Artykuł sponsorowany
Każda, nawet mała firma, posiada wizerunek, którym możemy w odpowiedni sposób sterować. To swojego rodzaju modelina, którą ugniatamy na wzór innych lub tworzymy coś zupełnie nowego. Wizerunek może być skostniały lub nowoczesny, odpowiednio dopasowany do grupy odbiorców lub zupełnie oderwany od rzeczywistości. Dlatego czasami warto do obrania kształtu naszego wizerunku oraz sposobów promocji wynająć profesjonalną agencję interaktywną. To inwestycja, która spłaca się z nawiązką.
Logotyp i nazwa
Najbardziej odpowiednim momentem, w jakim do akcji powinna wkroczyć agencja interaktywna, jest tworzenie marki firmy, a więc nazwy i logotypu. Rola tych dwóch elementów w budowie wizerunku jest nieoceniona. Projektowanie logo to tworzenie znaku, którym firma będzie posługiwać się przez lata, dzięki któremu będzie rozpoznawalna i kojarzona. Dobre logo jest proste, ponadczasowe, a jednocześnie – zapadające w pamięć. Tylko duże umiejętności kreacyjne, doświadczenie oraz znajomość bieżących trendów pozwala zrealizować te zadanie w stu procentach dobrze.
Logotyp idzie w nieodłącznym związku z nazwą firmy. Pracy nad nią również warto poświęcić dużo czasu, aby, podobnie jak logo, była ponadczasową wizytówką przedsiębiorstwa.
Identyfikacja wizualna
W skład identyfikacji wizualnej firmy, oprócz logotypu i nazwy, wchodzi szereg innych elementów, które tworząc spójną całość, budzącą odpowiednie odwołania i skojarzenia z daną firmą. To m. in. papier firmowy, wizytówki, teczki, a także szablony prezentacji, które są pokazywane na spotkaniach biznesowych i konferencjach, różnego rodzaju materiały informacyjne (ulotki, foldery, broszury, reklamy outdoor), oklejenie aut, wygląd pracowniczych uniformów, projekt wnętrza biura i wiele innych.
Zlecając stworzenie podstawowego pakietu identyfikacji wizualnej wraz z odpowiednią księgą (wytycznymi, jak stosować i projektować poszczególne elementy), tworzymy solidną podbudowę do spójnej i efektywnej promocji marki. Niewielka inwestycja na start pozwala na duże oszczędności w późniejszym etapie, ze względu na gotowe wytyczne i projekty. Wystarczy zlecenie dodruku danego materiału lub drobnej modyfikacji. To także duże ograniczenia w czasie, szczególnie cenne w sytuacji pilnego zlecenia.
Strona internetowa
Mając już za sobą kreację identyfikacji wizualnej, warto przystąpić do budowy nowoczesnej, szybkiej i zapadającej w pamięć strony internetowej. Coraz częściej odchodzi się od błyskotliwych animacji na rzecz prostej i intuicyjnej konstrukcji, pozwalającej w krótkim czasie znaleźć niezbędne informacje. Zlecając budowę i administrowanie strony profesjonalnej agencji interaktywnej, możemy mieć pewność, że jej konstrukcja będzie nie tylko przyjazna dla użytkowników, ale również w przestrzeni internetowej. Jest to szczególnie ważne, kiedy zależy nam na szybkim wypozycjonowaniu strony i trafieniu w sieci do zainteresowanego klienta.
Reklama w Internecie
Sieć internetowa postawiła reklamę przedsiębiorstw w zupełnie nowym świetle. Zestawienia i statystyki pokazują, że reklama w Internecie jest tania, a przede wszystkim – skuteczna. Oprócz wspomnianego już pozycjonowania, istnieje dostęp do darmowych narzędzi analitycznych i sklepów internetowych. Ogromną siłę mają media społecznościowe, które również, przy niewielkim wkładzie finansowym, dają duże możliwości promocji i trafienia do konkretnej grupy odbiorców.
Pomoc agencji interaktywnej na początku naszej wizerunkowej drogi, jak również w późniejszych działaniach, jest nieoceniona. Oddając się w ręce specjalistów, skorzystamy z ich wiedzy i doświadczenia, zwiększymy skuteczność działań, a jednocześnie – unikniemy zbędnych wydatków.
Artykuł powstał przy współpracy z: Agencja SEO Empressia