Kategorie:
24

Nowe Chrome z rozszerzeniami na pokładzie!

Wczoraj Google ogłosiło wydanie nowej, stabilnej wersji swojej przeglądarki: Chrome. Wydanie nosi numer 4 i przynosi ze sobą obsługę długo oczekiwanych przez niektórych użytkowników funkcjonalności jak rozszerzenia czy synchronizacja zakładek z Google Bookmarks!

Warto wspomnieć, że w katalogu rozszerzeń Chrome można znaleźć długo oczekiwane dodatki jak AdBlock czy Flashblock. Ich funkcjonalność nie jest jeszcze tak rozbudowana jak w przypadku wersji na inne przeglądarki, ale wraz z postępem czasu sytuacja zapewne się poprawi.

Niestety, wszystkie najnowsze funkcje dostępne są na platformie Windows. Użytkownicy Linuksa mogą spróbować obsługi rozszerzeń pobierając Chrome w najnowszej wersji beta, zaś użytkownicy komputerów Apple muszą jeszcze nieco poczekać aż gigant z Mountain View zaimplementuje nowe funkcje w wersji na ich platformę.

Więcej informacji: http://googleblog.blogspot.com/2010/01/e...e-for.html

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

48 komentarzy

zwiń wątek DerDevil  26 stycznia 2010 o godz. 11:19 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +13 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie podoba mi się to że nowe wersje chrome nie są dostępne od razu na wszystkie wyżej wymienione platformy

zwiń wątek pirogronian0  26 stycznia 2010 o godz. 11:43 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -10 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Googe nie lubi Qt – to użytkownicy cierpią :(

zwiń wątek tpablo  26 stycznia 2010 o godz. 16:57 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A no tak! Trzeba oświecić Google, że Qt to jedyny słyszny sposób tworzenia wieloplatformowych aplikacji.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek energizer  26 stycznia 2010 o godz. 17:32 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +18 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Czy jedyny słuszny nie wiem. Na pewno bardzo dobry sposób tworzenia aplikacji.

 
zwiń wątek Zombiak  26 stycznia 2010 o godz. 19:21 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tak dobry, że opera właśnie się Qt pozbyła (niech będą dzięki latającemu potworowi spaghetti).

 
zwiń wątek velek  27 stycznia 2010 o godz. 8:40 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

pozbyla sie i interfejs non stop sie zacina albo wiesza

 
zwiń wątek Bananikus  28 stycznia 2010 o godz. 18:06 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Opera pozbyła się qt, żeby dobrze integrować się ze wszystkimi znaczącymi środowiskami graficznymi. Zapewne większość z was wie jak wygląda sprawa Firefoxa na KDE – szkoda gadać.

Do tego dochodzi kwestia zależności. Ja u siebie nie chcę widzieć gtk, więc zapewne jest wielu którzy nie chcą widzieć u siebie qt. Aplikację qt łatwiej zintegrować z kde niż z gnome, nie mówiąc już o gtk… Różnica w szybkości też będzie jeszcze długo zauważalna…

Don’t worry, Unix users will not be forgotten. Like Opera for Mac, the Unix version will have some big changes under the platform hood: it will no longer be necessary to have Qt installed. This makes Opera for Unix much faster, smaller and easier to install. Naturally Opera will still integrate well with your desktop environment by supporting KDE/GTK skinning and show open/save dialogs that match your desktop. The Unix version of this labs release will be made available later.

 
 
 
zwiń wątek maciek  26 stycznia 2010 o godz. 12:03 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +9 [Pokaż komentarz]
Gravatar

No cóż… kolejność odpowiada widać “ważności” tych platform dla Google: najpierw Windows, potem Linux a na końcu Mac :D

Dziwne jest to o tyle, że Mac niby jest (ranking NetApplications często tu cytowany) popularniejszy niż Linux (chociaż ja na każdym etapie odnoszę ODWROTNE wrażenie)

zwiń wątek FreakSoap  26 stycznia 2010 o godz. 12:51 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +14 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Moze po prostu wsrod programistow Google.. Linux jest bardziej popularny, a platforma Windows to z tego powodu, ze najwiecej kasy z reklam z niej moga miec? Dlatgo tez Linux jest na drugiej pozycji.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek korze  26 stycznia 2010 o godz. 14:36 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

a może wersja na wondows to beta z dużą ilością testerów? platforma tak czy siak dziurawa to jak się coś objawi nie będzie problemu :D

 
 
zwiń wątek Ło$  26 stycznia 2010 o godz. 12:54 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +25 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Podejrzewam, iż wynika to z faktu, że w zdecydowanej większości użytkownicy Linuksa są co najmniej power userami (szukają, kombinują, testują, są “świadomi” nowinek). Natomiast przeciętny Makówkowiec ma swój komputer, na nim Photoshopa, edytor tekstu, safari i… tyle – na tym kończy się jego świat (czyt. nic więcej do szczęścia mu nie potrzeba). Nauczony jest że jego Safari jest przenajlepsze i ma gdzieś jakąś niszową przeglądarkę, w której dodano obsługę wtyczek.
Moim zdaniem Mac faktycznie jest popularniejszy, ale to linuksiarze generują większy szum i ruch, jeśli chodzi kwestie “techniczne”. (rankingi odwiedzin przeprowadzane przez portale techniczne dają większy kawałek tortu linuksowi niż internet w ogóle)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Michał Tomaszewski  26 stycznia 2010 o godz. 14:35 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +31 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A może po prostu ChromeOS bazuje na jądrze linuksa? To i intensywniej rozwijają G Chroma dla linuksa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek maciek  26 stycznia 2010 o godz. 14:52 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +14 [Pokaż komentarz]
Gravatar

słuszna interpretacja.

 
zwiń wątek sadi  27 stycznia 2010 o godz. 1:14 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Właśnie miałem sam to napisać, kiedy natrafiłem na Twój komentarz :) Powiedziałbym więcej – w przyszłości może się nawet zdarzyć, że wersja linuksowa będzie miała większy priorytet, niż windowsowa.

 
 
zwiń wątek xawoger  26 stycznia 2010 o godz. 15:32 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie do końca tak jest, wersja dev google chrome na mac os x zawiera wszystkie usprawnienia jakie są dostępne na windowsowską wersję. Przynajmniej wszystkie istotne wliczając w to wtyczki i menager zakładek. Poza tym większość aplikacji multiplatformowych prezentowanych jest w wersji na mac os x, to daje sporo do myślenia.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek blog.szsz.pl/  27 stycznia 2010 o godz. 15:25 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Jakoś mi zupełnie nie przeszkadza że (tylko) wersja na Windows nie jest już oznaczona jako beta.
To właśnie równoległe wydawanie przeglądarki na wszystkie systemy wydaje się lekko sztuczne.

Przede wszystkim – nikomu to nie szkodzi, skoro i tak możesz swobodnie używać wersji beta.
Za to może da się uniknąć tak typowego zjawiska jak pośpieszne poprawki, wkrótce po opublikowaniu tzw stabilnego wydania.

 
 
zwiń wątek Najek  26 stycznia 2010 o godz. 14:11 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +12 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Adblock dla chrome to porażka, sciaga reklame i zawiesza na ten moment przegladarke, po to by ja po chwili ukryć..

zwiń wątek wujek_bogdan  26 stycznia 2010 o godz. 22:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -6 [Pokaż komentarz]
 
zwiń wątek blog.szsz.pl/  27 stycznia 2010 o godz. 14:42 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

W Chrome brakuje odpowiedniego API by zablokować połączenia przychodzące z konkretnych adresów. Jest to zgłoszone jako feature request. Z tego co widziałem pojawiają się już jakieś łatki związane z tym tematem, więc można być dobrej myśli.

 
 
zwiń wątek LM  26 stycznia 2010 o godz. 14:31 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar

A jak tam z prywatnością? Czy nadal Chrome wysyła do Google jakieś zaszyfrowane informacje?

zwiń wątek maciek  26 stycznia 2010 o godz. 14:53 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Wirtualizacja! Wirtualizacja! Wirtualizacja!

Jedna aplikacja – jedna vm!

 
zwiń wątek lukas  26 stycznia 2010 o godz. 14:58 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tak i robi to podobnie jak IE czy Firefox. Skąd Lisek posiada informacje o tym, że “strona jest niebezpieczna”? Używam tego programu od lat i nie widziałem komunikatu “aktualizacja listy niebezpiecznych stron”. Przeglądarka wysyła zapytanie do serwera, na którym znajduję się baza stron niebezpiecznych. Analogicznie sytuacja wygląda dla innych funkcji, dzięki którym serfowanie jest łatwiejsze i przyjemniejsze.

A co robią serwery Opery gdy ktoś używa funkcji Opera Turbo?

zwiń wątek abc  26 stycznia 2010 o godz. 23:56 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Bo lista się aktualizuje w sposób niewidoczny dla użytkownika. To nie te czasy, w których przyrostowa (albo nawet i nie przyrostowa, ale wtedy to duży plik jest) aktualizacja listy wymaga zwisu systemu na pół minuty, żeby każdy użytkownik zdał sobie z tego sprawę.
Oczywiście baza na serwerze też jest i jest możliwość żeby przeglądarka odpytywała go za każdym razem (ale nie wiem czy domyślnie włączona, na pewno do wyłączenia)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek insanelyapplepie  26 stycznia 2010 o godz. 15:41 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

lukas, ale google robilo to w gorszy sposob niz firefox, nie wspominajac juz o instalowanej pocichu usludze aktualizacji google update, z ktorej nie mozna w ogole zrezygnowac.

LM, polecam ci SRWare Iron – okrojone ze “spyware” Google Chrome; niestety nie jest tak czesto aktualizowana jak Chrome.

 
 
zwiń wątek insanelyapplepie  26 stycznia 2010 o godz. 15:33 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -4 [Pokaż komentarz]
Gravatar

niech ktos sie zlituje i poprawi tego newsa – jesli chodzi o przegladarki wtyczki to nie to samo co rozszerzenia a szczytem jest uzywanie tych nazw naprzemiennie; http://www.mozillapl.org/wiki/FAQ:_Rozszerzenia#Czyli_.22rozszerzenie.22_to_to_samo.2C_co_.22wtyczka.22.2C_tak.3F

zwiń wątek KMelon  26 stycznia 2010 o godz. 15:54 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Z podanej przez Ciebie strony:

W większości programów wszystkie “takie doinstalowywane rzeczy” noszą miano “wtyczek”. W programach z rodziny Mozilla występują jednak dwa odmienne w budowie i działaniu rodzaje tych dodatków – rozszerzenia (extensions) i wtyczki (plugins).

zwiń wątek 3ED  26 stycznia 2010 o godz. 16:34 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Mozilla była pierwsza, co nie zmienia faktu że wtyczki to biblioteki w katalogu plugins, a dodatki to pliczki tekstowe np. w html albo np. xul ustawiające opcje po swojemu (np. about:config w fx) i dodające nowe okna/opcje przez toolkit xul (okienka) i js (javascript – modyfikacja stron, modyfikacja xul) itd….. Podobny mechanizm jest w chrome.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek 3ED  26 stycznia 2010 o godz. 16:35 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

*dodatki/rozszerzenia

 
 
 
zwiń wątek insanelyapplepie  26 stycznia 2010 o godz. 16:00 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

odpal sobie chrome i zobacz, co widnieje pod ikonką klucza na bodajze 9 pozycji.

 
 
zwiń wątek phantom  26 stycznia 2010 o godz. 17:28 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ja pod Linuxem korzystam z Chromium’a (nie mylić z Chrome) , pluginy tam były od dawna zaimplementowane.

Jakby ktoś z Ubuntu chciał najświeższą wersję, polecam repo https://launchpad.net/~chromium-daily/+archive/ppa

zwiń wątek energizer  26 stycznia 2010 o godz. 17:36 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
zwiń wątek atavus  27 stycznia 2010 o godz. 1:49 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +3 [Pokaż komentarz]
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek krzabr  26 stycznia 2010 o godz. 20:29 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dla dociekliwych dodam też że Chromium jest już przeportowane na Freebsd a SrwareIron przeglądarka oparta na chrome bez szpiegujących dodatków ma już wersję 4 :)

zwiń wątek mic  26 stycznia 2010 o godz. 20:48 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Chrome nigdy nie miało żadnych funkcji szpiegujących, a jedynie w kodzie źródłowym niefortunną nazwę jednej z opcji: Google tracking coś tam (nie pamiętam dokładnie). Zresztą Chrome jest Open Source więc KAŻDY może to sobie sprawdzić. Nie ma czym się podniecać i snuć teorii spiskowych.

zwiń wątek s  26 stycznia 2010 o godz. 21:55 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@mic: wyczytałeś to gdzieś czy tak sam z siebie bzdury wygadujesz na tematy o których najwidoczniej nie masz pojęcia?

A RLZ parameter is sent to Google with every search done using the built-in search box. It is also sent separately on days when Google Chrome has been used or when certain significant events occur (…) The code that makes this work is not included in the open source project (http://www.chromium.org).

źródło: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=107684

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek inginier  26 stycznia 2010 o godz. 22:08 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dokładnie! O całej historii i szopce i Ironem możecie sobie poczytać tutaj:

http://webhosting.pl/Iron.dbajaca.o.prywatnosc.przegladarka.czy.tylko.sprytny.biznes

Chrome nigdy nie miał żadnego naruszających prywatność kodu. To była jedno wielkie nieporozumienie które albo zostało po cichu sprostowane albo wcale przez media które te bzdury powielały.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek s  26 stycznia 2010 o godz. 22:09 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Hmm… nie wiem dlaczego mój poprzedni komentarz się nie dodał – ale do rzeczy.

@mic: sam takie bzdury wymyślasz, czy po prostu wypowiadasz się na tematy o których nie masz pojęcia?

(…) The RLZ parameter contains some encoded information (…) A RLZ parameter is sent to Google with every search done using the built-in search box. It is also sent separately on days when Google Chrome has been used or when certain significant events occur (…) The code that makes this work is not included in the open source project (http://www.chromium.org) (…)

źródło: google

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek blog.szsz.pl/  27 stycznia 2010 o godz. 14:50 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Iron to fork, który nigdy nie musiał powstawać…
Jedynym uzasadnieniem jest ego osoby, która za tym stoi.

Warto przeczytać to: http://neugierig.org/software/chromium/notes/2009/12/iron.html

 
 
 
 
zwiń wątek Odysseusz  26 stycznia 2010 o godz. 21:05 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Mam Chromium 4.0.298 (jest w repozytoriach mojej dystrybucji – chromium-browser, google-chromium i jeszcze google-chrome-unstable). Działa stabilnie i ma wtyczki – AdBlock działa, ma “polski filtr”, reszty nie sprawdzałem, wtyczek jest dość dużo. To już chyba trzecia wersja chromium na moim kompie. Najszybsza była druga wersja ale miała problemy ze startem stron (znikające po odświeżeniu).

zwiń wątek kibic  26 stycznia 2010 o godz. 23:54 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Tyle, że ten AdBlock jedynie ukrywa reklamy po wczytaniu. AdBlock z Mozilli po prostu reklam nie wczytuje. Według mojej wiedzy taki myk póki co jest nie do odrobienia w Chrome. A może się mylę?

 
zwiń wątek j23tom  27 stycznia 2010 o godz. 8:37 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Nie wiem czy Chrome jest lepsze czy gorsze od FF ale podoba mi się prostota z jaką można napisać tu wtyczkę. Do tego mamy od razu wideo: Jak napisać wtyczke. Tego brakuje w FF. Niby materiałów jest dużo, ale nigdy nie wiem czy są aktualne i nie wiadomo gdzie dokładnie szukać.

zwiń wątek blog.szsz.pl/  27 stycznia 2010 o godz. 14:59 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +2 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Dokładnie :)

Aby napisać najprostsze rozszerzenie na FF, trzeba najpierw zgłębić wiedzę o XPCOM i XUL – coś co będzie przydatne tylko przy pisaniu rozszerzeń.

Rozszerzenia dla Chrome można zacząć pisać niejako z marszu, wystarczy znać Javascript i HTML.
Dotychczas w wolnej chwili popełniłem dwa, dostosowując pasek przewijania do linuksowego wyglądu i uprawniając zooma, było to całkiem miłą zabawą.

Zabaw z FF nie wspominam miło. Może Jetpack to zmieni?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek Jabłecznik  26 stycznia 2010 o godz. 23:03 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia -5 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Swoją drogą jest to kolejny przykład na wkład Apple w rozwoj aplikacji Google’a. Gdyby nie Apple ze swoim Safari, Google nie wiedziałoby że można zrobić swoją przeglądarkę.

zwiń wątek blog.szsz.pl/  27 stycznia 2010 o godz. 14:39 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Ów wkład to stworzenie forka KHTML pochodzącego z KDE…
Jakoś niezbyt chlubna historia.

zwiń wątek trasz  28 stycznia 2010 o godz. 18:52 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@blog.szsz.pl: Bardzo chlubna, powiedzialbym, zwazywszy ze kHTML bylo do chrzanu (i nikt juz o nim nie pamieta), a na WebKicie pare przegladarek jednak jest opartych.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
zwiń wątek trasz  28 stycznia 2010 o godz. 18:53 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

@Jabłecznik: Chrome bazuje na WebKicie, napisanym przez Apple.

zwiń wątek maciek  29 stycznia 2010 o godz. 22:44 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia 0 [Pokaż komentarz]
Gravatar

Chrome bazuje na WebKicie napisanym przez Google ;-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
 
 
zwiń wątek falkon  27 stycznia 2010 o godz. 9:51 # Zwiększ karmę Zmniejsz karmę Cofnij swój głos Zgłoś komentarz do usunięcia +1 [Pokaż komentarz]
Gravatar

To, że chrome/chromium nie umożliwia blokowania reklam przed wczytaniem strony rzeczywiście jest duża niedogodnością.
Niemniej jednak, korzystam z codziennych buildów chromium i jestem wyjątkowo zadowolony. Ta przeglądarka ma TO COŚ, za co pokochałem pierwsze wersje Firefoxa :)

Oprócz Adblocka, który i tak działa nieźle, mam cały zestaw rozszerzeń, które działają nie inaczej, tylko świetnie:
Speed Dial, FlagChrome, Google Mail Checker Plus (bardzo fajny), Beautify Facebook i również niezwykle użyteczny Google Quick Scroll – jeśli ktoś z Was zechce dać szansę Chromium, niech zerknie i na te dodatki.

 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia