W polskiej sieci powstał oddolny, niezależny i niekomercyjny serwis dziennikarstwa obywatelskiego, do.org.pl.
Przed tygodniem rozpoczął działalność serwis internetowy, odwołujący się do tradycji i idei dziennikarstwa obywatelskiego, do.org.pl. Serwis ten – w przeciwieństwie do innych tego typu projektów w polskiej sieci – jest inicjatywą oddolną (grassroots journalism), niezależną i niekomercyjną.
W serwisie istnieje możliwość udostępniania materiałów na licencjach Creative Commons, przy czym każdy autor ma możliwość swobodnego wyboru zasad, na jakich opublikuje konkretny artykuł.
Twórcom witryny nie zależy na generowaniu odsłon, lecz na stworzeniu platformy, na której – w sprzyjającej, twórczej, atmosferze – wypowiadać się będą wszyscy ci, którzy mają coś do powiedzenia. Najważniejszy cel to wymiana informacji i idei, a nie walka o jak największą liczbę UU. Na przekór tym, którzy twierdzą, iż dziennikarstwa obywatelskiego nie ma, lub że jest to tylko i wyłącznie marketingowy chwyt korporacji medialnych, na łamach do.org.pl pojawia się coraz więcej materiałów, a liczba publikujących autorów powiększa się z dnia na dzień. Wielu z nich – co ważne – wybiera dla swych utworów jedną z odmian licencji CC.