Kategorie:
47

Pobranie 3322 filmów z Internetu legalne w Hiszpanii

W Hiszpanii sędzia odrzucił pozew przeciwko jednemu z obywateli, któremu udowodniono pobieranie i dzielenie się przez Internet za pomocą sieci P2P aż 3322 filmami.

Sędzia ustalił, iż podejrzany nie popełni żadnego przestępstwa, ponieważ nie pobierał żadnych opłat od udostępnianych plików. Prawo hiszpańskie zezwala na pobieranie muzyki i filmów, również dzielenie się nimi, pod warunkiem, iż nie dochodzi do pobierania opłat za pobieranie tych plików.

Sędzia potwierdził, iż co prawda mężczyzna pobrał aż 3322 filmy oraz niezliczoną ilość plików muzycznych przy pomocy sieci P2P, jednak nie zarabiał na dzieleniu się tymi plikami, dlatego też nie złamał prawa.
To nie pierwszy taki przypadek w Hiszpanii.

I love p2p

Więcej informacji: http://torrentfreak.com/downloading-3322...in-090529/

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

53 komentarzy

zwiń wątek Treadstone  30 May 2009 o godz. 14:40 #
Gravatar

Ciekaw jestem jak potoczą się inne tego typu wyroki i jak zareagują na nie koncerny filmowe i muzyczne

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek xd  30 May 2009 o godz. 15:00 #
Gravatar

Pewnie przekupią polityków i doprowadzą do zmiany prawa autorskiego (właściwie: prawa do kopiowania, "copyright").

Wymuszając tym samym na obywatelach zrzeczenie się swojej wolności w imię prawa, które powstało, by bronić właśnie interesów społeczeństwa, a nie autorów.

zwiń wątek stilgar  30 May 2009 o godz. 16:43 #
Gravatar

Bzdura, prawo autorskie powstało aby chronić interesy autorów, jak sama nazwa wskazuje – przed jego powstaniem masowo kopiowano i drukowano pirackie książki ( innych mediów wtedy nie było ).

zwiń wątek i  30 May 2009 o godz. 16:59 #
Gravatar

to zapewne tylko pretekst :)

 
zwiń wątek A  30 May 2009 o godz. 17:22 #
Gravatar

Bzdura, prawo autorskie powstało aby chronić interesy autorów, jak sama nazwa wskazuje

Jak sama nazwa wskazuje chroni interesy wydawców… :/

 
zwiń wątek sadi  30 May 2009 o godz. 17:35 #
Gravatar

Wierz mi, nazwa nie ma tu nic do rzeczy. A jeśli uważasz, że prawo autorskie (copyright) jest od tego, żeby chronić autorów, to przeczytaj chociaż początek książki "Wolna Kultura" Lessiga (dostępna w necie na licencji Creative Commons). Lessig świetnie tam streszcza sposób i okoliczności w jakich w ogóle prawo autorskie powstało – można się nieźle zdziwić.

 
zwiń wątek xd  30 May 2009 o godz. 19:32 #
Gravatar

Prawo autorskie powstało, podobnie zresztą jak system patentowy, aby w interesie społeczeństwa. Po to, aby twórcy czy wynalazcy udostępniali publicznie swoje dzieła nie bojąc się zerowych przychodów z tych publikacji. Wcześniej wielokrotnie dzieła, a szczególnie wynalazki były zabierane przez ich autorów do grobu.

Podstawową wolnością i prawem każdego obywatela (nawet więcej: człowieka), jest dzielenie się i przekazywanie innym osobom co tylko się zechce. I nikt nie ma prawa siłą ingerować w te podstawowe prawa.

Jako członek społeczeństwa zrzekam się części tych praw na rzecz twórców wyłącznie w swoim własnym interesie.

Dlatego jeżeli pewne organizacje uważają, że twórcy są za słabo chronieni (co jest bzdurą, bo jest dokładnie odwrotnie), to powinni poprosić społeczeństwo o zrzeczenie się na ich rzecz kolejnych aspektów swojej wolności. Nie mają jakichkolwiek podstaw, by bezczelnie żądać albo wymuszać zmiany w prawie.

 
zwiń wątek niedzwiedz  30 May 2009 o godz. 21:03 #
Gravatar

Przede wszystkim – może i prawo autorskie *postało* by chronić autorów ale teraz…

 
zwiń wątek krzy2  31 May 2009 o godz. 0:00 #
Gravatar

> Lessig świetnie tam streszcza sposób i okoliczności w jakich w ogóle prawo autorskie powstało

Owszem, w jaki sposób powstało w krajach anglosaskich. Słowa nie ma o tym, w jaki sposób niezależnie powstało prawo autorskie na kontynencie europejskim i jaką rolę miał w tym niejaki Victor Hugo. A te fakty wcale nie pasują do tezy pana profesora.

 
zwiń wątek Memphis  31 May 2009 o godz. 21:30 #
Gravatar

sadi, ja Tobie proponuję ponowną lekturę Wolnej Kultury, bo Lessig wspomina właśnie o tym, że prawo miało chronić Twórców i napędzać kreatywność.

 
zwiń wątek kocio  1 June 2009 o godz. 0:05 #
Gravatar

Tak trochę a propos – jeśli ktoś ma więcej czasu niż 3 minuty na napisanie posta, to polecam dłuższą lekturę oraz ciekawą prezentację Karla Fogela (tego od "Zapowiedzi świata post copyright"):

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_copyright…

http://www.archive.org/details/KarlFogel_chalktal…

Sam jestem jeszcze przed lekturą/obejrzeniem, więc nie będę się na razie wypowiadał w tym temacie. =}

 
 
 
 
zwiń wątek Emdé  30 May 2009 o godz. 14:48 #
Gravatar

To co? Przeprowadzamy się do Hiszpanii ;) ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  30 May 2009 o godz. 15:44 #
Gravatar

ach seniority ;) Jednak muszę ostrzec wódka jest gorsza w Hiszpanii.

zwiń wątek Moro  30 May 2009 o godz. 18:50 #
Gravatar

W Hiszpanii piję się orujo a nie wódkę :)

zwiń wątek marcinsud  30 May 2009 o godz. 20:54 #
Gravatar

co nie zmienia faktu, że wódkę mają kiepską, chyba, że import ;]

 
zwiń wątek smakosz  30 May 2009 o godz. 22:26 #
Gravatar

zawsze można winko ;)

 
zwiń wątek mby7930  30 May 2009 o godz. 22:58 #
Gravatar

W tym klimacie picie wódki to dość ekstrawagancki pomysł, grozi szybkim zejściem, jeżeli ktoś się zapomni i postanowi "wytrąbić" tyle, ile pija zwykle u nas.

 
zwiń wątek przemysław  31 May 2009 o godz. 9:59 #
Gravatar

Klimat nie ma nic do rzeczy, tylko warunki spożywania.

Zgodnie z Twoją teoryjką, picie tequili w Meksyku to też ekstrawagancki pomysł?

 
zwiń wątek cofko  31 May 2009 o godz. 18:59 #
Gravatar

Gratuluję, poziom Onetu już jest bliski osiągnięcia.

 
 
 
zwiń wątek AK-105  30 May 2009 o godz. 15:47 #
Gravatar

Piękne plażę, piękne kobiety i do tego można się jeszcze plikami dzielić. Normalnie raj na ziemi ;)

zwiń wątek RRH  30 May 2009 o godz. 16:32 #
Gravatar

Proszę bardzo, ale ja wysiadam. Nie mam zamiaru żyć w zlewaczałej do bólu Hiszpanii…

zwiń wątek A  30 May 2009 o godz. 17:26 #
Gravatar

Wolisz Francję z ich "pakietami"? :>

 
zwiń wątek RRH  30 May 2009 o godz. 23:44 #
Gravatar

Proszę mi tu nie imputować czegoś, czego nie powiedziałem. Nie wybieram żadnej Francji, tylko nie rozumiem bezmyślnie minusująych mój komentarz. Zwróciłem tylko uwagę na fakt kulturowej rewolucji, która dokonała się pod rządami Zappatero. No ale jeśli dla nich jednym warunkiem życiowym jest możliwość wymiany plików, to ja po raz drugi podziękuję…

 
 
zwiń wątek quest  30 May 2009 o godz. 17:13 #
Gravatar

Kobiety w Hiszpanii na pewno są wąsate przez ciemniejące od słońca włosy pod nosem, ale czy piękne? – to już jakaś legenda. ;)

Jak byłem w jakiejś mieścinie dla turystów, to w krętych uliczkach śmierdziało moczem, a właściciele straganów patrzyli na Polaków jak na złodziei.

Radzę przemyśleć decyzję. :>

zwiń wątek Moro  30 May 2009 o godz. 18:53 #
Gravatar

Bredzisz, patrzą na turystów inaczej bo są wysocy i mają inną karnację, przecież nie masz wytatuowane na czole, że jesteś polakiem. Typowy Hiszpan to jednak kurdupel.

 
 
 
zwiń wątek witek  30 May 2009 o godz. 19:00 #
Gravatar

Prawo fajne. Tylko na cholere temu gościowi aż 3322 filmy? Przecież tego nie obejrzy w kilka lat. W dodatku gdzie on to zmieścił? Może jednak komuś sprzedawał te filmy?

zwiń wątek Bananikus  30 May 2009 o godz. 20:22 #
Gravatar

Może liczyli każdy odcinek serialu jako jeden film?

zwiń wątek marcinsud  30 May 2009 o godz. 20:56 #
Gravatar

toż to ułamek mody na sukces :)

 
 
zwiń wątek cofko  31 May 2009 o godz. 19:01 #
Gravatar

Jeśli liczyli odcinki seriali to nie będzie tak dużo. Możliwe też, że po prostu ściągał filmy, aby potem je tylko wysyłać, by nabić sobie ratio na jakieś zamkniętej stronie z torrentami.

 
 
 
zwiń wątek Energizer  30 May 2009 o godz. 15:51 #
Gravatar

A ostatnio mi chodzi po glowie taki pomysl, czy mozna by zrobic cos takiego jak biblioteka internetowa. Zrobic cos takiego, ze mam swoje legalne np. plyty z muzyka czy fimami no i umiescilbym je na swojej stronie tak zeby inni mogli sobie te moje media poprzegladac. Jest to legalne i mozliwe?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Emdé  30 May 2009 o godz. 15:59 #
Gravatar

Grooveshark?

 
zwiń wątek mby7930  30 May 2009 o godz. 16:37 #
Gravatar

"Jest to legalne i mozliwe?"

Jak można wyczytać ze newsa, jeżeli twój serwer będzie w Hiszpanii, to jak najbardziej tak.

zwiń wątek b.YISK  30 May 2009 o godz. 17:40 #
Gravatar

Rozejrzałem się po serwerach wirtualnych w Espaniol i zbyt opłacalne to nie jest.

 
 
 
zwiń wątek pawo12  30 May 2009 o godz. 16:32 #
Gravatar

No i to się nazywa normalny kraj. Szkoda,ze u nas tak nie jest :(

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alinoe  30 May 2009 o godz. 17:54 #
Gravatar

A do tego można legalnie chodować w domu 3 roślinki zielne z których można zrobić lek na smutek stosowany dopłucnie i policja nie ma prawa im nic zrobić za to :D DD.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Alinoe  30 May 2009 o godz. 17:56 #
Gravatar

ups to miałabyć odpowiedź na post AK-105 nie wiem czemu tu go dodało :(

 
 
zwiń wątek emu  30 May 2009 o godz. 18:54 #
Gravatar

Na pohybel kartelom fonograficznym!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Otaq  30 May 2009 o godz. 19:12 #
Gravatar

3322 filmy i niezliczone pliki z muzyką? Gratuluję człowiekowi zdrowia… Ja chyba przez całe życie nie obejrzałem tylu filmów (wliczając świąteczne powtórki na Polsacie ;) ) nie mówiąc już o playliście, w której przez rok odtwarzania non-stop nie powtórzy się żadna piosenka ;) .

PS. Rok non-stop sam sobie wymyśliłem żeby dodać dramatyzmu ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek alibaba  30 May 2009 o godz. 19:18 #
Gravatar

Przecież dobry z niego człowiek, bo się dzielił

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek xd  30 May 2009 o godz. 19:34 #
Gravatar

Czy dobry, to nie wiem, bo go nie znam. Ale ja nie zauważyłem, aby zrobił coś złego. Więc w tym sensie jest dobry.

 
 
zwiń wątek mor  30 May 2009 o godz. 19:37 #
Gravatar

Jeśli to było typowe P2P, to ten człowiek jednak w jakimś sensie zarobił, bo doszło przecież do WYMIANY fragmentów plików. Zarabianie też polega na wymianie towaru na pieniądz, a przecież pieniądzem może być wszystko – od krowy przez skrawek papieru po fragment pliku…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Bananikus  30 May 2009 o godz. 20:31 #
Gravatar

Wszystko to może być środekiem płatności, ale nie pieniądzem. http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieni%C4%85dz

Jeśli wymieniasz coś o tej samej wartości to chyba na tym nie zarabiasz, nie?

 
zwiń wątek mby7930  30 May 2009 o godz. 20:49 #
Gravatar

Takie zafałszowanie rozumienie pojęcia "zarabiania" chcą właśnie (z powodzeniem, w przypadku niektórych, jak można przeczytać) wtłoczyć nam do głów koncerny.

 
zwiń wątek Paweł Ciupak  30 May 2009 o godz. 22:23 #
Gravatar

Zarobić != nie stracić. Za dużo się reklam naoglądałeś.

zwiń wątek mor  31 May 2009 o godz. 1:37 #
Gravatar

Zarobić = zyskać. Na tym, że się wymieniamy fragmentami filmu, zyskujemy obaj. Nie jest to gra o sumie zerowej i taką być nie musi.

zwiń wątek witek  31 May 2009 o godz. 14:03 #
Gravatar

Może i zyskujemy, ale nie zarabiamy!

 
zwiń wątek Paweł Ciupak  31 May 2009 o godz. 15:05 #
Gravatar

Owszem. Zarobić = zyskać, ale już zyskać != zarobić. To tak jak każdy kwadrat to prostokąt, ale już nie każdy prostokąt to kwadrat.

 
zwiń wątek mor  1 June 2009 o godz. 4:18 #
Gravatar

Macie więcej plusów, więc macie rację.

 
 
 
 
zwiń wątek akro  1 June 2009 o godz. 12:46 #
Gravatar

o fajnie jakby w Polsce tak było, ze muzyka i filmy bylyby udostepnione, a oprogramowanie nie musi:D

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek guitar hero iii legends of rock  17 March 2011 o godz. 19:11 #
Gravatar

I’m impressed, I have to say. Actually hardly ever before do I encounter a web site which is both equally educative and entertaining, and let me tell you, you may have hit the nail around the head. Your imagined is spectacular; the issue is a thing that not sufficient persons are chatting intelligently about. I am very blissful that I stumbled throughout this in my hunt for one particular thing referring to this

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek dect cordless  18 March 2011 o godz. 21:43 #
Gravatar

I am impressed, I should say. Truly hardly ever do I encounter a blog that may be equally educative and entertaining, and let me let you know, you’ve hit the nail on the head. Your considered is excellent; the problem is a thing that not ample people are chatting intelligently about. I’m extremely blissful that I stumbled all the way through this in my look for a person factor referring to this

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek sfsfs  30 March 2011 o godz. 18:20 #
Gravatar

Thanks for the posting. My spouse and i have constantly observed that the majority of people are eager to lose weight simply because wish to appear slim and also attractive. Nonetheless, they do not often realize that there are other benefits to losing weight also. Doctors declare that overweight people experience a variety of ailments that can be instantly attributed to the excess weight. The great thing is that people who sadly are overweight and suffering from different diseases can help to eliminate the severity of their illnesses by way of losing weight. It is possible to see a continuous but noted improvement in health while even a moderate amount of fat loss is obtained.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Corey Holdridge  10 April 2011 o godz. 11:12 #
Gravatar

Hi there, Good site bud. This has genuinely assisted. I have useful blogs also drop by at times. http://quizilla.teennick.com/stories/18320940/how-to-help-save-money-on-motion-picture-rentals-with-netflix-streaming” rel=”nofollow”>Watch Movies Online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia