Kategorie:
48

Qt 4.5 i QtCreator 1.0 wydane!

Zapewne każdy zna bibliotekę Qt4 oraz jej ogromne zalety. W nowym wydaniu oznaczonym numerem 4.5 główny nacisk położono na poprawę wydajności działania aplikacji korzystających z Qt4. Równocześnie wydano stabilną wersję zintegrowanego środowiska programistycznego QtCreator 1.0, stworzonego z myślą zarówno o tych początkujących, jak i zaawansowanych programistach korzystających z biblioteki Qt4.

Dotąd Qt wydawane było na podwójnej licencji. Dla projektów GPL było ono dostępne również na tej licencji, gdy tymczasem zastosowanie frameworka w aplikacjach komercyjnych wymagało uiszczenia opłat. Jednakże wraz z premierą wersji 4.5 pojawia się możliwość skorzystania z dobrodziejstw Qt na zasadach licencji LGPL, która zezwala na linkowanie bibliotek w projektach na w zasadzie dowolnych licencjach – w tym również wolnych, jak BSD, z których dotąd nie można było korzystać.

Co nowego poza poprawą wydajności w Qt 4.5? Bardzo wiele nowości. Pierwszą z nich jest zintegrowanie z toolkitem najnowszej wersji silnika WebKit, osiągającego w testach Acid3 wynik bliski 100%. Najnowszy WebKit wprowadza również znaczniki <audio> oraz <video> , o których głośno było ostatnimi czasy. Umożliwiają one odtwarzanie multimediów osadzanych bezpośrednio w kodzie HTML. Dodano również SquirrelFish, czyli wydajniejszy interpreter języka JavaScript.

Udowodnienie, że kolejna wersja przynosi wzrost wydajności, może być naprawdę trudne, lecz w nowym Qt debiutuje komponent o nazwie QtBenchLib, który służyć ma właśnie pomiarom wydajności toolkitu i ułatwiać testy regresyjne.

Wzrost wydajności był jednym z głównych celów, nad którym skupili się programiści w tym wydaniu. Poprawili oni znacznie silnik rysujący X11, który teraz może korzystać z XSHM (X Shared Memory). Jest to technika umożliwiająca różnym klientom X-serwera, działającego lokalnie, na komunikację z użyciem wspólnej pamięci, co zwiększa przepustowość między nimi. Dodano również nowy silnik rysujący, zgodny ze specyfikacją OpenGL ES 2.0, który przyśpieszyć ma wyświetlanie interfejsu na urządzeniach wbudowanych.

Deweloperzy platformy Mac ucieszą się zapewne z przepisania części bibliotek odpowiedzialnych za integrację z API Cocoa. Zmiany umożliwiają tworzenie 64-bitowych aplikacji na Jabłuszka oraz wykorzystanie natywnych kontrolek poprzez nowe klasy QMacCocoaViewContainer oraz QmacNativeWidget. W przypadku większości aplikacji zwykła rekompilacja powinna wystarczyć do wygenerowania 64-bitowych plików wykonywalnych.

Qt dla Windowsa CE zbliżył się funkcjonalnością do wersji na inne platformy. Wraz z dodaniem wsparcia dla Phonona oraz WebKita proces ten niemalże się już zakończył.

Pozostałe zmiany to dodanie możliwości zapisywania (ale nie odczytywania!) dokumentów ODF, dodanie wsparcia dla XSLT w module QtXmlPatterns, służącym do łatwej transformacji dokumentów XML oraz oficjalne wsparcie dla QgtkStyle, poprawiającego wygląd aplikacji Qt w środowisku GNOME (efekty widać poniżej):

Od teraz dostępny jest również kompletny pakiet QtSDK dla systemów Linux, Mac OS X i Windows, który zawiera środowisko programistyczne QtCreator, biblioteki Qt4 oraz narzędzia do internacjonalizacji aplikacji – to wszystko dostępne w postaci pojedynczego instalatora dla konkretnej platformy.

Przejdź do strony pobierania…

markgo: Nastąpiło drobne zamieszanie, prawie że równolegle pojawiły się 2 niusy o Qt4.5, ale że ten został wykopany, do niego dodałem zdecydowaną większość treści z drugiego niusa. Mam nadzieję, że autorzy (adrian5632 i mith) się nie pogniewają.

Więcej informacji: http://www.qtsoftware.com/products/whats...-new-in-qt

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

138 komentarzy

zwiń wątek wojtekm  3 marca 2009 o godz. 17:33 #
Gravatar

Czy w Qt 4.5 SDK są już prekompilowane biblioteki dla VC8/9 czy dalej są w postaci "zrób to sam" (nie żeby było to trudne, ale szkoda kilku godzin czasu czasu i ~10GB miejsca na dysku…)?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek adrian5632  3 marca 2009 o godz. 17:38 #
Gravatar

W wersji dla windows QtSDK jest przystosowane do używania MinGW (a co za tym idzie skompilowane używając g++), ponieważ QtCreator 1.0 nie wspiera debugera Microsoftu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wojtekm  3 marca 2009 o godz. 18:00 #
Gravatar

Tiaaa, mam nadzieję, że znajdzie się jakaś dobra dusza, która dopisze łatkę dla remote deguggera, który jest standardowo dostarczany z VC Express. Jak się znajdzie czas to może sam coś upichcę, póki co dostosowałem Qt Creatora, żeby wykrywał kompilatory z SDK, bo dotychczas za jedynie słusze uważał komercyjne VS (dla dociekliwych: zmiana trywialna, trzeba tylko nieco zmodyfikować poszukiwany klucz w rejestrze).

Do GCC nic nie mam, ale zanim nauczy się generować 64-bitowe binarki dla Windowsa to jeszcze chyba trochę wody upłynie. Póki co jedyna alternatywa to SDK dla WS2008 (6.1) i późniejsze.

zwiń wątek wojtekm  3 marca 2009 o godz. 18:01 #
Gravatar

PS. oczywiście mówię o _darmowej_ alternatywie. :)

 
zwiń wątek bies  3 marca 2009 o godz. 18:25 #
Gravatar

Umieć to już umie od jakiegoś czasu (trwające prace kojarzę od około roku) — projekt mingw-w64. Inna sprawa, że nie mam pojęcia jak dobrze działa.

zwiń wątek wojtekm  4 marca 2009 o godz. 10:28 #
Gravatar

No właśnie nie działa, a problemy są nie tyle po stronie technicznej co licencyjnej i póki co nie zapowiada się na szybką zmianę.

 
zwiń wątek bies  4 marca 2009 o godz. 11:44 #
Gravatar

Jakie problemy?

 
zwiń wątek wojtekm  4 marca 2009 o godz. 13:56 #
Gravatar

http://www.planetamd64.com/index.php?s=063e055f10… http://www.nabble.com/mingw-64-bit-td1634120.html

Generalnie legalność redystrybucji MSVCRT w wersji x64 stoi pod dużym znakiem zapytania poza oficjalnym SDK.

 
zwiń wątek bies  4 marca 2009 o godz. 15:46 #
Gravatar

Minęło 4 lata od tych wiadomości. I zarówno VLC, ffmpeg jaki i Wine używają Mingw-w64 (w jakimś tam stopniu, nie chcę mi się zagłębiać). Poza tym mingw nie zawiera dllek MS tylko pliki z zewnętrznymi symbolami. Ale YMMV (dla mnie siejesz FUD ale prawdę powiedziawszy zwisa mi to).

 
zwiń wątek wojtekm  4 marca 2009 o godz. 18:20 #
Gravatar

To może tak, żeby już nie przedłużać tego wątku, obecny status mingw-w64 nie pozwala na tyle co użycie standardowych kompilatorów MS (w przeciwieństwie do mingw32). Jeśli nawet da się już tego używać (nie śledziłem jak ostatecznie rozwiązano problem z MSVCRT) to jest to wciąż mocno eksperymentalne środowisko (wszystko co jest dostępne na stronie projektu to kolejne snapshoty), więc bazowanie na tym jako podstawowym środowisku do pisania 64-bitowego kodu na Windows w sytuacji gdy można używać dopracowanego i sprawdzonego produktu za darmo jest IMHO "fanboystwem", że się tak kolokwialnie wyrażę – szczególnie, gdy można o tym zadecydować przed pisaniem projektu a nie jak w przypadku przytoczonych przez Ciebie aplikacji GCC-only.

Ale oczywiście YMMV.

 
zwiń wątek pijaczek  4 marca 2009 o godz. 21:31 #
Gravatar

Mogę zapytać w jaki sposób za darmo? MSDN AA czy EE 2008 ma możliwość pisania aplikacji 64bit (ee 2005 nie miał takiej możliwości, a przynajmniej nie słyszałem o tym że coś się w tej kwestii zmieniło). Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

 
zwiń wątek wojtekm  5 marca 2009 o godz. 10:52 #
Gravatar

W SDK do Windows Server 2008 i becie Windows 7 są zawarte kompilatory 32 i 64-bitowe, nie trzeba nawet instalować VC Express 2008 (ma starsze wersje bibliotek i plików nagłówkowych i do tego nie wszystkie). Jedyne czego brakuje to MFC i ATL, ale jak ktoś chce używać tego do Qt to nie ma to znaczenia, a jak komuś bardzo zależy na wygodnym pisaniu aplikacji okienkowych w to zawsze może użyć WinForms.

 
 
zwiń wątek ident  3 marca 2009 o godz. 22:57 #
Gravatar

Ja do mingw mam – jest cholernie powolne w kompilacji, linkowaniu i prawdopodobnie skompilowana juz aplikacja tez dziala wolniej. Tego ostatniego nie sprawdzalem.

 
 
 
zwiń wątek jrs  3 marca 2009 o godz. 17:44 #
Gravatar

Czy tylko ja mam problem z trackerem trolltecha?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek quest  3 marca 2009 o godz. 18:41 #
Gravatar

Fajnie, fajnie. KTorrent z KDE 4.3 będzie normalnie wyglądał pod Ubuntu.

Canonical pewnie już obmyśla, które z badziewnych, gnomowych aplikacji będzie można wymienić na te bazujące na Qt4.5.

A takich aplikacji jest masa: Kdenlive, VLC, SMPlayer, SubDownloader, Okular, Gwenview, PSI, Dolphin, Marble i wiele, wiele więcej. :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek adrian5632  3 marca 2009 o godz. 18:46 #
Gravatar

Nie przesadzasz trochę? Wymieniłeś 'prawie całe' KDE ;P

zwiń wątek mith  3 marca 2009 o godz. 18:58 #
Gravatar

No nie? Quest się trochę rozkręcił za bardzo :D

Ale zgadzam się, choć używam na co dzień GNOME, że niektórym programom trochę brakuje polotu… Szczególnie Totemowi (SMPlayer bije go we wszystkich kategoriach poza instalacją, bo Totema mam od ręki :P ). Z drugiej strony wolę Exaile od Amaroka.

zwiń wątek falkon  3 marca 2009 o godz. 19:15 #
Gravatar

hmn, bolączką smplayera jest korzystanie z mplayera, który często potrafi przywieśić się na niektórych filmach. Szkoda, że nie ma programu korzystającego np. z xine o interfejsie tak przyjemnym jak smplayer.

 
zwiń wątek Identyfikator  3 marca 2009 o godz. 20:12 #
Gravatar

Dla mnie to, że używa właśnie mplayera jest na plus, duży plus. Zazwyczaj właśnie z xine miałem problemy, niż z mplayerem.

 
zwiń wątek Energizer  13 kwietnia 2009 o godz. 11:12 #
Gravatar

Najlepiej jakby był jakiś fajny player napisany z użyciem phonona, ale nie wymagający bibliotek KDE.

 
 
zwiń wątek quest  3 marca 2009 o godz. 19:19 #
Gravatar

No przepraszam bardzo, ale:

Kdenlive – nie ma odpowiednika, które oferowałoby GNOME

VLC/SMPlayer – to mówi samo przez siebie. Odtwarzacze oferowane przez GNOME to jakieś nieporozumienie. Totem w 2009 r. nie oferuje bezproblemowej obsługi napisów.

SubDownloader- w łatwy sposób pozwala ściągać czeskie, hiszpańskie i angielskie napisy. Do polskich mam pythonowy skrypt.

Okular – pozwala na odczytanie wielu stron i na ich płynne przejście. Dochodzą do tego notatki, podkreślacze itp. Evince to widok tylko jednej strony i czytnik tylko PDF.

Gwenview – lekki kombajn, którego odpowiednika GNOME nie oferuje.

PSI – najlepszy klient Jabbera. Pidigin/Gajim nie przypadł mi do gustu.

Dolphin – używam z przekonaniem, że będzie rozwijany cały czas. Nawet rozwiązano bugi (w następnym wydaniu!), które zgłosiłem. Nautilus dopiero od niedawna oferuje karty. Do tego nie mogę stworzyć folderu w widoku listy.

Marble – brak odpowiednika

I teraz proszę spojrzeć na jakość aplikacji KDE EDU/GAMES i na ich kiepskie odpowiedniki w GNOME, jeśli w ogóle istnieją.

zwiń wątek napcok  3 marca 2009 o godz. 21:06 #
Gravatar

Napisy można też pobierać SMPlayerem. Napisy -> Znajdź napisy w OpenSubtitles.org…

 
 
zwiń wątek R  3 marca 2009 o godz. 21:42 #
Gravatar

@ quest "Gwenview – lekki kombajn, którego odpowiednika GNOME nie oferuje."

Jeżeli chodzi o tego typu program to Geeqie (dawne GQview) naprawdę wymiata.

zwiń wątek asd  6 marca 2009 o godz. 9:43 #
Gravatar

nie bardzo wymiata.

 
 
 
zwiń wątek sprae  3 marca 2009 o godz. 18:58 #
Gravatar

Quest: Pomyśl raczej kiedy badziewne menu kde4 wymienisz na gnome-do z profilem dock :P

zwiń wątek quest  3 marca 2009 o godz. 19:05 #
Gravatar

Nic mnie to nie obchodzi. Nie używam KDE4 a GNOME-DO nie przypadło mi do gustu.

 
zwiń wątek http://kneczaj.openi  4 marca 2009 o godz. 9:49 #
Gravatar

Mi się podoba menu, na początku też doś opornie do niego podszedłem, ale po dłuższym używaniu, mogę powiedzieć że się sprawdza.

 
 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 19:08 #
Gravatar

"Canonical pewnie już obmyśla, które z badziewnych, gnomowych aplikacji będzie można wymienić na te bazujące na Qt4.5."

Pobożne życzenia. CHyba nawet Ty nie jesteś tak naiwny że nie mają innych problemów.

"A takich aplikacji jest masa: Kdenlive, VLC, SMPlayer, SubDownloader, Okular, Gwenview, PSI, Dolphin, Marble i wiele, wiele więcej."

Podejdzmy do sprawy rzeczowo:

Kdenlive – WTF?

VLC – jest wersja gtk

SMPlayer – gnome-mplayer

SubDownloader – cała masa programów i skryptów

Okular – nie bardzo wiem co to robi podejrzewam że to co Evince

Gwenview – całą masa programow ale i tak nic nei umywa się do xn view ;)

PSI – gossip

Dolphin – nautilus

Marble – WTF?

zwiń wątek quest  3 marca 2009 o godz. 19:22 #
 
zwiń wątek jellonek  3 marca 2009 o godz. 19:31 #
Gravatar

miast gossipa polecalbym raczej empathy ;)

a kto mi zabroni uzywania vlc opartego o qt pod gnomem?

subdownloader niestety tylko popedzany qgtkstyle dziala jak nalezy, bo pod "natywnymi" schematami czesc funkcjonalnosci nie dziala!

btw. wymienianie okulara jako zamiennika evinca do nieco przegiecie, podobnie z gwenview w miejscu gpicview…

zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 21:49 #
Gravatar

XN VIEW kolego XN View ;) NAwet tego na Gie nie wspomniałem :)

 
zwiń wątek i  4 marca 2009 o godz. 13:24 #
Gravatar

przepisują na Qt, nazywa się to XnViewMP (multiplatform?), na razie alpha, zapowiada się dobrze

 
 
zwiń wątek Identyfikator  3 marca 2009 o godz. 20:17 #
Gravatar

@MichalK -> "SMPlayer – gnome-mplayer"

Na to można tylko odpowiedzieć: ROTFL'N'LOL

Tyś chłopie chyba nie widział SMPlayera…

zwiń wątek val-gaav  3 marca 2009 o godz. 20:49 #
Gravatar

Podobnie porównanie

Dolphin > Nautilus

też można zrobić ROTFL.

 
zwiń wątek Identyfikator  3 marca 2009 o godz. 21:02 #
Gravatar

Fakt, ale tamto porównanie najbardziej mnie "uderzyło"

 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 21:51 #
Gravatar

Uwierz mi używałem smplayera, ty chyba NIE WIDZIALES GNOME-MPLAYERA.

 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 21:52 #
Gravatar

NAUTILUS VS DOLPHIN – podejscie ze ma to tanczyc i kawe robic sie nei sprawdzilo nawet w KDE, czywisciepije do konquerora. Ma byc prosty i spelniajacy swoja finkcje jak cale gnome

 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 22:06 #
Gravatar

Używałem smplayera, koleżko. Nie powiesz mi że lepij w nim widać filmy ;) Nie jestem natomiast pewien czy poza nazwą widziałeś gnome-mplayera, zapewniam ze do ogladania filmow sie doskonale sprawdza, a nawet jest rownie wygodny jesli nie wygodniejszy (przez mniejszą ilość opcji w interfejsie) Oba z reszta maja dokladnie ten sam silnik pod spodem.

 
zwiń wątek val-gaav  3 marca 2009 o godz. 22:22 #
Gravatar

@MichalK:

DO ciebie widać nic nie przemówi. Po obu stronach (GTK+, Qt) są dobre aplikacje, ale nie popadaj w fanatyzm bo np. zastąpienie smplayera gnome-playerem to tak jak bym ci napisał, że Firefoxa możesz zastąpić Konquerorem i, że tak właściwe to jest tak samo dobry a przy tym nie ma milona zbędnych mi wtyczek które " grają, tańczą i śpiewają"

Ani pod Gnome ani pod Kde nie stworzysz czystego (tylko GTK+ lub tylko Qt) środowiska bez kompromisów i wyrzeczeń.

 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 23:09 #
Gravatar

Nie mówie że smplayer jest gorszy, ma wiecej opcji to prawda dla jednych zaleta dla innych wada. Mówię że gnome-mplayer to jego odpowiednik w gtk. NIC WIECEJ NIC MNIEJ. Uwierz mi, ergonomia jest ta sama, a filmy są równie kolorowe.

 
zwiń wątek val-gaav  4 marca 2009 o godz. 0:09 #
Gravatar

dobrze tak samo odpowiednikiem Firefoxa jest Kongueror ;)

Ergonomia nie jest taka sama, Smplayer uzewnętrznia wszystko co potrzebne jak zmiana ścieżki audio czy napisów, ma przyjazne skróty klawiszowe do zwiększenia rozmiaru ekranu oraz napisów. Okno ogólnej konfiguracji "preferences" jest bardzo logicznie poukładane i niezwykle łatwe do ogarnięcia (w przeciwieństwie do chociażby VLC).

Poza tym smplayer po prostu działa podczas gdy gnome-mplayer nie był w stanie włączyć napisów SSA/ASS zawartych w pliku mkv podczas nie tak dawnych moich testów tej aplikacji. Nawet nie chciało mi się szukać przyczyny dla czegoś co w smplayer jest "out of the box" i co jest podstawową opcją odtwarzacza jak dla mnie.

Smplayer jest aktualnie najlepszym playerem linuksowym (i nie jest to tylko moje zdanie) za nim na drugim miejscu jest VLC … Gnome-mplayer nie można nazwać jego odpowiednikiem bo w porównaniu wypada po prostu słabo … tak również w porównaniu do VLC.

 
zwiń wątek MichalK  4 marca 2009 o godz. 17:26 #
Gravatar

Fakt ze nie posiada takiego paska narzędziowego jak opisujesz nie znaczy ze tego nie ma, wszystko dostępne z menu. Wybór dźwiękowej ścieżki językowej jak najbardziej jest jak i skróty klawiszowe do zmiany rozmiaru okna. Tego SSA/SAA to nie wiem co to nie używałem w preferencjach coś do tego jest.

Może widziałeś jakąś starą wersję?.

 
zwiń wątek CeCeron  4 marca 2009 o godz. 22:31 #
Gravatar

Przecież pisze, że sprawdzał niedawno.

Moje wrażenia nie odbiegają zbytnio od jego opisu. Nie bez powodu smplayer zdobywa użytkowników na Windowsie (mówię o rdzennych Windowsowcach, chociażby mojej rodzinie).

Pozdrawiam.

 
zwiń wątek MichalK  5 marca 2009 o godz. 8:34 #
Gravatar

Bo to niezly kawalek softu, jednak pod windows lepszy jest IMO best player. A gnome-player na windows nie podziala jak sama nazwa wskazuje :) ps. aktualna wersja to 0.94.

 
 
zwiń wątek Paweł Ciupak  3 marca 2009 o godz. 22:31 #
Gravatar

„VLC – jest wersja gtk”

Bzdury. Wersji GTK nigdy nie było – co najwyżej wersja na wxWidgets, tylko od jakiegoś czasu nie jest rozwijana.

„PSI – gossip”

Tutaj sobie tylko żartujesz, prawda?

zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 23:19 #
Gravatar

Ponieważ sam mam vlc w gnome i wyglada jak wszystko inne dookoła a qt nie mam w systemie (poza statycznym skypem) uznałem że jest to wersja gtk. A nie jest czasem tak że wx widgets to warstwa posrednia pomiedzy GUI (w tym przypadku gtk) a warstwą aplikacji? Czy biblioteki wx widżets dla gnome nie korzystają z gtk?

To tak czysto akademicko.

PSI – gossip – oba sa malymi i lekkimi klientami jabbera (moge sie mylic) u mnie gossip sie dobrze sprawdza.

 
 
 
zwiń wątek marcinsud  3 marca 2009 o godz. 22:27 #
Gravatar

pominę fakt milczeniem, że część z tych aplikacji jest oparta na kdelibs i płyta z ubuntu musiałaby mieć chyba z 1 GB, ale ok co kto woli. Sam nie mam nic do aplikacji na qt, ale tylko na qt bez tego molocha kdelibs.

zwiń wątek CeCeron  4 marca 2009 o godz. 22:33 #
Gravatar

Owszem. Te programy są jednymi z najmocniejszych stron KDE.

 
 
 
zwiń wątek MichalK  3 marca 2009 o godz. 18:48 #
Gravatar

"Zapewne każdy zna bibliotekę Qt4 oraz jej ogromne zalety."

Zapewne nie każdy zna qt a już "ogromne zalety" to jeszcze mniej osób. Trochę przesadzony początek.

A wystarczyło dodać " z linuksowych developerów w szczególności KDE " i było by to stwierdzenie prawdziwe

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek mith  3 marca 2009 o godz. 18:54 #
Gravatar

<quote>markgo: Nastąpiło drobne zamieszanie, prawie że równolegle pojawiły się 2 niusy o Qt4.5, ale że ten został wykopany, do niego dodałem zdecydowaną większość treści z drugiego niusa. Mam nadzieję, że autorzy (adrian5632 i mith) się nie pogniewają.</quote>

Nie wiem, jak Adrian, ale ja się nie gniewam ;) Dobrze, że się tekst, który napisałem nie zmarnował :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek adrian5632  3 marca 2009 o godz. 19:57 #
Gravatar

Taak, ja to na pewno od razu cię pogryzę za to ;P

 
 
zwiń wątek erketre  3 marca 2009 o godz. 19:43 #
Gravatar

Nie wiem jak w przypadku Linuksa ale skompilowana paczka dla Windows jest beznadziejna:

- nie ma statycznych bibliotek

- biblioteki DLL są w kilu kopiach (co za marnotrawstwo megabajtów)

- brak dokumentacji w chm. Za to setki tysięcy plików HTML…

chyba muszę sam to sobie skompilować…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek pijaczek  3 marca 2009 o godz. 20:45 #
Gravatar

1. Nie ma statycznych bibliotek, bo jak będziesz chciał pisać zamknięte programy to musisz linkować dynamicznie (licencja lgpl).

2. Pewnie w 2ch kopiach: debug i release – jeśli tak to z pewnością nie jest to marnowanie miejsca.

zwiń wątek Alinoe  3 marca 2009 o godz. 22:31 #
Gravatar

Co do punktu pierwszego to chyba nie dokońca, może skompilować to statycznie tyle że źródła muszą byc udostępnione na GPL, wkoncu w wersji open source jest możliwosc skompilowania Qt jako statycznej, bo sam wkońcu wkompilowywałem statycznie qt do moich programów. A linkowanie dynamiczne jest chyba obowiązkowe w przypadku zamkniętego softu. Chyba że ja czegoś nie rozumiem tu.

zwiń wątek pijaczek  3 marca 2009 o godz. 22:39 #
Gravatar

@Alinoe: "…bo jak będziesz chciał pisać ZAMKNIĘTE programy…"

 
zwiń wątek adrian5632  4 marca 2009 o godz. 14:48 #
Gravatar

@erketre: Jak nie wiesz, do czego służy QtSDK i po co są zamieszczone również biblioteki z symbolami debugowania, to lepiej nie bierz udziału w dyskusji…

 
 
zwiń wątek erketre  3 marca 2009 o godz. 22:49 #
Gravatar

2. Widziałeś kiedyś bibliotekę DYNAMICZNĄ (.dll a na Uniksie chyba .so) w wersji debug?

Po instalacji ta paczka zabiera 2GB miejsca. Przecież po skompilowaniu i wywaleniu zbędnych rzeczy pozostaje około 120MB – czy nie można by rozprowadzać tego w takiej właśnie formie, zamiast ładować tysiące niepotrzebnych plików?

zwiń wątek bies  3 marca 2009 o godz. 23:17 #
Gravatar

Ja widziałem niejedną. Ale nie przejmuj się, Ty też możesz:

$ echo 'int f() {return 0;}' | gcc -fPIC -shared -g -x c – -o a.so

i gotowa. ;)

 
zwiń wątek pijaczek  3 marca 2009 o godz. 23:43 #
Gravatar

@erketre: wszystkie jakich używam w czasie produkcji programów – release używam już po procesie pisania kodu.

 
 
 
 
zwiń wątek jureko  3 marca 2009 o godz. 20:10 #
Gravatar

a czy WebKit w tej wersji obsługuje już MathML czy jeszcze nie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Smigiel  3 marca 2009 o godz. 20:34 #
Gravatar

Wie ktoś może gdzie mogę sciągnąć paczkę z qt 4.5 dla slackware?

Bo kompilacja ze źródeł trwa ładne kilka godzin…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nik  3 marca 2009 o godz. 21:00 #
Gravatar

Ciekawe kto pierwszy w PL wypuści program na Qt 4.5. Ostatnio konkurencja wzrosła: LefHand czy GG ? ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek PioW  3 marca 2009 o godz. 22:22 #
Gravatar

Stawiam na Kadu ;P

zwiń wątek marcinsud  3 marca 2009 o godz. 22:32 #
Gravatar

wypuściło nie wypuściło, łatka by kadu działało na qt 4.5 (błąd powodujący zamarzanie okna rozmowy przy próbie pisania) już jest i wystarczy skompilować.

 
zwiń wątek Vogel  4 marca 2009 o godz. 11:22 #
Gravatar

Ja już mam Kadu na Qt 4.5

 
 
zwiń wątek riklaunim  4 marca 2009 o godz. 10:29 #
Gravatar

Moje aplikacje PyQt4 działają równie dobrze pod nowszą wersją Qt :) Te co wykorzystują webkita – działają znacząco lepiej.

 
 
zwiń wątek Paweł Ciupak  3 marca 2009 o godz. 22:23 #
Gravatar

„w tym również wolnych, jak BSD, z których dotąd nie można było korzystać”

Bzdury, bzdury, bzdury.

http://doc.trolltech.com/4.4/license-gpl-exceptio…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek asd  4 marca 2009 o godz. 0:41 #
Gravatar

http://doc.trolltech.com/4.5/opensourceedition.ht…

Pytanie do zorientowanych – jak Qt Creator sprawuje się jako IDE (nawigacja po kodzie, autouzupełnianie itp)?

zwiń wątek keto  4 marca 2009 o godz. 8:06 #
Gravatar

A po co Ci Qt creator? vim nie wystarczy? :) Używanie IDE powoduje zawsze, że kod jest mniejszej jakości :) Osoba używająca IDE nie zawsze ma dostateczną wiedzę na temat pisania aplikacji a tak jest w stanie wyklikać program i potem jak coś nie działa to rozkłada ręce :) Nawet doświadczeni programiści często z lenistwa korzystają z autopodpowiadacza kodu nie zawsze sprawdzając jak dana metoda działa i jakie ma skutki uboczne.

zwiń wątek MiL  4 marca 2009 o godz. 9:27 #
Gravatar

To ty chyba nigdy nie pracowałeś nad dużym projektem.

 
zwiń wątek keto  4 marca 2009 o godz. 9:45 #
Gravatar

Duży projekt byś pisał w Qt Creator? Powiedz dlaczego żaden duży projekt opensource nie jest pisany przy użyciu tego typu narzędzi? No dlaczego? Może dlatego, że te narzędzie wcale do tego nie służą. Qt Creatora to bym porównał do czegoś na wzór programu edukacyjnego a na pewno nie do pracy nad dużymi projektami.

Z innej beczki: firma Prokom chciała raz użyć podobnego narzędzia o nazwie Delphi a później C++ Builder do napisania dobrze znanego wszystkim programu PŁATNIK. Jaki był tego efekt to chyba nie trzeba nikomu mówić. Programu nie dało się sensownie używać. Nawet obecne wersje widać, że mimo użycia visual c++ to są pisane przez te same osoby, bo ciągle program się wysypuje bez powodu albo gubi dane, blokuje bazę danych itp.

Jak sam używasz do dużych projektów tego typu narzędzi to współczuję twojej firmie :)

 
zwiń wątek riklaunim  4 marca 2009 o godz. 10:30 #
Gravatar

I oczywiście pisany w vimie i xtermie będzie działał znacznie lepiej?

 
zwiń wątek keto  4 marca 2009 o godz. 11:15 #
Gravatar

Tu nie chodzi o edytor – bo ten akurat jest najmniej istotny. Chodzi o to że Qt Creator promuje podejście do programowania w stylu wyklikania interfejsu i czego się tylko da. Takie podejście się jeszcze nigdy nie sprawidziło i żaden duży projekt nie korzysta z tego typu narzędzi. Jeśli chodzi o samego vima to źle się sprawdza wśród np. programistów jądra linuksa albo programistów firefoxa?

 
zwiń wątek riklaunim  4 marca 2009 o godz. 13:18 #
Gravatar

Oferuje integrację z Qt Designerem – projektantem GUI.

 
zwiń wątek asd  4 marca 2009 o godz. 13:22 #
Gravatar

@keto: no offence, ale pytanie było skierowane do zorientowanych, jeśli nie używałeś QtC, proszę nie odpowiadaj.

 
zwiń wątek keto  4 marca 2009 o godz. 13:35 #
Gravatar

riklaunim: kto projektuje GUI w ten sposób? Proszę podaj mi przykład jakiegoś poważnego programu.

 
zwiń wątek riklaunim  4 marca 2009 o godz. 16:08 #
Gravatar

99% aplikacji?, gdzie najpierw powstają makiety interfejsów i po przejściu przez dział usability są wykorzystywane podpinając stosowne sloty do sygnałów itd? Wątpię żeby np. MS Office miał interfejs generowany programistycznie w inicie klasy ;)

 
zwiń wątek Moro  4 marca 2009 o godz. 17:42 #
Gravatar

Zgadzam się w 100% z keto. W firmie, w której pracuję gdybym zaproponował coś takiego to by mnie wyśmiali a tak się składa, że mamy licencję na Qt i używamy do tworzenia programów na komputery przemysłowe. Kilka lat temu prowadziliśmy rozważania nad kompilatorami borlanda ale nikogo nie było za taką metodą tworzenia softu. Keto chyba jako jedyny z wypowiadających się tu osób ma pojęcie o komercyjnym wytwarzaniu oprogramowania a nie teoretycznym lub amatorskim.

 
zwiń wątek soft  4 marca 2009 o godz. 21:13 #
Gravatar

Keto chyba jako jedyny z wypowiadających się tu osób ma pojęcie o komercyjnym wytwarzaniu oprogramowania a nie teoretycznym lub amatorskim.

rotfl!

 
zwiń wątek trasz  4 marca 2009 o godz. 21:43 #
Gravatar

@Moro: Kilka lat temu Borland byl tam, gdzie teraz – historią. Wiec jesli prowadziliscie "rozwazania", to swiadczy o was w dosyc jednoznaczny sposob.

 
zwiń wątek sjakub  5 marca 2009 o godz. 9:13 #
Gravatar

@keto: Dzieki takiemu podejsciu programista jest sklaniany do separacji GUI od czesci logicznej programu. Nie wszystko da sie tak zrobic, zwlaszcza jesli interfejs ma byc w jakis sposob dynamiczny, ale jesli cos mozna w ten sposob osiagnac, to jest to jak najbardziej wskazane, w programach dowolnej wielkosci – projektujesz interfejs ze wszystkimi elementami ktore mozna zrealizowac "klikaniem", ale interfejs ktory bez logiki jest tylko martwa skorupa. Potem podlaczasz elementy interfejsu do odpowiednich punktow programu i masz nagle dzialajacy program. Z pieknie odseparowana warstwa GUI. Tak sie powinno programowac, a nie pozniej sie widzi jakies z palca napisane kontrolki GUI ktore maja w srodku logike. Nie mowiac juz o poprawianiu takiego programu, albo wnoszeniu jakichs zmian – interfejs wyklikany, przechowywany jako pliki ui jest po prostu lepszy.

 
zwiń wątek keto  5 marca 2009 o godz. 10:52 #
Gravatar

sjakub: to już zależy od programisty, jak kiepski programista to wrzuci logikę do gui. Zauważ jednak, że dużo łatwiej wrzucić logikę do GUI projektując przy użyciu QtC bo klikasz na zdarzenie i już możesz klepać kod. Jest to raj dla kiepskich programistów, którzy nie rozumują co to są sloty i inne mechanizmy qt. Do wszystkich oponentów: proszę zadajcie sobie trud i pobierzcie z internetu źródła jakiegoś dowolnego dużego programu np. k3b i sprawdźcie sobie jak pisze się programy. Naprawdę warto sprawdzić i wyciągnąć wnioski a jak ktoś znajdzie jakiś duży program pisany w podobnym narzędziu do QtC to proszę o linka :)

 
zwiń wątek pijaczek  5 marca 2009 o godz. 17:36 #
Gravatar

@keto: mylisz ide(Integrated Development Environment) z rad (Rapid Application Development)! Praktycznie żaden duży projekt nie jest robiony bez ide (bez rad owszem).

 
zwiń wątek keto  5 marca 2009 o godz. 18:48 #
Gravatar

pijaczek: Przeczytaj uważnie, to nie ja mylę. QtC to właśnie rad tak jak produkty borlanda i o to właśnie chodzi. Nikt tak nie pisze dużych programów a co niektórzy się upierają, że tak się właśnie pisze. Czekam aż ktoś mi poda przykład takiego programu i jakoś się doczekać nie mogę :)

 
zwiń wątek pijaczek  5 marca 2009 o godz. 20:02 #
Gravatar

@keto: "Przeczytaj uważnie, to nie ja mylę."

"Używanie IDE powoduje zawsze, że kod jest mniejszej jakości"

Jak nie mylisz jak mylisz ;p.

Btw rad też są często używane np. w kde (patrz przykład, który podałeś k3b o czym świadczą pliki qt designer (*.ui)) w repo ;p.

W wx i qt pisze się bardzo przyjemnie bez rad i wiele firm to preferuje, ale qt ma dobre narzędzia rad (integracja z eclipse czy qt designer) i można sobie poukładać kontrolki tak jak mają być, a później je już programować normalnie – zaoszczędzi czas, a kod będzie dobry dlatego przy niektórych projektach wybiera się to podejście, bo jak wiadomo czas to pieniądz.

 
zwiń wątek pijaczek  5 marca 2009 o godz. 20:09 #
Gravatar

@keto: a co do przykładu takiego programu to podam przykład skrajny (delphi) czyli total commander ;p.

 
zwiń wątek keto  5 marca 2009 o godz. 20:41 #
Gravatar

pijaczek: Muszę chyba uściślić: do samego Qt nic nie mam i bardzo lubię tą bibliotekę jednak do tworzenia GUI poprzez Qt designer, który jest w QtC mam do zarzucenia i to bardzo dużo :) Jeśli piszesz o swoich przykładach to jestem po prostu zdziwiony :) Być może są to wyjątki, które potwierdzają regułę :) Jeśli chodzi o IDE to oczywiście chodziło mi wyklikane GUI.

 
zwiń wątek pijaczek  5 marca 2009 o godz. 21:04 #
Gravatar

Samo "wyklikane" GUI rozumiane tylko jako ustawienie kontrolek na swoich miejscach w kontenerach nie jest niczym złym (chodź ja osobiście wolę pisać ręcznie) i jest często wykorzystywane w ten sposób (nie jest to potwierdzenie reguły, a norma), ale nie oprogramowuje się ręcznie (w rad robi się sam design i często nie robią tego nawet programiści (niektóre firmy uważają nawet (zresztą często słusznie), że programista nie potrafi zrobić gui wygodnego dla ZU, a programowanie pozostawia się programistom, którzy ręcznie resztę zrobią).

 
 
 
 
zwiń wątek Jarosław Staniek  4 marca 2009 o godz. 17:31 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Hunter Sandifer  13 marca 2011 o godz. 22:49 #
Gravatar

I’d come to permit with you on this. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kenneth Mazella  17 marca 2011 o godz. 15:27 #
Gravatar

I’d come to acknowledge with you on this. Which is not something I typically do! I really like reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Oscar Scott  6 kwietnia 2011 o godz. 11:18 #
Gravatar

You have got to check this one out. I have honestly made over $500 since I started using this arbitrage software 3 days ago.At long last I am actually earning some money.Click on my name for more details, dont forget to thank me when you start winning.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Towanda Guzma  8 kwietnia 2011 o godz. 22:12 #
Gravatar

I’d have to cut a deal with you here. Which is not something I usually do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek lens products  9 kwietnia 2011 o godz. 1:31 #
Gravatar

In these days of austerity and also relative panic about having debt, some people balk against the idea of employing a credit card in order to make acquisition of merchandise and also pay for a holiday, preferring, instead just to rely on the tried plus trusted approach to making transaction – cash. However, if you possess cash there to make the purchase in whole, then, paradoxically, that is the best time for you to use the cards for several factors.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Thurman Jongebloed  12 kwietnia 2011 o godz. 2:57 #
Gravatar

My spouse and I absolutely love your blog and find most of your post’s to be what precisely I’m looking for. Would you offer guest writers to write content available for you? I wouldn’t mind producing a post or elaborating on some of the subjects you write about here. Again, awesome site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Diabetes Causes  12 kwietnia 2011 o godz. 3:41 #
Gravatar

Very cool, some wonderful points! I appreciate you making this article available, the rest of your blog is also well done. I hope you have a wonderful day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gladbrook Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 3:44 #
Gravatar

Extremely cool, some great points! I appreciate you making this article available, the rest of the site is also well done. I hope you have a great day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 4:10 #
Gravatar

I’m wondering how I might be notified whenever a new post has been made.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek College Tutor  12 kwietnia 2011 o godz. 4:37 #
Gravatar

Very effectively written information. It will be worthwhile to anybody who usess it, together with myself. Keep up the good work – for certain i’ll check out extra posts.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Photo Restoration Service  12 kwietnia 2011 o godz. 5:51 #
Gravatar

You have a lot of helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Dubuque County Iowa Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 6:45 #
Gravatar

You have a lot of helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis beieren  12 kwietnia 2011 o godz. 8:31 #
Gravatar

There may be two or three instances where a „magical herb” is smoked, but that is all.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wii Homebrew  12 kwietnia 2011 o godz. 9:26 #
Gravatar

For example you will find the Homebrew Channel, a freeware Nintendo homebrew games application loader. This was developed to provide users a means of running software for the Wii console unofficially. Since the architecture of the Wii will depend on the Nintendo GameCube components, most of the homebrew development tools used with the Nintendo GameCube is usually used for Wii improvement.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Anti Aging  12 kwietnia 2011 o godz. 11:33 #
Gravatar

Most anti aging skin products aim to deliver nutrients to skin debris, thus allowing them for you to heal after there’s recently been damage, and replacing a lot of the moisture and fat which have been lost.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek VLC Player  12 kwietnia 2011 o godz. 11:44 #
Gravatar

There is not each and every day that I didn’t visit your weblog, it is just so entertaining and outstanding to be around day in reading your opinions and your articles. Go on posting you got me hook my pal.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek vakantiehuis zwarte woud  12 kwietnia 2011 o godz. 13:04 #
Gravatar

Other than music, the depth of character sets „Hanna” apart from similar chase flicks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 13:25 #
Gravatar

This web site rrs really a walk-through it really is the internet it suited you on this and thus did not recognise people who need to. Peek the following, and you could absolutely understand the item.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 13:43 #
Gravatar

I always visit your blog and retrieve everything you post here but I never commented but today when I saw this post, I couldn’t stop myself from commenting here. Fantastic article mate!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wyatt Defiore  12 kwietnia 2011 o godz. 13:49 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek e-catalog  12 kwietnia 2011 o godz. 13:59 #
Gravatar

Hey very cool web site!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds also…I’m happy to find so many useful info here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek train games  12 kwietnia 2011 o godz. 14:33 #
Gravatar

Getting older is no problem. You simply need to live lengthy enough.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 15:18 #
Gravatar

Good day clever points.. now why did not i think of those? Off subject barely, is that this web page pattern merely from an atypical installation or else do you utilize a personalized template. I take advantage of a webpage i’m searching for to enhance and effectively the visuals is likely one of many key issues to complete on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 15:40 #
Gravatar

Good blog! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek hotel insurance  12 kwietnia 2011 o godz. 16:03 #
Gravatar

In the event that you’ve been following the blog as well as social media world over the last few years, you recognize that there’s one heated discussion which keeps appearing: and that is the question concerning remarks on blogging sites. Should blogs get remarks? Ought these kind of comments be moderated?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Neil Ristow  12 kwietnia 2011 o godz. 16:32 #
Gravatar

There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto dealer supplies  12 kwietnia 2011 o godz. 17:06 #
Gravatar

Great blog. Lots of blogs like this cover subjects that can’t be found in print. I don’t know how we got on 10 years ago with just print media.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Clemente Kurpinski  12 kwietnia 2011 o godz. 17:30 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wilmington Remodeling  12 kwietnia 2011 o godz. 17:51 #
Gravatar

I’m typically to blogging and i really recognize your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your website and hold checking for new information.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car detail supplies  12 kwietnia 2011 o godz. 18:38 #
Gravatar

Great blog. Many websites like this cover subjects that can’t be found in magazines and newspapers. I don’t know how we got by 12 years ago with just magazines and newspapers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 18:53 #
Gravatar

My partner and i really just like your article together with your current internet site all in all!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek tennis balls  12 kwietnia 2011 o godz. 20:29 #
Gravatar

Spot on with this write-up, I really assume this web site wants far more consideration. I’ll most likely be again to learn way more, thanks for that info.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Jessie Gledhill  12 kwietnia 2011 o godz. 21:46 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please send me few more thoughts about this, I am definitely a fan of your blog. Thanks, Jessie Gledhill

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet online  12 kwietnia 2011 o godz. 22:03 #
Gravatar

Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and all. But just imagine if you added some great graphics or videos to give your posts more, „pop”! Your content is excellent but with images and video clips, this website could certainly be one of the best in its niche. Amazing blog!coach outlet

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek loan officer  12 kwietnia 2011 o godz. 22:30 #
Gravatar

My former realtor explained that it’s better to have a preapproval from a bank than the usual mortgage company.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gender predictor quiz  13 kwietnia 2011 o godz. 0:48 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Goji Beeren Pflanzen  13 kwietnia 2011 o godz. 0:58 #
Gravatar

I have subscribed to your rss which should do the trick! Have a nice evening!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 1:46 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Nana Letrent  13 kwietnia 2011 o godz. 1:51 #
Gravatar

Great article. When I was just starting out, I searched all over the web for about a year for methods on how to build muscles. I spent a lot of money buying courses, taking supplements, buying books off Amazon and watching videos on Youtube. I got a some value for all of them but I figured it would be nice if I could turn back time and get all that value under one place. I thought about writing a blog but just don’t have time to do it. I might still do it someday but for now, the best source of muscle building info is like this one here http://www.gainmusclebuildmuscle.com

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Lorene Kizzia  13 kwietnia 2011 o godz. 3:42 #
Gravatar

Hi my name is bob khakshooy. You made certain nice points there. I did a search on the subject and found a good number of people will agree with your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Van Roy  13 kwietnia 2011 o godz. 5:29 #
Gravatar

You have many helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ronny Burle  13 kwietnia 2011 o godz. 5:54 #
Gravatar

I as well as my friends happened to be analyzing the great strategies located on your website then suddenly I had a horrible feeling I had not thanked the web site owner for those secrets. Most of the young boys became for this reason stimulated to read through all of them and have in effect seriously been taking advantage of these things. We appreciate you being well accommodating and then for having these kinds of great useful guides most people are really wanting to learn about. Our own sincere apologies for not expressing appreciation to you sooner.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Slug Gun Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 5:55 #
Gravatar

Would you be serious about exchanging hyperlinks?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Bilety Lotnicze Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 10:46 #
Gravatar

Say thanks for write about highly excellent informations. Your web is great, I am satisfied by the information and facts that you have on this blog. It shows how properly you fully grasp this subject. Bookmarked this web page, will appear back again for even more. You, my close friend, I found just the details I by now looked all over the place and just couldn’t discover. What a perfect blog. Like this website your web page is one particular of my new preferred.I similar to this info shown and it has provided me some sort of creativity to possess good results for some purpose, so retain up the fantastic work!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek British Sovereigns  13 kwietnia 2011 o godz. 12:21 #
Gravatar

Old hammered coins have grown to be increasingly popular among collectors that appreciate the history and culture which is engrained in their very essence.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Firma autokarowa Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 12:54 #
Gravatar

Great information I will share this on Facebook.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wesley Quigg  13 kwietnia 2011 o godz. 14:53 #
Gravatar

I am often to running a blog and i really recognize your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your website and keep checking for brand new information.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  13 kwietnia 2011 o godz. 15:07 #
Gravatar

I’ve to admit that i typically get bored to read the whole thing but i feel you can add some value. Bravo !

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cedric Lindersmith  13 kwietnia 2011 o godz. 15:27 #
Gravatar

I have been examinating out a few of your posts and i can claim pretty clever stuff. I will surely bookmark your blog.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia