Kategorie:
29

Prawa autorskie priorytetem w USA

Po powrocie z wakacji Kongres w U.S.A. zajął się poważnie kwestią nowych ustaw dotyczących zwiększenia środków naprawy za naruszenia praw własności intelektualnej (Enforcement of Intellectual Property Rights Act of 2008) oraz walki z piractwem poza terenem Stanów Zjednoczonych (the International Intellectual Property Protection and Enforcement Act).

Oba projekty zostały opracowane pod wpływem lobbingu ze strony RIAA i MPAA. Jedną z najpoważniejszych zmian jakie przewiduje pierwsza z ustaw, jest umożliwienie Departamentowi Sprawiedliwo‎ści wszczynania procesu cywilnego przeciwko jakiejkolwiek osobie naruszającej prawa „własności intelektualnej”, a więc przeciwko milionom użytkowników sieci P2P.

W liście skierowanym wczoraj do Komitetu Sądowego Senatu, koalicja stowarzyszeń bibliotecznych i grup działaczy konsumenckich skrytykowała projekt, zwracając uwagę na brak równowagi w zakresie egzekwowania praw, który może doprowadzić do niezamierzonych szkód. To właściciele praw a nie prawnicy opłacani z pieniędzy podatników powinni bowiem wszczynać procesy i nie ma żadnego uzasadnienia by rząd miał ich w tym wyręczać. List podkreśla, że nowe przepisy są prezentem władz stanowych dla właścicieli praw autorskich.

Drugi wspomniany projekt ustawy służy wywieraniu wpływu na obce państwa, które podejmują zbyt mało kroków w dziedzinie zwalczania piractwa i w związku z tym kwalifikują się na amerykańską listę priorytetową „krajów obserwowanych”. Na jej podstawie Reprezentant Handlowy Stanów Zjednoczonych ma rozwijać plan działania w stosunku do poszczególnych krajów, co w praktyce oznacza możliwość zastosowania przez prezydenta U.S.A. różnorakich sankcji wobec tych krajów jak na przykład uszczuplenie pomocy finansowej czy też zawieszenie kontraktów. Projekt wspomina również o upoważnieniu do wsparcia rozwojowego dla biedniejszych państw, które chcą walczyć z piractwem. W planach jest także powołanie amerykańskiego attache ds. własności intelektualnej przy ambasadach Stanów Zjednoczonych w krajach, z którymi U.S.A.utrzymują wzmożone kontakty handlowe.

Więcej informacji: http://news.cnet.com/8301-13578_3-100392...7-1_3-0-20

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

64 komentarzy

zwiń wątek vries  12 września 2008 o godz. 9:15 #
Gravatar

I nic dziwnego patrząc na przychody z ich showbiznesu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek krzy  12 września 2008 o godz. 9:48 #
Gravatar

Oczywiście. USA w tym momencie nie produkuje i nie eksportuje już praktycznie nic poza bronią i własnością intelektualną.

zwiń wątek Sławek  12 września 2008 o godz. 16:09 #
Gravatar

A ta własność intelektualna to skąd pochodzi? Z Europy! W USA chyba najwybitniejsi ludzie pochodzą ze starego kontynentu. A kto dał tamtym ludziom wykształcenie, kto im przekazał wartości moralne? Stany Zjednoczone??

zwiń wątek mby7930  12 września 2008 o godz. 16:15 #
Gravatar

Dokładnie. USA powinna zwracać koszty wykształcenia krajowi pochodzenia każdego emigranta, który tworzy w USA.

(oczywiście powyższa propozycja jest utrzymana w absurdalnej konwencji narzuconej przez USA)

 
zwiń wątek krzy  12 września 2008 o godz. 18:01 #
Gravatar

@Sławek: Poczytaj sobie w wolnej chwili prawo autorskie. Jest tam taki zapis, że prawa autorskie do dzieła pracownika przysługują pracodawcy.

@mby7930: Czyli Polacy wyjeżdżający do UK powinni zwracać koszty studiów?

Prawda jest taka, że kraje z których mądrzy ludzie emigrują do USA (wliczając Polskę) są same sobie winne.

 
zwiń wątek Sławek  12 września 2008 o godz. 18:20 #
Gravatar

O tym, że prawa do twoich dzieł przysługują pracodawcy ja wiem :-) . Chciałem jedynie pokazać absurdalność pewnych rzeczy, co podchwycił mby7930. USA chce wykorzystać swój potencjał własności intelektualnej przeciwko nam, a ja się pytam, skąd pochodzą ludzie, którzy powymyślali wszystkie te rzeczy. Na tym polega cały kawał ;-) .

 
zwiń wątek wit3k  16 września 2008 o godz. 12:55 #
Gravatar

@krzy Odnośnie twojej odpowiedzi do mby7930 – TAK!

