Konsola najnowszej generacji od Microsoftu, czyli Xbox One bazuje na zmodyfikowanej wersji systemu Windows, która została zoptymalizowana pod kątem gier komputerowych i funkcji społecznościowych. Na czym jednak został oparty główny rywal Xboxa, PlayStation 4?
Okazuje się, że wiele elementów systemu to oprogramowanie rozprowadzane za zasadzie Wolnego Oprogramowania, a dokładniej ujmując na licencji BSD. Dlaczego akurat ta? Licencja BSD zezwala na dystrybucje oprogramowania bez obowiązku udostępniania kodu źródłowego, co oczywiście jest na rękę dla korporacji Sony. Oto bardziej szczegółowa lista komponentów użytych do tworzenia oprogramowania konsoli PlayStation 4.
base64
BSD libc
cairo
CELT (Opus)
cJSON
cURL
eglib
Ethernet driver
Expat XML Parser
FreeBSD Kernel
FreeBSD’s fsck/newfs commands
FreeType 2
giflib-4.1.2
ICU
Jerasure version 1.2A
jQuery
kiconv for unicode
libcompiler_rt
libcxxrt
libjpeg
libjpeg-turbo
libm
libpng
libpthread
libunwind
libusb FreeBSD
libusrsctp 0.9.1
libxml2
Lua
Mersenne Twister
mmc driver & sdhci driver
Mono class libraries
Mono VM
Network FreeBSD
OpenSSL
pixman
Protocol Buffers
SQLite-net
squish
udf2.x fs
Webkit
zlib