Kategorie:
49

OpenMoko w sprzedaży masowej od 4 lipca

Telefon Neo Freerunner można będzie kupić w Niemczech, Francji i w Indiach oraz online już od 4 lipca. Będzie to pierwsza wersja dostępna dla masowego odbiorcy, nie skierowana do deweloperów. Cena: 400 USD.


Neo Freerunner

Neo Freerunner (GTA02) to ulepszona wersja telefonu Neo 1973, dostępnego od zeszłej jesieni (ale w wersji dla hakerów, nie dla zwykłych użytkowników).

Małe porównanie OpenMoko z iPhone, na podstawie tego komentarza:

Telefon: Neo FreeRunner / iPhone
Cena: $400 / $200-$400 + dodatkowe warunki
Rozdzielczość ekranu: 640×480 / 480×320
Rozmiar ekranu: 2.8″ / 3.5″
Procesor: Samsung S3C2442 500 MHz / 620 MHz ARM 1176, taktowany na 412 MHz
Grafika: SMedia 3362 z akceleracją 3D / PowerVR MBX 3D
Pamięć RAM: 128 MB / 128 MB
Flash na płycie: 256 MB / 4, 8 lub 16 GB
Wsparcie dla kart pamięci: MicroSD (64 MB do 8 GB) / Brak
Bluetooth: 2.0 / 2.0 (wersja z niedociągnięciami)
Wifi: 802.11 b/g / 802.11 b/g
USB: 1.x / 1.x
Aparat: Brak / 2.0 megapiksele
GPS: AGPS / Brak
Akcelerometr 3D: 2x / 1x
Touch: Single / Multi
Cellular: 2.5G tri-band / 2G quad band, 3G (wersja iPhone 2.0)
Wolność: Otwarty / Zamknięty

OpenMoko posiada napisane specjalnie na potrzeby projektu oprogramowanie do telefonowania (mobile stack). Zawiera również środowisko Jalimo JVM, będące implementacją maszyny wirtualnej Javy. Oprogramowanie dla OpenMoko można pisać również z wykorzystaniem standardowych linuksowych bibliotek jak GTK czy Qt. Szczegóły dotyczące oprogramowania znajdziecie na stronie projektu (w polskiej wersji językowej!)

Więcej informacji: http://linuxdevices.com/news/NS9978560959.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

143 komentarzy

zwiń wątek lordmorgul  25 June 2008 o godz. 23:23 #
Gravatar

Chcę.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 11:22 #
Gravatar

Kupię. ;D

 
 
zwiń wątek trasz  25 June 2008 o godz. 23:28 #
Gravatar

Naprawde chcialbym nie byc zlosliwy, ale to silniejsze ode mnie:

No, wreszcie zamiast teoretyzowania o porazce rynkowej mozna bedzie porazke rynkowa stwierdzic doswiadczalnie.

Btw, powyzsze "porownanie" pomija rzecz prawdopodobnie najwazniejsza w telefonie: uzywalnosc oprogramowania.

;->

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  25 June 2008 o godz. 23:44 #
Gravatar

Używalność wyjdzie w praniu, po recenzjach użytkowników. Myślę, że wynik nie powinien odbiegać znacznie od wyniku porównania użyteczności Mac OS X vs GNU/Linux.

zwiń wątek trasz  25 June 2008 o godz. 23:59 #
Gravatar

Jesli tak, to przy podobnej jak iPhone cenie OpenMoko nie ma wlasciwie zadnych szans.

zwiń wątek michuk  26 June 2008 o godz. 0:43 #
Gravatar

Nikt się chyba nie łudzi, że OpenMoko będzie równie popularny jak iPhone. Myślę jednak, że znajdzie swoją niszę. Dla mnie przykładowo otwartość jest ważniejsza niż multitouch i gdybym miał kupować taki sprzęt wziąłbym OpenMoko.

 
zwiń wątek CeCeron  26 June 2008 o godz. 0:51 #
Gravatar

Wielu uważa inaczej. Nie wiń ich z to.

 
zwiń wątek mcv  26 June 2008 o godz. 1:24 #
Gravatar

Dobra. Kto chce odkupić ode mnie N95 8GB? ;-)

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 9:27 #
Gravatar

Cena iPhone jest dwukrotnie wyższa. Neo Freerunner możesz kupić za 299-350 euro BEZ podpisywania umowy z operatorem. W przypadku iPhone, podpisujesz cyrograf na 2 lata.

Chyba że mówimy o iPhonie z allegro, bez gwarancji i bez automatycznych updejtów. Wtedy cena jest podobna.

 
zwiń wątek wariat  26 June 2008 o godz. 11:55 #
Gravatar

Powstaje pytanie z jakiego powodu nie miałbym podpisywać umowy z operatorem? I tak go nie zmienię bo po co :D więc dla mnie cena telefonu z umową jest tą znaczącą.

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 12:07 #
Gravatar

Boś wariat :D A na serio, to ja np. mam umowę z operatorem i większość ludzi ma już obecnie umowy, które trwają i się kończą niewiadomo kiedy. Także dla mnie istotna jest cena rynkowa, za ile mogę sobie sam kupić dany telefon.

 
zwiń wątek jan  26 June 2008 o godz. 13:39 #
Gravatar

Jaki jest warunek wykorzystania w pełni możliwości urządzeń takich jak iPhone i Openmoko? – Dostęp do internetu! Widać to szczególnie w produkcie Apple (iTunes). Niemal nieograniczoną możliwość korzystania z internetu dają właśnie umowy w których sprzedawany jest iPhone. Można co prawda kupić FreeRunnera, albo iPhone za ponad 1000 zł, do tego prepaida i gimnastykować się z jakimiś 5 MB pakietami za 5zł, a to 5 MB zużyje się podczas surfowania w autobusie podczas powrotu ze szkoły do domu. O Wifi w Polsce na razie zapomnijmy :)

 
zwiń wątek xd  26 June 2008 o godz. 14:20 #
Gravatar

Cena rynkowa Neo jest 2 razy mniejsza niż iPhone.

Neo nie jest na razie w ofercie u żadnego operatora. Kiedy będzie, będzie, tak jak iPhone, dwukrotnie tańszy. Stosunek cen zostanie zachowany.

Jak można więc porównywać cenę iPhone w abonamencie do Neo baz niego?

 
zwiń wątek trasz  26 June 2008 o godz. 18:18 #
Gravatar

@xd: iPhone jest w abonamencie, bo ludzie go chca. OpenMoko byloby, gdyby ludzie go chcieli. A nie zapowiada sie. Wiec efektywna cena jest podobna.

 
zwiń wątek tomlee  27 June 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

@jan- sorki, ale nie rozumiem twojej logiki. Telefon za 1K kupi uczeń, którego nie stać na abonament- tak?

Podziwiam logikę, cóż zawsze da się wymyślić jakiś argument do dowolnej tezy. Choćby absurdalny, ale jednak.

Żeby nie być gołosłownym- zakładam, że iPhony podobnie- kupują uczniaki, których nie stać na muzę z iTunes i przewiduje rychły upadek całej koncepcji Apple- może być?

 
zwiń wątek jan  27 June 2008 o godz. 11:18 #
Gravatar

@tomlee – Ok jak wolisz może tu chodzić o powrót z uczelni albo pracy (zaraz pewnie obalisz mój argument tym że jak ktoś zarabia to zawsze dojeżdża samochodem :) ) Szkoła była podana dla przykładu – to po pierwsze.

Po drugie chyba źle odczytałeś kontekst mojej wypowiedzi, przeczytaj raz jeszcze – chodziło mi o to że kupno takiego telefonu (Moko, iPhone) za dużą kwotę bez umowy jest nieco dziwne bo nie mamy tutaj dodatkowej usługo w postaci taniego dostępu do internetu, a właśnie internet jest bardzo istotną częścią takich smartfonów. (Mimo to widziałem w Polsce już kilku ludzi z iPhone :) ) Przykład z uczniem był właśnie przykładem mało racjonalnego podejścia do kupna/użytkowania iPhone.

 
zwiń wątek tomlee  27 June 2008 o godz. 17:03 #
Gravatar

@jan proszę cię..

Po pierwsze- przejdź się do salonu dowolnego operatora i zobacz ofertę na usługi z telefonem w promocji i BEZ TELEFONU. Mam tą przyjemność, że swojego telefonu od 4 lat nie wymieniam na nowy w promocji, a stale przedłużam umowę w zamian za obniżenie kosztów. Płacę coraz mniej i mam stale 400-500 min do wykorzystania.

Po drugie- zakładasz, że jak ktoś kupi drogi telefon, to nie kupi taniego (bo umowa bez telefonu jest bardzo tania) zestawu usług. Dlaczego takie założenie?

Założenie błędne i nie ma o czym dyskutować.

 
zwiń wątek jan  27 June 2008 o godz. 17:37 #
Gravatar

@tomlee

W tym momencie nie za bardzo rozumiem co chcesz dowieść.

Doskonale wiem o tym że można zawrzeć umowę bez telefonu, wiem również że w miarę coraz dłuższego korzystania z usług ceny maleją. Ale powiedz czy masz w ramach swojej umowy (oprócz 500 minut) nielimitowany dostęp do internetu, lub ewentualnie limitowany z limitem rzędu 2-4GB? – bo na takich warunkach jest oferowany iPhone za granicą

Jeśli chodzi o "tani zestaw usług" – domyślam się że chodzi Ci o internet. Otóż w Polsce nie jest on wcale taki tani.

 
zwiń wątek tomlee  27 June 2008 o godz. 18:55 #
Gravatar

@jan

Akurat w Polsce w porównaniu z zachodem (wschodem też) GPRS jest tańszy. Odpowiem- tak mam nielimitowany dostęp, przy czym po przekroczeniu jakiejś tam ilości danych maleje prędkość. Nie kupiłem iPhone.

A chce proszę ciebie dowieść, że użyłeś złego/nieprzemyślanego argumentu, ale jak widzę będziesz ślepo zaprzeczał. Proponuję EOT.

 
 
 
zwiń wątek Jakub Klawiter  26 June 2008 o godz. 11:47 #
Gravatar

Btw, powyzsze “porownanie” pomija rzecz prawdopodobnie najwazniejsza w telefonie: uzywalnosc oprogramowania.

Masz rację pomija … bo na razie trudno mówić o czymś czego się nie widziało. Jestem przekonany, że usability to duży plus dla iPhone, ale oni nad interface pracowali znacznie dłużej i mają na prawdę dużą wprawę.

Sprawę tak oczywistą jak wygląd urządzenia tez oczywiście pominięto … cóż nie można wykluczyć, że na świecie żyje ktoś kto uważa, że Neo jest ładny :D

Nie kupię ani jednego ani drugiego, choć większe szanse ma OpenMoko jeśli:

- ktoś zaprojektuje telefon tak, żebym nie wstydził się go wyjąć z kszeni przy ludziach

- okaże się, że wszystko działa, w którejś kolejnej wersji.

 
zwiń wątek wariat  26 June 2008 o godz. 11:52 #
Gravatar

Łodafak?! Dlaczego nie mogę dodać komentarza kiedy jestem zalogowany (OpenID), a "anonimowo" mogę? HEJ! Nie powinno być jak już odwrotnie?!

Btw, powyzsze “porownanie” pomija rzecz prawdopodobnie najwazniejsza w telefonie: uzywalnosc oprogramowania.

Masz rację pomija … bo na razie trudno mówić o czymś czego się nie widziało. Jestem przekonany, że usability to duży plus dla iPhone, ale oni nad interface pracowali znacznie dłużej i mają na prawdę dużą wprawę.

Sprawę tak oczywistą jak wygląd urządzenia tez oczywiście pominięto … cóż nie można wykluczyć, że na świecie żyje ktoś kto uważa, że Neo jest ładny :D

Nie kupię ani jednego ani drugiego, choć większe szanse ma OpenMoko jeśli:

- ktoś zaprojektuje telefon tak, żebym nie wstydził się go wyjąć z kszeni przy ludziach

- okaże się, że wszystko działa, w którejś kolejnej wersji.

 
zwiń wątek BOT.net  26 June 2008 o godz. 13:16 #
Gravatar

Co Ty zrobisz gdy wyjdzie Android?

 
zwiń wątek FreakSoap  6 June 2010 o godz. 23:49 #
Gravatar

Mialem OpenMoko i nie rozumiem tych minusow w komenatrzy trasza. Ma calkowita racje:)

 
 
zwiń wątek michal  25 June 2008 o godz. 23:39 #
Gravatar

Brak aparatu :( mozna w zamian kupic tansza motorole a1200 badz e6 rowniez z linuksem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek MeLON  26 June 2008 o godz. 7:45 #
Gravatar

Hmm, niby tak, ale wg mnie interfejs użytkownika Motoroli przypomina użytecznością szklany młotek, poza tym chyba brak jakiegokolwiek publicznego API do tworzenia pod ten system aplikacji (chyba, że się mylę). Brak aparatu to wg mnie zaleta; zwolniło się miejsce dla paru fajniejszych gadżetów (AGPS). Poza tym, możecie mnie otagować jako totalnego snoba, ale do fotografowania służą aparaty fotograficzne, nie telefony ;) .

