Artykuł partnera
Twoi klienci są obecni na Facebooku. To nie domysł, a szczera prawda, wynikająca ze zwykłej statystyki. Z tego jednego z najpopularniejszych spośród social mediów w naszym kraju korzysta bowiem codziennie ponad 16 milionów osób. Z dużą dozą prawdopodobieństwa są tam również osoby zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług beauty. Musisz tylko się im pokazać.
Jak to zrobić? Oczywiście poprzez prowadzenie fanpage, który przekona odbiorców, że powinni natychmiast zadzwonić i umówić się na wizytę u Ciebie.
Nie wiesz, co zrobić, żeby ludzie odwiedzali Twój fanpage oraz w jaki sposób działać, żeby było to skuteczne, widoczne i profesjonalne? Zastanawiasz się, czy nie powinnaś wybrać się na szkolenie social media lub kupić stos mądrych podręczników?
Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, jak powinno wyglądać prowadzenie fanpage dla branży beauty.
Samodzielnie czy przez agencję? Prowadzenie fanpage od podszewki
Zamiast zadawać sobie niepotrzebne pytanie, czy warto prowadzić fanpage na Facebooku, zdecydowanie lepiej zastanowić się od razu nad tym, jak to zrobić dobrze.
Wiele osób na początku decyduje się na samodzielnie działanie. Zyskuje się dzięki temu spore oszczędności, można poszerzyć wiedzę oraz lepiej poznać fanów i potencjalnych odbiorców. Jak prowadzić fanpage samodzielnie? Można czytać artykuły, zapisywać się na webinar lub pójść na szkolenie social media do doświadczonego praktyka, który pokaże, na co zwracać uwagę.
O ile jednak na początku prowadzenia firmy, gdy pracy jest niewiele, takie działania są jak najbardziej realne, to z czasem, gdy biznes się rozrasta, może być naprawdę trudno pogodzić codzienne obowiązki zawodowe z zajmowaniem się fanpage’m. A trzeba pamiętać, że wymaga on dużo uwagi, precyzyjnego planowania treści i publikacji oraz budowania kampanii promocyjnych.
W takich sytuacjach zdecydowanie lepiej oddać prowadzenie fanpage specjalistom, żeby samemu zająć się własną firmą i generowaniem większych zysków, które bez trudu pokryją koszty zatrudnienia agencji.
Co powinno się znaleźć na profilu firmy beauty?
Branża beauty to specyficzna przestrzeń, koncentrująca się oczywiście na pięknie. I to ono musi być głównym tematem fanpage’a.
Zrobiłaś klientce perfekcyjny i unikatowy manicure? Przeprowadziłaś koloryzację włosów, której efekty zapierają dech w piersi? Koniecznie pokaż efekty na swoim fanpage’u (oczywiście za zgodą klientki!). Można wrzucać zdjęcia lub filmiki – niech inne osoby na własne oczy zobaczą, że warto skorzystać z Twoich usług.
Warto oczywiście dobrze zaplanować formę publikacji. Najważniejszy w dobrze prowadzonym fanpage’u jest bowiem precyzyjny plan działania, realizowany z żołnierską wręcz precyzją. To od spójności contentu oraz ciekawego pomysłu zależy zaangażowanie Twoich fanów, które przekłada się na większą widoczność strony.
Równie istotne jest bycie w kontakcie z fanami. Trzeba się zmotywować i sprawnie reagować na wszelkie komentarze, polubienia itd. Wchodź w rozmowę, dyskutuj i pytaj o potrzeby klientów. Najlepszym źródeł informacji i inspiracji są przecież same zainteresowane osoby. Jeżeli poczują, że naprawdę się nimi interesujesz, pozyskasz ich zaufanie i wierność.
Komunikacja to podstawa. Warto w niej prezentować się od jak najbardziej profesjonalnej strony. Trzeba dać od siebie wiedzę, pokazać, że ma się doświadczenie. Nawet w sieci nie warto być anonimowym, zwłaszcza gdy chce się zaistnieć i pozyskać zaufanych klientów poprzez prowadzenie fanpage.
Prowadzenie fanpage – profesjonalizm, systematyczność i wiedza
Dobry fanpage to sposób na zaistnienie w sieci oraz zbudowanie świadomości społecznej marki. Bycie w kontakcie z fanami oraz dzielenie się rzetelną wiedzą pomagają stworzyć trwałe relacje oraz pozyskać nie tylko klientów, ale także zaufanych ambasadorów marki, którzy dla Twojej firmy zajmą się marketingiem szeptanym. Sporo korzyści jak na jeden, zwykły fanpage, prawda? Zdecydowanie warto z nich skorzystać!