Kategorie:
32

OpenOffice.org ma ponad 20% rynku w Niemczech

Serwis Webmasterpro opublikował statystyki wykorzystania pakietów biurowych w Niemczech. Liderem jest Microsoft Office z 72% udziału. OpenOffice.org ma już jednak 21,5% i rośnie.

Twórcy raportu wykorzystali ciekawą metodę zbierania danych o wykorzystywanych pakietach biurowych. Nie korzystano ze statystyk sprzedaży (trudne do zanalizowania w przypadku wolnego oprogramowania) ani ankiet, lecz zanalizowano dostępność specyficznych fontów na komputerach łączących się z Internetem. Każdy z pakietów zawiera unikalne fonty niedostępne w innych aplikacjach. Ich analiza pozwala na dość dokładne stwierdzenie czy na danym komputerze zainstalowany jest dany pakiet.

Co ciekawe, autorzy raportu nie zauważyli różnic między użytkownikami domowymi i biznesowymi, co pokazuje, że wykorzystanie OpenOffice.org w firmach i w celach prywatnych jest bardzo podobne.

Oczywiście metoda z fontami nie jest idealna. Fonty mogą zostać w systemie mimo nie wykorzystywania już danego pakietu. W przypadku Microsoft Office statystyki zawyżać mogą też darmowe wersje ewaluacyjne pakietu, które wygasają po 60 dniach od zakupu komputera.

Tak czy inaczej, raport mówi sporo o wykorzystaniu pakietów biurowych u naszych zachodnich sąsiadów i dowodzi, że pakiety alternatywne do wiodącego mają się coraz lepiej.

Więcej informacji: http://www.quantenblog.net/free-software...rket-share

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

101 komentarzy

zwiń wątek szczerydobolu  3 lutego 2010 o godz. 13:22 #
Gravatar

Nie dziwi mnie to bo do zapisania sobie przepisow Openoffice starczy.

Do powaznych zadan – absolutnie NIE.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jeszczeszczerszy  3 lutego 2010 o godz. 16:41 #
Gravatar

No popatrz, to tak jak z Windowsem :P

…wybaczcie, ale takie odpyskowanie tak fajnie tu pasuje, że zaryzykuję kolejne ms vs. linux ;-)

 
zwiń wątek revcorey  3 lutego 2010 o godz. 18:41 #
Gravatar

A w nosisz to na podstawie?

zwiń wątek mishaaq  3 lutego 2010 o godz. 21:03 #
Gravatar

Oczywiście, z obu pakietów procesory tekstu nadają się co najwyżej do napisania przepisu na ciasto wigilijne. Co bardziej zaawansowane teksty są nie do napisania lub zajmują masę czasu i powodują nerwicę.

Do pisania tekstu używa się Latex.

zwiń wątek blog.szsz.pl/  4 lutego 2010 o godz. 7:39 #
Gravatar

„Do pisania tekstu używa się Latex.”

No popatrz, a ja myślałem że Vim

 
zwiń wątek jarek  4 lutego 2010 o godz. 8:01 #
Gravatar

> Do pisania tekstu używa się Latex.

Nie, LaTeX'a uzywa sie do wygenerowania dvi/ps/pdf,

do pisania zrodla uzywasz czegokolwiek.

 
zwiń wątek vries  4 lutego 2010 o godz. 9:12 #
Gravatar

Kiedy w końcu do was dojdzie, ze świat nie używa LaTex do pisania dokumentów. Zróbcie badania ankietowe w firmach i instytucjach. Zapytajcie się, czy używają LaTexu do pisania opracowań. Wyjdzie wam wyraźnie, że nie. Kiedy przestaniecie żyć pobożnymi życzeniami?

 
zwiń wątek lcms  4 lutego 2010 o godz. 9:43 #
Gravatar

..wtedy, kiedy nauczysz się poprawnej formy: LaTeX-a

 
zwiń wątek Bartek  4 lutego 2010 o godz. 14:00 #
Gravatar

Jak już to LaTeXa.