Co do "dizajnu": produktów Apple nie przebiją, bo te bronią się głownie wyglądem, na tle innych wcale nie wypadają tak blado. Z resztą od kiedy prawdziwy geek zwraca uwagę na wygląd? Chodzi o to żeby wziąć telefon i wrzucić na niego ot, powiedzmy KDE4 z plazmą, pograć w Nexuiza albo napisać mały programik, który będzie symulował dźwięki miecza świetlnego na akcelerometrach. A Zwykłych Użytkowników niech kruki i wrony… Ja już szukam dojścia, żeby położyć na nim łapki jak najprędzej.

zwiń wątek jeronimmo  26 June 2008 o godz. 8:57 #
Gravatar

@MeLON:

Mam motorolę a780 (ten sam procek co a1200)

1. Interfejs w miarę spoko

2. Jądro Ångström + openmoko/qtopia czy co tam chcesz działa

3. Motorola dostarczyła API w formie j2me (sic!)

4. Jest "unofficial" API dla Linuksa od Motoroli (podobno działa, jeszcze nie jadłem tego)

5. Hackowanie tego telefonu jest około 10x prostsze niż SPV c500

6. Kumple Linuksowcy z pracy robią maślane oczy do tego telefony (konsola przez ssh, wow wow wow)

zwiń wątek MeLON  26 June 2008 o godz. 9:55 #
Gravatar

Oki, interfejs kwestia gustu. Ale jak sam napisałeś trzeba "hackować". A w Neo masz gotową dystrybucję, oprogramowanie wrzucasz z gotowych, testowanych paczek. Qtopia (i pewnie Android jeśli się urodzi w końcu) też na tym pójdzie. I napewno znajdzie się świr (oczywiście świr w najpozytywniejszym tego słowa znaczeniu) co zoptymalizuje na Moko KDE4 lub wręcz puści to nowe Ubuntu na urządzenia mobilne.

 
zwiń wątek Moro  26 June 2008 o godz. 10:03 #
Gravatar

No wlasnie, wydaje mi sie, ze jak sie spolecznosc za ten telefon zabierze to powstanieduzo fajnych dodatkow. Do tego ma to GPS wiec jest to dla mnie super. Co do aparatu… to dla mnie bez sensu tracic miejsce na aparat, ktory robi kiepskie zdjecia. Niewazne ile dadza megapikseli i tak nie zrobi sie dobrego zdjecia. Wystrczy porownac zdjecia z noki n95 ze zdjeciami np. z 3 megapikselowej Z10.

 
zwiń wątek MeLON  26 June 2008 o godz. 10:09 #
Gravatar

Aha, no i jeszcze 3 małe myki, których w Motorolach nie ma:

1. AGPS

2. Akcelerometry (interfejs haptyczny to fajna sprawa)

3. Bezbłędna synchronizacja z PIM np. Kontact. Do tej pory nie spotkałem telefonu, który by się w stu procentach integrował z KDE.

 
zwiń wątek xd  26 June 2008 o godz. 14:23 #
Gravatar

Ale A780 ma mało pamięci i wyświetlacz 240x320px. To ma się nijak do mocy Neo i jego wyświetlacza 640×480.

 
zwiń wątek jeronimmo  26 June 2008 o godz. 14:41 #
Gravatar

@MeLON:

Hackowanie == naciśnięcie 3 przycisków;) A build z OpenMocko uruchamiasz z karty pamięci.

Poza tym moja motka ma GPS :P

@xd: zdefiniuj "mało pamieci"

btw. Z motoroli da się dzwonić "just like that". Z openmoko da się? MMSy ? SMSy?

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 16:52 #
Gravatar

FreeRunner też ma GPS, i też da się z niego dzwonić, wysyłać SMSy i MMSy "just like that" – z GTK+ stack nie ma najmniejszego problemu, ba, nawet zupełnie nowy Framework Milestone 1 umożliwia bezproblemowe dzwonienie. Chyba, że ktoś chce używać pre-alpha interfejsu opartego na Qt, to wtedy może mieć jeszcze kłopot :P

 
zwiń wątek krzy  26 June 2008 o godz. 21:55 #
Gravatar

zupełnie nowy Framework Milestone 1 umożliwia bezproblemowe dzwonienie.

Telefon umożliwiający dzwonienie? REWELACJA!

Sorry, ale w tej dyskusji są lepsze kwiatki niż byliby w stanie wymyślić propagandyści Microsoftu.

 
zwiń wątek xd  26 June 2008 o godz. 22:34 #
Gravatar

@krzy

Przeczytaj jeszcze raz wypowiedź dosa:

z GTK+ stack nie ma najmniejszego problemu

bo jest to najstarszy software dla OpenMoko, więc już dopracowany

nawet zupełnie nowy Framework Milestone 1 umożliwia bezproblemowe dzwonienie

Nowy frakework, więc nie do końca dopracowany, ale dzwonić się da. Nikt nie każe go używać enduserom.

No i jeszcze Qtopia, czyli pre-pre-alpha.

Że jesteś głupi udowodniłeś już nie raz. Ale teraz przeszedłeś nawet propagandystów microsoftu :)

 
zwiń wątek dos  27 June 2008 o godz. 12:55 #
Gravatar

@krzy: przeczytaj jeszcze raz. Ten Framework powstał ledwie 2 tygodnie temu, stack GTK+ (ten aktualnie zalecany, domyślny) umożliwia już praktycznie wszystko, co powinien. Siłą FreeRunnera jest to, że masz możliwość wyboru i możesz na nim odpalić kilka różnych środowisk – niektóre z nich są mniej lub bardziej dokończone. Wiesz, Twoją wypowiedź można porównać do tego, jakbym zacytował z niej "lepsze kwiatki" i śmiał się, że to przecież nie portal dla ogrodników :P

 
 
zwiń wątek ergterter  26 June 2008 o godz. 12:26 #
Gravatar

Poza tym, możecie mnie otagować jako totalnego snoba, ale do fotografowania służą aparaty fotograficzne, nie telefony ;) .

piekny sposob! To pokaz mi jak bedzie wygladal neo + aparat do rozmow wideo ;) no narysuj takie cudo. O jakis tagach 3d (barcode) czy multitouch niestety nie pomysleli. Ciekawi mnie czy te usb jest host czy slave.

no i jest troche bledow jesli chodzi o parametry iphone. Generalnie hardware nie da sie porownac czekamy czy software bedzie lepsze.

zwiń wątek MeLON  26 June 2008 o godz. 13:10 #
Gravatar

@ergterter:

Chyba nie do końca raczyłeś zgłębić sens mojej wypowiedzi. Chodzi o to, że te pozbawione obiektywów zabaweczki montowane w telefonach nie nadają się do robienia zdjęć, ba, nawet "notatek obrazowych". Mało który telefon posiada kamerkę do wideorozmów. Zresztą sam pomysł wideorozmowy jest dogłębnie kretyński. Po pierwsze: wyglądasz dziwnie już rozmawiając przez słuchawkę bluetooth. Wyobraź sobie teraz stado przechodniów paradujących z wyciągniętymi przed siebie rękami i wrzeszczących do telefonów w nich trzymanych.

Po drugie: eksperyment myślowy. Załóżmy, że powiedziałeś swojej kobiecie, że jedziesz odwieźć babcię do szpitala na wycięcie haluksa i zostajesz u niej do jutra (alternatywą jest "przemiłe" spotkanie z Jej rodziną) a uzyskany w ten sposób czas przeznaczasz na bibę z kumplami. W chwili kiedy impreza jest już rozkręcona, dzwoni telefon… wideo-telefon…

 
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 13:51 #
Gravatar

@ergterter: ZTCP to host.

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 16:50 #
Gravatar

Tak, USB w FreeRunnerze ma funkcje hosta.

 
 
 
zwiń wątek Magnes  26 June 2008 o godz. 8:40 #
Gravatar

Aparaty z telefonów to i tak nieużywalny badziew.

zwiń wątek spaceman  26 June 2008 o godz. 9:00 #
Gravatar

Kiedy ostatnio widziałeś aparat w komórce? Ja wiem, że to nie lustrzanka, ale do prostych zastosowań bardzo się przydaje. Ot choćby, żeby pstryknąc zdjęcie jakiegoś urządzenia w serwerowni. Ja w swoim 2 letnim telefonie mam aparat 3.2Mpx, który robi naprawdę fajne zdjęcia. Nie będę przecież za każdym razem taszczył ze sobą lustrzanki.

Poza tym zawsze powtarzam – warto mieć wybór.

 
zwiń wątek Zaus  26 June 2008 o godz. 9:02 #
Gravatar

Na moje potrzeby jak najbardziej starcza, a nie wyobrażam sobie noszenia cały czas aparatu przy sobie.

zwiń wątek tomlee  26 June 2008 o godz. 9:50 #
Gravatar

A ja łapię się na tym, że swoim żadnego zdjęcia nie zrobiłem.

 
 
zwiń wątek mcv  26 June 2008 o godz. 11:19 #
Gravatar

Aparaty w nich służą raczej do łapania sytuacji niż do robienia zdjęć dla nich samych. Półkilogramowej lustrzanki i trzech obiektywów nie będę nosił za każdym razem, gdy idę np. na uczelnię. ;-)

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 20:55 #
Gravatar

"Aparaty z telefonów to i tak nieużywalny badziew."

Bzdura. Nie raz mi się przydał aparat w komórce, np. jak byłem świadkiem stłuczki, jak chciałem skopiować kartkę z wynikami egzaminu na uczelni itp. Kamerka VGA z 2Mpix zupełnie do tego wystarcza.

Nie jest to pierwsza potrzeba, ale czasem można żałować, że się aparatu w telefonie nie ma.

 
 
 
zwiń wątek michal  25 June 2008 o godz. 23:52 #
Gravatar

Porównanie nie uwzględnia tez wymiarow, a to jest rzecz istotna

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  26 June 2008 o godz. 0:44 #
Gravatar

Uwzględnia wymiary ekranu.

zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 9:24 #
Gravatar

Tylko że wymiary ekranu są błędne, Freerunner nie ma większego wyświetlacza od iPhone:

http://www.flickr.com/photos/roemerman/772243818/

zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 10:05 #
Gravatar

a pewien jestes ze oba zdjecia prezentuja telefony w tym samym powiekszeniu?

nawet jesli wielkosc ekranu jest porownywalna, to rozdzielczosc juz zdecydowanie gra na korzysc freerunnera

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 10:58 #
Gravatar

Nie muszę być pewien, na wiki openmoko jest napisane w hardware specs:

http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo_FreeRunner_GTA0…

Topploy VGA ; 2.8” diagonal, 480 x 640 pixels, 16 bit color depth

Poza tym wymiary samego urządzenia: 120.7 x 62 x 18.5 (mm)

dla porównania iPhone: 115.5 x 62.1 x 12.3 (mm)

Rozdzielczość przy takich małych rozmiarach ekranu, nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Kto się bawił iPhonem na żywo, ten wie, że rozdziałka QVGA jest wystarczająca do większości zastosowań ;)

Mimo wszystko mam zamiar kupić Neo, a nie iPhone. Ale najpierw poczekam na recenzje i czy nie będzie jakiś problemów z nim.

 
zwiń wątek pudlo  26 June 2008 o godz. 12:09 #
Gravatar

Neo 1973 to nie free runner. Pomyliło Ci się

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 12:23 #
Gravatar

Nie, nie pomyliło mi się. Wyświetlacz jest ten sam w obu urządzeniach:

http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo1973:_GTA01Bv4_v…

 
zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 15:46 #
Gravatar

tez mi sie wydawalo ze nie gra roli, poki nie zobaczylem roznicy.

czytajac to twoje "jest wystarczajaca" jakbym slyszal "640kb powinno wystarczyc kazdemu". ok – Tobie wystarcza.

pudlo: mylisz sie zarzucajac ze pomylilo mu sie ;)

ja czekam na test, czy poprostu sprawdza sie w podstawowej roli, tj. jako telefon – jesli w miare dobrze, wywalam n70.

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 20:28 #
Gravatar

@jellonek, rozdzielczość ma znaczenie przy tekscie. Na takim wyświetlaczu żeby coś zmieścić, to font musi być mały. Przy QVGA małe fonty są nieczytelne, przy VGA są ładne i czytelne (ale tak samo małe ;) ). Generalnie wszystko idzie ku VGA, nowe urządzenia pewnie będą wybierały takie wyświetlacze zamiast QVGA. Także częściowo się zgadzam i w sumie dobrze że Freerunner wyprzedza pod tym względem inne urządzenia.

 
 
 
zwiń wątek michal  26 June 2008 o godz. 15:20 #
Gravatar

widzę, że ktoś tu się pod mój nick poszywa! nieładnie ;)

zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 15:47 #
Gravatar

czego sie spodziewales wybierajac jako "nickname" dosc powszechnie stosowane imie?

 
 
 
zwiń wątek abc  26 June 2008 o godz. 0:02 #
Gravatar

Jeśli ten telefon będzie sprzedawany za 50-100 zł w umowach 2-letnich (a nie trzeba być ekonomistą żeby stwierdzić że to się opłaca) to ma sporą szansę na sukces, a można by sprzedawać ten telefon pod marką własną operatora (Era i Plus tak robią).

Tylko by mogli trochę ten telefon spłaszczyć i zlikwidować te paskudne zaokrąglenia. Bo sprzęt ma parametry biznesowego, a wygląda jak tandetna chińska zabawka.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jan  26 June 2008 o godz. 0:45 #
Gravatar

Wątpię czy to będzie sprzedawane w Polsce – dla większości ludzi to jest niestety niemarkowa egzotyka.

zwiń wątek gotar  26 June 2008 o godz. 18:44 #
Gravatar

A co to za marka HTC? A nawet w 2-letnich umowach jest o 50% droższy niż aparat z artykułu.

zwiń wątek jan  26 June 2008 o godz. 22:29 #
Gravatar

HTC to bardzo znana marka, robią bardzo dobre telefony.

 
 
 
 
zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 0:14 #
Gravatar

Przydałby im się ktoś z pojęciem o wzornictwie, bo trudno znaleźć brzydszy i jednocześnie mniej ergonomiczny telefon… Kwestia chyba może rozbić się o oprogramowanie – czy to wolne będzie w stanie konkurować z tym z iPhone'a? Szerokich rzesz sama otwartość nie przyciągnie, bo nie niesie ze sobą namacalnych korzyści (jedynie teoretyczne) i zwyczajnie nie przemawia do zwykłego klienta, który nie jest zainteresowany kwestiami licencji.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 9:30 #
Gravatar

Jak wyjdzie już Freerunner (jeszcze nie jest w sprzedaży masowej, jak ten news głosi, dopiero został wysłany do _kilku_ dystrybutorów), to jakaś firma pewnie zrobi do niego inne obudowy (są dostępne pliki CAD ze wszelkimi wymiarami).

 
 
zwiń wątek uzytkownik  26 June 2008 o godz. 0:31 #
Gravatar

Nie ma jeszcze w sprzedarzy online (coming soon pisze).

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jan  26 June 2008 o godz. 0:58 #
Gravatar

Jest błąd w porównaniu – nowy iPhone posiada AGPS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek 1bratek  26 June 2008 o godz. 8:03 #
Gravatar

To spróbuj go kupić :)

zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 10:23 #
Gravatar

Myślę, że to taki sam problem, jak kupno Freerunnera.

 
 
 
zwiń wątek Adrian  26 June 2008 o godz. 8:26 #
Gravatar

W rozmiarze ekranu FreeRunnera tez jest blad. Ekran ma wymiary 1.7" x 2.27", a wiec 2.83" a nie 4,3".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 10:24 #
Gravatar

Taki mały FUD…

 
 
zwiń wątek Kuba Serafinowski  26 June 2008 o godz. 8:34 #
Gravatar

Oglnie świetna wiadomość :) Jednak wątpię, czy kiedykolwiek to kupię.. Mam raczej przeczucie, że trochę gównianie wypadnie na tle konkurencji (iPhone, Nokia/Qt, Android) i może szybko paść, a po co komu taka brzydka zabawka, którą możesz jedynie rzucać i bawić się w programistę amatora, zamiast pobrać z internetu ogrom użytecznych aplikacji..

Wygoda przede wszystkim, zwłaszcza dla użytkownika końcowego ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 9:32 #
Gravatar

Twierdzisz, że na Liunksa nie ma ogromu użytecznych aplikacji? I to będą dostępne do ściągnięcia wprost na telefon, tak jak apt-get'em w Debianie.

zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 10:25 #
Gravatar

Co, OpenOffice na tym odpalisz?

zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 11:00 #
Gravatar

A na chusteczke Ci OpenOffice w telefonie?

 
zwiń wątek trasz  26 June 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

@Memphis: Na przyklad. Albo Eclipse i Tomcata w tle, co by sobie popisac w Javie jadac pociagiem. Oczywiscie uzywajac rysika, bo klawiatury brak. ;-)

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 11:27 #
Gravatar

Ale klawiaturę można łatwo podłączyć… Jak? Bierzesz kabelek, przejściówkę do mini-usb, wtykasz i działa :P

 
zwiń wątek 34t34  26 June 2008 o godz. 12:31 #
Gravatar

jestes pewien, gdzie jest tak napisane? chetnie poczytam

 
zwiń wątek morsik  26 June 2008 o godz. 13:50 #
Gravatar

Odpalisz OO.o

Na YouTube jest filmik gdzieś nawet jak odpalali KDE4 na tym:
http://youtube.com/watch?v=ky-gbF1rgb4

 
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 13:53 #
Gravatar

Jakie niby mini-usb? Ja tam widzę normalne USB A.

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 14:06 #
Gravatar

USB A? Hę? Przyjrzyj się dokładnie (i np. porównaj z gniazdem 2,5 jack obok ;>)

 
zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 14:49 #
Gravatar

To była ironia. A "na chusteczkę" mi "ogrom użytecznych aplikacji" na Linuksa, skoro ja chcę użytecznych aplikacji dla telefonu. A takich to jak na razie ogromu nie ma i Apple wydaje się stać lepiej pod tym względem.

 
zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 15:51 #
Gravatar

no popatrz na ten cud prawdziwy, tj. na premiere apple. nie mieli praktycznie zadnych zew. aplikacji, podczas gdy na symbiana bylo cale zatrzesienie. idac twoja droga dedukcji – apple nie mialo szans na start. oni przeciez nawet nie powinni rozwazac projektowania iphone…

ekhh… widze klapki na oczach jak u trasza…

 
zwiń wątek Memphis  26 June 2008 o godz. 16:34 #
Gravatar

A co to ma do rzeczy? iPhone wygrał, bo ich aplikacje mają lepszy interfejs i o to się rozbija cała sprawa. Co mi po repozytoriach pełnych Linuksowego softu, który nie nadaje się do telefonów? Teraz chodzi o to, na ile używalne jest to oprogramowanie dostarczane z Freerunnerem i jak wypada w porównaniu z tym z iPhone'a.

