Artykuł partnera
Kupujący wymuszają na e-sklepach ciągłą optymalizację procesu zakupowego. Chcą płacić wygodnie i szybko z dowolnego urządzenia (od smartfona po tablet). Z tego względu operatorzy płatności, jak Dotpay muszą wychodzić naprzeciw potrzebom klientów.
Mobilna rewolucja diametralnie zmieniła proces zakupowy. Aby wyszukać interesujące nas produkty, sprawdzić opinie na ich temat, czy wreszcie zrealizować zakupy online, współczesny Kowalski nie musi już siadać przed komputerem stacjonarnym. Nie ma więc konieczności, aby czekać, aż po pracy wrócimy do domu, ponieważ wszystkie wyżej wymienione czynności możemy zrealizować za pośrednictwem smartfona, np. podczas przerwy na kawę. Można więc powiedzieć, że dziś niemal każdy z nas nosi sklep w swojej kieszeni lub w torebce.
Z raportu GUS wynika, że na koniec marca 2016r. liczba aktywnych kart SIM wzrosła do poziomu 56,6mln, co oznacza, że penetracja osiągnęła poziom 147,1%. W obliczu tych danych trudno dziwić się, że serwisy i sklepy online powinny optymalizować swoje witryny oraz metody płatności do urządzeń mobilnych. Ponadto warto wspomnieć, że dodatkowym motywatorem do optymalizacji stron WWW pod kątem RWD (Responsive Web Design) były zapowiedzi Google o tym, że od kwietnia ubiegłego roku witryny niedostosowane do urządzeń mobilnych będą spadać w wynikach wyszukiwania.
Czy aby klient wygodnie realizował zakupy nawet z poziomu smartfona, e-sklep musi koniecznie mieć stronę zaprojektowaną w taki sposób, aby jej wygląd oraz układ dostosowywał się w sposób automatyczny do rozdzielczości okna urządzenia (tzw. RWD)? Z całą pewnością to nie zaszkodzi i może pomóc, ale dzięki operatorom płatności online nie jest to jedyne rozwiązanie. Przykładowo, Dotpay oferuje rozwiązania wspierające mobilne kanały sprzedaży zarówno dla rozwiązań WEB, jaki i natywnych aplikacji mobilnych. Udostępnia takie rozwiązania jak gotowe biblioteki mobilne, dzięki którym sprzedawca może szybko zaimplementować płatności online w aplikacji, działającej na środowiskach iOS, Windows Phone lub Android czy bramkę płatności działającą we wspomnianej już technologii RWD. Pozwala to na automatyczne rozpoznanie i dostosowanie strony płatności, czy też panelu administracyjnego sprzedawcy do wielkości urządzenia.