• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Pozyskiwanie kontaktów do klientów z sektora B2B i B2C
Home
Marketing

Pozyskiwanie kontaktów do klientów z sektora B2B i B2C

osnews Marketing 0 comments

Artykuł sponsorowany

Sektor B2B jest specyficzny i obejmuje klientów biznesowych, z kolei B2C dotyczy konsumentów. W każdym przypadku marketer powinien posłużyć się odpowiednimi narzędziami, aby szybko i skutecznie pozyskiwać cenne kontakty do potencjalnych klientów. Na czym polega pozyskiwanie leadów sprzedażowych, jeśli sama sprzedaż jest prowadzona w sektorach B2B oraz B2C?

Różnice i podobieństwa pomiędzy B2B i B2C

Sektor B2B oznacza relację „Business to Business”, w której uczestniczą wyłącznie klienci firmowi. Sprzedaż produktów lub usług danej marki odbywa się na rzecz firm i instytucji. W relacji B2B wyróżnia się wielu uczestników, w tym dystrybutorów, hurtowników i producentów, a każdy ma do spełnienia ważną rolę w procesie, jakim jest sprzedaż.

Handel może odbywać się w dwóch wymiarach:

  • rynku wertykalnego, który obejmuje tylko jedną branżę oraz bezpośrednio towary związane z prowadzoną przez przedsiębiorców produkcją,
  • rynku horyzontalnym, obejmującym różne branże, których uczestnicy sprzedają często produkty lub usługi niezwiązane bezpośrednio z produkcją.

Cechą charakterystyczną, która odróżnia sektor B2B od B2C, jest duża wartość transakcji w przeliczeniu na dany podmiot.

Z kolei sektor B2C obejmuje relacje „Business to Customer”, gdzie finalnym nabywcą produktów lub usług firmy jest konsument. W B2C sprzedaż inicjuje w zasadzie wyłącznie firma, a choć liczba klientów może być wysoka, to wartość transakcji w przeliczeniu na jednego nabywcę pozostaje niewielka. Firmy, które działają w sektorze B2C powinny przygotowywać na bieżąco i potwierdzać oferty, zamówienia i realizować transakcje, ale przedtem zdobywać klientów. Umożliwia to pozyskiwanie leadów sprzedażowych.

Leady sprzedażowe B2B i B2C

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych może dotyczyć zarówno środowiska klientów biznesowych, jak i środowiska konsumentów. Jednakże taktyki, jakimi posługują się w przypadku relacji B2B marketerzy, mogą być zupełnie inne od tych, które znajdują zastosowanie w relacji B2C.

Dzięki rozwojowi sieci internetowej, pozyskiwanie leadów sprzedażowych B2B stało się o wiele prostsze i szybsze. Do klientów biznesowych można dotrzeć za pomocą kanałów tradycyjnych i niestandardowych. Należy jedynie odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • kim są główni uczestnicy procesu decyzyjnego,
  • jakie mają kompetencje,
  • jaka jest ich siła wpływu na decyzje o zakupie,
  • jak oceniają oferty przed ostatecznym wyborem jednej z nich.

Każda informacja jest bardzo istotna dla sprzedawców, którzy ostatecznie realizują proces sprzedaży z klientami biznesowymi. W przypadku konsumentów wiadomo jest, że dotarcie do jednego z nich, który przejawia jakiekolwiek zainteresowanie produktem lub usługą oraz zakupem, pozwala na pozyskanie wartościowego leada, do którego dopasowuje się ofertę oraz tryb kontaktu z klientem.

Tajemnicą sukcesu pozyskiwania leadów sprzedażowych w sektorze B2B jest skonstruowanie komunikatu odpowiedniego dla danego klienta docelowego. Powinien on być edukowany i należy mu dostarczać najbardziej wartościowej treści, przez co zwiększy swoje znaczenie w organizacji. Dobrym pomysłem w pozyskiwaniu klientów B2B jest posłużenie się okresami testowymi, próbkami czy podobnymi narzędziami, aby klient biznesowy na własnej skórze mógł przekonać się, czy dokonał najlepszego możliwego wyboru.

  • Tags
  • b2b
  • b2c
  • sprzedaż
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Promocja miasta
Poprzedni wpis Ubezpieczenia smartfonów kupowane coraz częściej

Warto przeczytać

Zwiększenie wartości koszyka zakupowego to wyzwanie? Skorzystaj z techniki cross selling! Technologie
29 grudnia 2021

Zwiększenie wartości koszyka zakupowego to wyzwanie? Skorzystaj z techniki cross selling!

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? O czym pamiętać? Bez kategorii
28 lipca 2021

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie? O czym pamiętać?

Narzędzia do efektywnej sprzedaży online Technologie
23 czerwca 2021

Narzędzia do efektywnej sprzedaży online

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2019. All rights reserved.