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 16:46 #
Gravatar

Dla mnie pod tym względem wygrywa FreeRunner, gdyż iPhone jest z mojego punktu widzenia nieużywalny, bo nie posiada interesującej mnie funkcjonalności. Jak sprawa wygląda z poziomu ZU nie wiem, gdyż wydanie softu dla mas zapowiadane jest dopiero na przełomie 08/09.

 
zwiń wątek trasz  26 June 2008 o godz. 18:15 #
Gravatar

@jellonek: Tyle, ze Apple ma po pierwsze potezne doswiadczenie z urzadzeniami przenosnymi, a po drugie kase dla programistow i umiejetnosc wykrzesania z tych programistow czegos, co klientom sie spodoba. Ludzie od OpenMoko nie maja ani jednego, ani drugiego.

 
zwiń wątek gotar  26 June 2008 o godz. 18:47 #
Gravatar

@foobar – bo w HTC mam Worda, Excela i Powerpointa.

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 19:59 #
Gravatar

@gotar, fajnie, ale chyba nie tworzysz prezentacji powerpointowych na HTC?

 
 
zwiń wątek grze_S  26 June 2008 o godz. 11:38 #
Gravatar

Podobnie z konsolą. Co z tego że jest, jakoś nie wyobrażam sobie wykonywać większej ilości poleceń rysikiem ;-)

Ale obecnie nie jest źle: OpenMoko już nie długo, Android powinien być w przyszłym roku, a Nokia która jest od niedawna w posiadaniu Qtopi otwiera Symbiana, więc będzie w czym wybierać. W sumie nie zdziwił bym się gdyby Microsoft otworzył Windows Mobile przy premierze wersji 7.

zwiń wątek Maciek  26 June 2008 o godz. 13:52 #
Gravatar

Microsoft NIC nie otworzy.

 
zwiń wątek grze_S  26 June 2008 o godz. 17:43 #
Gravatar

Otworzenia Symbiana raczej też się wiele osób nie spodziewało, podobnie jak udostępnienia specyfikacji kart graficznych przez ATI, wydania otwartych sterowników przez Intela, "otworzenia się" przez VIA, czy przyznania przez pracownika Microsoftu iż ODF jest lepszy ;-)

 
zwiń wątek tomlee  27 June 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

Stwierdzenia przez M$, że ODF wyraźnie wygrywa… nie że jest lepszy. Myślę, że wojna w toolsach dla programistów wyłoni ostatecznego zwycięzcę..

 
 
 
 
zwiń wątek jeronimmo  26 June 2008 o godz. 8:50 #
Gravatar

Chwila chwila chwila co jest z tą ceną?

Mi wychodzi -398 baksów + dodatkowe warunki

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 9:39 #
Gravatar

A w temacie kanału #openmoko w sieci Freenode jest "No, Freerunner is not out yet, despite what slashdot says." ;/

P.S. Czy ta maszyna Javy jest zgodna z J2ME, czy z J2SE?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  26 June 2008 o godz. 11:11 #
Gravatar

J2SE.

zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 13:51 #
Gravatar

a dokladniej piszac – maszyna wirtualna obsluzy i j2me i j2se, a to, ktora specyfikacje w danym momecie spelnia srodowisko, zalezy od classpath. w tym przypadku chodzi o j2se, ale dzieki microemulator-owi spelni wymagania rowniez j2me.

 
 
 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 11:08 #
Gravatar

FreeRunner wyjdzie dopiero 4 lipca, /. pośpieszył się z informacją, a OSNews.pl za nim ;>

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  26 June 2008 o godz. 11:12 #
Gravatar

Nius poprawiony, dzięki za czujność.

zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 12:14 #
Gravatar

To jeszcze byście poprawili wielkość ekranu z 4,3" na 2,8". To dość spora różnica i wprowadza ludzi w błąd. No chyba że preferujecie przeklejanie komentarzy z innego serwisu bez weryfikacji ;)

zwiń wątek jellonek  26 June 2008 o godz. 15:52 #
Gravatar

zaraz poprawie…

 
 
 
 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 11:40 #
Gravatar

Mam nadzieję, że wszyscy sobie zdają sprawę, że tak jak hardware jest już przeznaczone na rynek masowy, tak software jeszcze jakiś czas będzie niedokończone (acz używalne) – co jednak nie stoi na przeszkodzie, by FR kupić już teraz (zwłaszcza, że teraz będą dołączane bonusy ;>), a software potem aktualizować.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ergterter  26 June 2008 o godz. 12:14 #
Gravatar

Widze ze michuk najpierw kasuje newsy, potem je publikuje pod swoim nickiem. ten news z engadget byl chyba ze 3 dni temu w wylegarni.

serwis schodzi na psy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 13:59 #
Gravatar

Tak, ale to było "pierdu pierdu pierdu pierdu pierdu pierdu" z automatycznego tłumacza :p

zwiń wątek Moarc  27 June 2008 o godz. 14:50 #
Gravatar

A tak btw, to czy ktoś ma kopię tamtego newsa? :D

 
 
 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 12:46 #
Gravatar

https://www.kumulator.pl/show/group/35 – jakby ktoś chciał się zapisać na kupowanie wspólne, zapewne wyjdzie taniej (369$ w 10-paku, redukcja kosztów przesyłki itp.)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 13:58 #
Gravatar

369$ podzielone na 10 osób, czy 369$ od osoby?

zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 14:04 #
Gravatar

Hoho, jakby ta kwota była dzielona na 10 osób to bym zabrał kilka takich FreeRunnerów i sprzedawał potem osobno ;D

 
 
 
zwiń wątek xd  26 June 2008 o godz. 14:24 #
Gravatar

Jak jest z szybkością działania? Filmiki na Youtube nie wyglądają zachęcająco. W sumie to mocny sprzęt, a jakoś chodzi dość wolno.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 15:08 #
Gravatar

Po pierwsze jest jakaś mała wtopa z procesorem graficznym, albo szyną między cpu a gpu. Po drugie rozdziałka jest na prawdę duża (VGA), jak na tę moc obliczeniową GPU. A operacje na pixelach nie są takie tanie. Ponoć udało się wyciągnąć 20fps przy odtwarzaniu filmu o rozdziałce QVGA skompresowanego jakimś mpg4, ale na pełnej rozdzielczości ciężko będzie coś płynie odtwarzać.

Mimo to, z normalną pracę z aplikacjami i GUI OpenMoko, nie powinno być problemów. Na yutubie jest trochę filmików przedstawiających ASU (eksperymentalny soft na Qt) i on chodzi faktycznie wolno. Ale nie ma co się tym sugerować, bo to nawet nie jest stan alpha.

zwiń wątek xd  26 June 2008 o godz. 15:33 #
Gravatar

Na filmach to akurat mi nie zależy. I tak normalne komórki nie wyciągają nawet 20 fps.

W Neo ważne są dla mnie 3 rzeczy. Po pierwsze konsola. Po drugie Linux z normalnym X serverem, dzięki czemu można tworzyć tam oprogramowanie prawie tak jak na desktop. I najważniejsze: to ma być telefon, więc ma działać szybko, bo nie zamierzam czekać kilka sekund na każdą operację.

Co do oprogramowania: zatem co będzie miał na pokładzie nadchodzący Neo FreeRunner? I czy są jakieś filmy przedstawiające właśnie jego, a nie eksperymentalne oprogramowanie?

zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 16:44 #
Gravatar

Na pokładzie FR będzie miał czystą pamięć, flashować trzeba go samodzielnie – 4 lipca to jednak data wydania dla developerów ;) Aczkolwiek wydaje mi się, że zalecanym obrazem będzie ten z GTK+ (2007.2)

 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 18:53 #
Gravatar

W sumie to teraz zgłupiałem – wiki mówi swoje, a lista mailingowa swoje Oo" Możliwe, że zakupione FR będą już sflashowane tym obrazem: http://buildhost.openmoko.org/releases/Freerunner… jednak jeśli tak nie będzie, to właśnie ten obraz będzie tym zalecanym ;)

 
 
 
 
zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 17:26 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bzyk  26 June 2008 o godz. 17:50 #
Gravatar

Mógłby mnie ktoś uświadomić do czego służą akcelerometry w telefonie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  26 June 2008 o godz. 18:52 #
Gravatar

Do określania przemieszczania się telefonu. Można za pomocą tego czegoś dość dokładnie mierzyć przebytą drogę itp.

zwiń wątek dos  26 June 2008 o godz. 18:54 #
Gravatar

Można też np. określić, czy telefon jest położony pionowo czy poziomo i obsługiwać go za pomocą podstawowych gestów ;)

 
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 20:06 #
Gravatar

@Moarc, nie do końca masz rację ;)

Nie można mierzyć przebytej drogi. Akcelerometr mierzy przyspieszenie urządzenia w trzech osiach, w danej chwili. Czyli jak telefon będzie się poruszał ruchem jednostajnym, to akcelerometr nic nie zarejestruje ;)

zwiń wątek trasz  27 June 2008 o godz. 0:32 #
Gravatar

@foobar: Mozna, wystarczy scalkowac to, co dostajemy z akcelerometru.

Wlasciwie to akcelerometrow, bo musimy wziac poprawke na obroty.

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 12:09 #
Gravatar

@trash, bzdury opowiadasz.

 
zwiń wątek ele  27 June 2008 o godz. 13:33 #
Gravatar

Jesli jest ruch jednostajny to calkujesz wielkie 0. A skad wezmiesz warunki poczatkowe? :P

 
zwiń wątek trasz  27 June 2008 o godz. 14:04 #
Gravatar

@ele: Owszem, jesli calkujesz zero, to wiesz, ze jest ruch jednostajny. Warunki poczatkowe masz z "kalibracji", gdy urzadzenie z akcelerometrami lezy nieruchomo na stole.

@foobar: Powiedz o tym tworcom Wii, pewnie nie wiedza, ze ich wynalazek nie dziala. ;->

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 14:57 #
Gravatar

@trash, od kiedy za pomocą kontrolerów Wii można zmierzyć przebytą drogę? Np. bierzesz Wii do samochodu, jedziesz przez pół miasta i masz potem track'a jak w GPS? No proszę Cię… Pisałem już, że za pomocą akcelerometrów, możesz zmierzyć przebytą drogę przez max. kilka sekund.

W ogóle grałeś na Wii?

 
zwiń wątek trasz  27 June 2008 o godz. 19:31 #
Gravatar

@foobar: Znajdz sobie specyfikacje akcelerometrow, dajmy na to, Freescale, poszukaj czulosci i policz sobie blad pomiaru po scalkowaniu. Nie bede za ciebie odrabial pracy domowej. Nie, jesli przejedziesz pol miasta, to troche rozjedzie ci sie z rzeczywistoscia, ale jesli bedziesz bral poprawke z GPS-a, to powinno byc ok.

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 21:01 #
Gravatar

@trash, nie wyskakuj mi z teorią, ja mówię o praktyce. Sam akcelerometr nie nadaje się do śledzenia dokładnego położenia urządzenia. Do tego służy GPS. Pisałem już, że akcelerometr może jedynie uzupełniać kilkusekundowe braki sygnału z GPS. A Ty najpierw zaprzeczasz, a potem mówisz to samo co ja, tylko w drugą stronę. I jeszcze poszukałeś na google producenta jakiś akcelerometrów, żeby udawać mądrego. Nie prościej się przyznać do błędu?

 
zwiń wątek trasz  2 July 2008 o godz. 15:17 #
Gravatar

@foobar: Nie, nie pisales. Pisales, ze akcelerometr nie moze mierzyc przebytej drogi. A to jest bzdura, bo mozna. Oczywiscie z okreslona dokladnoscia.

A akcelerometry Freescale'a akurat mi w szufladzie zalegaja, wiec nie musialem guglac. ;-)

 
 
 
 
zwiń wątek trasz  26 June 2008 o godz. 18:18 #
Gravatar

Wiedzialem, ze cos mi przypomina. Teraz juz wiem.

Tandetny, plastikowy gryzak dla dziecka.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jarek  26 June 2008 o godz. 18:45 #
Gravatar

Mi przypomina tarke do miesa czy innych burakow.

No ale schludna estetyka u opensorsiarzy zawsze

byla w glebokiej dupie.

zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 20:08 #
Gravatar

Za to przeciwnicy "opensorsiarzy" zawsze wykazują się brakiem kultury.

zwiń wątek jarek  26 June 2008 o godz. 21:11 #
Gravatar

Przepraszam, faktycznie przesadzilem ze slownictwem.

No wiec ten telefon przypomina mi tareczke do miesunia

lub buraczkow, ale to nie dziwne, bo estetyka opensorsiarz

zawsze byla w glebokiej pupci. Teraz lepiej?

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 0:04 #
Gravatar

Zdecydowanie. Idź teraz zapytaj mamę, co to jest "tarka do mięsa".

 
 
 
zwiń wątek eeeeeeeee  27 June 2008 o godz. 9:27 #
 
 
zwiń wątek Bzyk  26 June 2008 o godz. 19:47 #
Gravatar

Tak, wiem do czego służy akcelerometr w ogóle. Chodziło mi raczej o użycie go w telefonie… Jeśli chodzi o dokładny pomiar przebytej drogi, to mamy GPS (bodaj 5m dokładności) – dokładniej to nie wiem po co. A obsługiwanie telefonu akcelerometrem wydaje się przynajmniej śmieszne… Niby jak będę chciał przewinąć listę kontaktów, to se go ustawię w pionie i się sama zacznie przewijać a żeby to zatrzymać, to będzie trzeba ustawić w poziomie? Chyba, że oprogramowanie będzie przewijać po kawałku (jak kółko myszy) ale wtedy będę jak debil machał aż dojdę do "Z"? A jak przechylę w bok to zadzwoni pod wybrany kontakt? No nie widzę zastosowania, podczas gdy zastosowanie cyfrowego aparatu (nawet tandetnego, choć ten z SEk800i robił bardzo dobre foty jak na telefon) jest przydatne, choćby do zrobienia fotek w razie stłuczki.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek foobar  26 June 2008 o godz. 20:24 #
Gravatar

@Bzyk, akcelerometr może służyć do kilku rzeczy: sterowanie w grach, obracanie obrazu w zależności od położenia telefonu, wypełnianie krótkich przerw między odczytami GPS. Akcelerometr może zapewnić dość dokładną lokację przez 3 do 5 sekund od ostatniego odczytu GPS, więc może działać jako wspomaganie.

Neo freerunner nie ma sensora zbliżeniowego jak iPhone (jak rozmawiamy przez iPhona, to ekran jest blokowany / przyciemniany, żeby np. uchem nie przerwać połączenia). Ktoś zaproponował, żeby użyć akcelerometrów do wykrywania czy jeszcze rozmawiamy, czy już nie.

Tak na prawdę jest wiele zastosowań.

 
zwiń wątek uzytkownik  26 June 2008 o godz. 23:47 #
Gravatar

Na wiki zaproponowano automatyczne wykrywanie wypadków.

Działa to tak – jeśli przyspieszenie jest większe od pewnej wartości to telefon zaczyna pikać (mógł spaść i zahamować) – jeśli po określonym czasie nikt nie wyłączy dzwoni ona na 112 czy coś takiego.

zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 0:07 #
Gravatar

To akurat jest niewykonalne, bo dyspozytor nic się z głuhego telefonu nie dowie ;) Ale może wysyłać sms do bliskiej osoby ze swoją pozycją GPS. Zresztą jak widać, pomysłów jest dużo.

 
zwiń wątek norbert_ramzes  27 June 2008 o godz. 0:20 #
Gravatar

Być może uratuje to kiedyś komuś życie albo wezwie karetkę i będzie trzeba bulić za niepotrzebne wezwanie (czy jak to się tam nazywa).

Jak ktoś jest w pełni zdrów to takie bajery lepiej wyłączyć.

zwiń wątek norbert_ramzes  27 June 2008 o godz. 0:21 #
Gravatar

PS. Takie rzeczy stosuje się od kilkudziesięciu lat. Ale pierwszy raz słyszę żeby w telefonie..

 
 
 
 
zwiń wątek eee  26 June 2008 o godz. 21:57 #
Gravatar

a mnie się podoba kształt. a przynajmniej ładniejszy niż iphone.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek dos  27 June 2008 o godz. 13:05 #
Gravatar

Również tak uważam, FreeRunner wygląda dla mnie ładniej niż iPhone… ale, trzeba przyznać, ładniejsze telefony też już widziałem ;) (co jednak nie przeszkodzi mi kupić FR :D )

 
 
zwiń wątek dos  27 June 2008 o godz. 13:06 #
Gravatar

http://dos.jogger.pl/2008/06/27/zamow-freerunnera… – przepraszam, że tak ciągle linkuje, ale zamieszczam na tym informacje, które pewnie zainteresują większość tu komentujących, więc mam nadzieję, że zostanę rozgrzeszony :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek osa  27 June 2008 o godz. 13:20 #
Gravatar

Mam wrażenie, że ktoś mocno promuje kumulator..

Ludzie! U niemieckiego dystrybutora <a href="http://www.pulster.de” target=”_blank”>www.pulster.de FR kosztuje 299EUR+15EUR przesyłka do Polski (plus koszt przelewu) . Dostajemy FR + akcesoria + 2 lata gwarancji. Telefony mają być 15 lipca. Myślę że w 1100PLN się cena zamknie. Ktoś zainteresowany?

zwiń wątek Moarc  27 June 2008 o godz. 14:48 #
Gravatar

Widocznie jest tu mniej deweloperów sprzętu, niż programów.

 
zwiń wątek foobar  27 June 2008 o godz. 15:00 #
Gravatar

Też wydaje mi się, że kumulator ma za wysoką cenę. Tym bardziej że nie dają żadnej gwarancji (teoretycznie, bo jak będą na to wystawiać rachunki, to muszą dawać rękojmie).

 
zwiń wątek dos  27 June 2008 o godz. 15:04 #
Gravatar

Nie jestem w żaden sposób związany z Kumulatorem – znalazłem tę stronę na wiki OpenMoko (GroupSales) i linkuję, gdyż dzięki temu cena dla wszystkich może okazać się mniejsza. Z tego co wiem (ale nie przypatrywałem się temu dokładnie), jeśli istnieje możliwość otrzymania FR taniej, to można zgłosić się jako dostawcę na Kumulatorze (hihi ;>)

 
 
 
zwiń wątek foobar  28 June 2008 o godz. 10:54 #
Gravatar

Ciekawe (pewnie subiektywne) podsumowanie ograniczeń iPhona 3G:

http://www.retrevo.com/content/special-reports/20…

Szczególnie ciekawe jest ograniczenie gps'a.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mst  7 September 2008 o godz. 18:03 #
Gravatar

Można obsługiwać neo bez tego rysika?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia