Bank JPMorgan Chase postanowił podsumować pierwsze miesiące wdrożenia płatności mobilnych Apple Pay i wskazał na główne cechy użytkowników tej usługi.
Zarząd JPMorgan Chase poinformował swoich inwestorów, że już przeszło milion użytkowników kart kredytowych i debetowych Chase skonfigurowało je, by współpracowały z systemem Apple Pay, a wszystko wskazuje na to, że ich liczba w najbliższych miesiącach będzie wyraźnie rosnąć. Te pierwsze miesiące funkcjonowania usługi pozwoliły także określić, jacy klienci najczęściej korzystają z tego rozwiązania.
Zgodnie z tym, czego można było się spodziewać, płatności mobilne są domeną przede wszystkich młodszych pokoleń, osób o ugruntowanej pozycji finansowej z wyraźnie wyższymi zarobkami niż inni klienci. JPMorgan określa ich jako klientów aktywnych i zaangażowanych, którzy chętnie korzystają z nowych rozwiązań i adaptują je do swoich potrzeb.
Bank upublicznił prosty graficzny raport podsumowujący pierwsze miesiące wdrażania systemu Apple Pay do Chase’a. Typowy użytkownik usługi jest o 9 lat młodszy od przeciętnego klienta banku, ponadto jego przychody są aż o 21% większe od klientów stroniących od płatności mobilnych, wydaje też więcej pieniędzy na transakcje bezgotówkowe. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że aż 69% płatności Appe Pay wykonywano za pośrednictwem kart kredytowych, a tylko 31% przy użyciu kart debetowych.
Chase był jednym z pierwszych banków, który wdrożył system Apple Pay dla swoich klientów, dziś jest jedną z niemal 100 placówek, które wspierają rozwój usługi Apple. Na razie z systemu płatności mobilnych od firmy z Cupertino można korzystać wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, ale Apple już przygotowuje się do wejścia na rynek europejski i niewykluczone, że już w tym roku i my skorzystamy z Apple Pay.