 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 23:46 #
Gravatar

a nie LaTeKsa ? analogicznie do Linux – LinuKSa ?

 
zwiń wątek mby7930  4 lutego 2010 o godz. 23:54 #
Gravatar

"a nie LaTeKsa ? analogicznie do Linux – LinuKSa ?"

nie, w przypadku Linuxa też już nie trzeba się męczyć, można oficjalnie we wszsytkich przypadkach i liczbach używać jedynie litery "x".

 
zwiń wątek halish  5 lutego 2010 o godz. 19:03 #
Gravatar

gwoli wyjaśnienia: X to nie jest "ks", tylko grecka litera "chi"

 
zwiń wątek quar  5 lutego 2010 o godz. 22:12 #
Gravatar

Dokładne. Czyta się "Latech" a nie tak jak jakiś tam materiał do wytwarzania prezerwatyw…

 
 
 
zwiń wątek pawel  3 lutego 2010 o godz. 20:03 #
Gravatar

zapewniam cie, ze do bardziej powaznych tez sie nadaje. Akurat pracuje w firmie szkoleniowej i wszystkie materialy dydaktyczne + prezentacje dla klientow robie bez wykorzystywania MSO ffice. Ba… od poczatku studiow tylko wolne oprogramowanie. Wiec nie rob z siebie takiego specjalisty, co go jedynie MS satysfakcjonuje… bo to smieszne

 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 1:20 #
Gravatar

@ szczerydobolu

Dziwne, własnie skończyłem w nim pisać pracę inżynierską – czy to już poważne zastosowanie? Sprawdził się bardzo dobrze jak się poświęci 10 minut na podstawy obsługi styli.

Co musiałbym robić używając OO.o żeby było to "poważne" zadanie?

Czy Ty aby wykorzystujesz 5% możliwości MS Office? Śmiem twierdzić, że użyłem więcej możliwości OO.o niż Ty znasz MS O.

zwiń wątek me-macias  4 lutego 2010 o godz. 10:06 #
Gravatar

O, jak robiles outline view w OpenOffice?

zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 11:37 #
Gravatar

Nie, ale rozumiem, że bez tego nic nie jest poważnym zastosowaniem? ;)

A to by było ciekawe.

 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 11:43 #
Gravatar

*Nie robiłem (…)

 
zwiń wątek Tomasz Woźniak  4 lutego 2010 o godz. 13:20 #
Gravatar

@me-macias: od 3.1 chyba już działa? Osobiście nie testowałem.

 
zwiń wątek JD  4 lutego 2010 o godz. 17:54 #
Gravatar

Widok konspektu (outline view) w OOo Writer był i działał od zawsze: F5 i mamy okno Nawigatora. A jak jeszcze zadokujemy je z lewej lub prawej strony to już więcej (mi) nie potrzeba.

 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 18:00 #
Gravatar

@ me-macias

sprawdziłem dla Ciebie – jest tak jak mówi JD. F5 pokazuje Nawigatora, który robi chyba to o czym piszesz (z góglania tak wygnika). Jak używasz swoich styli to w Narzędziach tylko je konfigurujesz i też są przez Nawigatora widziane i odpowiednio używane.

Tak więc OO.o +1 ?

 
 
 
zwiń wątek Wojciech  4 lutego 2010 o godz. 11:07 #
Gravatar

Cóż, w mojej firmie używam wyłącznie OpenOffice (Linux) do tłumaczeń niejednokrotnie bardzo naukowych i ważnych opracowań (normy, dokumenty UIC), najeżonych tabelami, wielopiętrowymi wzorami, ilustracjami itp.

Kurcze, nie wiedziałem, że NIE jest to poważne zastosowanie.

 
zwiń wątek lazy_bum  4 lutego 2010 o godz. 15:06 #
Gravatar

Do poważny zadań – lub równoważnych, dodajmy.

 
zwiń wątek Odysseusz  5 lutego 2010 o godz. 8:04 #
Gravatar

Brednie – sugeruje to olbrzymią przewagę MSOffice'a, a wcale tak nie jest – nawiasem, w moim otoczeniu najbardziej upierają się przy MSOffice osoby "od przepisów" właśnie.

