• Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
    • Sprzęt
    • Oprogramowanie
    • Mobile
  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
OSnews.pl
OSnews.pl
  • Home
  • Technologie
    • Bezpieczeństwo
      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Prawda czy fikcja? Popularny były haker twierdzi, że ma 7 miliardów dolarów w BTC

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      Certyfikat SSL, a hosting – dlaczego warto poszukać serwera z darmowymi certyfikatami?

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      75-latek dorabiał do emerytury na szyfrowaniu cudzych danych

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

      Ujawniono najczęściej używane hasła w 2016 roku

    • Sprzęt
      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Tanie laptopy poleasingowe – czym się charakteryzują i co je różni od nowego sprzętu z marketu?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Jaki tablet dla dziecka?

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Pancerne laptopy – sprzęt, który sprawdza się w każdych warunkach

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

      Zadbaj o swój kręgosłup i spraw sobie wygodne krzesło biurowe

    • Oprogramowanie
      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Jak zrobić dobrze wyglądające wideo nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Ta firma potrafi śledzić ruch przy pomocu dźwięku zamiast światła

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Dzięki Google nasze smartfony będą na tyle inteligentne, że będą rozpoznawać ludzi i przedmioty w filmach wideo

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

      Tłumacz Google wspomagany sztuczną inteligencją działa z trzema nowymi językami

    • Mobile
      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      Prawdziwie multimedialny Samsung Galaxy A5 (2017)

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      LTE w smartfonie - nie tylko do social media

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Nadchodzące premiery smartfonów - Samsung Galaxy S9, LG G7 i inne

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

      Kupujemy smartfon. O czym pamiętać?

  • Kryptowaluty
  • Marketing
    • Reklama
    • Social Media
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
    • Reklama w OSnews
    • Pakiet Public Relations
    • Content Marketing w OSnews
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • RSS
Rozwój rynku public relations na przykładzie Warszawy
Home
Marketing

Rozwój rynku public relations na przykładzie Warszawy

osnews Marketing 0 comments

Public relations to jedna z najszybciej zmieniających się branży na polskim rynku. Specjaliści PR muszą na bieżąco śledzić trendy, ponieważ nawet chwilowy przestój może sprawić, że zrealizowany przez nich pomysł okaże się nietrafiony.

Widać to po wszystkich nieudanych, wstecznych reklamach telewizyjnych czy kampaniach reklamowych nie trafiających do żadnej z grup odbiorców i wzbudzających jedynie irytację. Bez zmian niemożliwy jest rozwój. Podobnie jest z warszawskim rynkiem public relations, który z każdym rokiem zmienia się i zdaje się być coraz bardziej światowy i reprezentacyjny.

Szalone lata 90

Lata 90 to nieśmiałe początki branży PR w stolicy. To właśnie Warszawa była kolebką wszystkich firm, które albo po krótkim czasie zniknęły, ale wypłynęły na szerokie wody i dziś święcą triumfy na najbardziej znanych imprezach branżowych na świecie. Pojawiało się coraz więcej reklam telewizyjnych, powstawało więcej nowych firm. Niestety, raczkujący polski przemysł często nie zdawał sobie jeszcze sprawy z tego, jak ważny jest wizerunek firmy. 2000 rok to okres kryzysu gospodarczego, który przetasował branżę i rynek gospodarczy w ogóle. Wiele firm zniknęło, inne wyspecjalizowały się w określonych tematach.

Public relations w XXI wieku

Firmy, które plajtowały z powodu słabego zarządzania wizerunkiem były przykładem dla kolejnych i wskazywały drogę, którą nie warto podążać. Po 2000 roku wiele przedsiębiorstw wiedziało już, jak ważna jest komunikacja z klientem, umiejętność atrakcyjnej prezentacji i nieszablonowej argumentacji. Po początkowym kryzysie, firmy z branży public relations miały coraz więcej pracy. W 2001 roku powstał Związek Firm Public Relations. Wysokie standardy etyczne i najwyższa jakość usług to fundamenty firm wstępujących do Związku. W 2005 roku został opracowany Kodeks Dobrych Praktyk. Zawierał on wszystkie zasady, które według Związku były niezbędne do prowadzenia agencji reklamowej.

Rewolucja Social Media

Od kilku lat kontakt marki z klientem i budowanie wizerunku to już nie komunikacja jednostronna, a aktywny dialog z konsumentami. Firmy public relations nie mogły nie zauważyć, że ponad miliard osób – aktywnych lub potencjalnych konsumentów – korzysta z Facebooka. Świat zdominowany jest przez media społecznościowe, a w Internecie zgromadzone są kluczowe dla biznesu informacje. To globalna rewolucja, której skutkiem jest między innymi fakt, że głos jednego człowieka może zachwiać wizerunkiem całej marki. Zarządzanie sytuacją kryzysową to w dzisiejszych czasach przede wszystkim umiejętność reagowania na krytykę w social media.

Nie bez znaczenia jest także posiadanie nowoczesnej strony internetowej, która może być solidnym fundamentem, szczególnie dla biznesów działających online. Wystarczy rozejrzeć się po sieci, aby zobaczyć, że same agencje PR przykładają obecnie do tego bardzo dużą uwagę (przykład: Consultingandmore.pl). Podsumowując, umiejętność prezentacji w Internecie, dialogowania z klientami i monitorowania social media to obecnie największe wyzwania dla PR firm.

  • Tags
  • pr
  • trendy
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Następny wpis Miesiąc miodowy dla aplikacji randkowych dobiegł końca
Poprzedni wpis SMS marketing wciąż wysoce skuteczny

Warto przeczytać

Trendy designerskie na 2019 Technologie

Trendy designerskie na 2019

Co interesowało internautów na świecie i w Polsce w 2015 roku? Internet

Co interesowało internautów na świecie i w Polsce w 2015 roku?

10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016 Marketing

10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016

Tagi

android apple bezpieczeństwo biznes cenzura Debian edukacja facebook Firefox firma google gry hardware imprezy intel internet iphone kaspersky KDE kraj Laptopy Linux media microsoft mobile mozilla open-source oprogramowanie piractwo prawo press-release programowanie prywatność reklama Samsung smartfon Smartfony software standardy Ubuntu UNIX usa windows Wydania Wydarzenia

O blogu



OSNews to serwis poświęcony nowym technologiom oraz ich roli we współczesnym biznesie. Opowiadamy o przydatnych usługach, zmianach na rynku oraz najnowszym oprogramowaniu, które ułatwi Tobie pracę.
  • Home
  • Technologie
  • Kryptowaluty
  • Marketing
  • Finanse
  • Felietony
  • [IP]
  • Kontakt
  • Back to top

Meta

  • Zaloguj się
  • Kanał wpisów
  • Kanał komentarzy
  • WordPress.org

Kontakt

Masz jakieś pytania? Chcesz podzielić się swoimi uwagami na temat serwisu? Nie ma sprawy, po prostu napisz do nas maila.

OSNews.pl
Conrada 30
01-920 Warszawa
redakcja@osnews.pl
© OSnews.pl 2016-2023. All rights reserved.