Google nie zaprzepaści szansy, by zarobić na rynku inteligentnych okularów. Wszystko wskazuje na to, że nowy Project Glass będzie promowany przez producenta okularów.
Mądrzy ludzie z Google poszli po rozum do głowy i zrozumieli, że społeczeństwa Zachodu nie są jeszcze gotowe na noszenie pustych ramek okularowych z kamerą i miniaturowym wyświetlaczem. Jednak stojąc na progu ery technologii wearable, nie zrezygnowali z prac nad nową wersją swoich okularów. Aby wypromować Project Glass 2, do pracy zaprzęgnięto specjalistów z Luxottica, włoskiego producenta okularów.
Wiadomości o współpracy wyszły na światło dzienne podczas wystąpienia Massimo Vian, szefa Luxottica, który na konferencji w Milanie przyznał, że jego firma pracuje nad okularami Google, które już wkrótce trafią na rynek.
Nie po raz pierwszy Google zwraca się do Viana z prośbą o pomoc w wypromowaniu swojego produktu. Już w zeszłym roku firma współtworzyła limitowaną wersję oprawek dla Project Glass dla swoich dwóch marek: Oakley oraz Ray-Ban. Miały to być okulary nie tylko zaawansowane technologicznie, lecz także miłe dla oka.
Chociaż w roku 2012 okulary od Google zrobiły furorę na wszystkich najważniejszych targach technologicznych, na których je zaprezentowano, nigdy nie trafiły do masowej produkcji. Zostały wycofane ze wstępnej sprzedaży, zanim na dobre zdołały zakorzenić się w świadomości konsumentów.
Kontrowersje związane z prywatnością osób filmowanych, mały zasób aplikacji i wysoka cena doprowadziły do anulowania projektu. Google liczy jednak na to, że dzięki współpracy z firmą Viana uda się stworzyć nie tylko funkcjonalny produkt, ale także taki, który nie będzie odstraszał swoim wyglądem. Kiedy Google Glass 2 trafią na rynek? Choć nie znamy dokładnej daty premiery, wszystko wskazuje na to, że możemy doczekać się ich już w ciągu kilku najbliższych tygodni.