Opisy produktów, czyli kwintesencja sklepu internetowego
Artykuł sponsorowany
Popularność sklepów internetowych jest dziś większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przyczyną tego zjawiska jest wzmożona ekspansja całego sektora e-commerce spowodowana pandemią i tym, że przyzwyczailiśmy się do robienia zakupów przez internet. Każdy sklep internetowy potrzebuje opisów produktów. Jednocześnie przedsiębiorcy nigdy nie mają czasu (albo umiejętności) na to, aby samodzielnie wykonywać takie opisy. Często jest to także niemożliwe z powodu ilości pozycji w sklepie.
Popularność sklepów internetowych jest dziś większa niż kiedykolwiek wcześniej. Przyczyną tego zjawiska jest wzmożona ekspansja całego sektora e-commerce spowodowana pandemią i tym, że przyzwyczailiśmy się do robienia zakupów przez internet. Każdy sklep internetowy potrzebuje opisów produktów. Jednocześnie przedsiębiorcy nigdy nie mają czasu (albo umiejętności) na to, aby samodzielnie wykonywać takie opisy. Często jest to także niemożliwe z powodu ilości pozycji w sklepie.
Wówczas najlepiej postawić na profesjonalnego copywritera, który wykona takie opisy. Czym muszą się one charakteryzować i dlaczego nie warto w tej kwestii iść na skróty?
Opis marketingowy – dlaczego jest tak istotny?
Według badań aż 77% internautów korzysta z zakupów online. To pokazuje jak duży potencjał tkwi w handlu internetowym. Rozrost sektora e-commerce w przeciągu ostatnich trzech lat jest doskonałym przykładem na to, że sklep online może być doskonały biznesem, lub wsparciem stacjonarnej działalności. Warto dodać, że stworzenie dziś sklepu internetowego nie jest niczym skomplikowanych i można to zrobić w dosłownie kilka dni.
Samo wykonanie strony sklepu internetowego i włączenie wszystkich funkcjonalności jest dziś proste i dostępne dla wszystkich, jednakże prawdziwą kwintesencją sklepu online są opisy produktów. Warto podkreślić, że jakość i szczegółowość takich opisów jest niezwykle istotna z wielu względów. Najważniejszym powodem jest oczywiście sam przekaz marketingowy. Dobrze opisane produkty potrafią zaciekawić potencjalnego klienta i ostatecznie przekonać go do zakupu.
Opisy produktów e-commerce to podstawa każdego sklepu online
Jedynym sposobem na przekonanie klientów do zakupów w sklepie internetowym są dobre i przekonujące opisy poszczególnych pozycji. Muszą być napisane językiem korzyści, aby dobrze oddawały specyfikacje produktu, na przykład dokładnie uwzględniały wszystkie jego zalety. Warto zaznaczyć, że specyfikacja i zalety, to nie wszystko, gdyż kwintesencją udanego opisu jest przede wszystkim jego skuteczny komunikat marketingowy.
Takie teksty muszą być lekkie i w miarę krótkie, aby nie nużyły klienta. Nie oszukujmy się – mało kto dziś wczytuje się w dłuższe kolumny tekstu, dlatego głównym celem takich treści jest maksymalny przekaz w minimalnej formie. Bardzo istotne jest także odpowiednia implementacja słów kluczowych, których celem jest pozycjonowanie danej frazy w wynikach wyszukiwania. Z tego też powodu opisy produktów powinny być wykonywane przez zawodowych copywriterów, którzy potrafią dopasować formę opisu do fraz kluczowych, które muszą być w nim zwarte.
Unikalne opisy produktów mają znaczenie!
Dość często stosowaną i niestety maksymalnie szkodliwa praktyką jest kopiowanie opisów produktów z innych stron internetowych. Po pierwsze, takie działanie narusza prawa autorskie, po drugie zaś, Google bardzo szybko orientuje się, że tekst pod produktem został skopiowany z innego źródła i nie jest unikalny.
Jakie są tego konsekwencje? Obniżenie pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli coś, co dla sklepów internetowych jest równoznaczne ze zmniejszeniem zysku. Dlatego też tak istotne jest to, aby opisy produktów e-commerce były pisane przez copywritera, która który dopilnuje tego, aby opis był nie tylko ciekawy, zgodny z zasadami SEO, ale przede wszystkim unikalny. Plagiat i obniżenie zasięgu i pozycji w Google dla sklepu internetowego jest najgorszym z możliwych scenariuszy. Ilość produktów w sklepach internetowych sięga często nawet kilku setkom, dlatego wykonanie takich opisów zajmuje dość dużo czasu, chyba, że do tego zadania wynajmie się profesjonalną agencję copywriterską.
Jak pisać opisy, aby były skuteczne i ciekawe?
Opisy produktów ze sklepów internetowych muszą być przede wszystkim zgodne z zasadami SEO, zwięzłe i po prostu interesujące. Wykorzystanie w tym celu języka korzyści i postawienie na luźną formę takiego opisu, przyciąga uwagę i odgrywa bardzo istotną rolę – wyróżnia taki opis spośród milionów innych opisów w sieci.
Nie da się ukryć, że żyjemy dziś w erze dosłownego przeładowania docierającymi do nas informacjami. Dlatego zaczyna działać naturalny mechanizm odcięcia się od zbędnych informacji, które tylko „pożerają” naszą uwagę i koncentrację. Nie ma tak naprawdę jednego, unikalnego przepisu na to, jak napisać opis, ponieważ sukces takiej treści w głównej mierze zależy od jej twórcy. Na pewno istnieją opisy produktów, które zapadły Ci w pamięć. Dlaczego tak się stało? Bo były oryginalne, unikalne i nietypowe.
Potrzebujesz opisów produktów? Nawiąż współpracę z profesjonalistami!
Wykonywanie opisów produktów to odpowiedzialne zadanie, które stawia na szali reputację i skuteczność sprzedaży sklepu online. Z tego też powodu w tej dziedzinie najlepiej postawić na profesjonalistów, czyli na agencję copywriterską. Szybka realizacja zleceń, zawodowi copywriterzy w zespole, rozległą wiedza połączona z doświadczeniem pozwala na tworzenie opisów produktów, które skutecznie sprzedają.