Artykuł partnera
Nazwa reklamy push pochodzi od angielskiego „pchać”. Oznacza to, że konkretna informacja jest niejako wypychana w stronę klienta – niemal bezpośrednio! O ile zwykłe wyskakujące okienka na stronach internetowych są raczej znane i omijane przez odbiorców, o tyle reklamy push zyskują zwolenników i potrafią być bardzo skuteczne. Jednak nie zawsze.
Kiedy push ads są skuteczne?
Coraz więcej serwisów, portali i aplikacji korzysta z tzw. push ads. Są to powiadomienia reklamowe, które mają na celu przyciągnąć klienta do danej strony i zmuszenie go do wykonania danego działania, najczęściej skorzystania z oferty.
Reklamy push pojawiają się dzięki współpracy wielkich dostawców usług, np. Google czy Microsoft, którzy pozwalają na wyświetlanie powiadomień nawet wówczas, gdy klient nie jest zalogowany do programu – przeglądarka musi być jednak włączona. Zgoda wyrażana jest automatycznie, dopiero brak zgody trzeba dokładnie określić.
Reklama ta jest skuteczna tylko wówczas, gdy kieruje się kilkoma ważnymi zasadami:
- Musi być ciekawa. Samo sformułowanie, które pojawi się na małym pasku musi coś mówić, musi wskazywać na daną rzecz. Musi zasiewać ziarno niezdecydowania lub myśl „mi to się może przydać”.
- Okienka wyskakujące w ramach reklam push powinny pojawiać się w związku z aktywnością klienta. Np. monitorując odwiedzane przez niego strony możemy łatwo wywnioskować, że planuje wakacje czy szuka rozwiązania na urodziny dziewczyny. Wówczas okienko powinno pojawić się z rozwiązaniem.
- Dobry landing page. Tylko jeśli strona, na którą klient trafi po kliknięciu na push ads, będzie dobrze wykonana, ciekawa i podsyci zainteresowanie, reklama push przerodzi się w lepszą konwersję.
Nieskuteczne push ads
Czasami jednak reklamy typu push nie będą skuteczne. Dzieje się tak zwykle wówczas, gdy firma korzysta ze słabych firm, które zajmują się tworzeniem tego typu formy komunikacji z klientem. Jeżeli reklama będzie zrealizowana w przemyślany sposób, a wszystkie elementy będą ze sobą spójne – może przynieść doskonałe efekty. Warto obserwować jakie modyfikacje reklamy wpływają na przychody i wykazywać się kreatywnością.