Artykuł sponsorowany
Każda osoba prowadząca działalność w branży e-commerce jest wręcz zobligowana do zapoznania się z zasadami, które funkcjonują w marketingu internetowym. Aby firma mogła mieć jakiekolwiek szanse na dotarcie do większej liczy osób, musi wykorzystać narzędzia tegoż marketingu w dążeniu do celu, jakim jest skuteczna sprzedaż produktów i usług. Czy to oznacza, że tradycyjne formy reklamy odeszły już do lamusa? Nic bardziej mylnego. Być może zostały wyparte przez coraz bardziej popularny marketing online, ale wielu specjalistów z branży marketingu uważa, ze łącząc marketing online z offline znacznie efektywniej można dotrzeć do większej ilości zainteresowanych klientów.
Marketing internetowy
E-marketing to nic innego, jak gałąź tradycyjnego marketingu. Klasyczny marketing opiera się na wykorzystaniu różnych sposobów promocji i sprzedaży towarów oraz usług. W przypadku marketingu online przenosi się te zadania do internetu. Celem marketingu jest wsparcie sprzedaży, a także budowa wizerunku marki oraz reklama produktu w oparciu o różnego rodzaju wzorce działań. Jeśli chodzi o marketing internetowy, zakres działań jest zupełnie taki sam.
Marketing online możemy określić jako działania optymalizacyjne, które mają na celu promocję firmy lub marki w sieci. Aby działania te były skuteczne i przynosiły zyski, niezbędne będzie użycie wielu narzędzi oraz wiedzy na temat mechanizmów wykorzystywanych w internetowej reklamowej przestrzeni.
Najprościej rzecz ujmując marketing online jest strategią składająca się z wielu działań z szeroko pojętego zakresu reklamy, a także zwiększaniem widoczności firmy w internecie. Zadaniem marketingu online jest przede wszystkim zachęcenie klientów do zapoznania się z ofertą, a następnie sprzedaży produktów lub usług. Nie można jednak zapominać, że marketing internetowy ma długotrwałe efekty, choć jednocześnie wiąże się z bezustanną analizą wyników i planowaniem kolejnych etapów działań
Rodzaje marketingu
Rozwój internetu kreowany jest głównie przez nowatorskie trendy e-marketingowe. Zwykła reklama, która jest skromnie wkomponowana w treść, to ewidentnie zbyt mało, aby przebić się z ofertą w sieci. W obecnych czasach tylko innowacyjne rozwiązania, które szczególnie zapadają w pamięci odbiorców, mają szansę wyróżnić się w natłoku reklam. Rynek online rządzi się własnymi prawami, które zmieniają się bezustannie. Dlatego też do promocji firmy lub marki warto stosować różne rodzaje marketingu.
Reklama banerowa polega przede wszystkim na wykorzystaniu takich elementów graficznych jak obrazki, animacje, gify oraz hasła do przekierowania na inną stronę. Uważa się, że jest jedną z najszybciej rozwijających się form reklamy.
Pay per click to rodzaj reklamy internetowej, w której najważniejszą rolę odgrywa płatność za kliknięcie w link lub baner, a nie za jego każde wyświetlenie.
Affiliate marketing to dosyć ciekawy sposób reklamy w internecie. Polega on na promocji biznesu online. W tym przypadku osoba promująca produkt, za pomocą strony internetowej, jest wynagradzana za każdego odbiorcę, który zdecyduje się odwiedzić, kupić lub dokonać innej czynności na stronie reklamodawcy.
E-mail marketing to bardzo popularna forma marketingu. Jest to tak zwany marketing bezpośredni i polega na wykorzystaniu poczty elektronicznej jako głównego narzędzia komunikacji. Celem e-mailingu jest głównie budowanie lojalności konsumenckiej oraz tworzenie relacji z odbiorcami i budowa wizerunku firmy. Oczywiście głównym celem jest sprzedaż.
Marketing offline
Internet dostępny jest niemalże w każdym zakątku świata. Czy to oznacza, że tradycyjne formy reklamy nie mają już racji bytu? Oczywiście, że nie. Zarówno wręczanie wizytówek, jak i reklamy na billboardach oraz wszelkiego rodzaju targi lub wystawy są ogromną możliwością na bezpośredni kontakt z klientem. Również gadżety reklamowe to nadal jedna z najlepszych form oddziaływania na przyszłych klientów.
Warto więc połączyć ze sobą marketing online i offline, aby skutecznie trafić do odbiorców. W pierwszym przypadku mamy możliwość globalnego dotarcia do klientów, w drugim zaś zbudowania bezpośrednich relacji z nimi.