Jeśli irytują cię reklamy w internecie, które mnożą się na urządzeniach mobilnych, właśnie znalazł się ktoś, kto pomoże je zwalczyć. Operatorzy komórkowi.
Powiedzmy sobie to szczerze – reklamy są złem koniecznym, które musi istnieć w sieci, gdyż z nich utrzymuje się znakomita część wydawców. Do niedawna blokowaliśmy reklamy przy użyciu takich narzędzi jak np. AdBlock. Jeśli irytują cię zwłaszcza te materiały reklamowe, które widzisz na urządzeniach mobilnych, wkrótce operatorzy komórkowi wyręczą cię w ich usunięciu.
Jak donosi Financial Times, część europejskich operatorów przymierza się do blokowania reklam mobilnych od Google, Microsoftu i Yahoo. Jak dowiedzieli się dziennikarze dziennika, jeden z nich już zainstalował odpowiednie oprogramowanie blokujące w swoich centrach danych i planuje wdrożyć je jeszcze przed końcem tego roku. Pozostali potwierdzili że pracują nad podobnymi rozwiązaniami i wkrótce wyeliminują reklamy z sieci, by poprawić jakość usług, jakie świadczą dla swoich klientów.
Zobaczymy, jak na ten ruch zareagują najbardziej zainteresowani, czyli blokowane korporacje. Google już teraz oświadczył, że takie działania uderzają w neutralność sieci i mogą sprawić, że dostęp do darmowych informacji może zostać znacząco ograniczony.