 
 
zwiń wątek Zahariash  3 lutego 2010 o godz. 13:56 #
Gravatar

Metoda jest ciekawa. Moim zdaniem o niebo lepsza pozostałe wymienione metody.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek maciek  3 lutego 2010 o godz. 14:04 #
Gravatar

Raport wykonany tą metodą wyjaśnia nie jakie pakiety są używane, ale jakie są zainstalowane. Dzięki temu mógłby też zawierać odpowiedź na pytanie "ile osób ma oba te pakiety" i "ile nie ma żadnego z nich". No a co do mających oba pakiety, trzeba się zastanawić którego osoby te używają!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek lcms  4 lutego 2010 o godz. 9:46 #
Gravatar

Proszę czytać uważnie:

Każdy z pakietów zawiera unikalne fonty niedostępne w innych aplikacjach.

 
 
zwiń wątek Sparrow1  3 lutego 2010 o godz. 14:57 #
Gravatar

Być może tak dobry rezultat wynika z faktu, że przodek OpenOffice czyli StarOffice ma niemieckie korzenie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek oO  3 lutego 2010 o godz. 20:23 #
Gravatar

To oznacza, że co 5 osoba może mieć problemy z otwarciem dokumentu, jeśli przygotujesz go w wordzie jako doc.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Ajnsztajn  3 lutego 2010 o godz. 20:43 #
Gravatar

Tak? Ciekawe, bo ja jakoś wszystkie doc-e czytam. Po za tym – mamy mnóstwo o niebo lepszych i bardziej uniwersalnych formatów, więc po co doc?

 
zwiń wątek revcorey  3 lutego 2010 o godz. 20:57 #
Gravatar

Zastanawiam się czy wiesz skąd bierze się dużo problemów z kompatybilnością. Ano stąd że ludzie nie umieją dokumentów formatować dochodzi do tego że plik .doc przeniesiony po między różnymi ms office się różni.

zwiń wątek marcinsud  4 lutego 2010 o godz. 1:28 #
Gravatar

Ja bym powiedział, że pakiet ms ma domyślnie inne marginesy niż oo.o. Spotkałem sie z tym, gdy od księgowej dostałem tabelę do druku zrobiona w excelu (nie wiem po co się męczyć w excelu), a w oo.o nie mieściła się na szerokość na kartce. oczywiście oo.o, ani mso nie jest w tej sytuacji niczemu winny, ale jakieś tam utrudnienie było.

 
 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 1:22 #
Gravatar

Dlaczego chciałbyś używać do udostepniania innym tak mało przenośnego formatu? Wszystkich Twoich znajomych stać na MS Office?

zwiń wątek krakers  4 lutego 2010 o godz. 2:08 #
Gravatar

A to u nas office'a i wielu innych programów używają tylko Ci, których na nie stać? ;)

zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 9:23 #
Gravatar

Nie, ale niektórych obchodzi to, czy mają licencję na dany program.

 
 
 
zwiń wątek vries  4 lutego 2010 o godz. 7:52 #
Gravatar

A ja powiem, że może być nawet odwrotnie. Ostatnio, gdy przygotowałem doca w OO.o tabelki zmieniły się w szarą smugę i dokument nagle powiększył się do objętości paru tomowej encyklopedii (po odczytaniu w Wordzie u kolegi) i linie na wykresach zredukowały się do półcentymetrowej czerwonej kreski. "Ok" – pomyślałem sobie – "może Lotusowi lepiej pójdzie". Nijak lepiej. Odt się rozjechał a konwersja nadal do kitu. Pokląłem sobie trochę i pożyczyłem z TPB Worda, bo innego wyjścia nie było. Mam nauczkę, by testować wszystkie dokumenty viewerem.

zwiń wątek eee  4 lutego 2010 o godz. 16:03 #
Gravatar

Dobrze byłoby zgłosić ten problem :)

 
 
 
zwiń wątek jarek  4 lutego 2010 o godz. 7:56 #
Gravatar

> OpenOffice.org ma ponad 20% rynku w Niemczech

> Ich analiza pozwala na dość dokładne stwierdzenie czy na danym komputerze zainstalowany jest dany pakiet.