Podatnik INWESTUJE w rozwój takiego człowieka i jeśli ktoś ukończył za darmo (albo jeszcze o zgrozo otrzymując stypendium) państwową uczelnię – wówczas powinien zwracać całość kosztów poniesionych przez podatników w momencie podjęcia pracy za granicą.

Nie po to rząd inwestuje w edukację by wspierać nie swoją gospodarkę.

 
 
 
 
zwiń wątek jellonek  12 września 2008 o godz. 9:30 #
Gravatar

no i znowu przewija sie ten chory zwrot "wlasnosc intelektualna"…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nbvcxz  12 września 2008 o godz. 9:55 #
Gravatar

Czyli kółko powoli się rozkręca. Myślę że apogeum takich pomysłów nastąpi dopiero za 10 – 20 lat i wtedy na długi czas zdecyduje się czy współczesna cywilizacja będzie liberalno-demokratyczna czy techniczno-korporacyjna. Poza oczywistymi absurdami takich ustaw niejednokrotnie podnoszonych w artykułach i tutejszych postach (vide: 'własność intelektualna') pewnym novum jest otwartość z jaką rząd USA chce narzucić to rozwiązanie innym krajom. Mój komentarz jest taki, że dla mnie osobiście mniejszym cynizmem wykazuje się Rosja która wprost używa rakiet przeciw państwom z którymi ma 'na pieńku', niż USA które stosują zasadę kija i marchewki nawet wobec swoich sojuszników (czyli nie dość że macie być z nami – macie być tacy jak my tego chcemy).

Pocieszeniem jest dla mnie nieco wyższa świadomość konsekwencji wśród Europejczyków i nadzieja, że na Starym Kontynencie takie coś nie przejdzie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek zumek  12 września 2008 o godz. 10:15 #
Gravatar

Nadzieja… tez mam taka nadzieje ze nie zaczna wywierac nacisku na rzady panstw europejskich bo nasz jako pierwszy pojdzie im na reke. USA dodatkowo straszy embargiem. Wkurza mnie juz to ich zaklamane panstwo. Niec sobie robia cyrk na wlasnym podworku a nei jeszcze u nas.

 
zwiń wątek passos  12 września 2008 o godz. 11:19 #
Gravatar

Ech… USA jest złe i okrutne bo nie używa rakiet.

Do tego stosują zasadę kija i marchewki. Jak oni mogą bronić swojego interesu!? I dlaczego cywilizacja nie może być techniczno-demokratyczna!?

A poważnie – idea własności intelektualnej jest OK – póki możesz wybierać, czy coś co stworzyłeś, chcesz chronić czy nie.

Oburzające jest wszczynanie procesu z urzędu (jeżeli dobrze zrozumiałem newsa) i za pieniądze podatników.

Co do sankcji i wpływania na inne państwa – to było od zawsze w różnej formie i kolejna ustawa pewnie niewiele to zmieni.

@krzy – poczytaj sobie w Wikipedii lub CIA Factbook co USA eksportują. Zauważ też, że liczba patentów z USA jest większa niż wszystkich pozostałych zgłoszonych na świecie (i nie wszystkie są na PgUP PgDown)

zwiń wątek Debill  12 września 2008 o godz. 13:13 #
Gravatar

O tym samym teraz myślę… Ja wiem, że tu nie chodzi o artystów, tylko o kasę, ale pozory trzeba stwarzać. Teraz w USA władza może się chwalić: "Patrzcie, jak bronimy WASZEJ kasy przed okrutnymi piratami z całego świata! Jak nie ustąpią do damy im po dupie tak, że wreszcie ustąpią! To wszystko dla WAS!"

 
zwiń wątek Sławek  12 września 2008 o godz. 16:12 #
Gravatar

Nie wszystkie?? Oooo….. To może niektóre są na pierdnięcie?

zwiń wątek krzy  12 września 2008 o godz. 18:20 #
Gravatar

Sprawdź sam. Baza USPTO jest na sieci.

Aczkolwiek sądząc z poziomu Twojego komentarza, to sugerowałbym lekturę w towarzystwie kogoś starszego.

 
 
zwiń wątek krzy  12 września 2008 o godz. 18:14 #
Gravatar

Struktura strukturą, chodzi o trend. A nie zaprzeczysz, że znaczenie IP w handlu międzynarodowym rośnie, a USA jest eksporterem IP. Dlatego ten news zupełnie mnie nie dziwi. I dlatego też należy się spodziewać dalszego wzmacniania ochrony własności intelektualnej. No chyba, że wybuchnie wojna atomowa i cofniemy się technologicznie do średniowiecza. Albo na świecie zapanuje komunizm (co niektórzy tutaj zdają się postulować).

 
zwiń wątek R  12 września 2008 o godz. 21:08 #
Gravatar

"I dlaczego cywilizacja nie może być techniczno-demokratyczna!?"

Nie ma powodów żeby traktować technologię jako nadrzędną ideę. To jest jedynie narzędzie, które może być użyte na korzyść albo też przeciwko ludzkości. Jeżeli rozwój technologii ma służyć grupie oligarchów, by ta mogła szpiegować, śledzić, fabrykować powody do aresztowań i skazujących wyroków to lepiej żeby nie było takiego rozwoju.

 
 
zwiń wątek mby7930  12 września 2008 o godz. 16:02 #
Gravatar

Myślę, że w UE jest jeszcze szansa, gdyż u nas słyszalny jest głos zwkłych ludzi, a nie tylko korporacji, jak to ma miejsce w USA.

Najlepszym przykładem było oczywiście zablokowanie możliwości patentowania w UE algorytmów i metod biznesowych.

 
 
zwiń wątek Stiopa  12 września 2008 o godz. 12:15 #
Gravatar

To pazerność czy chęć trzymania ludzi w średniowieczu. Robić z dzieciaków przestępców, bo chcą sobie posłuchać jakiejś piosenki, przeczytać książkę czy obejrzeć film. Dobrze, że stosy jeszcze nie płoną… Ograniczanie dostępu do dóbr kultury i nauki jest największym przestępstwem i to przestępstwem przeciw ludzkości. P@#&%$ inkwizycja…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mm  12 września 2008 o godz. 15:13 #
Gravatar

Swoją drogą piosenki na płytach powinny być traktowane jako materiały reklamowe, a nie gotowy produkt. Gotowym produktem piosenkarza są występy estradowe na żywo.

zwiń wątek LCF  12 września 2008 o godz. 15:33 #
Gravatar

Dlatego za materiał na płycie nie płacisz tyle co za artystę na żywo.

zwiń wątek mby7930  12 września 2008 o godz. 16:13 #
Gravatar

Akurat płyta spokojnie potrafi kosztować dużo więcej niż wejściówka na koncert.

I nie jest to niczym dziwnym w sytuacji zagwarantowanego monopolu.

 
 
 
zwiń wątek LCF  12 września 2008 o godz. 15:32 #
Gravatar

Nikt Ci nie ogranicza dostępu do dóbr kultury, jak idziesz do muzeum to też płacisz za wstęp, jak idziesz do kina to płacisz za bilet. I to jest dla każdego normalne i oczywiste, ale jak w domowym zaciszu okradasz twórców na miliony dolarów to już to nie jest takie oczywiste, bo to przecież tylko "teoretyczne zyski" itd. To jest kradzież, jak Cie nie stać to trudno, nie wszystkich stać na wszystko.

zwiń wątek mby7930  12 września 2008 o godz. 16:05 #
Gravatar

Nikt w domowym zaciszu nie okrada zadnych twórców na miliony dolarów.

Natomiast wydawcy okradają nas na dziesiątki milionów dolarów dzięki prawnie zagwarantowanemu monopolowi.

 
zwiń wątek Redook  12 września 2008 o godz. 17:35 #
Gravatar

Otóż to nie jest kradzież, kradzież jest wtedy kiedy cos komus zabierzesz tak ze on tego nie bedzie mial. Takie cos mozna nazwac najwyzej niedozwolonym uzyciem. Najpredzej bym to porownal do obejzenia filmu w kinie bez biletu. Jezeli ktos sciaga muzyke/soft nie znaczy to ze w przypadku niesciagania by za to zaplacil. Moze tak moze nie, chociaz podejzewam ze raczej nie.

 
zwiń wątek R  12 września 2008 o godz. 20:25 #
Gravatar

"…okradasz … To jest kradzież…"

LCF, czy naprawdę wierzysz, że uporczywym gęganiem wciąż tego samego, w określonym kontekście zupełnie niedorzecznego słowa można wpłynąć na rzeczywistość? To jest jakaś forma mantry czy co?

 
zwiń wątek Aramroth  13 września 2008 o godz. 16:08 #
 
 
zwiń wątek PACH  12 września 2008 o godz. 16:36 #
Gravatar

Nowe piosenki i filmy nie są żadnym dobrem kulturowym to tylko forma rozrywki, a za to niestety się płaci. Dobrem kulturowym może być np: IV symfonia Beethovena, czy Mona Lisa Leonardo'a da Vinci, nie myl (bądź naginaj ich znaczenia do swoich potrzeb) pojęć.

zwiń wątek trecio  12 września 2008 o godz. 17:45 #
Gravatar

I tak, i nie. Zgodnie z szeroką definicją kultury wszystko co człowiek wytworzy będzie dobrem kultury. Nikt jednak nigdy nie mówił, że dostęp do dóbr kultury musi być darmowy, czy nawet powszechny.

Dzieła Beethovena, czy Mona Lisa nie powstały za darmo i w tym kontekście nie różnią się w niczym od twórczości dzisiejszych twórców. Nikt też nie powinien negować ich prawa do odnoszenia korzyści materialnych z wkładanej pracy.

Problemem są jedynie rozmaite organizacje pokroju RIAA, czy ZAiKS, których głównym zadaniem nie jest ochrona interesu autorów, ale przynoszenie zysku. I pewnie dopóki w jakiś cudowny sposób nie pojawi się konkurencja na tym rynku, pewnie nic się nie zmieni.

 
 
 
zwiń wątek Otaq  12 września 2008 o godz. 15:54 #
Gravatar

Już widzę te rakiety wystrzeliwane w stronę strategicznych celów w USA z powodu

różnorakich sankcji wobec tych krajów

które są znane i lubiane ;) z powodu nieprzestrzegania zapisów odnośnie praw autorskich.

Zwróciłem też uwagę na pewien szczególik: USA chce na innych państwach _wymusić_ przestrzeganie swojego prawa, nie prawa międzynarodowego, tylko właśnie "własnego" (nie wiem jak to nazwać bo skoro chcą zmuszać do jego przestrzegania na całym świecie, nie będzie to już "prawo obowiązujące w USA"). Tak więc zaczynamy od "własności intelektualnej" a ciekawe co będzie następne, które regulacje prawne z USA będą nadrzędne wobec regulacji UE i prawa polskiego?

PS. "Własność intelektualna" jak nazwa wskazuje jest w czyimś intelekcie. Np. ja wymyśliłem reaktor zasilany antymaterią (serio wymyśliłem :P ) i jak nie chcę żeby ktoś korzystał z mojego pomysłu to go nie publikuję. Jak już powiem na jakiej zasadzie działa to przestaje to być własność tylko mojego intelektu.

PPS. Muzyki mogę słuchać w radiu (nawet internetowym), mogę nagrać z radia na kasetę (albo CD jeśli mam taką możliwość) a z tego nośnika skompresować do np. MP3 albo OGG. Ale ściągnąć plik od razu z internetu

jest gorsze od morderstwa…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek mby7930  12 września 2008 o godz. 16:11 #
Gravatar

"PS. “Własność intelektualna” jak nazwa wskazuje jest w czyimś intelekcie. Np. ja wymyśliłem reaktor zasilany antymaterią (serio wymyśliłem :P ) i jak nie chcę żeby ktoś korzystał z mojego pomysłu to go nie publikuję. Jak już powiem na jakiej zasadzie działa to przestaje to być własność tylko mojego intelektu."

Dokładnie tak jest. Lobby doprowadziło do tego, że pewna ludzka działalność została wyklęta.

Jeżeli np. mam świetny pomysł na biznes,ale potrzebuję kredytu i w banku przedstawiam szczegóły mojego biznes planu, to NIC nie broni bankowi odmówić mi kerdytu i wykorzystać mój pomysł (w ten sposób wyprzedzając mnie, gdy ja ciągle staram się zdobyć kapitał).

Bardzo dziwne jest, że akurat taka "własność intelektualna nie jest chroniona". A powinna, bo może wtedy do co poniektórych dotarłaby absirdalność obecnego systemu.

zwiń wątek krzy  12 września 2008 o godz. 23:30 #
Gravatar

Trzy literki: NDA. Tajemnica handlowa jest jednym z rodzajów własności intelektualnej.

 
 
 
zwiń wątek Sławek  12 września 2008 o godz. 16:07 #
Gravatar

"oraz walki z piractwem poza terenem Stanów Zjednoczonych": Nie wystarczy, że rujnują własną gospodarkę….. O-o ? A no tak…. Zapomniałem właśnie, że dzięki wymuszeniu na innych krajach tych samych regulacji(np. w zakresie patentów na oprogramowanie) USA staną się gospodarczą potęgą świata.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kocio  13 września 2008 o godz. 4:01 #
Gravatar

A propos tego, co daje "własność intelektualna" jeśli traktować ją _naprawdę_ poważnie, a nie tylko tak wybiórczo, jak dotąd:

http://prawo.vagla.pl/node/5603 ("Miejmy to już za sobą")

Fragment:

Pojęcie „własność intelektualna” wciąż się rozszerza na coraz nowe obszary aktywności ludzkiej. To nie tylko ochrona utworów w rozumieniu prawa autorskiego. To również ochrona znaków towarowych, wynalazków, to ochrona tajemnic i „know how”. Jest też ochrona baz danych, za chwilę powstaną specjalne prawa ochronne dla wydawców (broadcasting). Nie ma co z tym walczyć. To naturalny proces ewolucji społecznej.

Polecam lekturę całego tego – długiego – tekstu…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Juliette Pantelakis  14 marca 2011 o godz. 8:56 #
Gravatar

hello!,I like your writing very much! share we communicate more about your article on AOL? I require an expert on this area to solve my problem. May be that’s you! Looking forward to see you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek shirt tailor  29 marca 2011 o godz. 23:54 #
Gravatar

It’s laborious to search out educated folks on this subject, but you sound like you already know what you’re speaking about! Thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek bosch vp44  1 kwietnia 2011 o godz. 12:09 #
Gravatar

I’d should examine with you here. Which isn’t one thing I usually do! I take pleasure in reading a put up that can make people think. Additionally, thanks for permitting me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Shoshana Buteau  2 kwietnia 2011 o godz. 23:09 #
Gravatar

Hello! I understand this is somewhat off-topic but I had to ask. Does operating a well-established blog such as yours take a lot of work? I’m brand new to running a blog however I do write in my journal every day. I’d like to start a blog so I can share my personal experience and thoughts online. Please let me know if you have any suggestions or tips for new aspiring blog owners. Thankyou!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Barry Wariner  3 kwietnia 2011 o godz. 15:21 #
Gravatar

There are definitely numerous details like that to take into consideration. That could be a nice point to deliver up. I supply the ideas above as basic inspiration however clearly there are questions just like the one you convey up the place an important factor might be working in honest good faith. I don?t know if finest practices have emerged round things like that, however I’m positive that your job is clearly identified as a fair game. Each girls and boys really feel the impression of just a second’s pleasure, for the remainder of their lives.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek garage doors  3 kwietnia 2011 o godz. 17:01 #
Gravatar

very nice submit, i definitely love this web site, carry on it

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fireplaces  3 kwietnia 2011 o godz. 22:53 #
Gravatar

Good day! I just wish to give an enormous thumbs up for the great info you will have right here on this post. I shall be coming again to your blog for extra soon.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek William Dolinsky  4 kwietnia 2011 o godz. 12:28 #
Gravatar

I’m curious to find out what blog platform you have been working with? I’m experiencing some small security problems with my latest blog and I’d like to find something more risk-free. Do you have any recommendations?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Leslee Bodenheimer  5 kwietnia 2011 o godz. 2:05 #
Gravatar

I want to thanks for the efforts you’ve got made in putting this on ink article. i am hoping an equivalent best work from you in the future as well. in truth your creative writing ability has impressed me to induce my own blog currently. truly the blogging is spreading its wings quickly. Your write up may be a fine model of it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Burt Leanza  5 kwietnia 2011 o godz. 22:47 #
Gravatar

I always visit your blog and retrieve everything you post here but I never commented but today when I saw this post, i could not stop myself from commenting here. nice mate!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Yoshiko Verissimo  6 kwietnia 2011 o godz. 16:09 #
Gravatar

Many thanks for creating this place wonderful, i must say i appreciate all of the exertions that you simply do on this great site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Brianna Ormes  7 kwietnia 2011 o godz. 3:59 #
Gravatar

I’d must check with you here. Which isn’t something I usually do! I enjoy studying a put up that may make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Stephane Gaffigan  7 kwietnia 2011 o godz. 19:40 #
Gravatar

Good day! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Cheers!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek citizen watches  7 kwietnia 2011 o godz. 23:58 #
Gravatar

I’d have to check with you here. Which is not something I often do! I enjoy studying a submit that may make individuals think. Also, thanks for permitting me to remark!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek roofing  8 kwietnia 2011 o godz. 2:40 #
Gravatar

I’m impressed, I have to say. Really hardly ever do I encounter a blog that’s each educative and entertaining, and let me inform you, you may have hit the nail on the head. Your concept is outstanding; the problem is something that not sufficient individuals are talking intelligently about. I am very comfortable that I stumbled across this in my search for something regarding this.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Larry Capulong  8 kwietnia 2011 o godz. 15:13 #
Gravatar

Just curious, what wordpress theme are you using because it looks cool?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fast cash advance  9 kwietnia 2011 o godz. 14:51 #
Gravatar

I used to be more than happy to search out this net-site.I wished to thanks on your time for this glorious read!! I positively having fun with every little little bit of it and I’ve you bookmarked to check out new stuff you weblog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dallas Van  9 kwietnia 2011 o godz. 15:22 #
Gravatar

Howdy just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Yuonne Nowling  9 kwietnia 2011 o godz. 20:00 #
Gravatar

hi, great site It’s very captivating

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ruthann Pump  10 kwietnia 2011 o godz. 3:32 #
Gravatar

Many thanks for creating this place wonderful, i need to say i appreciate all of the exertions that you simply do on this great web site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lazaro Pastures  10 kwietnia 2011 o godz. 13:32 #
Gravatar

I randomly browse blogs on the web, and that i discover your article to be very informational. I even have already bookmark it on my browser, in order that I will view your blog publish all over again later. Additionally, i’m wondering whether or not your weblog is open for link exchange, as i really want to trade links with you. I don’t normally try this, but I hope that we’ll have a mutual hyperlink exchange. Let me apprehend and have a perfect day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Art Mckentie  11 kwietnia 2011 o godz. 3:08 #
Gravatar

This design is wicked! You definitely know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Great job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Leandra Polan  11 kwietnia 2011 o godz. 6:49 #
Gravatar

Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your website? My blog site is in the very same area of interest as yours and my visitors would genuinely benefit from a lot of the information you present here. Please let me know if this ok with you. Thank you!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek meettheplaygroup  11 kwietnia 2011 o godz. 7:47 #
Gravatar

An interesting discussion is price comment. I feel that you must write more on this subject, it might not be a taboo topic however typically individuals are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cedrick Victory  11 kwietnia 2011 o godz. 8:45 #
Gravatar

There may be noticeably a bundle to learn about this. I assume you made certain good points in features also.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Selene Doldo  11 kwietnia 2011 o godz. 17:22 #
Gravatar

After proofread a few of the blogposts upon your web place nowadays, as a consequence i truly equivalent your magnificence of blogging. i bookmarked it toward my favorites situation roll as a result determination be checking support soon. pls check my web situate since hollow and allow me perceive your thought.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Andrew Vanvoorhees  12 kwietnia 2011 o godz. 5:55 #
Gravatar

Strong blog. I acquired innumerable great info. I?ve been keeping an eye on this technology for some time. It?utes interesting the way it retains different, yet some of the primary components remain a similar. have you ever observed lots modification since Search engines created their own latest purchase in the field?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cammy Whitherspoon  12 kwietnia 2011 o godz. 16:12 #
Gravatar

This is smart info! Where else will if ind out more?? Who runs this joint too? sustain the great work

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Braun Oral B Professional Care 2000  12 kwietnia 2011 o godz. 22:17 #
Gravatar

Beneficial Blog! I had been simply just debating that there are plenty of screwy results at this issue you now purely replaced my personal belief. Thank you an excellent write-up.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Donnell Grenet  13 kwietnia 2011 o godz. 2:13 #
Gravatar

Man you legend. return see my site, you ought to get pleasure from it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Antonia Frison  13 kwietnia 2011 o godz. 12:18 #
Gravatar

Perfect web content, honestly post

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia