Kategorie:
18

Od dziś za rozpowszechnianie nagrań z amatorskim seksem bez zgody uczestników można pójść do więzienia

Dziś wchodzi w życie duża nowelizacja prawa karnego. W zmienionym Kodeksie karnym zaostrzono m. in. kary za przestępstwa pedofilskie. Wprowadzono też karę już za samo złożenie przez Internet propozycji seksualnej osobie poniżej lat 15 (tzw. grooming). Surowo ukarani mogą też jednak zostać miłośnicy nagrań zawierających amatorski sex.

Tak zwana wielka nowelizacja prawa karnego (największa od dwunastu lat), uchwalona w listopadzie zeszłego roku, wprowadza m.in. karanie propagowania tzw. dobrej pedofilii – czyli przekonywania, że kontakty seksualne z dziećmi nie muszą ich krzywdzić (nowy art. 200b Kodeksu karnego). Czyn taki jest zagrożony karą do dwóch lat więzienia.

Taką samą karą jest zagrożone składanie przez internet małoletniemu propozycji seksualnych (tzw. grooming) – nowy art. 200a §2 kk.

Co ciekawe, surowej karze (aż do 3 lat więzienia) podlega również już samo nawiązanie kontaktu z osobą poniżej lat 15 w zamiarze spotkania z nią (przy użyciu groźby, ale nie tylko) w celu popełnienia przestępstwa seksualnego. Z całym poparciem i szacunkiem dla walki z pedofilią to moim zdaniem dość karkołomna konstrukcja (również pod względem dowodowym), która może stać się potencjalnie polem dla wielu nadużyć:

“Art. 200a. § 1.       Kto w celu popełnienia
przestępstwa określonego w art. 197 § 3 pkt 2 lub art. 200, jak również
produkowania lub utrwalania treści pornograficznych, za pośrednictwem systemu
teleinformatycznego lub sieci telekomunikacyjnej nawiązuje kontakt z małoletnim
poniżej lat 15, zmierzając, za pomocą wprowadzenia go w błąd, wyzyskania błędu
lub niezdolności do należytego pojmowania sytuacji albo przy użyciu groźby
bezprawnej, do spotkania z nim,

podlega
karze pozbawienia wolności do lat 3.”

Z drugiej strony być może rzeczywiście, w walce z pedofilią nie ma co przebierać w środkach?

Nowela wprowadza też m.in. zakaz potajemnego utrwalania i rozpowszechniania (również w internecie) nagich wizerunków osób lub przebiegu kontaktów seksualnych. Stanowi o tym nowo dodany do Kodeksu karnego art. 191a:

“Art. 191a. § 1.       Kto utrwala wizerunek
nagiej osoby lub osoby w trakcie czynności seksualnej, używając w tym celu
wobec niej przemocy, groźby bezprawnej lub podstępu, albo wizerunek nagiej
osoby lub osoby w trakcie czynności seksualnej bez jej zgody rozpowszechnia,

podlega
karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2.    Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.”;

Konstrukcja też wydaje się ciekawa, bo co jeżeli ktoś wszedł w posiadanie amatorskiego nagrania z zarejestrowanym stosunkiem seksualnym osób, wśród których była choć jedna, która nie wyraziła na to zgody i np. nie wiedząc o tym rozpowszechnił dalej to nagranie?

Abstrahuję w tym momencie od kwestii ewentualnego naruszenia praw autorskich czy dóbr osobistych poszczególnych osób na nagraniu. Chodzi mi natomiast o potencjalną bardzo surową odpowiedzialność karną dla takiej osoby – nawet do 5 lat pozbawienia wolności.

Z drugiej strony, pod pewnymi warunkami, karane jest już samo utrwalanie wizerunku nagiej osoby lub “osoby w trakcie czynności seksualnej”. Oczywiście, jeżeli jest to robione przy użyciu przemocy lub groźby bezprawnej, to rozumiem penalizację takiego zachowania.

Co jednak się kryje pod pojęciem podstęp? Jeżeli mąż chce sobie sfilmować seks z żoną bez jej wiedzy wyłącznie na swój własny prywatny, intymny użytek i w tym celu ukryje w małżeńskiej alkowie kamerę, to już jest podstęp? Czy może nie jest? A co jak się pokłócą, będzie rozwód i przy przeprowadzce żona odkryje nagranie i z czystej życiowej zemsty “za wszystko” zgłosi je do prokuratury?

A co gdy mąż zrobi nad ranem nagiej śpiącej żonie zdjęcie, żeby je sobie trzymać “tylko dla swoich oczu”, prywatnie w komórce?

Ciekawe jak się rozwinie się praktyka stosowania nowych przepisów o przestępstwach seksualnych w internecie. Z jednej strony popieram jak najbardziej walkę z pedofilią, z drugiej strony obawiam się czy zbytnia penalizacja pewnych zachowań w przypadku sytuacji niejednoznacznych i bardzo intymnych, nie doprowadzi do nadużywania przepisów karnych o przestępstwach seksualnych.

Więcej informacji: http://www.nowemedia.org.pl/nuke/modules...le&sid=731

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

100 komentarzy

zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 7:19 #
Gravatar

osfakt.pl? Uprasza się o wywalenie bzdurnego tytułu. Nie za "rozpowszechnianie nagrań z amatorskim seksem" tylko za "utrwalanie bez zgody utrwalanego".

Also: tak, nagrywanie żony z ukrycia bez jej wiedzy to jest podstęp. Nawet "tylko dla swoich oczu". Partnerka może sobie nie życzyć istnienia filmików z nią w sytuacjach intymnych. Jeżeli masz co do tego jakiekolwiek wątpliwości, to współczuję Twojej dziewczynie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek cisiu  8 June 2010 o godz. 8:43 #
Gravatar

@ufoludek: Poprawiłem nieco tytuł. Nie da się wszystkiego ująć w nim a i tak jest niestety przydługi. Poza tym niezależnie karane jest zarówno utrwalanie, jak i rozpowszechnianie – przeczytaj uważnie artykuł, a zwłaszcza powołane przepisy. W tytule natomiast specjalnie odniosłem się akurat do rozpowszechniania, bo ktoś może ponieść odpowiedzialność, rozpowszechniając coś dalej w błędnym np. przekonaniu, że była zgoda wszystkich uczestniczących osób (czytaj mój komentarz do odpowiednich artykułów).

zwiń wątek cutugno  8 June 2010 o godz. 9:16 #
Gravatar

cisiu: "Poza tym niezależnie karane jest zarówno utrwalanie, jak i rozpowszechnianie"

Ktoś może się zgodzić na utrwalanie ale już nie rozpowszechnianie.

"ktoś może ponieść odpowiedzialność, rozpowszechniając coś dalej w błędnym np. przekonaniu, że była zgoda"

I bardzo dobrze. Jak już chcesz coś takiego publikować, to bądź pewien, że masz zgodę wszystkich uwiecznionych. Jeśli nie ufasz im na słowo, weź zgodę na piśmie.

 
 
zwiń wątek ps  9 June 2010 o godz. 20:19 #
Gravatar

Ja za to szczerze współczuję chłopakowi, który będzie dla takiej dziewczyny następnym w kolejce.

 
zwiń wątek sp  9 June 2010 o godz. 20:25 #
Gravatar

Ja za to szczerze współczuję chłopakowi, który będzie dla takiej dziewczyny następnym w kolejce.

Co ten "nijus" robi na portalu informatycznym?

Nie widzę wstawki o formacie video. /irony/

 
 
zwiń wątek Cyber Killer  8 June 2010 o godz. 7:44 #
Gravatar

Tja… Słowo-klucz na obecną dekadę to "pedofilia"… W imię walki z tym można wszystkiego zakazać, zabronić i wsadzić niewinnych do paki. Tak samo jak niedawno (i w sumie obecnie jeszcze też) słowem klucz było "piractwo", kiedyś "komunizm", wcześniej "kapitalizm", "żyd", itd… Historia ludzkości wiele nie ewoluuje, wciąż tylko chodzi o to, żeby umocnić swoją pozycję w stadzie i żeby mieć full-proof środek na skazanie każdego i to tak, żeby tłum jeszcze być święcie przekonany że to w imię jego obrony.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 7:52 #
Gravatar

Twoim zdaniem wprowadzanie dziecka w błąd w celu spotkania się z nim w celach dowolnych (pytanie pomocnicze: czy gdyby cel spotkania był szczytny, to byłoby potrzebne wprowadzenie w błąd?) jest OK? A podejrzewanie takiej osoby o pedofilię to to samo, co mówienie "Żydzi robią macę z chrześcijańskich dzieci"?

zwiń wątek trasz  8 June 2010 o godz. 9:25 #
Gravatar

No bo przeciez moze chodzic o nawiazanie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub sieci telekomunikacyjnej kontaktu z małoletnim poniżej lat 15, zmierzając, za pomocą wprowadzenia go w błąd, wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania sytuacji albo przy użyciu groźby

bezprawnej, do spotkania z nim, _w celu propagowania idei Free Software_! Jasno wiec widac, ze ten paragraf to zydowsko-microsoftowy spisek majacy na celu uderzenie w zamkniete oprogramowanie!

 
zwiń wątek m4dm3n  8 June 2010 o godz. 11:56 #
Gravatar

Odpuszczajac juz sobie to wprowadzenie w blad, ale pod ten podpunkt : "niezdolności do należytego pojmowania sytuacji" mozna juz podciagnac wszystko. Swoja droga najbardziej ciekawi mnie, jak te przepisy funkcjonuja jesli osoba nawiazuje kontakt z osoba maloletnia, jednak nie wiedzac o tym. Czy mamusia takiej smarkuli moze isc do prokuratury z "historia gg" gdzie widnieje nazwijmy to zaproszenie do wspolnych igraszek, obopolna na nie zgoda oraz termin spotkania – ale na poczatku rozmowy dziewczyna podaje wiek 18 lat? Co jesli zaniepokojona mamusia wytnie akurat ten kawalek idac na policje?

pozdrawiam

zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 12:21 #
Gravatar

Jesteś jednym z tych, którym się wydaje, że ludzi wsadzają do więzienia na podstawie wycinka historii gg przyniesionego przez mamę?

 
zwiń wątek m4dm3n  8 June 2010 o godz. 12:30 #
Gravatar

Za to Ty jestes z tych, ktorzy cenia, lubia i zabiegaja o postepowanie przeciw wlasnej osobie? Widocznie niedokladnie przeczytales mojego komenta, bo ja tam slowa o wiezieniu nie widze, zapytalem jak wyglada dochodzenie w takiej sprawie. Moze nie wiesz, ale samo podejrzenie w takiej sprawie moze komus zniszczyc zycie, dlatego wazne jest jak wladza rozpatruje takie zgloszenia.

pozdrawiam

 
zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 12:43 #
Gravatar

No więc nie ma znaczenia, czy mama przyjdzie z wycinkiem gg czy po prostu powie, że widziała tego gościa jak jej córkę śledził. Dokładnie tak samo ten ktoś stanie się podejrzanym i tak samo będzie to mogło zniszczyć jego życie.

Potem w trakcie dochodzenia się analizuje, czy facet wiedział, że się zadaje z nieletnią, czy też mógł być szczerze przekonany, że z tą osobą mu już wolno (ukończone 15 lat bodajże).

Czyli jeśli po analizie dowodów (log na zabezpieczonych na potrzeby śledztwa dyskach itp) wyjdzie, że panna się podawała za osiemnastolatkę, to faceta uniewinnią.

 
zwiń wątek marcinsud  8 June 2010 o godz. 17:33 #
Gravatar

@ufoludek nie żebym bronił kogoś bo nie mam ochoty, ale musisz przyznać, że po samym podejrzeniu już może niezły smrodek pozostać.

 
zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 17:51 #
Gravatar

@marcinsud: Tu nie ma kogo bronić, bo nikt nie jest oskarżony. Oczywiście, że smrodek może zostać. Ale akurat ta zmiana prawa zupełnie nic w tej materii nie zmienia. Smrodek się będzie dało puścić tak samo jak można było 20 lat temu, i to właśnie staram się uświadomić koledze m4dm3n.

