Artykuł sponsorowany
Pozycjonowanie to w dzisiejszych czasach konieczność. Większość klientów ma swobodny dostęp do internetu i w nim szuka interesujących usług lub produktów. Aby prowadzone działania były skuteczne, trzeba znaleźć optymalne frazy kluczowe.
Czym kierować się przy ich wyborze?
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe – czyli frazy, po wpisaniu których strona internetowa wyświetla się w wyszukiwarce Google – to połowa sukcesu. Aby opracować właściwe założenia kampanii, należy zastanowić się przede wszystkim nad celem biznesowym. Warto postawić na produkty, które przynoszą firmie wysoki dochód.
Nie działaj intuicyjnie
Dobór słów kluczowych musi być starannie przemyślany. W tym celu konieczne jest skorzystanie z profesjonalnych narzędzi. Najprostszym sposobem na znalezienie odpowiednich propozycji są podpowiedzi wygenerowane przez Google. Po wpisaniu hasła, np. buty damskie, na dole wyszukiwarki wyświetli się sekcja „Wyszukiwania podobne do..”. Dobrym sposobem jest także planer słów kluczowych Google Adwords. Narzędzie wyświetla propozycje z uwzględnieniem m.in. średniej miesięcznej liczby zapytań. Alternatywą dla internetowego giganta mogą być serwisy niezależne od Google, np. Ubbersuggest, Keyword Tool. Warto wybierać frazy, które charakteryzują się wysoką liczbą wyszukiwań, a jednocześnie średnią lub niską konkurencją.
Skuteczne pozycjonowanie wymaga doświadczenia. Należy przewidywać i wyciągać wnioski, a w razie potrzeby modyfikować założenie kampanii. Bez wiedzy z zakresu marketingu sieciowego, nie można prowadzić efektywnych działań. Warto nawiązać współpracę z firmą, która długo istnieje na rynku i może pochwalić się referencjami. Istotnym elementem determinującym wybór danego wykonawcy jest cena, która powinna nawiązywać do rynkowych standardów. Zbyt niska kwota może oznaczać, że agencja nie zna się na powierzonych zadaniach. Aby szybko sprawdzić średni miesięczny koszt netto za wykonanie usługi, można skorzystać z ogólnodostępnych kalkulatorów, jak chociażby kalkulator pozycjonowania stron na kalkulatordlafirm.pl. Narzędzie wylicza cenę po określeniu kluczowych parametrów, jak np.: wiek domeny, średnia pozycja w Google, ilość kategorii sprzedażowych.