> że wykorzystanie OpenOffice.org w firmach i w celach prywatnych jest bardzo podobne.

Czyli tytul winien brzmiec: OO zainstalowane na ponad 20% komputerow w Niemczech.

Daleko jeszcze stad do stwierdzenia, ile z tych zainstalowanych procentow jest

rzeczywiscie uzywanych i jak uzywanych.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Otaq  4 lutego 2010 o godz. 13:55 #
Gravatar

Tylko, że OO.o nie jest programem, który znajduje się na preinstalowanych systemach (chyba, że Linuksach ale to i tak mały margines błędu). Za to MSO jest dodawany w wersji testowej (60-dniowy trial) do sporej części nowych komputerów. Oczywiście było to wspomniane w newsie…

Stąd wniosek, że jeśli ktoś ma OO.o to go zainstalował sam żeby używać (albo wypróbować), za to spora część komputerów z MSO miała go razem z resztą inwentarza w momencie kupna i ciężko stwierdzić ile tak naprawdę osób kupiło wersję pełną (słowo "kupiło" jest tu też pewnym słowem kluczem ;) ) a ile ma triala, którego nie używa.

zwiń wątek Maciej Piechotka  6 lutego 2010 o godz. 11:16 #
Gravatar

Hmm. Mi nadal WU porponuje instalować łatki do MS Office, wersji 60-dniowej której nawet nie otwierałem tylko od razu zainstalowałem.

 
 
 
zwiń wątek halish  4 lutego 2010 o godz. 8:01 #
Gravatar

W życiu nie korzystałem z gorszego oprogramowania niże OpenOffice. Dokumenty w procesorze tekstu wyglądają tragicznie, jest on kompletnie nieintuicyjny, cały pakiet ma problemy z kopiowaniem zawartości między poszczególnymi elementami, wypełnianie komórek w calcu to udręka.

i nie mam zamiaru słuchać jakichś chorych odpowiedzi. każdy kto twierdzi inaczej, jest po prostu kłamcą i hipokrytą.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek LM  4 lutego 2010 o godz. 8:50 #
Gravatar

"Każdy kto nie zgadza się z moją opinią, a mam co najmniej jedną na każdy temat, nie ma racji."

 
zwiń wątek abcman  4 lutego 2010 o godz. 11:23 #
Gravatar

@jarek – interfejs OO jest wzorowany na MS Office 2003. Na pewno więc OO jest kompletnie nieintuicyjny? Odmienne zdanie ma jakieś 100mln użytkowników MS Office 2003, którzy wydali na ten pakiet sporą sumkę pieniędzy. Więc kto tu jest hipokrytą? :)

 
zwiń wątek Wacex  4 lutego 2010 o godz. 11:34 #
Gravatar

To po co korzystałeś skoro to taki chłam?

Chyba tylko po to żeby tu wylewać żale, stać cię, używaj MsOffice i nie płacz po kątach.

 
zwiń wątek Bartek Krawczyk  4 lutego 2010 o godz. 11:40 #
Gravatar

FUD – znaczy się MS skopał sprawę projektując ten interfejs? Bo na MS Office jest on właśnie wzorowany.

 
 
zwiń wątek aix  4 lutego 2010 o godz. 8:50 #
Gravatar

W firmie i w domach mamy tylko Openoffice, nigdy nie było problemu z arkuszami z ms office, zaś pliki worda i excela są blokowane na niektórych serwerach przez programy antywirusowe jako potencjalnie niebezpieczne. Zdarzało się, że poczta do adresata przychodziła bez załączników .doc, mimo, że chcieli otrzymać w takim formacie. Z .odt nigdy nie było problemów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek qaov  4 lutego 2010 o godz. 9:25 #
Gravatar

Cały czas jakieś narzekanie, OO to fajny pakiet ze sporymi możliwościami. Dobrze, że są przeprowadzane takie badania. W końcu wiadomo jak się zmienia rynek. Ważne jest to że mamy wybór :) ja korzystam z OO cały czas i jakoś nie mam z nim problemów ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek krzabr  4 lutego 2010 o godz. 13:01 #
Gravatar

Popieram sam uzywam OpenOffice od dobrych 3ch lat i w zupełności mi on wystarcza ;)

 
 
zwiń wątek SeeM  4 lutego 2010 o godz. 9:38 #
Gravatar

Formaty MS mają jeszcze tę przewagę, że można je otworzyć w pakietach QuickOffice i DocToGo. Co prawda na idealne formatowanie nie ma co liczyć, ale odczytać można, proste xlsy nawet nie sypią błędami.

Nie widziałem jeszcze na telefon niczego z obsługą open document.

A co do samego badania, to technika jest rzeczywiście ciekawa. Ale u mnie wyniki byłyby przekłamane, bo nowe fonty Microsoftu mam z PP Viewera, a ich pakietu nie mam i nie używam.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Tomasz Woźniak  4 lutego 2010 o godz. 13:28 #
 
 
zwiń wątek Hydra  4 lutego 2010 o godz. 15:59 #
Gravatar

halisz.. lecz sie na glowe.. software to nie odkurzacz ze masz guzik wlacz wylacz… nauczyles sie jednego interface i ejstes widocznie za glupi zeby sie innego nauczyc.. to nie znaczy ze program jest badziweny tylko ze Ty jestes ograniczony

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek stary_angielski_pryk  5 lutego 2010 o godz. 19:34 #
Gravatar

U nas w firmie (branża edukacyjna, angielski) używamy od kilku lat OO.org – sprawdza się znakomicie. Poziom zadań dla edytora tekstu lekki oraz średni. Słyszałem opinię, że do większych projektów / integracji z rozwiązaniami MS pasuje jedynie MSOffice – ale u nas nawet do poważnych tłumaczeń służył OO.org

Inna sprawa, że edukacja to nie jest branża która narzeka na nadmiar gotówki – argument finansowy jest ważny!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kejk  10 lutego 2010 o godz. 2:56 #
Gravatar

czemu w newsie jest o Nieckach, jak to Polska jest liderem? Michuk, wstyd!

http://blog.kde.org.pl/archiwum/209/Polska_lidere…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Deangelo Setterberg  17 marca 2011 o godz. 4:13 #
Gravatar

This page seems to get a good ammount of visitors. How do you advertise it? It gives a nice unique twist on things. I guess having something authentic or substantial to talk about is the most important factor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek black  7 kwietnia 2011 o godz. 17:52 #
Gravatar

Thanks for the write-up. My spouse and i have constantly observed that almost all people are desperate to lose weight since they wish to appear slim in addition to looking attractive. On the other hand, they do not often realize that there are many benefits so that you can losing weight in addition. Doctors say that overweight people suffer from a variety of conditions that can be instantly attributed to their excess weight. The good news is that people who sadly are overweight and also suffering from several diseases are able to reduce the severity of the illnesses by simply losing weight. You are able to see a progressive but marked improvement with health as soon as even a slight amount of fat reduction is obtained.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Amiee Ao  8 kwietnia 2011 o godz. 21:54 #
Gravatar

This site appears to get a large ammount of visitors. How do you get traffic to it? It offers a nice individual twist on things. I guess having something useful or substantial to give info on is the most important factor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donny Annis  12 kwietnia 2011 o godz. 2:10 #
Gravatar

Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Fremont Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 2:11 #
Gravatar

You have a lot of helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance  12 kwietnia 2011 o godz. 3:34 #
Gravatar

While I tend to side with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any serious purchase however you must perform due diligence and research the car insurance companies before you purchase.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Printable Coupons  12 kwietnia 2011 o godz. 4:26 #
Gravatar

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jamul Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 4:37 #
Gravatar

I normally don’t leave blog comments but your writing forced me to, great work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Slides to Digital  12 kwietnia 2011 o godz. 5:46 #
Gravatar

There is clearly a lot to know about this. I think you made some interesting points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 6:40 #
Gravatar

Maintain working, good post! This was the thing… I had to understand.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek www.metacomet.com  12 kwietnia 2011 o godz. 8:32 #
Gravatar

We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to work on. You have done a formidable job and our entire community will be thankful to you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Anti Aging  12 kwietnia 2011 o godz. 11:00 #
Gravatar

Due to time and stress, metabolism slows down along with the skin produces less sebum, components that give skin its youthful qualities.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 kwietnia 2011 o godz. 11:15 #
Gravatar

This url is awesome. My spouse and i perpetually find a new generation & various in this article. Many thanks for which documents.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 11:26 #
Gravatar

This web page rocks !. Simply put i repeatedly discover something totally new & varied these. Appreciation for that will files.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 kwietnia 2011 o godz. 11:56 #
Gravatar

Thank you because of it offer, adult males, continue to keep up the remarkable operate…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 13:01 #
Gravatar

This website rocks !. I perpetually encountered interesting things & assorted here. Thanks for which often data files.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 13:24 #
Gravatar

I always visit your blog and retrieve everything you post here but I never commented but today when I saw this post, I couldn’t stop myself from commenting here. Fantastic article mate!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kurt Bitterman  12 kwietnia 2011 o godz. 13:42 #
Gravatar

Having just been looking for useful websites for the research project I’ve been working on when I happened to stumble upon yours. Thanks for this informative material! — Kurt Bitterman

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek flyinggames  12 kwietnia 2011 o godz. 14:10 #
Gravatar

With out God, democracy will not and cannot long endure.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 14:27 #
Gravatar

Really like your web sites particulars! Undoubtedly a beautiful supply of data that is extraordinarily helpful. Carry on to hold publishing and that i’m gonna proceed studying by way of! Cheers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek e-katalog  12 kwietnia 2011 o godz. 14:44 #
Gravatar

I do agree with all of the ideas you’ve presented in your post. They’re very convincing and will definitely work. Still, the posts are very short for newbies. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 15:16 #
Gravatar

Thank you for sharing that on your website.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 16:05 #
Gravatar

Hello intelligent points.. now why didn’t i think of these? Off topic slightly, is this web page sample merely from an strange set up or else do you use a personalized template. I exploit a webpage i’m in search of to enhance and well the visuals is likely one of the key issues to complete on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Shizuko Regan  12 kwietnia 2011 o godz. 16:11 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Zoe Pirollo  12 kwietnia 2011 o godz. 16:56 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto detail equipment  12 kwietnia 2011 o godz. 17:47 #
Gravatar

Great site here. Many websites like yours cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 12 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Remodel  12 kwietnia 2011 o godz. 18:29 #
Gravatar

Congratulations on possessing actually certainly one of some of the refined blogs Ive arrive throughout in a while! Its just superb how a lot you’ll be able to consider away from a factor mainly simply due to how visually stunning it is. Youve place collectively a terrific blog web site house –great graphics, films, layout. That is actually a should-see web site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 19:22 #
Gravatar

Really like your web sites details! Undoubtedly an exquisite provide of data that is extremely helpful. Stick with it to carry publishing and that i’m gonna proceed reading by means of! Cheers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lance Pinnix  12 kwietnia 2011 o godz. 19:59 #
Gravatar

Way cool, some wonderful points! I appreciate you making this post available, the rest of your site is also well done. I hope you have a great day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Tiffany R. French  12 kwietnia 2011 o godz. 20:39 #
Gravatar

Intriguing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek central heating problems  12 kwietnia 2011 o godz. 20:57 #
Gravatar

There are some fascinating time limits in this article but I don’t know if I see all of them heart to heart. There’s some validity but I will take hold opinion till I look into it further. Good article , thanks and we would like more! Added to FeedBurner as properly

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training uk  12 kwietnia 2011 o godz. 21:17 #
Gravatar

How do you fancy getting your individual boss, picking your personal working hours and meeting new folks each day? Would you prefer to make great income and have the satisfaction of helping persons find out anything new? It really is straightforward to see why countless persons from each and every walk of life want to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 21:34 #
Gravatar

Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and all. However just imagine if you added some great visuals or video clips to give your posts more, „pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this blog could certainly be one of the greatest in its field. Fantastic blog!coach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Impotenz  12 kwietnia 2011 o godz. 22:19 #
Gravatar

Assets such as the 1 you pointed out right here will be extremely useful to myself!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender predictor quiz  13 kwietnia 2011 o godz. 0:47 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek artificial insemination cost  13 kwietnia 2011 o godz. 0:48 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 1:08 #
Gravatar

Highly rated post. I learn one thing completely new on completely different blogs everyday. Deciding on one . stimulating to read the paper content material from other writers and be taught somewhat something from their website. I’d like to apply certain of this content material on my blog you’re mind. Natually I’ll give a link right here we’re at your web-site. Admire your sharing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 1:12 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 3:45 #
Gravatar

Congratulations on possessing actually one in every of one of the crucial sophisticated blogs Ive arrive across in a while! Its simply wonderful how a lot you’ll be capable to contemplate away from a factor mainly simply due to how visually stunning it is. Youve place collectively an ideal weblog website area –nice graphics, movies, layout. This is actually a should-see website!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Natalie Fox  13 kwietnia 2011 o godz. 4:17 #
Gravatar

This is clearly a excellent article. My only issue is I am having an issue with your RSS feed . For some reason I am unable to subscribe to it. Is there anybody have an identical RSS problem? If somebody else is having a similar issue please let me know Laasaga758@gmail.com.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coloured contact lenses  13 kwietnia 2011 o godz. 4:43 #
Gravatar

Gorgeous day. Oh and Rebecca Black. Gotta keep her trending. :D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Air Gun Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 7:16 #
Gravatar

I in addition to my guys have been analyzing the good hints from your web site while before long I got a horrible feeling I never thanked the website owner for those techniques. Those people ended up certainly thrilled to see all of them and already have undoubtedly been loving these things. Appreciation for being simply accommodating as well as for using varieties of incredible useful guides millions of individuals are really desperate to know about. Our sincere apologies for not expressing appreciation to sooner.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british silver  13 kwietnia 2011 o godz. 10:24 #
Gravatar

British Sovereigns struck in more recent times are in high demand amongst investors rather than collectors.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewóz Osób Sopot  13 kwietnia 2011 o godz. 12:03 #
Gravatar

I think youve produced some actually interesting points. Not as well many people would truly think about this the way you just did. Im really impressed that theres so a lot about this subject thats been uncovered and you did it so properly, with so very much class. Very good one you, man! Seriously good things here.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 13:04 #
Gravatar

Thanks for taking the time to discuss this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If possible, as you acquire experience, would you mind updating your blog with additional information? This can be very helpful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewozy Autokarowe Gdańsk  13 kwietnia 2011 o godz. 13:56 #
Gravatar

I’m just building a short post to express I liked your article and enjoyed reading it. I’ve bookmarked your site so i could be notified of latest content. Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  13 kwietnia 2011 o godz. 14:06 #
Gravatar

Incredible Report.i appreciate discuss..further have to wait .. ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 14:08 #
Gravatar

Hey clever points.. now why didn’t i think of those? Off subject slightly, is this web page sample merely from an ordinary installation or else do you employ a customized template. I use a webpage i’m seeking to enhance and nicely the visuals is likely one of many key issues to complete on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia