Kategorie:
28

Oszczędź programistów

Powiedz nie IE6. Oszczędź programistów. Uaktualnij przeglądarkę.

Kampania Save the Developers ma na celu uświadomienie użytkownikom, że korzystanie z przestarzałych przeglądarek internetowych (takich jak Internet Explorer 6) powoduje problemy dla twórców stron.
Poprzez korzystanie z przestarzałych przeglądarek, programiści są zmuszeni do wstecznej kompatybilności, co z kolei przekłada się na trudności w tworzeniu dobrych stron internetowych. Nie byłoby w tym większych problemów, gdyby nie fakt, że IE6 posiada pewne specyficzne rozwiązania, wykorzystywane tylko w nim. Zmusza to twórców stron do kombinowania, by strony zgodne z wytycznymi W3C wyglądały również poprawnie w IE6.

Według statystyk W3school.com, nadal bardzo popularna jest przeglądarka IE6. Dlatego też inicjatorzy kampanii Save the Developers namawiają do wsparcia akcji.
Jednym ze sposobów jest umieszczenie odpowiedniego kodu java-script na swojej stronie, który ma za zadanie informowanie użytkowników o możliwości przesiadki na nowszą wersję IE.

Być może w niedługim czasie nie będzie trzeba posiadać pięciu różnych wersji przeglądarek tylko po to, by sprawdzić czy projektowana strona dobrze w nich wygląda.

Więcej informacji: http://www.savethedevelopers.org/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

91 komentarzy

zwiń wątek abc  25 marca 2008 o godz. 23:29 #
Gravatar

By lepiej informowali o możliwości przesiadki na przeglądarkę, a nie nowsze msie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że większość (przykładowo) Polaków nie jest w stanie zainstalować msie bo nie ma nawet SP2 w systemie (inaczej udział msie6 byłby bliski zeru – automatyczne aktualizacje oznaczają msie7 priorytetem krytycznym)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek szmergiell  25 marca 2008 o godz. 23:36 #
Gravatar

Informują również o możliwości skorzystania z Safari, Opery czy Firefoksa. Chodzi również o to, by uświadomić że można "oglądać świat" lepiej.

Swoją drogą, to ja się wzbraniałem przed tym "uaktualnieniem krytycznym" w WinXP przez kilka miesięcy. Dopiero niedawno zrobiłem aktualizację. W sumie to sam nie wiem dlaczego, bo i tak nie korzystam z MSIE :p

zwiń wątek abc  26 marca 2008 o godz. 0:09 #
Gravatar

Teraz uaktualnienie jest automatyczne i ZTCW niemal konieczne. Nie wiem, mam scrackowane WGA więc mogłem zainstalować już zaraz po premierze ;)

 
zwiń wątek erketre  26 marca 2008 o godz. 12:30 #
Gravatar

Wystarczy pobrać (ze strony M$) i zainstalować IE70Blocker, wtedy IE nie będzie uaktualniany. Jak sie IE nie używa to po co go uaktualniać?

zwiń wątek _equ  26 marca 2008 o godz. 13:35 #
Gravatar

>Jak sie IE nie używa to po co go uaktualniać?

Gdyż mimo twojego wyboru, wiele aplikacji pod Win (np. czytniki RSS, pliki pomocy w wielu programach, komunikatory) wykorzystuje silnik IE do wyświetlania danych. Co przy nieaktualnej wersji przegądarki negatywnie wpływa na bezpieczeństwo systemu.

 
 
 
 
zwiń wątek Shagwest  26 marca 2008 o godz. 0:17 #
Gravatar

Z takim hasłem to ja sukcesu nie wróżę. Kiedyś, gdy na innym portalu pod newsem o IE wspomniałem coś o jego błędach, konieczności ich obchodzenia itd. to dowiedziałem się, że skoro biorę sie za robienie stron, to mam je tak robić, żeby szanowym użyszkodnikom IE chodziły dobrze, a pracodawca powinien mnie wywalić na zbity pysk, skoro 'nie potrafię się dostosować do wyboru, jakiego dokonał rynek'. I że jestem trollem.

Wolę podejście BrowseHappy, czyli przystępne przedstawienie tych zalet przeglądarki, na których skorzysta ZU.

Mało kogo tak naprawdę obchodzi los webmasterów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  26 marca 2008 o godz. 9:02 #
Gravatar

Sprostowanie: mało kogo obchodzi lis innych ludzi. Większość widzi najdalej koniec własnego nosa i mają gdzieś innych.

-

W sumie ciekawe jak by zareagowali gdyby im powiedzieć, że tworzenie stron jest droższe przez naszego ułomnego kolegę przez co oni (tj. użytkownicy) muszą więcej płacić :] :P

 
zwiń wątek pawel  26 marca 2008 o godz. 14:03 #
Gravatar

Racja, też piszę strony w HTML/CSS i zdaje sobie sprawę że największy problem spośród przeglądarek jeśli chodzi o pisanie kodu sprawia właśnie IE ("alternatywne przeglądarki też nie są bez wad"), ale odpowiedzi ludzi na tamtym portalu miały sporo racji – dobry webdeveloper napisze stronę która będzie chodzić pod niemal każdą przeglądarką (pomijam jakieś egzotyczne wynalazki niewspierane od X lat).

A jeśli chodzi o los webmasterów: webmasterów jest mniej niż userów IE więc wiadomo z kim bardziej się będą liczyć :) Łatwiej znaleźć developera który napiszę dobrą stronę niż nakłonić przeważającą część użytkowników do zmiany przeglądarki.

W kwestii samego IE – to nie jest okropna przeglądarka pod którą nic nie działa, ma też parę zalet, a projektując strony z głową można bez większego problemu uniknąć błędów IE, ale do tego potrzebne jest doświadczenie.

Pozdrawiam

zwiń wątek ktoś  26 marca 2008 o godz. 16:11 #
Gravatar

jak to nic nie działą? A wirusy instalujące się po wejściu na spreparowaną stronę www?

 
zwiń wątek tomek  26 marca 2008 o godz. 16:16 #
Gravatar

jasne – dla twórców stron nie liczą się "zalety IE", które ty dostrzegasz. Dla twórców stron internetowych byłoby najlepiej, gdyby ten program w ogóle nie istniał, bo sprawia im (nam) same problemy.

.

Jeśli ktoś wie o istnieniu np. Firefoksa, Opery i innych przeglądarek, a jednak nadal używa IE, to jest zwykłym ignorantem i tyle. Mnie, jako twórcę stron internetowych osobiście mało obchodzi, że komuś strona się źle wyświetli, bo używa programu, który nie potrafi wyświetlić poprawnie napisanych stron internetowych. IE biorę pod uwagę tylko wtedy, gdy piszę stronę internetową w ramach mojej pracy i mi za to płacą.

zwiń wątek pawel  26 marca 2008 o godz. 16:57 #
Gravatar

IE jest przedewszystkim prosta jak budowa cepa, zintegrowana z systemem i dośc szybka (nie oznacza to oczywiście że FF Opera i Safari są skomplikowane). Znam osoby które pomimo wiedzy o istnieniu alternatyw korzystały do niewawna z IE np. z powodu szybkości, i "sposobu wyświetlania stron". A podejście w którym nie obchodzą Cię użytkownicy IE uważąm za błędne – olewasz tym samym znaczącą częśc użytkowników a to jest bardzo negatywna cecha webmastera. Pamiętasz kiedyś istniały strony tylko dla IE? Podejście 'nie obchodzą mnie użytkownicy IE' oznacza "strona tylko dla FF i Opery" a więc to samo tylko odwrotnie :)

Tworzenie stron kompatybilnych z IE nie jest ogromnej części przypadków wielką trudnością. A jeśli chodzi o bezpieczeństwo – z internetu korzystam ponad 8 lat właściwie nigdy nie używałem antywirusa na początku kozystałem tylko z IE i wirusa złapałem tylko raz i to przez własną lekkomyślność :)

Pozdrawiam!

 
zwiń wątek tomek  26 marca 2008 o godz. 17:11 #
Gravatar

tylko z IE jest jeszcze jeden problem – każda nowa wersja wyświetla te same strony inaczej. Np. IE 8 wyświetla Google Maps po prostu tragicznie. I nie dla tego, że Google Maps jest napisane źle, ale dla tego, że jak widzi program, który się identyfikuje jako MSIE, to dostosowuje się do MSIE 6, a że IE 8 wyświetla strony już zupełnie inaczej (mówię o domyślnym "trybie" w najnowszej becie IE8), to efekt jest jaki jest. (w necie gdzieś można znaleźć skriny).

I czyja to wina? Mikrosoftu – ich długoletniej walki o monopol. I co, teraz twórcy stron internetowych mają płacić (swoim czasem i zdrowiem psychicznym) za chamstwo mikrosoftu? Ja podziękuję.

 
 
zwiń wątek Shagwest  26 marca 2008 o godz. 16:45 #
Gravatar

odpowiedzi ludzi na tamtym portalu miały sporo racji – dobry webdeveloper napisze stronę która będzie chodzić pod niemal każdą przeglądarką

Racja. Ale ja jednak czas spędzony na wynajdywaniu koła od nowa, tak, by pasowało do IE, wolałbym spożytkować na pisanie kolejnych modułów do strony.

Co by nie mówić, sytuacja jest chora, ale jednak wyboru nie mamy, nagimnastykować się z tym po prostu trzeba.

Łatwiej znaleźć developera który napiszę dobrą stronę niż nakłonić przeważającą część użytkowników do zmiany przeglądarki.

'dobrą stronę' to pojęcie względne. Kiedyś miałem na stronie 14 razy [div] i 15 razy [/div]. Ten bonusowy był w komentarzu [if IE], bo bez niego strona się rozjeżdżała. Do tej pory jestem pod wrażeniem.

W kwestii samego IE – to nie jest okropna przeglądarka pod którą nic nie działa, ma też parę zalet, a projektując strony z głową można bez większego problemu uniknąć błędów IE, ale do tego potrzebne jest doświadczenie.

Z jeszcze większym doświadczeniem, to można i błędów IE5, a nawet IE4 uniknąć, ale chyba jednak nie tędy droga.

 
 
zwiń wątek Vito  26 marca 2008 o godz. 17:23 #
Gravatar

Ja bym dodał, że nie tylko rynek dokonał takiego wyboru (IE) ale, co bardzo ważne, nasze ulubione instytucje państwowe. Jak masz potrzebę korzystania z banku przez internet (znam kilka takich banków), to bez IE nic nie zrobisz. A nie daj Boże jak chcesz skorzystać z informacji na stronach administracji państwowej. Bez IE nie da rady. To tak jak z formularzami (jakieś statystyki potrzebne państwu nie wiadomo do czego ale oczywiście obowiązkowe dla firm) które Wysoki Urząd serwuje w formacie doc albo xls, w dodatku w wersji 2007 i zawierające jakieś duperele niekompatybilne wstecz. Nóż mi się sam w kieszeni otwiera :[

zwiń wątek Memphis  26 marca 2008 o godz. 23:44 #
Gravatar

Możesz podać takie strony administracji państwowej? NO i chociaż kilka z tych banków? Jestem ciekaw.

zwiń wątek Shagwest  27 marca 2008 o godz. 2:10 #
 
 
zwiń wątek Vito  28 marca 2008 o godz. 0:12 #
Gravatar

Dzięki Shagwest.

@Memphis – proszę bardzo: DeutsheBank24 (sprawdzałem ostatnio kilka miesięcy temu, chyba aktualne), Bank Spółdzielczy w moim mieście,

e-pfron.pl – "Wymagania techniczne

* system operacyjny Windows 98/Me/2000/NT 4.0/XP,

* przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 5.5 lub wyższej."

dalej nie będę bo mi się ciśnienie podnosi.

 
 
 
zwiń wątek matey  26 marca 2008 o godz. 2:19 #
Gravatar

Według strony ranking.pl IE6 jest obecnie najpopularniejszą przeglądarką (36.3% wszystkich odsłon w ostatnim tygodniu).

Tworząc stronę dbam o zgodność ze standardem XHTML, sprawdzam ją walidatorami. W Firefoksie czy Operze taka strona wygląda pięknie. Boli to że następnie niemało czasu muszę spędzić na "dostosowywaniu" jej aby poprawnie wyświetlała się w IE6. Czasem trzeba naprawdę nieźle się namęczyć aby to osiągnąć i jednocześnie mieć wciąż poprawny kod.

I niestety, żadna akcja tego typu sytuacji nie zmieni. Dopiero gdy IE6 będzie miało naprawdę marginalne znaczenie (powiedzmy poniżej 3-4%) będzie można go z czystym sumieniem zignorować (wtedy ponarzekamy sobie na IE7). Ale to nie nastąpi szybko. niektórzy użytkownicy pirackich kopii Windowsa XP sami wyłączają automatyczne aktualizacje zaraz po zainstalowaniu systemu…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Witek  26 marca 2008 o godz. 3:38 #
Gravatar

Widzisz człowieku. Webmaster zamiast spędzac dziesiątki godzin nad upierdliwością IE, powinien zając sie funkcjonalnością i ergonomią serwisu. IE utrudnia realizacje tego, zatrzymując postep Sieci.

zwiń wątek tuxmaniak  26 marca 2008 o godz. 13:10 #
Gravatar

Dokładnie! Np: grafika wektorowa svg jest standardem W3C. Zgodnie z tym standardem, może być zamieszczana na stronie poprzez zagnieżdżenie jej kodu xml w kodzie strony. Może nawet służyć do tworzenia animacji, podświetlanych przycisków, itp. Widział ją ktoś kiedyś na jakiejś stronie? Nie, bo zgodnie ze standardem jest obsługiwana tylko przez Firefoxa, no i jeszcze może przez Operę i/lub Konquerora, ale nie wiem na pewno. Co prawda, w IE możesz ją również obejżeć, ale dzięki svg-viewerowi, napisanemu przez Adobe. Ani to zgodne ze standardami, ani wygodne. Miejmy nadzieję, że w MSIE8 to się zmieni.

zwiń wątek tomek  26 marca 2008 o godz. 16:20 #
Gravatar

W Operze SVG jest wspierane lepiej niż w Firefoksie :P

Co do Konquerora, to też wspiera, ale dopiero od Konqerora 4 to wsparcie jest na odpowiednim poziomie.

 
 
 
 
zwiń wątek zwierzak  26 marca 2008 o godz. 2:37 #
Gravatar

Hmmm, wielu webdeveloperów do dzisiaj sprawdza strony na IE5.5 i IE5, a czasem na starych wydaniach Netscape ;)

To jest dopiero poświęcenie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek niedzwiedz_2  26 marca 2008 o godz. 9:04 #
Gravatar

to już chyba sztuka dla sztuki :P

 
zwiń wątek Moarc  29 marca 2008 o godz. 8:52 #
Gravatar

Ja sprawdziłem, jak mój (niepoprawiany do standardów) blog wygląda w IE 5, 5.5 i chyba 7 czy 8, żeby się pośmiać, ale niestety działa :D muszę go poprawić do CSS2 i XHTML1.1 Scrict…

 
 
zwiń wątek paplo  26 marca 2008 o godz. 3:01 #
Gravatar

według mnie IE6 nie jest przeglądarką stron www ponieważ nie spełnia norm W3C i uważam że twórcy stron www wogóle powinni przestać wsperać IE6 wyświetlając komunikat użytkownikowi że aby mógł przeglądać daną witrynę musi użyć do tego przeglądarki spełniającej normy W3C oraz umieścić link do serwisu firefox czy opery :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek l30n  26 marca 2008 o godz. 4:19 #
Gravatar

A wtedy 80% ludzi przestaloby odwiedzac dany serwis, dochody z reklam by spadly, serwis by upadl :-) Rewelacja..

zwiń wątek paplo  26 marca 2008 o godz. 15:24 #
Gravatar

Zgadzam sie z tobą ale ja miałem na myśli to że jeśli *z dnia na dzień* *każdy* twórca witryny www (przykładowo konsorcjum W3C ogłasza z wyprzedzenie że dajmy na to 01.01.2010) który *szanuje* siebie i internetowe standardy będzie *wspierał* tylko przeglądarki spełniające *normy* to wtedy choćby na sam *szum medialny* i obawy użytkowników że ich ukochany miś IE6 z dnia na dzień będzie miał problemy z utwarciem większości serwisów to ta *pseudoprzeglądarka* zostanie przez tych użytkowników zastąpiona programem spełniającym *normy* może nie wszystkich użytkowników ale dużej części napewno :-)

zwiń wątek itb  27 marca 2008 o godz. 13:41 #
Gravatar

nierealne. to tak jakby powiedziec ze, od

01.01.2010 swiat porzuca ipv4

i rutuje tylko ipv6.

 
 
zwiń wątek ~m~  26 marca 2008 o godz. 16:43 #
Gravatar

Spokojnie, zaczniemy od stron prywatnych, blogów, galerii, stron hobbystycznych, to z czasem się użyszkodnicy IE pokapują, że coś jest nie tak..

Mnie bardziej martwią administratorzy uczelnianych czy szkolnych pracowni komputerowych, gdzie często nawet nie da się odpalić OperyUSB (firewall puszcza tylko wybrane programy), nie mówiąc już o zainstalowaniu jakiejś sesnownej przeglądarki. A mówi się, że uczelnie mają być siedliskiem innowacji >:/

 
 
zwiń wątek soda2  26 marca 2008 o godz. 8:16 #
Gravatar

poza tym, ja rozumiem – standard, standardem. Ale podejście W3C to jedyne możliwe rozwiązanie też nie jest właściwe, wierzak, wiesz, że jest wiele standardów internetowych? A akurat W3C nie jest oficjalną organizacją która powinna mieć specjalne względy by być tą poważaną. Przykładem jest specyfikacja XHTML 1.1, zarysy XHTML 2.0 (które są już dawno – a mało kto o nich wie, i o stosowaniu nie mówię…bo to jest na dzień dzisiejszy niemożliwe) i równolegle powstająca specyfikacja HTML 5.0.

zwiń wątek tomek  26 marca 2008 o godz. 16:36 #
Gravatar

Akurat W3C jest organizacją oficjalną. W zarządzie tej organizacji siedzą ludzie, którzy stworzyli WWW. Organizacja ta skupia także twórców przeglądarek internetowych.

Pomyśl zanim coś napiszesz.

XHTML 1.1 jest standardem w Internecie, którego nie wspiera tylko jeden z głównych graczy – IE. I co? Wszyscy mają się przystosować do Mikrosoftu? Jasne.

Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale HTML 5 zaczął być tworzony niezależnie od XHTML 2 przez to, że duża część stron internetowych jest pisana przez ludzi, którym się nie chce pisać poprawnego kodu ("błędy? i co z tego, że robię błędy – i tak strona się wyświetla") i dla tego nie przerzucili się na XHTML. Poza tym HTML 5 zaczął być tworzony poza W3C i dopiero po jakimś czasie W3C się zajęło tym językiem (i oczywiście, równolegle do HTML 5 powstaje teraz XHTML 5 (pięć, nie dwa)). A XHTML 2 to oddzielna historia. I wcale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby W3C wzięło lepsze rzeczy z obydwu specyfikacji (XHTML 2 oraz (X)HTML 5) i połączyła je w jeden standard (i miejmy nadzieję, że tak się stanie, bo obydwa języki mają wiele zalet).

 
zwiń wątek dos  26 marca 2008 o godz. 18:02 #
Gravatar

Ja piszę w XHTML 1.1 moje szablony na blogi i mniej oficjalne strony i nie widzę powodów dla których stosowanie tego miałoby być niemożliwe (z wyjątkiem IE oczywiście, ale mnie na moich prywatnych stronach akurat IE nie obchodzi)

 
 
zwiń wątek sadi  26 marca 2008 o godz. 16:39 #
Gravatar

Kiedyś tak miałem na swojej stronie/blogu, ale po jakimś czasie dałem za wygraną – w ten sposób i tak się nic nie zdziała, a się tylko obrywa obelgami. No chyba, że jest się webmasterem bardzo popularnego serwisu – portale, Google, Wikipedia, wtedy może jest sens spróbować ;)

 
zwiń wątek Memphis  26 marca 2008 o godz. 23:48 #
Gravatar

Moim zdaniem bez sensu. Nie ważne, czy "IE only" czy "cokolwiek only". Każde "only" to błąd. Ma być interoperacyjność, a nie faworyzowanie jakiejkolwiek ze stron.

 
 
zwiń wątek Jarek  26 marca 2008 o godz. 10:50 #
Gravatar

Mało tego, nie tylko IE6 lecz jak dotąd wszystkich wersji IE, włącznie z IE8 zdającą test Acid2, lecz nie potrafiącą otworzyć najprostszego nawet dokumentu XHTML (serwowanego z typem application/xhtml+xml). Dlatego uważam, że opisana w artykule akcja "Save the Developers" nie jest zbyt przemyślana. Proponuje się w niej zamianę jednego programu nie spełniającego podstawowych funkcjonalności przeglądarki internetowej na drugi, również nie posiadający tych funkcjonalności.

IMHO znacznie lepszym rozwiązaniem jest kampania BrowseHappy.pl nie zaangażowana w promowanie jakiegoś jednego programu, lecz namawiająca użytkownika aby po prostu zainstalował przegladarkę internetową. Podobnie, jak w opisywanej akcji, BrowseHappy.pl proponuje zastosowanie tzw. infobara (browsehappy.pl/infobarwebmaster). Stosuję to rozwiązanie bardzo chętnie – stanowi on obowiązkowy element tworzonych przeze mnie serwisów i spełnia swoją rolę znakomicie. Pozwala na zrealizowanie całego (poza pierwszą stroną zawierającą infobar) serwisu w normalny sposób – zgodnie ze standardami sieciowymi. Praktyczna obserwacja ilości użytkowników odwiedzających serwisy nie potwierdza obaw niektórych webmasterów co do negatywnego wpływu takiego postępowania.

A tytułowe hasło "Oszczędź programistów" skomentuję następująco: niech wreszcie programiści zaczną oszczędzać sami siebie. O ile użytkownicy nie są niczemu winni (to nie ich wina, że próbuje im się wcisnąć jakiś wihajster wmawiając, że to przeglądarka), to webmasterzy (nie uogólniając) są często ofiarą swojego niedostatku kultury technicznej wynikającej z braku zrozumienia sensu i potrzeby przestrzegania norm technicznych oraz konformistycznej postawy wobec programu, który na razie "nie ma czego szukać" wśród przeglądarek internetowych. Przecież gdyby nie taka ich postawa, o IE rozmawialibyśmy dziś jedynie w kontekście historycznym.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek _equ  26 marca 2008 o godz. 13:42 #
Gravatar

Wiekszosc uzytkownikow, ktorzy korzystaja z nieaktualnych wersji IE to uzytkownicy, ktorzy:

a) nie maja pojecia o istnieniu uaktualnionych wersji, badz innych przegladarek

b) nie są w stanie zainstalowac nowej przegladarki (–niewiedza–)

c) nie widzą potrzeby uaktualniania, bo ich osobiste wymagania są skrajnie ograniczone.

d) nie chce im sie instalowac nic nowego (–lenistwo–)

To też 'buttony' zachecajace do pobrania nowej przegladarki (te ze strony http://www.savethedevelopers.org są do niczego, bo nawet nie piszą co to jest. Nie kazdemu te nazwy mowia 'uaktualnij/zmien przegladarke'. Malo to zachęcaczy do ściągniecia oprogramowania na popularnych stronach? Userzy takie cos po prostu automatycznie ignorują.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek megaloman  26 marca 2008 o godz. 16:03 #
Gravatar

zapominasz o użytkownikach w sieciach korporacyjnych, którzy nie mają kontroli nad swoim komputerem – oni mają IE6 i o IE7 czy innej przeglądarce mogą tylko pomarzyć, a wszystko dlatego, iż administrator jest leniwy i nie lubi zmieniać rzeczy, które działają…

 
zwiń wątek Thar  26 marca 2008 o godz. 16:08 #
Gravatar

Większość użytkowników nie ma pojęcia o istnieniu przeglądarek w ogóle. Dla nich niebieskie e to 'internet'.

zwiń wątek sadi  26 marca 2008 o godz. 16:45 #
Gravatar

Niestety masz rację. Od jakiegoś czasu nawet na znakach przy drogach informujących o stacji benzynowej, WC, barze itp. pojawia się czasem wspomniane niebieskie "e", oznaczające dostęp do internetu. Smutne…

zwiń wątek paplo  27 marca 2008 o godz. 12:21 #
Gravatar

lamerstwo nie zna gramnic niestety :-(

 
 
 
 
zwiń wątek tristan  26 marca 2008 o godz. 15:41 #
Gravatar

Ja tam bym był za akcją ,,oszczędź użytkownika''. Tego kretyna co wymyślił, że zamiast programów będą WWW to powinni zabić. Co gorsza, stado pokemonów to potwierdza, że www jest fajne. Piiiiii, a nie fajne.

Nawet jak się gugiel uwija jak szalony to i tak mu ściema, a nie wygoda wychodzi. Przecie WWW to jest jakieś przekleństwo dzisiejszych czasów

Właśnie trzech uczniów wklepałem w nowy system (Platformę Oświatową) i już mnie ręce bolą od klikania myszką, a gdzie jeszcze 23 pozostałych.

Do tego wprowadzam tylko podstawowe dane, a nie wszystkie. około 30-50 kliknięć na ucznia, masakra.

WWW jest dobre do wysłania emila na szybko, czy komentarza jak ten, a nie do tworzenia interfejsu aplikacji. I nie, nie chcę słyszeć, że to wina twórców, bo:

a) jest jak jest, a twórcy jacy są tacy są

b) jak mówiłem, nawet guglowi wygoda wychodzi marna, choć się ludzie nie wiedzieć czemu gmailem zachwycają

Nic nie zastąpi porządnej aplikacji z GUI czy TUI, obsługiwalnej bez myszki. Ja jestem dziecko DOSa i pamiętam czasy jak wszedł Windows i wszyscy się zachwycali jednolitą i intuicyjną obsługą. A teraz weszło WWW i jest niewygodna, nieintuicyjna i poooooooooooooooooooooooooooooooowolna obsługa. W arkuszu mam zestawienie uczniów, oceny, obecności i obsługa jest szybka i w miarę wygodna — a to tylko arkusz. A co dopiero jakby był porządny specjalizowany program z GUI.

Dla WWW stanowcze nie! WWW to źródło informacji a nie interfejsy dla aplikacji. Jakby to w końcu ludzie zrozumieli, to by wystarczała znów prosta przeglądarka.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abc  26 marca 2008 o godz. 16:29 #
Gravatar

Ale Firefox to jak najbardziej prosta przeglądarka i wielu osobom wystarcza nawet bez rozszerzeń.

Aplikacje sieciowe są o tyle dobre, że gdzie się tego nie odpali, będzie działać, w przeciwieństwie do stacjonarnych, które wymagają rozlicznych komponentów (np. Mono + GTK# jeśli ma być wieloplatformowo – domyślnie tylko w niektórych dystrybucjach Linuksa)

 
zwiń wątek michuk  26 marca 2008 o godz. 17:12 #
Gravatar

@tristan: niezaprzeczalną zaletą aplikacji webowych jest ich dostępność z dowolnego miejsca z Internetem. Z tego powodu przesiadłem się całkowicie z Thunderbirda i Liferea na GMail i Google Reader. Nie są wcale wygodniejsze jeśli chodzi o interfejs (chociaż są blisko) ale są zawsze dostępne — zawsze mogę mieć pewność, że znajdę swoje dane. I to jest najważniejsze.

 
 
zwiń wątek pawel  26 marca 2008 o godz. 17:27 #
Gravatar

Współczuje Ci tak badziewnie napisanej aplikacji w której musisz klikać 30-50 razy dla jednego ucznia, ale wierz mi interfejs można spieprzyć zarówno w programie z GUI jak i w aplikacji webowej, dziś w dobie AJAXa aplikacje internetowe potrafią być nie mniej wygodne niż tradycyjne. Czemu ludzie zachwycają się Gmailem? Bo jest niewiele mniej wygodny niż program pocztowy, jest prosty szybki i funkcjonalny, no i obsługuje skróty klawiszowe – prawie jak DOS :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tristan  27 marca 2008 o godz. 5:22 #
Gravatar

Aplikacje webowe nie są w stanie być równie wygodne co klasyczne. To znaczy da się zrobić zupełnie bez sensu aplikację klasyczną i wtedy może znajdzie się łebowa lepsza.

U mnie Gmail żadnych skrótów nie ma, choć wiem, ponoć może mieć. ale nawet jeśli, to są one jakieś tam własne, niezgodne z niczym, w przeciwieństwie do aplikacji z GUI, gdzie sam sobie skróty ustawiam, a do tego już z fabryki wychodzą one praktycznie jednolite i zupełnie wygodne.

Do michuka, żeby nie tworzyć osobnego komentarza:

Webmaila to ja używałem już w latach 90, jak jeszcze świat był wolny od gogla. Więc to nie oni wynaleźli webmaila. Ale to jest rozwiązanie dobre do szybkiego wysłania/odebrania czegoś w terenie u klienta. A nie do obsługi moich kilkuset już chyba teraz tysięcy listów. Zwłaszcza w tak badziewnym webmailu, jak gmail, gdzie nawet folderów nie ma i wszystko w inboksie siedzi.

Nie, co by nie mówić, WWW nie powstało do aplikacji i nie powinno być do nich wykorzystywane. Wiem, że da się zepsuć aplikację GUI, ale robi się to zdecydowanie rzadziej niż aplikację WWW, której defakto nie da się napisać w sposób wygodny. To nie ta technologia i nie ta idea. A do tego robią je zazwyczaj ludzie o zerowej wiedzy programistycznej, bo przecie byle gimnazjalista potrafi w PHP sklecić coś. A już żeby poznać takie Qt to trzeba nieco wiedzieć, więc i szanse skopania są mniejsze.

Zapraszam do mnie, do wklepania ocen 200 uczniów do koszmarka zwanego e-dziennikiem, potem do koszmarka zwanego platformą oświatową… Nie spotkałem jeszcze w życiu żadnego wygodnego rozwiązania bazującego na WWW.

ZOSTAWMY WWW NA INFORMACJE. A programy piszmy normalne.

zwiń wątek pawel  27 marca 2008 o godz. 10:30 #
Gravatar

OK, nie ma folderów ale ma coś podobnego etykiety (labels) co jest o tyle lepsze że jedna wiadomość może być w przeciwieństwie do folderu w kilku etykietach. Swoją drogą naprawdę żałuję że nie znam tej aplikacji, musi być z nią dużo zabawy:)

zwiń wątek tristan  28 marca 2008 o godz. 11:13 #
Gravatar

Tyle, że etykiety pozostawiają całość w inbox

 
 
 
 
zwiń wątek m  26 marca 2008 o godz. 22:24 #
Gravatar

a opera przed chwilką rozjechała ACID3 :)
http://my.opera.com/desktopteam/blog/2008/03/26/o

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Budyń  26 marca 2008 o godz. 23:43 #
Gravatar

Dawno temu, na pl.comp.www

[..] piszmy strony pod specyfikacje, a nie pod przeglądarki ! [..]

odpowiedź:

[..] a kto je wtedy będzie oglądał ? [..]

BTW: jeżeli firma ma kilka(naście) tysięcy komputerów, a 90% aplikacji jest "online" i w dodatku IE6-only…to nikt nie będzie bawił się w aktualizację 'dla czyjejś wygody'.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Jarek  27 marca 2008 o godz. 9:07 #
Gravatar

A powinien – i to nie "dla wygody" lecz w celu zapewnienia możliwości korzystania z zasobów Internetu. Opisujesz bardzo specyficzną sytuację. IE jest wykorzystywany w przedsiębiorstwach do obsługi ich własnych aplikacji "online" w ramach swojego własnego intranetu, który nie musi (i często nie jest) być zgodny ze standardami internetowymi tylko z założeniami swojej własnej standaryzacji, ponieważ to nie jest Internet. Administrator, który proponuje użytkownikom swojej sieci dodatkowe wykorzystywanie IE do pracy w Internecie nie postępuje rozważnie. To nie wina standardów internetowych, że sieć jakiegoś przedsiębiorstwa ma takiego administratora.

 
 
zwiń wątek feliks  27 marca 2008 o godz. 15:21 #
Gravatar

nie no ja używam internet explorera 7 i nie mam żadnych problemów, dla pozostałych z problemami – zmieńcie przeglądarki i już.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Arron Hambright  17 marca 2011 o godz. 16:31 #
Gravatar

I’d have to set with you here. Which is not something I typically do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Johnnie Hearson  8 kwietnia 2011 o godz. 22:21 #
Gravatar

extravagant register you accept

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 3:03 #
Gravatar

I discovered more new stuff on this losing weight issue. 1 issue is that good nutrition is especially vital if dieting. A big reduction in fast foods, sugary food, fried foods, sugary foods, pork, and white-colored flour products may be necessary. Retaining wastes parasites, and contaminants may prevent targets for fat loss. While certain drugs briefly solve the challenge, the terrible side effects are usually not worth it, and they never give more than a short-term solution. It is a known indisputable fact that 95% of fad diets fail. Many thanks sharing your opinions on this blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jeffery Becklund  12 kwietnia 2011 o godz. 3:22 #
Gravatar

Hmm is anyone else experiencing problems with the images on this blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog. Any feed-back would be greatly appreciated.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Getting Better Grades  12 kwietnia 2011 o godz. 4:30 #
Gravatar

Now you have got your new web page and you’re eager to begin making some gross sales! But, how will you make gross sales in the event you do not need high volumes of holiday makers to your web site?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetic Testing  12 kwietnia 2011 o godz. 5:04 #
Gravatar

You made some valid points in this article. I’ve done a lot of searching on the topic and found many people will agree with your blog. Thanks, Diabetic Testing

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Coupons Coupons  12 kwietnia 2011 o godz. 5:05 #
Gravatar

Keep functioning ,impressive job!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek North Ridgeville Ohio Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 5:16 #
Gravatar

What a super site and interesting posts, I will add a link on my blogroll and bookmark this site. Regards! Thanks! Cheers! North Ridgeville Ohio Passport Offices

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 5:23 #
Gravatar

Keep to concentrate your level, this is great blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek free movies anytime  12 kwietnia 2011 o godz. 5:44 #
Gravatar

I enjoy this site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 9:30 #
Gravatar

The most comprehensive and very well thought out write up I have found on this subject on the net. Keep on writing, I will keep on coming by to read your new content. This is my fourth time coming by your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 11:44 #
Gravatar

Fabulous short article! I’ll join up ideal right away wth the little feedreader application!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek boatgames  12 kwietnia 2011 o godz. 13:49 #
Gravatar

So long you realize males are like youngsters, you already know entire!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 14:40 #
Gravatar

I know this isn’t exactly on subject, however i have a website online utilizing the same program as properly and i get troubles with my comments displaying. is there a setting i’m missing? it’s attainable you might assist me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis zwarte woud  12 kwietnia 2011 o godz. 14:55 #
Gravatar

After I saw the film and liked it so much, I HAD to see if critics agreed.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek e-katalog  12 kwietnia 2011 o godz. 15:10 #
Gravatar

whoah this blog is wonderful i love reading your articles. Keep up the good work! You know, many people are searching around for this information, you could help them greatly.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet  12 kwietnia 2011 o godz. 16:46 #
Gravatar

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine. Please let me know where you got your theme. Bless youcoach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Peggy Brett  12 kwietnia 2011 o godz. 17:20 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Salome Sheston  12 kwietnia 2011 o godz. 17:30 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fencing manchester  12 kwietnia 2011 o godz. 17:43 #
Gravatar

I precisely desired to thank you very much once more. I am not sure the things I would’ve sorted out in the absence of those pointers documented by you concerning my area of interest. It seemed to be a daunting circumstance for me, but noticing your specialized manner you treated it took me to weep over gladness. Now i am thankful for the work as well as have high hopes you really know what a great job you happen to be carrying out educating most people through your web page. More than likely you have never come across any of us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington NC Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 17:46 #
Gravatar

Search engine optimization needs a great search engine optimizer plan. Just one in all these methods could make a big distinction in your sites place and company your website brings you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek central heating repair  12 kwietnia 2011 o godz. 18:56 #
Gravatar

I must show some appreciation to the writer for rescuing me from this type of problem. Just after searching throughout the world-wide-web and meeting tips which are not beneficial, I was thinking my life was gone. Being alive minus the answers to the issues you’ve fixed as a result of your main article content is a serious case, as well as ones that might have in a wrong way affected my entire career if I had not discovered your website. Your personal know-how and kindness in playing with every part was very helpful. I don’t know what I would have done if I had not encountered such a solution like this. I am able to at this time relish my future. Thanks very much for your skilled and amazing guide. I will not hesitate to endorse the blog to anyone who needs to have recommendations on this subject matter.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 19:37 #
Gravatar

My partner and I really enjoyed studying this weblog put up, I used to be simply itching to know do you trade featured posts? I’m all the time trying to find someone to make trades with and merely thought I’d ask.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek schleicher  12 kwietnia 2011 o godz. 20:29 #
Gravatar

Good Stuff, do you currently have a twitter account?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek click here  12 kwietnia 2011 o godz. 20:35 #
Gravatar

Your place is valueble for me. Thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Margery Guild  12 kwietnia 2011 o godz. 20:44 #
Gravatar

You made some valid points in this post. I’ve done a lot of searching on the topic and found many people will agree with your blog. Thanks, Margery Guild

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Phillip U. Burnette  12 kwietnia 2011 o godz. 20:48 #
Gravatar

Helpful

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Libidoxin  12 kwietnia 2011 o godz. 23:38 #
Gravatar

I’m happy I found this kind of weblog, I couldnt discover any info on this subject matter prior to.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 1:15 #
Gravatar

Thanks for taking the time to debate this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If potential, as you acquire expertise, would you thoughts updating your weblog with further info? This can be very helpful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rosalind Rhynes  13 kwietnia 2011 o godz. 2:07 #
Gravatar

Great post! Keep it up! Personally, I think having the self discipline to follow through on one’s goals and expectations is the single most important thing a person needs to have. Not only in sports but in just about everything you do in your life. You’d be crazy to expect getting well-developed muscles if you are not working out religiously or if you are not following a proper diet. Following-through makes all the difference. A fire will eventually die out if you don’t feed fuel to it, but it can grow really big if you fan it and give it more fuel to burn. So, if we’re talking about building muscles, following-through means having and executing the right workout program for you, eating a proper diet, taking in supplements, and living a healthy lifestyle. Have a great day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 2:22 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jennefer Cimko  13 kwietnia 2011 o godz. 5:48 #
Gravatar

After I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now every time a remark is added I get four emails with the identical comment. Is there any means you may take away me from that service? Thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Przewóz Osób Gdańsk  13 kwietnia 2011 o godz. 10:33 #
Gravatar

I was just browsing in some places along with you just read this post. I must say that we are inside the hand of luck today in any other case getting such an excellent post to learn wouldn’t have been achievable personally, at the least. Really appreciate your content.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Autobus Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 12:41 #
Gravatar

Your site offers a lot of unique insights and information. I haven’t really thought about it like that.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  13 kwietnia 2011 o godz. 13:12 #
Gravatar

I know this isn’t exactly on subject, however i’ve a site using the same program as well and i get troubles with my comments displaying. is there a setting i am missing? it’s attainable you could assist me out? thanx.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 14:23 #
Gravatar

Thanks for taking the time to debate this, I really feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you achieve expertise, would you mind updating your weblog with further information? This can be very helpful for me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Reginald Jesiolowski  13 kwietnia 2011 o godz. 14:47 #
Gravatar

Thanks for all your valuable labor on this blog. Ellie delights in engaging in investigation and it’s really simple to grasp why. A lot of people know all regarding the dynamic means you make valuable tips via this web blog and therefore boost response from other individuals on the matter and my girl is certainly becoming educated a great deal. Take pleasure in the rest of the year. You’re conducting a powerful job.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 15:35 #
Gravatar

hey all, I used to be just checkin’ out this blog and I actually admire the premise of the article, and don’t have anything to do, so if anyone wish to to have an engrossing convo about it, please contact me on AIM, my title is heather smith

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kris Jeanpierre  25 sierpnia 2011 o godz. 5:11 #
Gravatar

I enjoy your piece of work, thanks for all the informative posts .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Casey Juedes  9 lutego 2012 o godz. 14:04 #
Gravatar

Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with other folks, why not shoot me an email if interested.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia