Artykuł sponsorowany
Stworzenie sklepu internetowego może wydawać się niesamowicie proste, przeglądając zasoby internetu można faktycznie dojść do takiego wniosku. Należy jednak zadać sobie pytanie, na ile profesjonalnie miałby on być zrobiony. Oczywiście skorzystanie z pomocy profesjonalnej firmy, zakupienie licencji renomowanego oprogramowania pociągnie za sobą określone koszty, jednak jest to podstawa umożliwiająca dalszy rozwój sklepu jako takiego.
Wszystko zależy także od ilości towaru jaki będzie znajdował się w ofercie, jaki jest przewidywany ruch na stronie – wszystkie te parametry powinny być wzięte pod uwagę podczas wyboru rozwiązania. Owszem, istnieje wiele darmowych narzędzi do postawienia sklepu od podstaw, przy czym (w zdecydowanej większości) ich sama funkcjonalność nie zawsze jest na odpowiednim poziomie. Sens skorzystania z nich musi być zdeterminowany określoną sytuacją w jakiej się znajdujesz, bądź Twoimi planami na przyszłość. Zdecydowanie nie będą one umożliwiały sprawnego zarządzania sklepem w przypadku większej ilości zamówień.
Jeżeli zdecydujesz się na wybór darmowego rozwiązania, zwróć uwagę na ilość zaimplementowanych w nim modułów narzędziowych. Czy pozwala na zintegrowanie narzędzi obsługujących obsługę dostaw, łatwe śledzenie korespondencji powiązanej z danym Klientem i jego zamówieniem, przejrzystość i intuicyjność zastosowanych rozwiązań. Nie mniej ważnym parametrem jest łatwość obsługi danego skryptu pod kontem pozycjonowania, które w dzisiejszych czasach jest równie ważne (jak nie ważniejsze) jak oferta. Analizując wiele darmowych propozycji, warto sprawdzić ofertę grupy e-sprzedaż ze względu na niezwykłą elastyczność w obsłudze Klientów.
Fakt, że darmowa platforma nie obsłuży średniego, a tym bardziej dużego sklepu, ale można bez dużej szkody dla kieszeni wykupić abonament na określone parametry usługi. Jest to zawsze ciekawsza alternatywa w przypadku gdy jesteś nowy w branży i chciałbyś wysondować rynek i sprawdzić jego reakcję na Twoją ofertę.
Zatem, jeżeli podejmiesz wyzwanie i postanowisz stworzyć swój sklep – nie pozwól by początkowe niepowodzenia zbiły Cię z pantałyku. “Nie od razu Kraków zbudowano” – analogicznie jest i w tym przypadku, bowiem proces tworzenia sklepu z prawdziwego zdarzenia jest niesamowicie praco i czasochłonny.
źródło: projektowanie sklepów internetowych – Netgraf.pl Warszawa