16 kwietnia 2009 o 13.00 w Starym Browarze w Poznaniu odbędzie się pierwszy w Polsce BridgeCamp – spotkanie pomostowe dla ludzi organizacji pozarządowych i ludzi branży internetowej. BridgeCamp ma na celu przełamanie trudności we wzajemnych relacjach obu branż.
O BridgeCampie wspominałem już w mojej relacji z Barcampu #14. Z informacji prasowej możemy się dowiedzieć, że:
BridgeCamp będzie miał formułę otwartego i nieformalnego spotkania, sprzyjającą swobodnej wymianie myśli. Podczas prezentacji przedstawicie sektora NGO będą mieli okazję posłuchać o najnowszych technologiach, przydatnych dla ich działalności i przekonać się, że ich użycie nie jest trudne. Z kolei przedstawiciele branży internetowej] będą mieli szansę dowiedzieć się więcej o sektorze pozarządowym i korzyściach płynących ze współpracy z nim.
Tematyka prezentacji obejmować będzie różne zagadnienia – od możliwości wykorzystania bloga, kanałów RSS, crowd-fundingu, crowd-sourcingu w organizacjach pozarządowych, po omówienie specyfiki sektora NGO oraz modelowych przykładów wykorzystania nowych technologii w organizacjach. Gość specjalny opowie o swoich doświadczeniach w koordynowaniu europejskim projektem mającym na celu zbliżenie obu branż.
Podobne imprezy cyklicznie odbywają się już w Europie m.in. w Wielkiej Brytanii, Ukrainie, Łotwie. Ich owocem jest wiele ciekawych, wspólnie zrealizowanych projektów.
BridgeCamp poprzedzają pierwsze w Polsce badania ankietowe znajomości i wykorzystania narzędzi internetowych przez organizacje pozarządowe. Raport zostanie przedstawiony w trakcie spotkania.
Organizatorzy to Fundacja Polak 2.0, portal Ecoosystem.com, Stowarzyszenie Liderów Lokalnych Grup Obywatelskich, Stowarzyszenie 61 oraz Fundacja Innowacyjnych Przedsięwzięć Społecznych.
Dostępna jest również lista potwierdzonych do tej pory prezentacji:
Know-How
- Crowd-funding jako narzędzie finansowania projektów NGO – prezentacja pierwszej polskiej platformy do crowd-fundingu – wyzwania, obawy, możliwości – Siepomaga.pl
- Crowd-sourcing i wykorzystanie społeczności internetowych w promocji działalności NGO – netguru
- Zarządzanie wiedzą w organizacji – Tomasz Karwatka, Divante
- NGO to też marka! Jak mówić o tematach społecznie ważnych, aby ludzie słuchali i działali? – Paweł Tkaczyk, MIDEA, logoprobono.midea.pl
- Blog jako nowe narzędzie kreowania zmiany społecznej – możliwości, narzędzia, koszty, najlepsze praktyki – Bartłomiej Rycharski, Ecoosystem.com
- Dostęp do nowych technologii dla organizacji pozarządowych – Bank Drugiej Ręki (bdr.org.pl) oraz civicrm.org – o projektach Michał Mach
- Ustawa o zbiórkach publicznych a prowadzenie zbiórek w sieci – Marcin Błaszyk, Krzysztof Jarosiński – SLC s.c./Urowska i Wspólnicy sp. k.
- Głosuję, ponieważ mój głos się liczy – Robert Kowalski, Glosuje.com.pl (MyPolitIQ.eu)
- Portal ngo.pl, darmowe narzędzia free.ngo.pl – Iza Dębicka, Alina Gałązka, NGO.pl
- Web 2.0 dla początkujących i średnio zaawansowanych – Marta Klimowicz, socjologiainternetu.blox.pl, biznes20.pl
Dobre Praktyki
- Interactive Tech Tools for Greater Transparency – doświadczenia z projektu, techtools.tol.org/about
- Przykład Dobrej Praktyki – www.przestrzenmiasta.pl – o pomyśle i potencjale – Maciej Jędraszek, Fundacja Projekt Polska
- Generation g@p – postrzeganie portali społecznościowych przez młodzież i dorosłych – Zuzanna Oleś, Incluso Project, Stowarzyszenie “U Siemachy”
- Strażackie doświadczenia z IT – działania codzienne Ochotniczej Straży Pożarnej “Stołpno” – Rafał Dymitruk, Paweł Mikołajczuk
Agenda zapowiada się bardzo ciekawie! Pozostało już tylko około 20 wolnych miejsc. Możecie się oczywiście spodziewać relacji na OSnews. Tym razem – bez prywatnych wstawek i blogowego stylu.