Miniony rok był dla RetailNext przełomowy. Firma świadcząca usługi marketingowe dla największych graczy na rynku sprzedaży detalicznej pozyskała nowych inwestorów, dzięki czemu rozszerzy swój zasięg wpływów.
Rok 2014 zakończył się dla RetailNext ogromnym sukcesem, firma nie tylko zarobiła krocie, ale także ściągnęła do siebie kilku znaczących inwestorów: Qualcomm Ventures, Tyco czy AMEX Ventures, oddział finansowego giganta, jakim jest American Express. Nowi inwestorzy wraz ze starymi udziałowcami mają wnieść do firmy 30 milionów dolarów, które ułatwią ekspansję RetailNext na nowe, dobrze rokujące rynki oraz umożliwi dalszą rozbudowę systemów informatycznych.
RetailNext nie jest nowym tworem, firma zadebiutowała siedem lat temu, łącząc rynek e-commerce z rynkiem sprzedaży detalicznej. Od tamtego czasu znacznie rozwinęła swoje kompetencje, oferując użytkownikom dostęp do tzw. „big data”, bazy obszernych wskaźników determinujących sprzedaż, narzędzi optymalizujących koszty i zwiększających przychody sklepów. Beneficjenci mogą dokonać z analizy wyglądu witryn, wdrożyć monitoring wideo, wyznaczać stref największego zagęszczenia klientów, analizować płatności bezgotówkowe, porównywać przepływ klientów w zależności od pogody oraz korzystać z managera zatrudnienia.
Pod koniec zeszłego roku systemy informatyczne od RetailNext prześledziły blisko 500 milionów klientów, zbierając dane ze 100 tysięcy sklepów z 33 krajów. Obecnie RetailNext współpracuje ze 140 firmami, a każdego miesiąca rozszerza swoją działalność o kolejne 400 sklepów. W Polsce za wdrażanie nowych rozwiązań marketingowego giganta odpowiada iFlow.pl. Jeśli zapowiedź o chęci rozszerzenia wpływów na Europę okaże się prawdą, niewykluczone, że w najbliższym czasie jeszcze nie raz usłyszymy o innowacyjnych narzędziach oferowanych przez RetailNext.