Artykuł sponsorowany
Świat wokół nas zmienia się z minuty na minutę, ale niektóre wydarzenia szczególnie wyraźnie na tę dynamikę zmian wpływają. O ile jeszcze kilka lat temu mało kto z nas mógł sobie pozwolić na luksus jakim była elastyczność miejsca i czasu pracy, o tyle w roku 2023 zdążyliśmy już do niego przywyknąć. I jeśli teraz jeszcze coś w tym temacie rozważamy, albo o tym dyskutujemy to raczej tylko to, jak wcześniej tak długo dawaliśmy radę dostosowywać się do ówczesnego modelu pracy.
O zaletach pracy zdalnej mówi się i pisze bardzo dużo. Dla mnie osobiście najistotniejsza jest możliwość wyboru, utożsamiana z poczuciem wolności. Możliwość elastycznego, dynamicznego reagowania na aktualne potrzeby moje (life balance) i mojej pracy, np. regulowane spotkaniami z klientami i partnerami biznesowymi. Brak narzuconych odgórnie ograniczeń przyczynia się do poczucia satysfakcji, a więc poczucia szczęścia. A szczęśliwy pracownik to zmotywowany pracownik.
Od teorii do praktyki, czyli jak to robimy w DAKTELI
Żeby przybliżyć Wam nasze środowisko pracy opowiem po prostu jak my to robimy. Mamy w Warszawie dobrze skomunikowane biuro (blisko dworca zachodniego) z super widokiem z 13. piętra na centrum miasta. Jesteśmy zespołem złożonym z indywidualistów. Są wśród nas ekstrawertycy, którzy lubią spędzać czas razem na długich rozmowach, jak i introwertycy, którzy potrzebują dużo spokoju i przestrzeni dla siebie. Mamy różne kompetencje i specjalizacje w pracy: techniczne i inżynierskie, sprzedażowe, marketingowe, itd. To wszystko sprawia, że mówimy czasami jakby w różnych językach, ale mimo to podchodzimy do siebie z otwartością i te różnice nas nie blokują, ale przeciwnie, sprawiają, że mamy jeszcze większą chęć się się od siebie uczyć. Jesteśmy zainteresowani i ambitni, więc widzimy ogromną wartość w spotkaniach na żywo i jest to dla nas główna motywacja do spotkań w biurze. Znajdujemy tu dla nas przestrzeń do wymiany myśli, doświadczeń, przedyskutowania tematów mniej lub bardziej związanych z aktualnie realizowanymi projektami, nauki od siebie nawzajem. Żeby więc korzystać z tych zasobów biura, wspólnie umawiamy się kiedy możemy spotkać się w naszym centrum dowodzenia. Staramy się utrzymywać w tym pewną regularność (kwiatki same się nie podleją).
To wszystko co wyżej jest o otwartości, ale sprowadza się do komunikacji interpersonalnej. Zajmujemy się teleKOMUNIKACJĄ, pewne wartości mamy zapisane w DNA naszej firmy, musimy zatem stawać na wysokości zadania.
Przez większość czasu realizujemy jednak nasze obowiązki zdalnie: z domu, na spotkaniach i eventach, lub łączać pracę z życiem osobistym, spędzając czas poza miejscem zamieszkania. Nie jest żadną tajemnicą, że w Dakteli Daktela jest głównym, właściwie obsługowo jedynym narzędziem codziennej pracy. Nasza omnichannelowa platforma dedykowana do kontaktu z klientami jest w chmurze i działa w oknie przeglądarki internetowej. Wystarczy podłączyć się do Internetu, by mieć dostęp do wszystkich zasobów platformy, takich jak: moduł CRM, tickety czy wiadomości, móc wysyłać i odbierać nowe. To samo dotyczy skonfigurowanego na naszych komputerach softphona, za pomocą którego możemy odbierać i nawiązywać połączenia telefoniczne. Cowięcej dostęp do wszystkich zasobów: kontaktów, klientów i partnerów, spraw, historii komunikacji i możliwości nawiązywania i odbierania połączeń i wiadomości z róźnych źródeł, mamy odwzorowany 1:1 w aplikacji telefonu komórkowego. U nas nowoczesna technologia działa w służbie człowiekowi uwalniając go od sztywnego przywiązania do miejsca i czasu pracy. I my to szanujemy!