4 lutego wydano nową wersję systemu ReactOS 0.3.8. System ten ma za zadanie być darmową i otwartą alternatywą dla Windows, będąc z nim w 100% zgodnym.
Zmiany które są w tej wersji to:
- Różne poprawki i rozszerzenia w licznych modułach jądra (m.in. w rejestrze, procedurach informacji systemu, prymitywach współdzielenia jak guarded mutex, obsłudze we/wy i innych)
- Inicjatywa, której zadaniem jest naprawa pozostałych niestabilnych części jądra: menedżera pamięci (ang. Memory Manager), API kodu cache’ującego i sterowników systemów plików, oraz innych komponentów, od których zależy Mm
- Wprowadzenie nowego przenośnego mechanizmu wyjątków (ang. Portable Structured Exception Handling – PSEH 2.0), który jest znacznie bliższy natywnej składni mechanizmu wyjątków kompilatora
- Wyeliminowanie kilku błędów, które istniały od dłuższego czasu (takich jak uruchamiania wersji LiveCD na komputerze z dyskiem, na którym znajduje się więcej partycji, czy wykres obciążenia procesora w Menedżerze zadań)
- Naprawa licznych błędów rysowania w GDI
- Implementacja minimalnej wersji Open Source protokołu KernelDebugger, która pozwala korzystać z podstawowej funkcjonalności MS WinDbg
- Ulepszenia w bibliotekach CRT i RTL
- Naprawa niektórych problemów w podstawowych sterownikach systemowych: NPFS, CDFS, FASTFAT, FS_REC, SCSIPORT
- Ulepszone działanie sterownika portu wideo, co pozwoli lepiej wspierać prawdziwy sprzęt
- Kontynuacja prac nad podsystemem Win32 i obsługą MSVC (oraz za sobą poprawki i ulepszenia w narzędziach kompilacji)
- Aktualizacja głównych narzędzi i komponentów dzielonych z projektem Wine do najnowszych wersji