Wystartowała nowa sieć reklamy mobilnej ProxyAd, która specjalizuje się w emisji reklam na telefony komórkowe przez Bluetooth. Rewolucja czy kolejna nowinka technologiczno-marketingowa? Nowe, potężne narzędzie w rękach specjalistów od sprzedaży i reklamy? A może nowe źródło trudnego do pozbycia się SPAMU? A może wszytko na raz?
Czym jest reklama Bluetooth? To rodzaj reklamy mobilnej, która wykorzystuje technologie Bluetooth do przesyłania na telefon komórkowy treści reklamowych lub innych komunikatów marketingowych. Reklamę Bluetooth inaczej określa się mianem marketingu sąsiedztwa (proximity marketing ) – komunikat trafia do osób, które akurat znajdują się w pobliżu punktu sprzedaży (a zarazem nadajnika, bo tam zazwyczaj są one zlokalizowane).
Nowa w naszym kraju usługa budzi pewne obawy i kontrowersje. Czy reklama Bluetooth nie będzie kolejnym rodzajem SPAMU? W dodatku takim, którego trudno uniknąć (no tak, można wyłączyć nadajnik Bluetooth w telefonie, ale jeżeli ktoś już ma go włączonego, to zazwyczaj dlatego, że tego potrzebuje, na przykład używając słuchawki bezprzewodowej). Nie są to obawy zupełnie bezpodstawne. Wiele będzie zależało od umiejętnego zastosowania i wiedzy marketerów. Bez względu na obawy jakie rodzi ta forma reklamy, jej możliwości są olbrzymie i wydaje mi się, że ma szanse na szybką popularyzacje.