Kategorie:
35

Pidgin 2.4.0 wydany

Ukazała się nowa wersja popularnego multikomunikatora Pidgin, umożliwiającego porozumiewanie się za pośrednictwem takich protokołów i sieci jak Jabber, Gadu-Gadu, MSN czy ICQ. Wśród zmian znajdziemy przede wszystkim poprawki błędów oraz drobne nowe funkcjonalności.

Część zmian dotyczy okna rozmowy, takich jak automatyczna zmiana wysokości pola do wpisywania tekstu, możliwość zmiany kolorów imion rozmówców czy indywidualne opcje dotyczące zapisu treści rozmów dla danego kontaktu. Wprowadzono także poprawki do notyfikacji o pisaniu. Rozszerzone zostało także wsparcie dla protokołów AIM, ICQ, Yahoo!, MSN oraz XMPP.

Użytkownicy systemów Windows mogą pobrać najnowszą wersję Pidgina z jego oficjalnej strony. Z kolei użytkownicy GNU/Linuksów mogą albo skompilować Pidgina własnoręcznie ze źródeł, albo też poczekać na umieszczenie zaktualizowanych pakietów w repozytoriach.

Więcej informacji: http://techvortal.com/2008/03/01/pidgin-...240-wydany

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

31 komentarzy

zwiń wątek tacka  1 March 2008 o godz. 18:24 #
Gravatar

czy istnieje sposob na rozmowe z kilkoma osobami w jednym okienku (konferencja) w sieci gg? Kiedys udalo mi sie to odpalic ale po zamknieciu okienka niestety konferencja niechce sie ponownie wlaczyc (wyskakuje blad – "alias zajety" lub cos podobnego) Ogólnie program jest fajny ale konferencje w gg to dla mnie podstawowa funkcjonalnosc ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek http://elkanguro.ope  2 March 2008 o godz. 0:40 #
Gravatar

Hmm, konferencja u mnie działa bez problemu. Może spróbuj na tej najnowszej wersji. Ja właśnie przed chwilą skompilowałem:D

 
 
zwiń wątek CeCeron  1 March 2008 o godz. 18:44 #
Gravatar

Ja dodałem do listy kontatków nową konferencję, podłączam się do niej i następnie dodaję nowych użytkowników z menu kontekstowego.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek shutdownrunner  1 March 2008 o godz. 19:14 #
Gravatar

Ok. To ja sobie czeknę czy w repo dostępny jest apgrejd to tego pekedża. Ewentualnie downlądnę sobie arkajwa i mejknę sobie pidgina dla swojego systemu.

A tak na serio, to piję do "notyfikacji o pisaniu". Notify ma całkiem prosty odpowiednik w języku polskim, a mianowicie "powiadom", czyli mogłoby to być "powiadamianie o pisaniu", chociaż może jakaś burza mózgów da w rezultacie jakieś zgrabniejsze tłumacznie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Wasacz  1 March 2008 o godz. 22:04 #
Gravatar

Nie zgodzę się z tobą akurat w tym przypadku. Z tego co mi wiadomo, bardziej przyjęło się tłumaczenie „notyfikacja”. Na podobnej zasadzie funkcjonuje termin „notyfikator” (np. „notyfikator pocztowy”) – przyznasz, że „powiadamiacz” brzmi zdecydowanie gorzej. Wówczas mogłaby pojawić się pewna nieścisłość – „powiadamiać”, ale już za pośrednictwem „notyfikatora”. Nie wspomnę już, że sam sugerujesz jakąś wątpliwość przy „powiadamianiu o pisaniu”. Proponuję także zapytać Google, chociaż – jak wiadomo – jego wyniki nie są decydujące w tej kwestii ;) Niestety nie można się w tym przypadku odnieść do definicji słownikowych obydwu słów, ponieważ te odnoszące się do omawianego przypadku jeszcze nie istnieją.

Inna sprawa, że sam jestem przeciwny „apgrejdowaniu pakejdżów”, dlatego tym bardziej nie rozumiem twojego niezadowolenia.

zwiń wątek sprae  2 March 2008 o godz. 3:41 #
Gravatar

Czy jesteś także propagatorem słowa "destynacja" ?

 
zwiń wątek wojtekka  2 March 2008 o godz. 3:50 #
Gravatar

> Nie zgodzę się z tobą akurat w tym przypadku. Z tego co mi wiadomo,

> bardziej przyjęło się tłumaczenie „notyfikacja”.

Mhm, pewnie dlatego w GNOME jest „obszar powiadamiania”. To, że coś się przyjęło, zwłaszcza w świecie windowsowym, nie znaczy, że jest poprawne i że wszyscy mają to bezmyślnie kopiować (np. „kopiuj” vs „skopiuj”).

w.

zwiń wątek Wasacz  2 March 2008 o godz. 12:39 #
Gravatar

> Czy jesteś także propagatorem słowa “destynacja” ?

Nie.

> Mhm, pewnie dlatego w GNOME jest „obszar powiadamiania”.

GNOME ze swoimi błędami gramatycznymi i wieloma niedociągnięciami jest ostatnią rzeczą, jaką bym się sugerował, wybacz.

> To, że coś się przyjęło, zwłaszcza w świecie windowsowym, nie znaczy, że jest poprawne (…)

Podarujmy sobie taką dyskusję, jeśli ma ona się sprowadzać wyłącznie do argumentów typu „Windows jest zły”. Tym bardziej, że nie wspomniałem ani o jednym systemie, ani też o drugim – w tym kontekście.

> „kopiuj” vs „skopiuj”

Nie widzę analogii.

 
zwiń wątek flameheart  2 March 2008 o godz. 16:04 #
Gravatar

Moje ulubione to :

"44% w użyciu jako buforem"

Zeby nie bylo to uzywam gnome i bardzo sobie cenie :)

Fajną konstrukcją jest rowniez "wykańczanie przeniesienia…"

 
zwiń wątek wojtekka  2 March 2008 o godz. 20:20 #
Gravatar

> > Mhm, pewnie dlatego w GNOME jest „obszar powiadamiania”.

>

> GNOME ze swoimi błędami gramatycznymi i wieloma niedociągnięciami

> jest ostatnią rzeczą, jaką bym się sugerował, wybacz.

W takim razie na pewno jesteś w stanie podać jakieś autorytatywne źródło, które potwierdzałoby popularność „notifykacji” i pochodnych?

> > To, że coś się przyjęło, zwłaszcza w świecie windowsowym,

> > nie znaczy, że jest poprawne (…)

>

> Podarujmy sobie taką dyskusję, jeśli ma ona się sprowadzać

> wyłącznie do argumentów typu „Windows jest zły”.

Jeśli wtrącenie traktujesz jako główny argument, to ja przepraszam, faktycznie lepiej podarować sobie taką dyskusję. Wspomniałem o Windows, bo googlanie „notyfikatora pocztowego” wyrzuciło względnie niewiele wyników, a początkowe dotyczą oprogramowania dla tego systemu.

w.

 
zwiń wątek Wasacz  2 March 2008 o godz. 20:38 #
Gravatar

> googlanie „notyfikatora pocztowego”

Wybacz, że wyłerdpresowałem tego niusa.

 
zwiń wątek nat  3 March 2008 o godz. 9:47 #
Gravatar

wyforgiwuj chyba?

 
 
zwiń wątek shutdownrunner  3 March 2008 o godz. 12:16 #
Gravatar

Apgrejdowanie pakejdży (czy jak to transliterować) to taki humorystyczny wstęp i nie należy nigdy tak pisać czy tym bardziej mówić.

Poszukaj w google np. "powiadamianie sms", "powiadamianie o nadejściu poczty", "powiadomienie o nadejściu poczty" i w ogóle powiadomienie.

Co do słowa notyfikacja, to zawsze jest to kwestia subiektywna, ale coś mi tam brzęczało w głowie, że średnio pasuje w kontekście komunikatora: definicja SJP. Termin ten używany jest raczej w kontekście oficjalnym tak jak np. nota dyplomatyczna. Nie powiedziałbyś "moje noty trzymam w Tomboyu" tylko raczej byłaby mowa o notatkach.

Nie wspomnę już, że sam sugerujesz jakąś wątpliwość przy „powiadamianiu o pisaniu”.

To była tylko propozycja równie dobra/zła propozycja jak notyfikacja o pisaniu. Mimo wszystko obie są błędne, bo słowo pisać wymaga po sobie jakiegoś dopełnienia i w żadnym z tych przypadkuch ono nie występowało. Ok, ale dzięki za newsa, a moimi komentarzami się nie przejmuj, bo i tak jak każdy Polak wiem swoje i żadnymi argumentami mnie nie przekonasz:P

Ok. To kip-apuj dobrego dżoba i rajtuj kolejne niułsy.

zwiń wątek Wasacz  4 March 2008 o godz. 17:13 #
Gravatar

> Co do słowa notyfikacja, to zawsze jest to kwestia subiektywna, ale coś mi tam brzęczało w głowie, że średnio pasuje w kontekście komunikatora: definicja SJP.

Definicja słownikowa dla tego przypadku jeszcze nie istnieje, trudno jest więc rozważać ją w kontekście komunikatorów, czy nawet odrobinę szerzej. Z mojego komentarza raczej bezpośrednio to nie wynika, ale wcale nie jestem przeciwny stosowania terminu „powiadamianie o pisaniu”. Zauważ proszę jeszcze, że „poprawka notyfikacji o pisaniu” brzmi akurat w tym przypadku nieco zgrabniej niż „poprawka powiadamiania o pisaniu”, gdzie z powodu nagromadzenia liter „p” na początku wyrazu chyba lepiej było posłużyć się „notyfikacją”.

Ja tam się nie przejmuję, wpadłem tylko poflejmować trochę. Ale okej, będę kip-apował. Fęks ;-)

 
 
 
 
zwiń wątek smalu  1 March 2008 o godz. 19:31 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek tadeusz  1 March 2008 o godz. 20:27 #
Gravatar

obsługa gg w tym programie to tragedia, brak wysyłania obrazków, plików, nie pokazuje IP do tego problemy z importem i wyświetlaniem programów..

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek lukasz210  2 March 2008 o godz. 1:05 #
Gravatar

Może i nie ma tylu funkcji co inne komunikatory ale dla mnie ma jedną podstawową zaletę. Dzięki Pidginowi mogę komunikować się z użytkownikami MSN, Yahoo czy Google Talk. Bo o ile w Polsce Gadu-Gadu jest popularne to już zagranicą nikt raczej nie korzysta z GG.

 
zwiń wątek sprae  2 March 2008 o godz. 3:44 #
Gravatar

Ktoś ci przystawił pistolet do głowy i kazał go używać? Masz wybór Stary i to się liczy.

zwiń wątek shoomq  2 March 2008 o godz. 23:39 #
Gravatar

Osobiście używam obu, więc nie wiem o co się kłócicie :)

Na jabberze klikam w Pidginie, na gg w Kadu. I jestem zadowolony, przynajmniej poważne kontakty jabberowe nie międlą się z przypadkowymi niekiedy na gadu :) ))

 
 
 
zwiń wątek rajca.wordpress.com  2 March 2008 o godz. 9:55 #
Gravatar

Z zadowoleniem sięgnąłem po Pidgin, po ponad roku na Linuksie byłem przyzwyczajony, ale klops. Na Windowsie po zainstalowaniu działa wszystko ok, ale po reboocie nie ma siły, żeby połączył się z GG. Miał ktoś podobny problem?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek rajca.wordpress.com  2 March 2008 o godz. 12:33 #
Gravatar

Problem rozwiązany, po odinstalowaniu AVG 8.0 Pidgin łączy się z GG(a nawet na wszelki wypadek w antywirusie dodałem Pidgina jako "poza obszarem działania") I przy okazji internet mi "odmulił". :D

 
 
zwiń wątek tomekw  2 March 2008 o godz. 10:46 #
Gravatar

Taka mała uwaga odnośnie słowa "funkcjonalność" w newsie. Funkcjonalność może być tylko w liczbie pojedynczej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Wasacz  2 March 2008 o godz. 12:39 #
Gravatar

Zgadza się, mój błąd ;) Poprawione u źródła; tutaj niestety nie mam możliwości edycji.

 
 
zwiń wątek ddx  2 March 2008 o godz. 12:00 #
Gravatar

respekt dla developerów pidgina. przesiadka z ekg (juz dawno temu) okazala sie malo bolesna, a nawet przyjemna :]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek MarusMK  2 March 2008 o godz. 12:51 #
Gravatar

Pod linuksem można też skompilować sobie obsługę protokołu komunikatora Tlen.Pl

Źródła

Zrzut ekranu

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gf  2 March 2008 o godz. 16:17 #
Gravatar

a na nokie s60 jest może jakis jabber, pozwalajacy pisac offline?

perla już znalazłem ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rysh  2 March 2008 o godz. 16:26 #
Gravatar

"Więcej informacji: http://techvortal.com/2008/03/01/pidgin-…240-wy…
Jakie wiecej informacji?! Jak to ta sama notka!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek lethal2  3 March 2008 o godz. 11:02 #
Gravatar

Próbowałem chyba wszystkich komunikatorów, także Pidgina, ale Psi dalej nie traci pozycji głównego. Wygrywa ze wszystkimi w swojej prostocie, może to też wina mojego przyzwyczajenia. Szkoda tylko, że nie jest choć trochę dynamiczniej rozwijany, wtedy byłby luksus :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek samorajp  3 March 2008 o godz. 17:27 #
Gravatar

Otóz mam pewien błąd w nowej wersji.

Kiedy w polu listy kontaktów pisze imię jakiegoś kontaktu mogę wpisać tylko jedną literę i pidgin sie wiesza (musze czekać aż pole wpisywania znikie) Czy muszę przechodzić na starszą wersję?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Rajca(TuxDay)  3 March 2008 o godz. 21:25 #
Gravatar

Pozwoliłem sobie na pobieżny opis, bez wysublimowanych funkcjonalności itp. itd. na swoim drugim blogu. jeśli ktoś zainteresowany, a nigdy nie korzystał zapraszam. Ci co użytkowali pewnie nie mają czego szukać.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek autumnlover  4 March 2008 o godz. 1:05 #
Gravatar

Kiedyś próbowałem używać Mirandy zamiast klienta GG ale jakoś nigdy mnie nie przekonała. Od dłuższego czasu używam Pidżina (zanim jeszcze projekt przyjął ową nazwę), podoba mi się on z wielu powodów, m.in. dlatego że ten sam profil można bez problemu przenosić podobnie jak w przypadku produktów Mozilli – pomiędzy instalacjami Windows i Linuksa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia