Jeden z popularniejszych systemów komentarzy nie ustrzegł się reklamy. Wkrótce w wątkach Disqusa pojawią się wiadomości od agencji marketingowych.
Rynek marketingowy próbuje wycisnąć pieniądze ze wszystkich zakamarków sieci, reklamy wielkoformatowe, kontekstowe i artykuły sponsorowane już nie wystarczają do realizacji celów sprzedażowych. To dlatego już niedługo w Disqus pojawią się Komentarze Sponsorowane.
Do niedawna Disqus uczył się rozpoznawać posty, które miały charakter SPAM-u i były wyłącznie reklamą, nie niosły ze sobą żadnej wartości merytorycznej. Dziś, dzięki agencji Xaxis, narzędzie będzie automatycznie umieszczało materiały sponsorowane pomiędzy komentarzami. Disqus funkcjonuje na ok. 3 milionach stron, dzięki czemu zasięg kampanii prowadzonych za jego pośrednictwem może być naprawdę duży.
Informacje sponsorowane nie będą musiały być związane z treścią konwersacji czy artykułu, ale jeśli użytkownicy systemu tego zechcą, będzie można spersonalizować przekaz, by wpisać się w oczekiwania dyskutantów.
Spersonalizowany przekaz pozwoli nam lepiej poznać gusta czytelników i zainteresować ich produktem, który wyświetla się w ramach kampanii na Disquis – mówi David Fleck, manager ds. reklamy w Disqus. Wprowadzamy narzędzia do analizy semantycznej i kontekstowej, które umożliwią lepsze dopasowanie przekazu reklamowego.
Chcemy wstrzelić się z komentarzami sponsorowanymi zarówno w treść samych artykułów, jak i w tematykę dyskusji, gdyż ta często zmienia się w sposób dynamiczny i daleko wykracza poza problemy poruszone we wpisach. Istotne będą dla nas również informacje o użytkownikach, o tym, jakie strony odwiedzają. Oferujemy unikatowe narzędzia do profilowania klienta, żadna inna firma nie dostarczy tak szczegółowych danych – zapewnia Fleck.
Reklamodawcy mogą także wybrać, w jakich sposób chcą dotrzeć do użytkownika, narzędzie od Disqus oferuje przeprowadzanie kampanii opartych wyłącznie o przekaz tekstowy, jak i obrazkowy czy filmowy. Komentarze, które będą odnosiły się bezpośrednio do reklamowanego materiału, będą przenoszone na specjalnego landing page’a, dzięki czemu zachowana zostanie merytoryka właściwego wątku komentarzy.
Według przedstawicieli Disqus, tak skonstruowany system marketingowy powinien zadowolić zarówno reklamodawców, wydawców jak i użytkowników. Według Stephena Roy’a, Wiceprezydenta ds. Makertingu w Disqus nowe narzędzie spotkało się z pozytywnym odbiorem.
Obecnie, w okresie pilotażowym pracujemy nad kilkudziesięcioma kampaniami Sponsorowanych Komentarzy, odpowiedź ze strony użytkowników systemu była bardzo pozytywna – mówi Roy. Czytelnicy reagowali na te wpisy tak, jakby były to zwykłe komentarze. Zadawali pytania, dzielili się wątpliwościami, przekazywali wiadomości, udostępniali je i oceniali.
Zawłaszczenie kolejnego poletka internetowego przez firmy marketingowe zawsze spotyka się z pewnym oporem ze strony internautów, ale w przypadku Disqusa widać, że narzędzie opracowano tak, by nie raziło i odpychało czytelników. Czy będzie skuteczny? Pewnie tak, skoro firma chce wypuścić go do powszechnego użytku. Google AdSensa nie przegoni, ale będzie stanowić dobre dopełnienie dla innych platform reklamowych.