Federalna Komisja Handlu (FTC) w USA nałożyła karę 650 tysięcy dolarów na dwie firmy, które w swoich reklamach internetowych używały takich haseł jak “darmowy iPod!” czy “dołącz teraz, a otrzymasz Playstation za darmo!” Tym samym “darmowa elektronika” okazała się całkiem droga nie tylko dla klientów, ale również dla sprzedawcy.
Serfując nieco po zachodnich stronach technicznych trudno było nie zauważyć bannerów firmy Adteractive (korzystającej z adresów FreeGiftWorld.com i SamplePromotionsGroup.com). Firma rozsyłała też niechciane wiadomości e-mail zawierające podobne hasła i namawiające do wzięcia udziału w “promocji”.
Faktycznie, aby otrzymać “darmowy” sprzęt trzeba było spełnić wiele warunków, m.in. kupić wcześniej inne produkty, wziąć kredyt na samochód, zostać abonentem telewizji satelitarnej lub zaaplikować o wiele kart kredytowych.
Adteractive otrzymała nakaz kompletnego informowania o zasadach “promocji” na swoich bannerach, a także została pouczona, że rozsyłanie spamu jest w USA zabronione. FTC nałożyła karę na podstawie ustawy CAN-SPAM oraz ustawy o FTC. Wcześniej powołując się na ten sam akt ukarany został Kodak grzywną w wysokości 26.331 USD za sprzedaż 2 mln adresów e-mail, a także dwaj spamerzy rozsyłający pornografię.