Zawsze można było kogoś o coś oskarżyć i zawsze po tym zostaje smród. Nic nowego. I obojętne, czy oskarży się o pedofilię, bicie żony czy kradzież 20 zł staruszce.

 
zwiń wątek karafior  8 June 2010 o godz. 23:23 #
Gravatar

Ostatnio w US była dokładnie taka sprawa, z tym że środkiem komunikacyjnym był jakiś portal społecznościowy gdzie dziewczyna podała się za pełnoletnią. W skrócie facet został skazany z tego co kojarzę bo nie poprosił jej o ID na pierwszym spotkaniu, a opierał się na wieku który podała w portalu. [:

 
 
 
zwiń wątek CeCeron  8 June 2010 o godz. 22:36 #
Gravatar

@Cyber Killer

Szkoda, że nawet, jeżeli jest to powiedziane wprost (np teraz), ludzie nie pojmą (nie chcą pojąć) tego, o czym mówisz. Będą woleli szukać pozornych błędów w Twoich analogiach, itd. Szkoda słów.

Mało kto potrafi spojrzeć na siebie krytycznym okiem.

Pozdrawiam.

PS Słowo wytrych "terroryzm".

zwiń wątek ps  8 June 2010 o godz. 23:11 #
Gravatar

ja doloze slowo/a wytrych: globalne ocieplenie oraz zabojcze CO2.

ostatnio, ku wspominkom, rozgladalem sie za kolejnym moim zdaniem wytrychem: dziura ozonowa. Nie wydaje mi sie zeby znikla, ba, sadze ze zawsze byla – ale tony artykulow o tym napisano i w nich straszono. Tak pod przemyslenia to rzucam.

zwiń wątek Otaq  9 June 2010 o godz. 19:08 #
Gravatar

Akurat dziura ozonowa zniknęła :) Przynajmniej w znacznej części. Szybka reakcja i zakazanie produkcji i używania freonów zatrzymała jej powiększanie (można sprawdzić mapki z pomiarami zawartości ozonu nad Antarktydą).

Nieco na przekór mogło się do tego przyczynić moim zdaniem globalne ocieplenie (aka globalne zmiany klimatyczne) powodując większą ilość i gwałtowniejsze burze. A jak wiadomo ozon powstaje w wyniku wyładowań atmosferycznych :)

 
 
 
 
zwiń wątek abc  8 June 2010 o godz. 7:53 #
Gravatar

Powinien istnieć także zakaz propagowania tzw. dobrej polityki.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek el.pescado  8 June 2010 o godz. 10:16 #
Gravatar

To swoją drogą:)

 
 
zwiń wątek el.pescado  8 June 2010 o godz. 10:15 #
Gravatar

wśród których była choć jedna, która nie wyraziła na to zgody i np. nie wiedząc o tym rozpowszechnił dalej to nagranie?

Ciekawy tok myślenia. Mnie się wydaje bardziej naturalne "upewnić się czy wszyscy wyrazili zgodę i dopiero wtedy publikować".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 11:00 #
Gravatar

Wreszcie trochę normalności w tym sex-grajdołku. Niech nikt nie wierzy pedo-propagandystom, że jak małolata ma ochotę to żaden problem. Okres dojrzewania to naturalna nadpobudliwość emocjonalna u obu płci i wykorzystywanie tego faktu jest zwykłym skurwysyństwem. Kilka lat później myśli się o tym wszystkim już zupełnie inaczej, chyba, że właśnie zostało się wykorzystanym i okaleczonym emocjonalnie. Można wówczas tego bardzo gorzko żałować, szczególnie odnosi się to do kobiet, które mają w tej materii zdecydowanie więcej do stracenia i jednocześnie to one są najczęstszym obiektem takich praktyk.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek cisiu  8 June 2010 o godz. 11:09 #
Gravatar

Na tym właśnie polega przestępstwo obcowania płciowego z małoletnim poniżej lat 15. Obcowanie z takim dzieckiem (lub inna czynność seksualna) jest surowo karane (do 12 lat więzienia) niezależnie od zgody małoletniego. Po prostu zakłada się, że taka niedojrzała osoba nie potrafi w sferze seksualności rozeznać co jest dla niej dobre, a co nie. Zobacz art. 200 Kodeksu karnego.

zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 11:31 #
Gravatar

Problem w tym, że jednocześnie prowadzi się zmasowaną "kampanię uświadamiającą" wśród nastolatków poniżej 15-tego roku życia, pośrednio zachęcając ich do "eksperymentów", a to już nie jest ZTCW karalne. Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu.

zwiń wątek ona  10 June 2010 o godz. 8:40 #
Gravatar

zakazane jest propagowanie pornografii i udostępnianie jej osobom poniżej 18 roku życia, jeśli się nie mylę. W praktyce nie znajdziesz nauczyciela ani księdza, który by widział w tym coś niewłaściwego, ale zapytani wszyscy oczywiście są przeciw tylko rozkładają ręce, że nic nie mogą zrobić. Jaka afera była gdy jedna z opiekunek na obozie Caritasu zareagowała i zgłosiła sprawę policji? Nikt nie reaguje a później każdy dziwi się, że młodzież w gimnazjum zachowuje się w ten, a nie inny sposób… Obawiam się, że jedyne osoby, które skorzystają na zmianie prawa to małolaty, które będą szantażować.

 
 
 
zwiń wątek X  8 June 2010 o godz. 16:50 #
Gravatar

W kwestii wykorzytywania “małolat” zgadzam się, ale na mieszanie pojęć nie. Pedofilia to pociąg fizyczny do dzieci w sensie “biologicznym”. Widzisz różnicę między ciałem 6 latka, a 15, 16 latki? Normalny facet może poczuć pociąg do “zaawansowanej” nastolatki, a do dziecka nie powinien. Nie mieszajmy tych pojęć.

zwiń wątek marcinsud  8 June 2010 o godz. 17:38 #
Gravatar

Przechodziłem ostatnio obok gimnazjum i szły dziewczynki po testach gimnazjalnych ~15 lat i uwierz mi nijak one nie przypominają kobiety, wyglądają jak zwykłe dziewczynki. Oczywiście pewnie są jakieś wyjątki, ale uważam, że dorosły człowiek nie powinien czuć pociągu do tak młodych osób, brak im po prostu cech kobiecych.

Tak jeszcze pamiętam jak sam byłem młody, ale to inna sytuacja jest.

zwiń wątek sadi  9 June 2010 o godz. 10:49 #
Gravatar

@marcinsud

Z tym to akurat na prawdę różnie bywa. Sam poznałem kiedyś 15-latkę, która wyglądała na 25. Dokładnie tak – wyglądała jakby (s)kończyła studia, a na prawdę chodziła do gimnazjum. Podobno podwalał się kiedyś do niej nauczyciel z jej własnej szkoły, z którym akurat nie miała zajęć. Kiedy dowiedział się, że jest uczennicą w jego szkole i ma 15 lat był w szoku. Prawda jest taka, że wiek niektórych osób na prawdę trudno określić, a jak jakaś napalona 14-tka powie ci, że ma 18 i sama wskoczy ci do łóżka, to dalej jest to twoja wina, bo przecież mogłeś ją wylegitymować. Jedna z tych sytuacji, gdzie najzwyczajniej w świecie można mieć pecha.

 
 
zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 18:07 #
Gravatar

Zgadzam się, że z punktu widzenia medycznego pedofilia to pociąg do osób o niewykształconych trzeciorzędowych cechach płciowych, jednak pojęcie to istnieje też w szerszym kontekście społecznym i ma nieco inne zabarwienie.

Osobiście nie raz spotkałem dziewczynę, w wieku 13-14 lat, która miała urodę 18 latki, była nawet taka której dałbym 20 (jeszcze chodziła z dzieckiem na ręku – byłem przekonany, że to jej dziecko) i nie mogłem uwierzyć, że ma tylko 14.

Znam też 20-kilkulatki, które mają urodę młodej lolitki. Cóż tak to już jest z rozwojem ludzkiego ciała, że bywa bardzo zróżnicowany.

Odczuwanie pociągu płciowego w tym pierwszym przypadku uważam za coś zupełnie naturalnego i niepodlegającego dyskusji, ale czym innym jest zwykła fascynacja a czym innym dążenie do zbliżenia z taką osobą mając świadomość jej niepełnoletniości.

Mówiąc o pedo-propagandystach miałem na myśli ludzi, którzy dążą do legalizacji właśnie takich zachowań, które uważam za skurwysyństwo tak jak napisałem, niekoniecznie wynikające z zachowań pedofilskich w sensie medycznym, wręcz przeciwnie, wydaje mi się, że często jest to zwykłe "normalne" pożądanie.

 
 
 
zwiń wątek BoBsoN  8 June 2010 o godz. 12:16 #
Gravatar

Autorzy "Alicji w krainie czarów" czy "Lolity" w dzisiejszych czasach siedzieli by w więzieniu :)

Nadchodzą czasy, gdzie przed jakąkolwiek rozmową w sieci będą się ludzie wymieniać skanami dowodów osobistych i pokazywać w kamerce dla potwierdzenia prawdziwości. Bo inaczej może się okazać, że złożyłeś propozycję seksualną przez internet osobie małoletniej nawet tego nie wiedząc.

Nowe regulaminy sieci IRC potrzebne. Z zakazem rozmów o seksie pod groźbą kary w postaci G:Line. Gdybym zliczył rozmowy i żarty o seksie na samym #ogame.pl to by trzeba było połowę graczy pewnie wsadzić:) Większość z nich pewnie nie zna wieku rozmówcy po drugiej stronie kabla.

Z drugiej strony grono seks maniaków upycha w programie edukacji i w szkołach naukę o seksualności na zasadzie: gdziekolwiek, z kimkolwiek i im wcześniej tym lepiej. Wtórują temu niby-postępowe media. Gazetka dla małoletnich dziewczynek czy chłopców nie obejdzie się bez rubryki "mój pierwszy raz" czy "porady Kasi" – a target gazety na granicy wieku dozwolonego.

No i jeszcze do tego kuriozalne stawianie przed sądem dwojga nieletnich za to, że się ze sobą przespali. Bo przecież oboje złamali art 200kk.

"pedofilia" – sposób na załatwienie konkurenta politycznego lub innej niewygodnej osoby w 21 wieku. Słowo staje się wyśmiewane i wyświechtane. Ludzie przestają się z nim liczyć. A przecież są dzieci faktycznie skrzywdzone… (nie wszystkie jak tu ktoś chciał wmówić z przedmówców. szczególnie przy znikomej różnicy wieku kochanków – nie ma nic magicznego w nocy z wigilii dnia 15 urodzin na dzień 15 urodzin. do tego się dorosło lub nie – czasami 25-latek jeszcze nie dorósł i nie jest gotowy).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek el.pescado  8 June 2010 o godz. 13:03 #
Gravatar

Z drugiej strony grono seks maniaków upycha w programie edukacji i w szkołach naukę o seksualności na zasadzie: gdziekolwiek, z kimkolwiek i im wcześniej tym lepiej.

ZTCW. to obecnie w edukacji jest dokładnie na odwrót.

 
zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 13:11 #
Gravatar

Nie słyszałem jeszcze o postawieniu przed sądem niepełnoletnich za współżycie (dzisiaj chyba trzeba było by ich sądzić w trybie 24-ro godzinnym, żeby się wymiar sprawiedliwości wyrobił…), słyszałem natomiast o wykorzystywaniu tego faktu jako pretekst do usunięcia ciąży (głośna swego czasu tzw. sprawa Agaty) jako ciąży z przestępstwa.

Osobną sprawą jest kwestia tzw. wieku przyzwolenia. Są państwa gdzie jest to 12 lat, w Polsce 15, w części stanów USA 18, a gdzieniegdzie nawet 21 czy 9. Ustalenia te mają często bardziej podłoże kulturowe niż psychologiczne. Nie jest tajemnicą, że od pewnego czasu wiek wstępowania w związek małżeński mocno się przesuwa na lata późniejsze (abstrahując od faktu, że zam stan małżeński jest coraz mniej popularny), a z drugiej strony mamy coraz bardziej rozerotyzowaną kulturę. Ta dychotomia rodzi coraz bardziej niezdrowe sytuacje, w których z jednej strony jest "parcie na sex" a z drugiej "chorobliwa walka z nadużyciami".

Z jednej strony każde ograniczenie rodzi bunt ograniczanych, z drugiej strony każde nadużycie rodzi bunt przeciwko krzywdzie. Uważam, że nie ma i nigdy nie będzie w tej materii sytuacji równowagi, bo taka mogła by nastąpić tylko gdyby nikt nie był krzywdzony i każdy żył wedle własnych przekonań. Nachalna propaganda LGTB itp. pokazuje, że w praktyce, w tej sferze zawsze będzie dążenie do przesunięcia kolejnych granic, które zostały wcześniej ustalone, granice te bowiem, dla części społeczeństwa (szczególnie tej będącej w mniejszości i buntującej się przeciwko takiemu stanowi rzeczy) są trudne do zaakceptowania.

Żeby to się zmieniło musiało by się zmienić nie tylko prawo ale przede wszystkim kultura i życie społeczne, a na to się póki co nie zanosi. W tej sytuacji jesteśmy skazani niestety na schizofrenię obyczajową. Z jednej strony popuszczanie hamulców, z drugiej obsesyjne bronienie się przed jego skutkami…

zwiń wątek X  8 June 2010 o godz. 16:53 #
Gravatar

A ja znam taki przypadek z USA. Koleś nastolatek chodził z nastolatką i został ukarany za pedofilię. Później się pobrali z tego co pamiętam.

zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 17:43 #
Gravatar

Link or it didn't happen.

 
zwiń wątek el.pescado  8 June 2010 o godz. 19:47 #
Gravatar

Zresztą, ZTCW w Polsce coś takiego nie jest karane. Jeżeli oboje są niepełnoletni jest to czyn zabroniony, ale nie karalny (czy jakoś tak, nie jestem prawnikiem).

 
zwiń wątek cutugno  8 June 2010 o godz. 21:28 #
Gravatar

ufo: link

 
zwiń wątek ufoludek  8 June 2010 o godz. 23:11 #
Gravatar

@cutugno: hmmm niezłe… Nie słyszałem o tym niestety. Swoją drogą age of consent ustawiony na 17 to nieźle zakręcony pomysł.

 
 
zwiń wątek ona  10 June 2010 o godz. 8:47 #
Gravatar

Najgorsze jest to, że z tego co widzę, to w tym wszystkim nie ma nawet podziału na "prawą" stronę społeczeństwa, która dąży do zwiększonej moralności itp., oraz "lewą" promującą przede wszystkim swobodę obyczajów. Moralność dla większości ludzi to poprostu kij, którym można bezkarnie kogoś uderzyć…

 
 
 
zwiń wątek Otaq  8 June 2010 o godz. 14:50 #
Gravatar

W zmienionym Kodeksie karnym zaostrzono m. in. kary za przestępstwa pedofilskie. Wprowadzono też karę już za samo złożenie przez Internet propozycji seksualnej osobie poniżej lat 15 (tzw. grooming).

Z tym się nawet zgadzam. Ale to:

(…) wprowadza m.in. karanie propagowania tzw. dobrej pedofilii – czyli przekonywania, że kontakty seksualne z dziećmi nie muszą ich krzywdzić (nowy art. 200b Kodeksu karnego). Czyn taki jest zagrożony karą do dwóch lat więzienia.

To już przesada. Jak dla mnie wygląda to na penalizację osobistych przekonań. Nie przypomina wam to może myślozbrodni?

I nie ważne czy te przekonania są wg. kogoś słuszne czy nie. Nie można wsadzić do więzienia kogoś tylko dlatego, że uważa inaczej! No… teraz już można…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 15:38 #
Gravatar

Myśleć możesz sobie co chcesz, natomiast nie możesz prowadzić publicznej działalności propagującej taki pogląd, podobnie jest z tzw. "kłamstwem katyńskim" czy treściami i symbolami faszystowskimi oraz komunistycznymi.

Nikt nikogo nie ściga za pokazanie jak wygląda swastyka, brak jest natomiast zgody na dalsze propagowanie treści faszystowskich.

zwiń wątek X  8 June 2010 o godz. 17:04 #
Gravatar

A ja mam to gdzieś, bo spece od Katynia sami kłamią w kwestii Wołynia. Widać Katyń pasuje im z powodów politycznych. Duża część faszystów, nazistów i komunistów (przewaznie to są zwykli oportuniści) działa jawnie po lekkim liftingu ideologii. Ludziom więzionym, okradanym, głodzonym i zabijanym wszytsko jedno czy padają ofiarą szczerej ideologii czy machiny wypchanej frazesami o "prawach człowieka".

Mnie bardziej interesuje nie to czy treści faszystowskie są zakazane, ale czy są zakazane faszystowskie metody działania. Pod pozorna polityczną poprawnością można stworzyc najbardziej represyjny reżim, a stada baranów szczęśliwe bo reżim dystansuje się od Hitlera.

zwiń wątek wojtekm  8 June 2010 o godz. 17:50 #
Gravatar

Problem w tym, że o tamtych ideologiach wiadomo do czego doprowadziły a nowe trendy ideologiczne dopiero do weryfikacji… Tutaj można i należy prowadzić dyskurs. A co do Katynia i Wołynia to nie rozumiem, to dwa różne wydarzenia i dotyczą różnych nacji.

 
 
 
zwiń wątek marcinsud  8 June 2010 o godz. 17:41 #
Gravatar

ależ posiadanie osobistych przekonań nie jest karalne. Karalne jest ich propagowanie, różnica jest i to nie mała.

zwiń wątek M-Z  8 June 2010 o godz. 22:16 #
Gravatar

To jest wolność, którą nawet państwa faszystowskie i komunistyczne przyznawały. Spodziewałbym się, że państwa demokratyczne stać będą nieco wyżej i nie będą penalizować głoszenia poglądów.

Twierdzę, że osoby głoszące takie poglądy powinny być poddane dyskretnej obserwacji, czy w życie swoich tez nie wprowadzają.

W ogóle odnoszę wrażenie, że tego typu zaostrzanie kar służy terroryzowaniu społeczeństwa (i polepszaniu wskaźników wykrywalności przestępstw), a nie rzeczywistej walce z patologiami.

Dlaczegóż zakazuje się posiadanie różnych rzeczy, zamiast namierzać źródło tychże? Bo tak jest łatwiej i podbija się statystyki policyjne. Trudniej zinfiltrować siatkę pedofilską, łatwo zaś namierzyć kogoś, kto może nawet nieświadomie posiadać w "Incomingu" emuła.

Kolejna sprawa – podrzucenie plików. Już wyobrażam sobie procesy – rozwodząca się matka robi rozebranemu dzieciakowi zdjęcie, wgrywa to na komputer mężusia i zawiadamia policję – gostek jest ugotowany (chyba że szyfruje dysk – wówczas nie tak łatwo coś podrzucić).

 
 
zwiń wątek Memphis  8 June 2010 o godz. 19:14 #
Gravatar

Ten zapis dotyczy stron takich, jak opisywana przez Vagle jakiś czas temu: http://prawo.vagla.pl/node/6168 . Nie ma jej już w sieci, ale polecam przeczytać wpis do którego kieruje powyższy link (szczególnie komentarz dotyczący seksu z dziećmi) i zastanowić się jeszcze raz.

 
 
zwiń wątek zarazek  8 June 2010 o godz. 15:17 #
Gravatar

Ja tam wolałbym, żeby każdy seks był amatorski. Seks profesjonalny jest do niczego.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek grzesiek  8 June 2010 o godz. 16:07 #
Gravatar

Sorry, ale co ten news tu robi? Tematyka "lekko" nietrafiona

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Memphis  8 June 2010 o godz. 19:15 #
Gravatar

Autor nie zauważył jeszcze chyba istnienia OSbloga.

 
 
zwiń wątek nieczłowiek  8 June 2010 o godz. 20:43 #
Gravatar

Tak tak- zaostrzajmy, zaostrzamy. Ścigać tych przebrzydłych pedofilów- szczególnie takich jak ten:
http://www.bakelblog.com/nobodys_business/2007/03…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ps  8 June 2010 o godz. 23:28 #
Gravatar

Wszyscy widze glownie zainteresowali sie sprawami z/z obcowaniem z osoba <15lat, malo kto natomiast mowi o kolejnej sprawie: rozpowszechnianiu nagich zdjec osoby ktora nie wyrazila zgody. Zasadniczo, postepowanie takie jest karygodne – to oczywiste – ale co innego mnie zastanawia, a mianowicie czy przypadkiem nie istnialy juz paragrafy, ktore mozna podciagnac pod ten przypadek?

Czytalem, ze adwokat pomagajacy kobiecie w sprawie, w ktorej jej ex publikowal nagie zdjecia/filmy, nie mogl znalezc odpowiedniego paragrafu. Przeciez takie zachowanie podchodzi pod (moim nie-prawniczym zdaniem) wiele paragrafow: nekanie, publikowanie zdjec bez zgody (to chyba z powodztwa cywilnego?), niszczenie miru domowego (tez cywilny?), pomowienie publiczne (tez cywilny?) – i pewnie sporo innych ktorych nie znam.

Czemu zatem wprowadzac kolejne zmiany? Jak sadze, kara tez nie jest jakas niesamowicie wyzsza od istniejacych paragrafow. Czy jesli pojawi sie przypadek ze osoba X zostala sfilmowana przez Y, nie wiem, w kiblu – ale, nie bedzie naga – to bedzie trzeba znow wprowadzic poprawki?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ufoludek  9 June 2010 o godz. 0:01 #
Gravatar

Zapewne chodzi o doprecyzowanie, coby uniknąć problemów z cyklu "pod co to podciągnąć".

Poza tym pod pomówienie to nie podpada, bo pomówienie to zarzucenie komuś czegoś niesłusznie (na podstawie tego artykułu), a tu przecież nie chodzi o stwierdzenie "a bo ta to spała z tamtym", tylko o pokazanie, że naprawdę spała.

Pod naruszenie miru domowego (za Wikipedią) też nie: "występek polegający na wdzieraniu się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej nieopuszczaniu takiego miejsca". Jakiegoż to miejsca nie opuszcza lub do jakiego się wdziera osoba publikująca film bez zgody jego bohaterów?

Nękanie i publikowanie zdjęć bez zgody być może tak, ale tu też możliwości interpretacji są. Na przykład "bo to nie jest zdjęcie tej pary figlującej na plaży, tylko zdjęcie kamienia, a para stanowi tylko element tła" (o ile pamiętam dyskusje o prawie prasowym na pl.rec.foto, pod publikowanie zdjęcia bez zgody nie podpada zdjęcie, gdzie wizerunek osoby jest np tylko częścią tłumu a nie głównym elementem).

Im mniej możliwości interpretacji tym lepiej.

zwiń wątek ps  9 June 2010 o godz. 0:16 #
Gravatar

Jak juz mowilem, nie jestem prawnikiem. Wymienione 'paragrafy' to tak z glowy – prawdopodobnie, a nawet zapewne – masz racje. Aczkolwiek, mozliwosci interpretacji zawsze beda – przeciez ona/on nie jest nagi – ma przeciez bielizne, albo 'to nie stosunek, a symulacja'. Takze kamien nie kamien, seks nie seks – pole do interpretacji zawsze bedzie. Inna sprawa, ze mozna powiedziec: alez on/ona wyrazila (ustna) zgode na publikacje – slowo przeciwko slowu – ciezka sprawa.

 
 
 
zwiń wątek phantom  9 June 2010 o godz. 0:23 #
Gravatar

Taaaa….. z powodu pedofilii można by było nawet pozbawić neta, uciąć język, tlenu zakazać, bo ci ludzie nie zasługują na nic.

Wkurza mnie społeczne przyzwolenie na nieproporcjonalne piętnowanie pedofili, a ignorancja cięższych przestępstw jak pobicia z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu czy wręcz zabójstwa. Dla mnie morderca pozostanie gorszym przestępcą od pedofila, ale w karach nie widać odniesienia.

Dzieciaki w szkołach puszczają się teraz masowo. Jakaś dziewczyna skłamie odnośnie wieku (a wiemy, że teraz ocenić wieku po wyglądzie czasami się po prostu nie da), wykastrują normalnego faceta (bo to przecież pedofil! ich się nie broni!), a potem młode szmacisko sie przyzna że skłamało… Po prostu super.

Jak chcą poprawiać prawo, to niech zaczną od bzdur pokroju:

-Pornografia jest dostępna od 18 lat

-Seks jest dostępny od 16 lat

Gdzie tu logika ?!

Wybaczcie taki komentarz nienawiązujący do serwisu, ale krew mnie już zalewa, jak za głupotę promila ludzi wszyscy muszą obrywać i prawdziwy problem po prostu ginie nierozwiązany.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek BoBsoN  9 June 2010 o godz. 14:58 #
Gravatar

Poprawka – seks jest "legalny" od 15 roku życia. Przepisy mówią o osobach poniżej tego wieku. Co i tak jest mało logiczne, bo zakłada jakiś magiczny przełom w nocy z 14.99 na 15 – przy założeniu, że jakiś kompromis musi być (co nie jest do końca logiczne) można się zgodzić, że coś trza było wpisać. Tylko czemu np nie 13? Odpowiedź brzmi "BO TAK" – jak w większości działań politycznych w tym kraju.

A co do nieproporcjonalności prawa – przykra prawda. Ale to są efekty wybierania do sejmu i senatu ludzi bez matury i bez wyższego wykształcenia. W polskim prawie są naruszane chyba wszystkie reguły prawa rzymskiego – na którym się podobno wzorujemy.

zwiń wątek Sant0n  9 June 2010 o godz. 21:05 #
Gravatar

BoBsoN pisze: "Ale to są efekty wybierania do sejmu i senatu ludzi bez matury i bez wyższego wykształcenia."

A ma to jakieś znaczenie biorąc pod uwagę nasze szkolnictwo?

zwiń wątek BoBsoN  10 June 2010 o godz. 10:54 #
Gravatar

Ma i to spore. Skoro ktoś nie zdał już i tak już super-łatwej matury, to zdecydowanie nie nadaje się do rządzenia krajem.

IMO powinno być tak: jednomandatowe okręgi wyborcze; wymóg minimum zdanego na studiach licencjatu/inżyniera (a najlepiej minimum mgr); brak karalności za czyny umyślne z kodeksu karnego; minimum 5 lat zamieszkania w okręgu w którym się startuje; finansowanie ze źródeł własnych kampanii wyborczej (jeśli ktoś nie potrafi się dorobić sam, to tym bardziej nie nadaje się do rządzenia);

Tyle, że taki układ nie przejdzie, bo przywódcy partyjni boją się go jak ognia. I wszystkie darmozjady też.

 
zwiń wątek Sant0n  10 June 2010 o godz. 13:24 #
Gravatar

A moim zdaniem kandydat powinien pokazać co już zrobił a nie co się nauczył robić.

Poza tym szkoła nie uczy:

Przedsiębiorczości, zarządzania czasem, zarządzania zasobem ludzkim, walki ze stresem, skuteczności w realizacji założonych celów a to u polityka cenię bardziej niż wykształcenie wyższe i inżyniera melioracji.

 
 
 
zwiń wątek ona  10 June 2010 o godz. 8:56 #
Gravatar

dużą winę ponoszą nauczyciele, którzy nie poczuwają się do obowiązku wyrugowania nadmiernego zainteresowania seksem w szkołach. Tu przypomina mi się obrazek z jedego gimnazjum w Bydgoszczy, gdy dwoje uczniów lizało się przy oknie a nauczycielka udawała, że nic nie widzi. Jakieś 7 lat temu. To co teraz się tam wyprawia???

 
 
zwiń wątek Mateusz  9 June 2010 o godz. 17:42 #
Gravatar

Serio to są cytaty? Przecież tam są błędy gramatyczne…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gall  9 June 2010 o godz. 20:05 #
Gravatar

Ja tylko jestem ciekaw, jak ktoś zgłosi na policję uprawianie seksu/obnażanie się w miejscu publicznym i na dowód pokaże zdjęcie/film, kto będzie miał większe problemy ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek lolek  24 June 2010 o godz. 17:41 #
Gravatar

podstęp to jest uzyskanie zgody w okolicznościach wyłączających możliwość jej wyrażenia, np upicie, użycie środków odurzających itp a nie nagrywanie z ukrycia. Tak samo podstępem nie jest nagrywanie sąsiadki która zapomniała zasłonić żaluzje w swoim oknie.

Natomiast rozpowszechnianie jest karalne zawsze. Niewiedza o zgodzie nie ma tutaj znaczenia, ponieważ nie istnieje coś takiego jak domniemane wyrażenie zgody. Jeżeli ktoś rozpowszechnia wideo z amatorskim seksem to przynajmniej GODZI SIĘ na to, że któraś z nagrywanpodstęp to jest uzyskanie zgody w okolicznościach wyłączających możliwość jej wyrażenia, np upicie, użycie środków odurzających itp a nie nagrywanie z ukrycia. Tak samo podstępem nie jest nagrywanie sąsiadki która zapomniała zasłonić żaluzje w swoim oknie.

Natomiast rozpowszechnianie jest karalne zawsze. Niewiedza o zgodzie nie ma tutaj znaczenia, ponieważ nie istnieje coś takiego jak domniemane wyrażenie zgody. Jeżeli ktoś rozpowszechnia wideo z amatorskim seksem to przynajmniej GODZI SIĘ na to, że któraś z nagrywanych osób zgody takiej nie wyraża

Pozdfrawiam i proponuję się jednak nieco douczyć.

Gall – rozpowszechnianie to nie pokazanie nagrania ograniczonym kręgom osób, a nieograniczonym – np wysłanie nagrania w mailu do jednej osoby nie jest rozpowszechnianiem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hee Holliman  13 March 2011 o godz. 23:23 #
Gravatar

amazing blog you’ve keep

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Paulina Glembocki  8 April 2011 o godz. 22:32 #
Gravatar

superlative account you procure

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Blair Cusack  12 April 2011 o godz. 2:32 #
Gravatar

Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just wanted to say wonderful blog!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Chauncey Fire Departments  12 April 2011 o godz. 2:56 #
Gravatar

Very enjoyable post, I just bookmarked your site and I’ll definitely be back again. -Chauncey Fire Departments

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek watch movies online  12 April 2011 o godz. 4:33 #
Gravatar

Nice work!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Coupons Coupons  12 April 2011 o godz. 4:44 #
Gravatar

Great info and right to the point. I am not sure if this is actually the best place to ask but do you people have any ideea where to get some professional writers? Thank you :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pewaukee Wisconsin Passport Offices  12 April 2011 o godz. 5:40 #
Gravatar

Having just been browsing forinformative articles for the research project I’ve been working on when I happened to find yours. Thanks for this useful content! — Pewaukee Wisconsin Passport Offices

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pictures on DVD  12 April 2011 o godz. 6:20 #
Gravatar

Having just been browsing for useful blog posts for the research project I’ve been working on when I happened to find yours. Thanks for this great material! — Pictures on DVD

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 April 2011 o godz. 8:25 #
Gravatar

Great article! The length of time have you been working your website?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis beieren  12 April 2011 o godz. 8:30 #
Gravatar

Bradley Cooper was perfectly fine as the lead and he will get more leading roles.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 April 2011 o godz. 11:25 #
Gravatar

Marvelous Blog.appreciate you express..alot more put it off .. ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 11:45 #
Gravatar

Your place happens to be valueble in my circumstances. Hi and thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 April 2011 o godz. 12:13 #
Gravatar

I find a person’s blogging site online and even look at several of the articles or blog posts. Prolong in the extremely good maintain. I just alternative increase Rss for my best Bing News reports Subscriber. Trying to get toward looking at additional from your site further on!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 April 2011 o godz. 13:08 #
Gravatar

Good blog! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek e-catalog  12 April 2011 o godz. 13:18 #
Gravatar

Attractive section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ali Chappie  12 April 2011 o godz. 13:58 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek stickman games  12 April 2011 o godz. 14:50 #
Gravatar

And overlook not that the earth delights to really feel your naked ft and the winds lengthy to play together with your hair.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 14:58 #
Gravatar

Hiya clever points.. now why didn’t i consider these? Off subject barely, is that this page sample merely from an abnormal set up or else do you employ a custom-made template. I exploit a webpage i’m seeking to improve and nicely the visuals is probably going one of the key things to finish on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Pedro Pope  12 April 2011 o godz. 15:14 #
Gravatar

Having just been searching for useful articles for the research project I’ve been working on when I happened to find yours. Thanks for this informative material! — Pedro Pope

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek מילות מפתח  12 April 2011 o godz. 15:46 #
Gravatar

קידום דפי גלישה מקוונת עושים רק בחברת קידום אתרים מקצועית כמו חברת נט-סטייל . צרו עמנו קשר על מנת לרכוש שרות של קידום אתרים בגוגל בדרך הטובה ביותר.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet online  12 April 2011 o godz. 16:30 #
Gravatar

Howdy would you mind sharing which blog platform you’re using? I’m looking to start my own blog in the near future but I’m having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!coach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bernardo Mcgaffey  12 April 2011 o godz. 16:39 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbett  12 April 2011 o godz. 16:44 #
Gravatar

Pretty good submit. I just came across your blog and also wanted to state that I have really loved reading your website posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Home Remodeling  12 April 2011 o godz. 17:38 #
Gravatar

Would you be thinking about exchanging links?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 April 2011 o godz. 18:44 #
Gravatar

Magnificent Content.thank you for write about..a good deal more hold out .. ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HM SHop Online  12 April 2011 o godz. 19:09 #
Gravatar

Jesus is God in the flesh he loves Hm clothing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek our site  12 April 2011 o godz. 19:13 #
Gravatar

It’s hard to find knowledgeable people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 April 2011 o godz. 19:55 #
Gravatar

Congratulations on possessing definitely one among some of the refined blogs Ive arrive across in some time! Its simply superb how a lot you’ll be capable of think about away from a factor basically simply because of how visually gorgeous it is. Youve place collectively a great blog website area –great graphics, films, layout. That is certainly a should-see website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clinton Crown  12 April 2011 o godz. 21:01 #
Gravatar

I generally don’t leave blog comments but your article forced me to, wonderful work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training uk  12 April 2011 o godz. 21:57 #
Gravatar

How do you fancy becoming your own boss, deciding on your own functioning hours and meeting new people every single day? Would you like to make very good cash and have the satisfaction of assisting folks find out anything new? It is simple to find out why countless men and women from every walk of life desire to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Aquarium  12 April 2011 o godz. 23:24 #
Gravatar

I’m creating a little concern. I can’t sign up your nourish.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ellen Long  13 April 2011 o godz. 4:52 #
Gravatar

I am looking forward to diggin more of your wonderful posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Redfield Rifle Scopes  13 April 2011 o godz. 6:12 #
Gravatar

I used to be very pleased to find this net-site.I needed to thanks to your time for this wonderful read!! I positively enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you weblog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bilety Lotnicze  13 April 2011 o godz. 11:22 #
Gravatar

You should take part in a contest for among the finest blogs on the web. I will suggest this web site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 April 2011 o godz. 13:23 #
Gravatar

Simply killing some in between class time on Digg and I found your article . Not usually what I want to read about, but it surely was absolutely value my time. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Firma autokarowa Gdynia  13 April 2011 o godz. 13:26 #
Gravatar

This informal summary helped me a lot! Saved the site, extremely excellent categories everywhere that I see here! I appreciate the info, thank you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  13 April 2011 o godz. 13:56 #
Gravatar

Fantastic shorter which blog post reduced the problem appear. Express gratitude My wife and i in search of your information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  13 April 2011 o godz. 13:57 #
Gravatar

What’s up! Your personal review is awesome and is a real really good understand!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  13 April 2011 o godz. 14:02 #
Gravatar

Very good compact and also this piece of writing helped me at present .. Thank you I personally searching for a person’s information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia