się ataków)

 
zwiń wątek MichalK  28 January 2008 o godz. 18:28 #
Gravatar

Ale ma niemieckie korzenie.

 
zwiń wątek Mateusz  28 January 2008 o godz. 21:38 #
Gravatar

Działa prawie tak źle jak windows…

Nic nie działa gorzej od Windows

Więc trochę dziwi mnie ten wybór

A mnie wręcz przeciwnie, sądzę, że wybrali Osuska ze względu na jego pochodzenie, a jak każde dziecko dobrze wie Osuse pochodzi zza Odry.

zwiń wątek abc  28 January 2008 o godz. 23:31 #
Gravatar

Rozumiem wszelkie uprzedzenia, ale odpowiednio zadbany Windows (XP, żeby nie było) działa wcale przyzwoicie (szybciej niż Ubuntu z Compizem). Przy czym nie działa na nim program antywirusowy, a firewalla używam tego z systemem. Może i to niebezpieczne, ale system działa…

Linux User :)

 
 
 
zwiń wątek bitels  28 January 2008 o godz. 11:09 #
Gravatar

Pewnie lepsze byłoby ubuntu co? :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Maciek  28 January 2008 o godz. 11:26 #
Gravatar

Oczywiście!

 
zwiń wątek diablownik  28 January 2008 o godz. 21:13 #
Gravatar

..albo Debian w wersji unstable ;)

 
 
zwiń wątek zator  28 January 2008 o godz. 11:38 #
Gravatar

na Xeonach opensuse dziala bardzo dobrze:) na desktopach minimum 512MB ramu.. inaczej to fakt nie warto instalowac;) ale ubuntu tez nie jest lepsze z kde na pokladzie…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek perlic2  28 January 2008 o godz. 22:24 #
Gravatar

Tak się składa, że Kubuntu u mnie bardzo dobrze działa, a mam tylko 256MB. Więc może najpierw sprawdź zanim coś napiszesz…

zwiń wątek 1hero2  29 January 2008 o godz. 2:19 #
Gravatar

U mnie też i co? Nico. Ledwie ktoś coś napisze, zaraz distro war się robi. Ważne, że z okien na Tuxa. Szczegóły to ich wybór i ich sprawa. Podejrzewam, że informatycy niemieckiego urzędu pracy wiedzą co robią.

zwiń wątek perlic2  29 January 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

To, że zator napisał bzdurę. Podejrzewam, że nigdy z Kubuntu nie korzystał. Heh, według ciebie ja moim komentarzem zaczynam distro war? Hehe coś ci się pomieszało.

 
 
 
zwiń wątek 747  20 February 2008 o godz. 18:06 #
Gravatar

wręcz przeciwnie kubuntu działa szybciej niż ubuntu, debian, fedora i opensuse przynajmniej na mojej maszynie.Opensuse jest ładne, ale ma bardzo męczęce menu mam wrażenie, że gorsze niż w windows. A instalator oprogramowania jest beznadziejny, ale do wszystkiego można się przyzwyczajić.

 
 
zwiń wątek vytah  28 January 2008 o godz. 12:40 #
Gravatar

openSUSE bo swoje ;)

Mam openSUSE, ale na kolana nie rzuca. Ot, taki Linuksik.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek lethal2  28 January 2008 o godz. 16:27 #
Gravatar

W sumie mniejsza o to, na jakiego pingwina przechodzą, ważne że rzucają Windows w kąt :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek oldfield  28 January 2008 o godz. 18:27 #
Gravatar

Dokładnie.

A jak widze te komentarze to mnie to przerasta momentami :) Widać psioczenie co lepsze – Linux czy Windows juz jest nie modne. Teraz lepiej się kłócić czy OpenSuse czy Ubuntu.

Wolnośc znaczy wolny wybór ! Skoro wybrali Suse uszanujmy ich wybór. A jeżeli się to komuś nie podoba to lepiej niech zachowa dla siebie te i inne dziwaczne opinie.

Ps. Sam używam Ubuntu, jednak uważam, ze nie ma lepszej dystrybucji niż Slackware :P Ciesze się, że Niemcy wprowadzaja do UP Opensuse, a Kirgistan tworzy własną dystrybucję :) . Bo co by nie było, wszystko to GNU/LINUX :)

zwiń wątek diablownik  28 January 2008 o godz. 21:17 #
Gravatar

Małe distro war w komentarzach :P

Ale tak naprawdę cieszy, że nasi zachodni sąsiedzi się na to zdecydowali, plus dla nich :)

 
 
 
zwiń wątek Z  28 January 2008 o godz. 17:04 #
Gravatar

Panowie: Wy nie do końca rozumiecie… Niemcy lubią popierać swoich. Jeśli więc mają do dyspozycji coś, co nie jest kompletnie badziewne (a przecież SuSE nie jest), to w sytuacji, jeśli coś "obcego" uznają za jedynie "nieco lepsze" – to wolą jednak uwzględnić "punkty za pochodzenie".

Tak to w Niemczech działa.

Chociaż sam używam Debiana, zasadniczo też nie miałbym nic przeciwko temu, żeby polskie urzędy pracy – jeśli coś takiego ma być państwowe – pracowały na PLD. Czemu nie? "A niechże narodowie… …a swój Linux mają." ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek k2  28 January 2008 o godz. 19:16 #
Gravatar

Nie Niemcy tylko każdy popiera swoich, tak było jest i będzie.

zwiń wątek Z  28 January 2008 o godz. 19:32 #
Gravatar

…a ja raczej stawiam na jakość; dlatego mając do wyboru – za zbliżoną cenę – Poloneza i Hondę, raczej (he, "raczej"…) kupiłbym Hondę. ;)

Ale PLD ma na tyle dobrą opinię – co prawda, sam go nie używałem, zbyt dobrze mi na Debianie (chociaż "przemyśliwam" czasami o Gentoo…) – że nie wahałbym się dać go do krajowych UP. Rzucamy hasło: "w polskim urzędzie – polska dystrybucja!".

 
 
zwiń wątek likemandrake  29 January 2008 o godz. 0:28 #
Gravatar

Może zamiast PLD, to KateOS? Wydaje mi się, że ta druga dystrybucja rozwija się bardziej dynamicznie :)

 
zwiń wątek Szwagier  30 January 2008 o godz. 18:11 #
Gravatar

Albo na Kasi :)

 
 
zwiń wątek Bzyk  28 January 2008 o godz. 18:29 #
Gravatar

Skończy się jak z projektem LiMux dla Monachium… 14 tysięcy maszyn miało otrzymać Debiana… Tak się złożyło, że byłem w biurze miesiąc temu po metryki urodzenia syna (to mój pierworodny :) ) i oprócz kalendarza na biurku z napisem LiMux, nigdzie Debiana (a nawet żadnego innego Linuksa) nie widziałem…

Oprogramowanie czysto windowsowe na czystym Windows uruchomione.

Obawiam się, że dużo gadki a mało efektu. Problemy moim zdaniem takie same jak w Polsce: czynnik ludzki (która biurwa po 10 czy 15 latach pracy na Windows bez bólu przesiądzie się na Linuksa?) oraz soft (w końcu bazy mają zostać a całe 'to co widać' będzie inne…). No ale lepiej przynajmniej coś planować (i nic nie robić, jak to mają Niemcy w zwyczaju – wiem jak u mnie w firmie jest) nic zaplanować, że wszędzie zostaje oprogramowanie Microsoftu, jak to w Polsce mają w zwyczaju…

A czemu openSuSe? Bo niemiecki, jak to już niejaki "Z" powyżej zauważył. I nie ma opcji, że inne dystrybucje są szybsze, z lepszym supportem czy co tam jeszcze. Tak jak z pracownikami: jeśli przyjdzie Niemiec i Polak po robotę, to nawet jeśli Polak zadowoli się mniejszym wynagrodzeniem, to robotę dostanie Niemiec (też przerabiałem).

Zapytacie teraz, czemu z kolei w Monachium ma (miał?) być Debian? Bo Bawaria to nie Niemcy (przynajmniej 90% natywnych mieszkańców Bawarii tak twierdzi. ;) )

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Livio  28 January 2008 o godz. 19:22 #
Gravatar

openSUSE właściwie jest już międzynarodowy… Tylko wywodzi się z niemieckiego susełka (; .

Swoją drogą, po naszemu ten system to "suseł", a w logo mają gekona :> .

zwiń wątek uki  28 January 2008 o godz. 22:26 #
Gravatar

Nie gekon tylko kameleon :)

zwiń wątek atavus  28 January 2008 o godz. 22:55 #
Gravatar

…. co nie zmienia faktu ze maja jakas gadzine w logo, zamiast poczciwego susla :>

 
zwiń wątek diablownik  28 January 2008 o godz. 23:05 #
Gravatar

Prawie jak gekon :>

 
 
 
zwiń wątek 1hero2  29 January 2008 o godz. 2:23 #
Gravatar

Niemcy wybierają Niemców, bo z nimi w pomocy technicznej mogą się lepiej po niemiecku dogadać. Przynajmniej się tak im wydaje, co mnie nie dziwi.

 
 
zwiń wątek MDW  28 January 2008 o godz. 19:23 #
Gravatar

No to teraz już na pewno nikt pracy w Niemczech nie znajdzie skoro niemieckie urzędy pracy będą miały Linuxa. ;) ;) ;)

To taki żart. :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek diablownik  28 January 2008 o godz. 21:23 #
Gravatar

Nie nie, właśnie odwrotnie.

Łatwiej będzie im znaleźć pracę, bo systemy w urzędach nie będą wywalały blue screenów :D

 
 
zwiń wątek xeno  29 January 2008 o godz. 1:01 #
Gravatar

zawsze lepiej sie klococ jakiego linuksa powinno sie tu a tu uzywac niz o windowsy xD

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek autumnlover  29 January 2008 o godz. 2:59 #
Gravatar

hmmm – przeszedł, czy dopiero przejdzie ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wojtek_germ  29 January 2008 o godz. 10:08 #
Gravatar

"Wie die Behörde meldet, wurde die Umstellung Ende 2007 abgeschlossen."

Krótko pisząc, przeszedł.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia