Ostatnimi czasy głośno o różnych przejęciach. Tym razem do tej piaskownicy wchodzi NVIDIA, która planuje przejęcie firmy Ageia.
O ile sama firma Ageia niewiele mówi większości z nas, to już ich produkt – PhysX – będzie znacznie lepiej rozpoznawalny, szczególnie wśród fanów gier komputerowych.
Dla nie zorientowanych w temacie, PhysX to jednostka obliczeniowa stworzona specjalnie do obsługi fizyki w grach komputerowych. Mocno uogólniając, PPU (procesor PhysX) jest po prostu kolejnym procesorem w komputerze obok CPU i GPU.
Na dzień dzisiejszy PhysX nie podbił rynku gier. Lepiej od platformy PC radzi sobie na PlayStation 3. Istnieje dosłownie kilka gier, które wykorzystują dobrodziejstwa tego urządzenia. Najważniejszym tytułem jest Unreal Tournament 3, który jednak nie odniósł spodziewanego sukcesu.
Przejęcie firmy przez NVIDIA z pewnością spopularyzuje to rozwiązanie. Jednak NVIDIA planuje pójść na skróty i zintegrować PPU ze swoimi GPU, co przekreśla podstawowe założenie twórców PhysX, którzy stworzyli osobny procesor do obsługi fizyki. Co z tego wyjdzie zobaczymy…
Warto też nadmienić, że Ageia zapowiedziała wsparcie PhysX na Linuksie. Może po przejęciu coś się wreszcie ruszy w tej kwestii?